Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Paardje gefeliciteerd :-D
Hahah gaat goed hierzo
Dat ziet er uit als een streep paardje!
Jaaa ik zie bij silentstorm en paardje een streepje! Hopelijk zijn het goede plakkers :)
Gefeliciteerd
Ik zie ook een streep, Paardje!
Gefeliciteerd paardje!

Wat word iedereen hier snel zwanger😁
Wauw, echt nog niet gedacht. We waren afgelopen maand niet eens echt "serieus" begonnen.

Over een paar dagen opnieuw testen, kijken of het wat duidelijker wordt. Omdat ik van het weekend een bruiloft heb wilde ik toch al iets meer zekerheid hebben ivm. alcohol.
Paardje, was vandaag je NOD of een andere dag?

Ik hoop dat het streepje donkerder wordt. Wil na het weekend pas weer opnieuw testen. Zit wel heel de tijd op de wc met de angst van: ga ik alsnog bloed zien? En denk ook: voelen mijn borsten nog wel gevoelig en dat soort dingen.

Is dit herkenbaar?
Vandaag is inderdaad mijn NOD.

Ik heb compleet hetzelfde gevoel SilentStorm. Als ik wat voel lopen, hop naar de wc en checken :shame: :facepalm:
Yongpeople schreef:
09-08-2019 12:59
Gefeliciteerd paardje!

Wat word iedereen hier snel zwanger😁
T is echt opvallend ja! Ik hoop echt dat het voor jou ook gauw raak is. Nou is t wel bizar allemaal, zeker als je hoort dat bij de meesten het eerste kindje helemaal niet zo makkelijk ging. Alsof je lijf even moet snappen hoe het moet, en dan daarna lukt t ineens wel vlot ofzo...

Justine, hoe gaat het nu met jou? Ik vind het elke keer als ik eraan denk best heftig, al zo’n tijd bezig en dan twee miskramen, behoorlijk pittig!
Gefeliciteerd Paardje!
Ik heb gisteren en vandaag weer een test gedaan en heb niet het idee dat het streepje oploopt. Ben nog niet ongesteld, maar denk wel dat ik daar vanuit moet gaan. :(
Ach silentstorm 🙁 die onzekerheid is naar. Heb je foto’s gemaakt van je testen? Bij mij duurde t ook wel even voor het streepje echt wat donkerder werd. In het begin is er nog zo weinig hcg, dan kan net een extra glas water ofzo er weer voor zorgen dat je het niet goed ziet. Zolang je geen bloedverlies hebt, kan alles nog!

Ik hoop echt heel erg voor je dat het goed blijft gaan!

Haasje, wil je achter mijn naam weer zwanger zetten?
@Silent, ik heb na de positieve test expres pas 5 dagen later weer een test gedaan om die onzekerheid van wel/geen oplopend streepje te voorkomen. Die tweede keer in no time een dikke vette streep! Lastig hè dat afwachten..
Ik had hetzelfde als haasje gedaan. Na een aantal dagen pas weer een test dan zou je het goed moeten kunnen zien daarnaast kan het even duren voordat de hcg een piekje maakt. In het begin is dit gewoon nog niet zoveel. Helaas kan je niets anders doen dan nog even afwachten. Hopelijk gaat het goed :hug:
Net aangemeld bij de vk. 28 augustus al eerste echo. Zo’n gek idee dat het nu al zo vroeg mag! Normaal doen ze hier geen echo voor de 10 weken maar na een miskraam mag dat wel. Ben heel benieuwd. Volgens de vk zou ik dan al 8+3 weken zijn, volgens mij zelf 7+3 maar we gaan het zien 😉
Minik, dat is inderdaad fijn. Dat is gewoon al bijna! Super joh :) houd ons op de hoogte!

Hoe is het met de rest hier?
Spannend Minik! Aftellen.. ;)

Hier inmiddels 14 weken zwanger. Nog anderhalve week en dan de geslachtsbepaling! :hyper:
Hier gaat het ook goed! 13 weken nu. Afgelopen weekend iedereen verteld, leuk al die reacties :) Verder voel ik me nog steeds prima, alleen vandaag mega veel maagzuur (iemand tips daartegen?) en wat moe. En mijn buik wordt echt super zichtbaar, waaah. Zo mooi, maar ook; oh shiiit die buik wordt vanaf nu ook echt niet meer minder :')
Ik heb as donderdag de intake (dit was apart van de 8wekenecho - die bij mij 12 weken bleek te zijn). Ik hoop stiekem dat het mogelijk is om nog een keer te kijken haha. Ik ga sowieso nog vragen of het mogelijk is om voor de 20weken echo nog een tussentijdse echo te hebben, hier hebben we het verder niet over gehad eigenlijk.
Vlaflippie, je mag gewoon rennies nemen. Hopelijk helpt dat! Als het echt niet helpt, kun je de huisarts bellen en overleggen. Bij mijn eerste zwangerschap ook enorm last van gehad tot een ontstoken maagklep aan toe en vanaf dat moment dagelijks medicijnen geslikt, daarmee was het goed te doen. De huisarts maakt dan een afweging... medicijnen zijn natuurlijk niet top voor de baby maar als jij vervolgens je heel slecht voelt, helpt dat ook niemand. Zeker als je het eerste trimester voorbij bent, is er qua medicatie vaak weer wat meer mogelijk omdat de belangrijkste dingen bij de baby al zijn aangelegd.
Hier momenteel 15 weken zwanger.
Gisteren opgenomen geweest vanwege uitdroging. Ik kon geen eten/drinken binnenhouden. Gelukkig vandaag weer ontslagen en heb gelukkig wel wat kunnen binnen houden, het gaat igg weer de goede kant op.
Wat akelig Pinguïn! :|

Hopelijk gaat het de komende tijd weer beter!
Ach nee Pinguïn wat naar! Had je dat bij de eerste ook zo erg? Ik hoop echt voor je dat het vanaf nu wat beter gaat. Zo heftig misselijk zijn is echt niet fijn 🙁
Minik, bedankt voor je reactie! Ik heb er niet dagelijks last van, maar vandaag was het wel echt even heftig. Nu weer een beetje gezakt gelukkig. Toch maar eens kijken voor Rennies.

Pinguin, wat vervelend! Fijn dat het nu wel weer iets beter gaat, zorg goed voor jezelf!!
Ik ben heel lang stil geweest, omdat ik totaal niet lekker in mn vel zat. Een sterfgeval dichtbij zorgde ervoor dat we even alles op een enorm laag pitje hadden gezet. Daarnaast komt mijn menstruatie echt niet op gang. Eerste cyclus duurde 87 dagen, de 2e 57 dagen en de afgelopen 56 dagen. Vandaag toch maar even de huisarts gebeld, want testen is op deze manier niet te doen. Maar ik mag pas komen als ik een volledig jaar van de pil ben af ben ik 😢
Hè babygroot wat naar allemaal. Allereerst sterkte met het verlies van je naaste. Dat zijn altijd hele nare dingen..

Wat betreft die cyclus, de pil heeft natuurlijk de hele boel in de war geschopt. Maar als ik even gauw reken, zit je al op een halfjaar sinds het stoppen, klopt dat? Een jaar voelt natuurlijk idioot lang nu, maar je lijf moet echt weer even zijn draai vinden zonder al die hormonen. Kan me voorstellen dat dat heel onzeker kan maken. Je kunt nog steeds zwanger worden, dus geef de hoop niet op. En misschien voor nu even aanhouden dat je pas gaat testen na 60 dagen bijv. Of als je je echt heel anders voelt dan normaal. Maar steeds witte testen omdat je te vroeg bent, is ook alleen maar naar. Het komt vast goed zodra je lijf weer een beetje doorheeft wat het moet doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven