Nuchter zwanger worden 2019

31-03-2019 21:33 724 berichten
Hoi,

Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.

Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.

Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt. ;) In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).

Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.

Wie schrijft er mee? :)

De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Minik: fijn dat je al zo snel voor een echo mag :)!
Ik heb het inderdaad soms ook best zwaar
Ik vind het lastig al zo lang te proberen zonder blijvend resultaat. Ik val nu in zo een gat. Ik mag naar de gyn na 3e miskraam en anders pas juni 2020, vanaf laatste keer jaar proberen.
Die wens is er !!
Ik wil het zo graag
Haasjehop: spannend de geslachtsbepaling ;) heb je een voorgevoel

Vlaflippie: wat leuk dat je het kon vertellen en al een mooi buikje krijgt.

Silentstorm en paardje: hopelijk komen er voor julie beide mooie opkopende testen
Ach Justine 😢 wat rot dat je nu ook weer een jaar moet proberen voordat er evt onderzoek gedaan wordt. Als je er echt onzeker over bent kun je misschien toch al eerder naar een gynaecoloog? Of misschien eens de vk bellen voor een vruchtbaarheidsspreekuur? Bij mijn praktijk hebben ze dat wel voor als mensen vragen hebben. Je bent echt al een tijd bezig... ik hoop echt zo voor je dat het heel gauw weer raak is en dat het dan ook echt mag groeien tot een gezonde baby!
Hier al weer wat beter te pas.

@Minik nee heb het nog niet eerder zo erg gehad.

@Justine als ik jou was zou ik even contact opnemen met het fertiliteitskliniek om te vragen hoe zij er in staan. ( want volgensmij is het gewoon na een jaar dat je mag komen) Daarnaast heb je ook daar soms een wachtrij, dus als hun aangeven om te mogen komen hoef je alleen een verwijzing van de huisarts te vragen. ( bij sommige wachtrijen ben je ook al zo een paar maand verder) Als je toestemming heb van het kliniek heeft de huisarts hier verder geen zeggenschap meer over. Zo heb ik het igg gedaan toen die tijd aangezien sommige huisartsen praktijken echt moeilijk doen voor een doorverwijzing.

Bij mij kwam bij het kliniek een schildklierziekte uit dus toen werd ik behandeld door internist.

Maar of je dit doet/wilt is natuurlijk eigen keus. Je kan nog wachten en hopelijk gaat het de volgende keer goed :hug:
Pinguin en minik: bedankt voor de uitleg en de tip:)! Ik zal een even opzoeken hier in de buurt hoe dat zit
En of ik eventueel eerder terecht kan dan volgend jaar

Verder zondag onaangekondigd ongesteld (denk ik)
Veel minder heftig als normaal. Daarnaast ook van te voren geen gevoelige borsten of buikpijn

hopelijk vanaf nu weer een normale cyclus waarbij het snel raak is
Vandaag maar een digitale test gedaan en inderdaad zwanger. Afspraak met de verloskundige is over 2.5 week. Spannend!

Hopelijk is alles snel normaal justine en kun je vlot aan de slag
Leuk Paardje!

@Silent: heb je inmiddels opnieuw een test gedaan?
Ah gefeliciteerd Paardje!
@haasjehop, gisteren een test gedaan. Wel een iets donkerdere streep tov vorige week maar geen knalstreep of zo. Weet dus echt even niet waar ik van uit moet gaan.
Zojuist nog een test gedaan en dan met een earlytest.
Die is wel echt duidelijk. Nu hopen op een plakker! Ga begin september de vk pas bellen.
Silentstorm wat spannend allemaal! De een maakt wat sneller hcg aan dan de ander maar ik snap dat het je flink onzeker kan maken. Hoeveel dagen na NOD/weken zwanger denk je nu dat je bent?

En paardje, gefeliciteerd! Ik was met de eerste test al overtuigd 😉
Minik, officieel ben ik een week overtijd maar ik weet dat ik een late eisprong heb. Ik denk zelf dat ik vandaag 14 dpo zit. Dus dan zou de test wel weer duidelijk zijn denk ik!

Echt leuk paardje!

Zijn er hier nog nieuwtjes? Afspraken geweest bij de verloskundige of iets dergelijks?
Hier 22 augustus de geslachtsbepaling! En 26 augustus weer naar de verloskundige.
Oh als t 14 dpo is, dan is t logisch dat voorheen je testen nog niet opliepen. Kost ook echt wat tijd. Ik hoop zo voor je dat het goed gaat!
Gefeliciteerd paardje! En silentstorm, goed dat het een streep is! Een week overtijd is nog best pril idd. Zal vanzelf duidelijker worden!

Ik heb vandaag de intake gehad. Uitgebreide vragenlijst gehad maar ik was een vrij makkelijke patiënt dacht ze ;) moet alleen in week 26 een suikertest doen omdat er diabetes in mijn familie voorkomt. Verder even het hartje gehoord, klonk allemaal goed en fijn om te horen dat de kleine er nog zit. Voelt soms nog zo onwerkelijk nu.
Over een maand weer op controle en eind september 20weken echo. Overweeg wel om daarvoor nog een pretecho te laten inplannen voor de geslachtsbepaling.
Vorige maand cyclus van 32 dagen gehad. Dus heb ik geen idee wat mijn cyclus is. Als ik ga rekenen op 28 dagen dan had ik 2 dagen geleden ongesteld moeten worden. Maar ik ga er vanuit dat ik zondag wel ongesteld word. Heb besloten mocht er niks komen dat ik einde van de maand ga testen
Gister een beetje bloed verloren en wat bruine afscheiding rest van de dag. Vandaag ook wat bruine afscheiding, maar geen "vers" bloed. Komen beide qua hoeveelheid niet in de buurt van ongesteldheid maar het zit me niet helemaal lekker...
Vervelend paardje hoop voor je dat het nog gewoon van de innesteling is. :hug:
Hè Paardje dat is heel naar 🙁. Is er nog meer bloed gekomen of is het helemaal gestopt? Als t echt maar weinig was, is er een goede kans dat het alsnog allemaal goed zit. Ik hoop het voor je! T is nog te vroeg voor een echo maar heb je de vk erover gebeld?
Nog geen nieuwe vloei van nieuw of oud bloed gehad. Dus hopelijk is alles goed :-[

Nog steeds misselijk na het eten. Dis ga ervan uit dat het nog goed zit
Silentstorm, hoe gaat het met je? Al een donkere streep gehad?

Paardje, met jou? Geen bloedverlies meer?

Haasje, over twee dagen geslachtsbepaling, spannend!

Yongpeople, hoe is het met jou? Ben je intussen ongesteld geworden? Ik hoop echt zo voor je van niet!

Hier gaat t goed, dit voelt echt wel als een plakker want ik ben ook vreselijk misselijk en dat had ik bij de miskraam helemaal niet. Tot op heden niet overgegeven, maar al wel meerdere keren bijna, dus dat zal niet lang meer duren denk ik. Heel onprettig maar geeft wel een wat beter gevoel over deze zwangerschap.
Helaas gisteren ongesteld geworden. Denk dat mijn cyclus nou dus wat langer is aangezien dit tweede maand is dat het een cyclus van 33 dagen is.
Wel vermoeiend als je elke keer denkt overtijd te zijn en stiekem toch al hoop krijgt. Probeer niet teveel te hopen maar toch gebeurd dat haha.

Dus nu een latere ovulatie denk ik.. We blijven hoop houden en het leuk hebben:)
Fijn dat het goed gaat Minik. Welkom bij de misselijk club. Ik heb er vooral last van na het eten. Begin nu ook wat meer last te krijgen van boertjes etc.

Geen vloei meer gehad gelukkig. Gister met de VK gebeld. Deze gaf aan me geen zorgen te maken. Gaf me wel weer een zekerder gevoel. We gaan over een kleine twee weken kijken hoe de echo gaat zijn.

Mijn leiding-gevende is ook al op de hoogte van de zwangerschap ivm. risico beroep. Mag al bepaalde werkzaamheden niet meer doen, maar hij vatte het wel positief op :)
Fijn dat het allemaal goed gaat paardje en Minik! Op de misselijkheid na dan:)
Veel plezier vandaag haasje! Ben benieuwd ;-) ik wacht nog even tot 20 weken echo en dan wil ik het ook weten.

Justine al wat geïnformeerd? Of laat je het zoals het is?
Zo hier zit de ongesteldheid er weer op en gaan we op naar de volgende ronde. Baal er wel een beetje van. Maar goed, niets aan te doen. Gelukkig heb ik de afgelopen week genoeg afleiding gehad, want we hebben de verjaardag van zoonlief gevierd. 2 jaar alweer. Heerlijk verwend met cadeautjes en lekkers. Volgende week gaan we op 2 weken op vakantie naar Italië. En dan wordt hij echt pas twee.

Haasje: Veel plezier met de geslachtsbepaling. Ben benieuwd!

Minik: vervelend de misselijkheid. Maar wel een goede bevestiging. Fijn dat het als een plakker voelt ;)

Paardje: hopelijk geen bloed meer gezien. Gelukkig kon de verloskundige je wat geruststellen.

Pinguin: ow wat naar dat je opgenomen bent geweest. Zo misselijk is dan ook geen doen. Goed om te lezen dat je weer wat opknapt. Hopelijk zet dat door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven