Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SilentStorm schreef:
04-08-2019 13:35
WoW Minik! Echt heel tof :) weer meteen raak. Geniet ervan!
Dank voor alle felicitaties. Ik had ook echt niet verwacht dat het meteen weer raak zou zijn, maar ben er wel echt zo blij mee! Heb er ook wel vertrouwen in dat het nu gewoon goed zal gaan, hoewel je dat nooit weet natuurlijk... maar probeer er wel gewoon weer vanuit te gaan.

Mirrie, gek van die bloeding, maar wel fijn dat t gestopt is. Met 2 dagen voor de eisprong zou t in principe prima moeten kunnen. Ik hoop het voor je!
Minik gefeliciteerd! :-D
Gefeliciteerd Minik! Wat fijn!
Gefeliciteerd minik!!
Ik hoop voor jou dat je nu een heerlijke probleemloze zwangerschap hebt!
Super dat je er positief in staat
Hier nu 13+1 zwanger. Vertel het nu aan steeds meer mensen en heb echt al een paar keer gehoord “Ik dacht het al te zien.. Haasjehop had toch nooit een buikje?” Haha. :P Blijkbaar is het al goed zichtbaar. :heart:

Verder nog wel snel moe, misselijkheid wordt steeds minder, libido gaat door het dak haha dus je hoort manlief niet klagen. :proud:
haasjehop aah je bent al best ver! Zo leuk :) Fijn ook dat de misselijkheid minder wordt. Tot nu toe mag ik daar niet over klagen, het valt veel mee!
Wat fijn dat je je weer wat beter gaat voelen Haasje! Scheelt weer, zeker met al een kleine druktemaker in huis kun je je energie goed gebruiken.
Ik heb vanochtend de eerste echo gehad en daar kwam nogal een verrassing bij naar voren...
Ik ben al 12 weken zwanger ipv de 8 weken die we zelf dachten :facepalm:
Echt bizar! Het was al zoo goed zichtbaar: armpjes, beentjes, zelfs vingers. En de baby lag heerlijk te bewegen.

Ik ben nog wel een beetje in shock. Ik ben dus sowieso 2 maanden zwanger geweest zonder dat ik het door heb gehad. Ik heb zelfs nog een menstruatie gehad. Ik weet nog dat die wel iets korter duurde, maar ik kan me niet herinneren dat het heel anders was ofzo.

Pfff. En nu moet ik weer aan het werk maar dat lukt niet zo goed meer :') Gelukkig werk ik thuis, en vriendlief ook.
Nee joh vlaflippie wat gek!! Nou ja, wel heel fijn!
Wow vlaflippie wat bizar!! O_O
Wel fijn aan de ene kant, je bent de kritieke fase alweer bijna uit. :)
Haha wat apart inderdaad vlaflippie....als je er heen gaat met de instelling van 8 weken.....Maar wat fijn dan ben je al bijna bij 2e trimester :-D en inderdaad kans dat het verkeerd gaat is sterk verminderd.

Hier gelukkig ook geen last meer van overgeven en misselijkheid. Dat maakt alles wel wat gemakkelijker ;-)
Vlaflippie: zo gaat het lekker snel! En inderdaad de kritieke fase uit. Fijn dat de echo goed was! Bijzonder he dat gewoon al een mini mensje is :)

Haasje en pinguin: fijn dat de misselijkheid wat afneemt.

Haha haasje: veel plezier met manlief :biggrin:
Jaa het is super fijn! Maar ook wel even wennen dat we ons nu nog iets sneller moeten voorbereiden op die kleine ;-) De VK was in ieder geval meteen heel positief over dat alles er uit zag zoals het eruit hoort te zien. Opluchting :) Kan nu ook meteen gaan prikken voor de NIPT en de 20-weken echo is ook direct al gepland. Staat pas eind september, maar hallozeg dat is eigenlijk al bijna.
Haha vlaflippie! Met die voorbereidingen komt t wel goed hoor, voor de twaalf weken ga je meestal toch niks doen 😉 maar snap dat het voor je gevoel wel ineens heel hard gaat zo!
Leuk vlaflippie!

Hier staat de 20 weken echo op 19 september. :)
Ooh wat leuk vlaflippie! En wat apart dat je wel gewoon ongesteld bent geworden!
Een paar dagen geleden opeens bruine afscheiding gehad. Heeft een kleine dag geduurd, maar heeft niet doorgezet. Nu niets meer, gewoon weer normaal wittig.
Volgens mijn cyclus zou ik vrijdag pas ongesteld moeten worden. We zijn wel een stukje onvoorzichtiger geweest dan voorheen. Dus nu nog een paar dagen afwachten tot de NOD.

Bij bepaalde dingen denk ik, ja dit voel ik omdat ik ongesteld moet worden. Maar het komt niet geheel overeen met hoe het normaal voelt. Misschien is mijn lichaam even in de war en anders gaan we het zien...
Vlaflippie: wat fijn dat je al verder bent! Het onzekere 1e trimester uit.
Wel begrijpelijk dat het even schakelen is zo ineens een maand verder.

Paardje: spannend. Hopelijk is snel raak.
Afbeelding

Vandaag mijn NOD. Weet na de miskramen niet goed wat ik hiervan moet denken. Ik zie een licht streepje, was al te zien na een halve minuut.

Eisprong heb ik altijd laat. Als ik 14 dagen na mijn eisprong zou testen dan zou dat komende zondag zijn en niet vandaag.

Wat denken jullie?
Die is hartstikke positief als je het mij vraagt, Silent!
Volgens mij is het inderdaad wel een streepje! Nog even een paar dagen wachten en dan nog eens testen.. Pff spannend hoor!
Ja hoor dat is een streep!
Absoluut een streep silentstorm!! Gefeliciteerd! Ik hoop echt van harte voor je dat het een goede plakker is!
Gefeliciteerd silentstorm!
Inderdaad je kan de streep duidelijk zien. ;-)
Gefeliciteerd Silentstorm.

Ik kan geen foto's toevoegen, maar hierbij de link naar mijn test.
Wat denken jullie?
https://imgshare.io/image/20190809-0655111.7W6xw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven