Napraattopic deel 115
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:31
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 7 augustus 2019 om 12:37
woensdag 7 augustus 2019 om 12:41
En die dubbele standaard heeft iedereen wel t.o.v. de medeforummers.Solomio schreef: ↑07-08-2019 08:51Dat is dus die dubbele standaard hier.
Dat je met exact dezelfde opmerking in het ene geval gewoon door kunt forummen en in het andere geval op de strafbank terechtkomt.
Zou in het strafrecht ook wel grappig zijn.
Ja, ik heb iemand vermoord, maar die vond dat helemaal niet erg, dus waarom zou een ander dat wel erg vinden?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

woensdag 7 augustus 2019 om 12:46
Oh maar dan heb je echt iets niet begrepen.
woensdag 7 augustus 2019 om 12:46
En je had nog wel een ban voor je berichten op Actueel? En dan toch weer in een warm bad?ThunderassMan schreef: ↑07-08-2019 09:57Aaah lekker, nu voelt het als een warm bad. Heerlijk thuiskomen zo.

“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

woensdag 7 augustus 2019 om 12:48
woensdag 7 augustus 2019 om 12:56
Marana schreef: ↑07-08-2019 10:55Dat vind ik wel bijzonder, dat je de 'tegenstanders' ziet als einzelgangers. Ik zie daarin net zoveel kliek als bij wat jij 'de incrowd' noemt.
Als we even wat namen noemen is het duidelijker denk ik. Ik ga er vanuit dat jij bijv Simbalabimba schaart onder de einzelgangerende tegenstanders? Moet je eens opletten hoe snel zij reageert als in haar ogen iemand van 'haar kant' wordt 'aangevallen' door wat jij de incrowd noemt. Net zo snel als dat bijv Solomio reageert als iemand van 'haar kant' een sneer krijgt. Waarom is de ene groep een kliek en de andere groep een stel eenlingen?

Hallo!!
Ik denk dat jij denkt dat ze mij als einzelganger tegenstander ziet omdat ik niet links en rechts wordt bijgevallen als ik iemand van 'mijn kant' verdedig? ( of van alle kanten wordt aangevallen als ik iemand van de andere kant aanval?)
Of zoiets?
Als je t nog snapt?

woensdag 7 augustus 2019 om 13:00
Bij @simbalabimba is het het voorbaat al onzinnig.

En dat is de begrijpelijke dubbele standaard.
woensdag 7 augustus 2019 om 13:04
Dat vind ik perceptie: stokerig, is ook heel persoonlijk. Ook daar weer een dubbele standaard: twee mensen kunnen hetzelfde zeggen, van je vriendin neem je ;t gewoon aan, van iemand die je niet mag noem je t stoken.
woensdag 7 augustus 2019 om 13:11
Deels klopt dat ja, maar deels niet.simbalabimba schreef: ↑07-08-2019 13:04Dat vind ik perceptie: stokerig, is ook heel persoonlijk. Ook daar weer een dubbele standaard: twee mensen kunnen hetzelfde zeggen, van je vriendin neem je ;t gewoon aan, van iemand die je niet mag noem je t stoken.
Sommige mensen worden door (vrijwel) iedereen als stokerig ervaren, dan zou daar zomaar een kern van waarheid in kunnen zitten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 7 augustus 2019 om 13:37
Daar heb je gelijk in, vind ik.simbalabimba schreef: ↑07-08-2019 13:04Dat vind ik perceptie: stokerig, is ook heel persoonlijk. Ook daar weer een dubbele standaard: twee mensen kunnen hetzelfde zeggen, van je vriendin neem je ;t gewoon aan, van iemand die je niet mag noem je t stoken.
Alleen zijn er soms forummers die het erom doen natuurlijk. Stoken om te stoken.
Life is short. Eat dessert first.

woensdag 7 augustus 2019 om 13:42
simbalabimba schreef: ↑07-08-2019 12:56![]()
Hallo!!
Ik denk dat jij denkt dat ze mij als einzelganger tegenstander ziet omdat ik niet links en rechts wordt bijgevallen als ik iemand van 'mijn kant' verdedig? ( of van alle kanten wordt aangevallen als ik iemand van de andere kant aanval?)
Of zoiets?
Als je t nog snapt?![]()
Ja zoiets of zo, denk ik

woensdag 7 augustus 2019 om 13:45
simbalabimba schreef: ↑07-08-2019 13:04Dat vind ik perceptie: stokerig, is ook heel persoonlijk. Ook daar weer een dubbele standaard: twee mensen kunnen hetzelfde zeggen, van je vriendin neem je ;t gewoon aan, van iemand die je niet mag noem je t stoken.
Klopt wel, maar sommige mensen worden door heel veel mensen als zodanig ervaren. Om een naam te noemen van iemand die om dit gedrag geband is: Blaise*.
woensdag 7 augustus 2019 om 13:52
Ja natuurlijk ervaarde (vrijwel) iedereen (hier) dat. Omdat het niet gebruikelijk is over de min of meer standaard bezoekers hier wat te zeggen.
Dit is de plek voor de standaardbezoekers om over andere forummers wat te zeggen ( naast het gezellige kletsen enz).
Als iemand (Blaise) dat 's omdraait, ja dan zijn dr wat gepikeerd, dat snap ik wel.

woensdag 7 augustus 2019 om 13:54
simbalabimba schreef: ↑07-08-2019 13:04Dat vind ik perceptie: stokerig, is ook heel persoonlijk. Ook daar weer een dubbele standaard: twee mensen kunnen hetzelfde zeggen, van je vriendin neem je ;t gewoon aan, van iemand die je niet mag noem je t stoken.
Uiteraard is dat perceptie. Alles is hier gebaseerd op de aanname dat je iemands bedoeling snapt en daar op reageert. En daar mag je ook gewoon in mee wegen hoe iemand zich doorgaans lijkt te gedragen (iets met resultaten uit het verleden .. iets met geen garantie .. iets met wel zeker redelijk aannemelijk). Als iemand hier voortdurend zit te stoken dan is dat elke keer een aanname, maar die aanname wordt wel gevoed door voortdurend aanleiding te geven om aan te nemen dat je zit te stoken. Kom dan bij mij niet aan dat ik dezelfde uitspraak van elke forummer onbevooroordeeld moet benaderen. Lijkt me stikvermoeiend, daar zit ik hier niet voor en dat doe jij ook niet.

woensdag 7 augustus 2019 om 13:58
simbalabimba schreef: ↑07-08-2019 13:52Ja natuurlijk ervaarde (vrijwel) iedereen (hier) dat. Omdat het niet gebruikelijk is over de min of meer standaard bezoekers hier wat te zeggen.
Dit is de plek voor de standaardbezoekers om over andere forummers wat te zeggen ( naast het gezellige kletsen enz).
Als iemand (Blaise) dat 's omdraait, ja dan zijn dr wat gepikeerd, dat snap ik wel.
Dat is kul. Er wordt hier voortdurend wat gezegd over elkaar (kijk maar ik zeg nu ook wat over jou en jij bent gewoon een standaard bezoeker). Blaise draait niks om maar zit vervelend te doen. En als iemand vervelend doet dan vinden anderen dat vaak vervelend. Moeilijker is het niet hoor.

woensdag 7 augustus 2019 om 14:17
Ik roep dat dan ook niet op actueel hè. Maar gewoon hier.simbalabimba schreef: ↑07-08-2019 12:46En je had nog wel een ban voor je berichten op Actueel? En dan toch weer in een warm bad?het kan verkeren.

woensdag 7 augustus 2019 om 14:18
Get a room.. En een pot vaseline. Jullie zijn wel schattig samen.ThunderassMan schreef: ↑07-08-2019 14:11Moet ik het echt voor je spellen?
Orisa, ik hou van je.
Overigens ging het over anale sex en vaseline, maar dat terzijde.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 14:18
6.35% gewijzigd

woensdag 7 augustus 2019 om 14:18
Thnx. Ik zat al op mijn handen....

woensdag 7 augustus 2019 om 14:20
Coconuts12 schreef: ↑07-08-2019 14:18Get a room.. En een pot vaseline. Jullie zijn wel schattig samen.

Ik weet nog niet eens of Orisa daar open voor staat.

woensdag 7 augustus 2019 om 14:20
Goh, zo verklaarde ooit mijn man mij ook de liefde.ThunderassMan schreef: ↑07-08-2019 14:11Moet ik het echt voor je spellen?
Orisa, ik hou van je.
Overigens ging het over anale sex en vaseline, maar dat terzijde.
woensdag 7 augustus 2019 om 14:21
Je mag hier best vervelend doen, ligt er aan wie je bent en over wie je vervelend doet. En dat maakt of je als vervelend wordt ervaren.SHIFTY schreef: ↑07-08-2019 13:58Dat is kul. Er wordt hier voortdurend wat gezegd over elkaar (kijk maar ik zeg nu ook wat over jou en jij bent gewoon een standaard bezoeker). Blaise draait niks om maar zit vervelend te doen. En als iemand vervelend doet dan vinden anderen dat vaak vervelend. Moeilijker is het niet hoor.
En Blaise deed niet vervelend naar mij, dus vond ik haar niet vervelend.