Nuchter zwanger worden 2019
zondag 31 maart 2019 om 21:33
Hoi,
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
zondag 4 augustus 2019 om 14:14
Dank voor alle felicitaties. Ik had ook echt niet verwacht dat het meteen weer raak zou zijn, maar ben er wel echt zo blij mee! Heb er ook wel vertrouwen in dat het nu gewoon goed zal gaan, hoewel je dat nooit weet natuurlijk... maar probeer er wel gewoon weer vanuit te gaan.
Mirrie, gek van die bloeding, maar wel fijn dat t gestopt is. Met 2 dagen voor de eisprong zou t in principe prima moeten kunnen. Ik hoop het voor je!
maandag 5 augustus 2019 om 17:22
Hier nu 13+1 zwanger. Vertel het nu aan steeds meer mensen en heb echt al een paar keer gehoord “Ik dacht het al te zien.. Haasjehop had toch nooit een buikje?” Haha.
Blijkbaar is het al goed zichtbaar.
Verder nog wel snel moe, misselijkheid wordt steeds minder, libido gaat door het dak haha dus je hoort manlief niet klagen.
Verder nog wel snel moe, misselijkheid wordt steeds minder, libido gaat door het dak haha dus je hoort manlief niet klagen.
dinsdag 6 augustus 2019 om 14:05
Ik heb vanochtend de eerste echo gehad en daar kwam nogal een verrassing bij naar voren...
Ik ben al 12 weken zwanger ipv de 8 weken die we zelf dachten
Echt bizar! Het was al zoo goed zichtbaar: armpjes, beentjes, zelfs vingers. En de baby lag heerlijk te bewegen.
Ik ben nog wel een beetje in shock. Ik ben dus sowieso 2 maanden zwanger geweest zonder dat ik het door heb gehad. Ik heb zelfs nog een menstruatie gehad. Ik weet nog dat die wel iets korter duurde, maar ik kan me niet herinneren dat het heel anders was ofzo.
Pfff. En nu moet ik weer aan het werk maar dat lukt niet zo goed meer :') Gelukkig werk ik thuis, en vriendlief ook.
Ik ben al 12 weken zwanger ipv de 8 weken die we zelf dachten
Echt bizar! Het was al zoo goed zichtbaar: armpjes, beentjes, zelfs vingers. En de baby lag heerlijk te bewegen.
Ik ben nog wel een beetje in shock. Ik ben dus sowieso 2 maanden zwanger geweest zonder dat ik het door heb gehad. Ik heb zelfs nog een menstruatie gehad. Ik weet nog dat die wel iets korter duurde, maar ik kan me niet herinneren dat het heel anders was ofzo.
Pfff. En nu moet ik weer aan het werk maar dat lukt niet zo goed meer :') Gelukkig werk ik thuis, en vriendlief ook.
dinsdag 6 augustus 2019 om 18:21
Haha wat apart inderdaad vlaflippie....als je er heen gaat met de instelling van 8 weken.....Maar wat fijn dan ben je al bijna bij 2e trimester
en inderdaad kans dat het verkeerd gaat is sterk verminderd.
Hier gelukkig ook geen last meer van overgeven en misselijkheid. Dat maakt alles wel wat gemakkelijker
Hier gelukkig ook geen last meer van overgeven en misselijkheid. Dat maakt alles wel wat gemakkelijker
dinsdag 6 augustus 2019 om 20:25
dinsdag 6 augustus 2019 om 20:29
Jaa het is super fijn! Maar ook wel even wennen dat we ons nu nog iets sneller moeten voorbereiden op die kleine
De VK was in ieder geval meteen heel positief over dat alles er uit zag zoals het eruit hoort te zien. Opluchting
Kan nu ook meteen gaan prikken voor de NIPT en de 20-weken echo is ook direct al gepland. Staat pas eind september, maar hallozeg dat is eigenlijk al bijna.
woensdag 7 augustus 2019 om 13:06
Een paar dagen geleden opeens bruine afscheiding gehad. Heeft een kleine dag geduurd, maar heeft niet doorgezet. Nu niets meer, gewoon weer normaal wittig.
Volgens mijn cyclus zou ik vrijdag pas ongesteld moeten worden. We zijn wel een stukje onvoorzichtiger geweest dan voorheen. Dus nu nog een paar dagen afwachten tot de NOD.
Bij bepaalde dingen denk ik, ja dit voel ik omdat ik ongesteld moet worden. Maar het komt niet geheel overeen met hoe het normaal voelt. Misschien is mijn lichaam even in de war en anders gaan we het zien...
Volgens mijn cyclus zou ik vrijdag pas ongesteld moeten worden. We zijn wel een stukje onvoorzichtiger geweest dan voorheen. Dus nu nog een paar dagen afwachten tot de NOD.
Bij bepaalde dingen denk ik, ja dit voel ik omdat ik ongesteld moet worden. Maar het komt niet geheel overeen met hoe het normaal voelt. Misschien is mijn lichaam even in de war en anders gaan we het zien...
donderdag 8 augustus 2019 om 09:49
vrijdag 9 augustus 2019 om 09:13
Gefeliciteerd Silentstorm.
Ik kan geen foto's toevoegen, maar hierbij de link naar mijn test.
Wat denken jullie?
https://imgshare.io/image/20190809-0655111.7W6xw
Ik kan geen foto's toevoegen, maar hierbij de link naar mijn test.
Wat denken jullie?
https://imgshare.io/image/20190809-0655111.7W6xw