Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@sambabal, wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan! Hopelijk zet deze lijn zich door.
Ik heb al weer een tijdje niet gereageerd maar lees wel alles mee. Lig bijna elke avond vroeg op bed (ca 20 uur) en heb niet echt de energie om te reageren. Vandaag overdag veel geslapen, dus nu heel handig klaarwakker...
Merk wel dat de vermoeidheid nu beter wordt en ook de misselijkheid lijkt gelukkig wat af te nemen.

Er zijn inderdaad veel meiden die deze week een echo hebben. Veel plezier allemaal! Ik heb dinsdagochtend de termijnecho. Ben echt benieuwd op welke datum ze uitkomen, vorig keer is niet echt gemeten. En natuurlijk fijn om weer even te spieken.

Ik ben bij de vorige bevalling ingeleid omdat mijn zoontje zo groot was. De gynaecoloog heeft nu al gezegd dat ik nu waarschijnlijk weer ingeleid ga worden zodat mijn bloedverdunners op tijd gestopt kunnen worden. Vorige keer eerst 1,5 dag rommelen en toen had ik voldoende ontsluiting om de vliezen te breken en met weeënopwekkers te starten. De eerste centimeters gingen vlot maar omdat hij verkeerd lag (halve sterrenkijker) uiteindelijk 4 uur persweeën moeten wegpuffen in rare houdingen omdat ik nog niet volledige ontsluiting had. Wel had ik toen een ruggenprik dus pijn deden ze niet, maar die persdrang die bleef. Het plaatsen van de ruggenprik viel mij heel erg mee, was zo gedaan.

Op van die open dagen kan je je inderdaad goed laten informeren over alle mogelijkheden. De beslissing kan je inderdaad pas tijdens de bevalling zelf maken maar dan weet je wat de opties zijn.

@Sambabal, fijn dat het beter gaat! Hopelijk is de misselijkheid snel helemaal verdwenen.

@ slaapjes: mijn zoontje is eind juli 2 geworden en slaapt gelukkig nog zeker 2 uur. Als ik thuis ben slaap ik dus ook met hem mee (en in het weekend soms nog wat langer als mijn man thuis is)

De rest probeer ik later op te reageren. Hopelijk heb ik snel meer energie en kan ik echt mee gaan schrijven.
Haa ladies,

Ook ik ben er nog! Ivm de voorbereidingen van onze naderende bruiloft op 23 augustus :flirting: en verder gewoon nog moeten werken lukt het me ook nog steeds niet om goed te reageren. :$ Maar ik lees alles mee en vind dit een super fijne groep! Nog 4 dagen werken en dan lekker 4 weken vakantie dus dan moet meeschrijven wel gaan lukken lijkt me zo :-) .

Ik wens alle dames die deze week de termijn echo hebben hele mooie echo's toe!! :heart: Zelf heb ik hem volgende week maandag, dus ik moet nog eventjes geduld hebben. :)
Reageer ook wat minder: inmiddels hier hele dagen misselijk en veel overgeven. Energie is echt onder het nulpunt.
Zelfde geldt voor mij!

Ik lees elke dag meerdere malen mee, maar ik ben echt een slechte reageerder sorry! Ik merk dat als ik een paar posts heb gemist het al lastig vind om op iedereen te reageren vooral als het over zonen/dochters gaat en vorige bevallingen, daar kan ik niet over meepraten maar ik lees zeker alles en blijf dat ook actief doen!

Vorige week was ik bezorgd en dat zorgde ook voor de nodige spanning. Had al wat dagen lichtroze en donkerrode afscheiding en was er niet gerust op. Vorige week maandag en donderdag mocht ik kijken en alles was helemaal goed! Kindje was al lekker aan het bewegen, bleek een gevoelige baarmoedermond!

Vanmiddag mag ik voor de termijnecho bij 10 weken en 2 dagen dus ik mag echt niet klagen dat is al de 5e keer dat ik mag kijken :cheer2:

Succes alle lieve meiden met jullie termijnecho deze week of binnenkort! Na deze week heb ik 3 weken vakantie en ga ik heerlijk 10 dagen ontspannen in het buitenland maar ik lees alles en zal mijn best doen wat meer te reageren :)
Haha ook hier een oud paard van stal! Vind de manier van reageren op t forum niet ideaal en heb hectische weken gehad, maar still alive! Heb ook niet elke dag wat te kletsen, we zijn immers ook nog maar enkele weken :)

Ik ben nu precies 10 weken en zit momenteel in Italia! De rit was hels in onze oude auto zonder airco en we moeten echt de siësta mentaliteit van hier gaan hanteren. Anders trek ik t niet. Nog altijd erg misselijk, slap gevoel, neerslachtiger dan normaal.. Ik heb de 23e de volgende controle.

Verder hebben wij t onze families nu bijna allemaal verteld. Mijn zus reageren zoals verwacht ongelooflijk slecht. Ik schrok er zelfs van. Ze ging eig gewoon uit haar dak. We gaan haar gewoon de tijd geven maar ik vind het moeilijk dat mijn zus de jaloezie nu de boventoon laat voeren. Maargoed, ik ken dr langer dan vandaag en dat is ook niet de eerste keer. Helaas.

Helaas pakt familie partner het ook niet helemaal op zoals gewenst. Ivm herkenbaarheid zal ik t hier niet uitgebreid delen, maar t komt er kort op neer dat er bepaalde 'levensstijlen mbt kerk' ons wel in de weg zitten. Niet. Makkelijk.

Mijn broertje, zusje, moeder en een paar goede vriendinnen reageerde super en die staan ook helemaal achter mij dus daar focus ik mij lekker op!

Overigens ben ik doorverwezen naar de pop poli. Ivm herkenbaarheid ook weer niet handig om uitgebreid te vertellen maar iets met trauma en eerdere zwangerschap wat bovenkomt. Apart hoe zo'n zwangerschap je ook een dikke spiegel voorhoudt.

Dromen jullie om zo raar? Heb de meest bizarre dromen over neerstorten vliegtuigen, miskramen, vieze beesten.... Ril!
Haa gelukkig jullie zijn er nog wel! Ik dacht dat er gewoon een heleboel waren afgehaakt.
(Heb nog steeds het idee dat er wel wat zijn afgehaakt, maar minder dan ik dacht :cheer: )
Ik snap dat reageren niet altijd makkelijk is, vooral als je al moe, misselijk en druk bent.

Hartje jij ook een groot kind! Klopte de voorspelling? Bij mij zaten ze er 500 gram naast, als in.. ze was 500 gram zwaarder :facepalm:

Sunny Dat is al bijna!! Voel jij je wel goed? En wil de voorbereiding een beetje opschieten ondanks de kwaaltjes?

Leeuw trek je wel aan de bel als het teveel is? Of heb je al medicatie tegen de misselijkheid?

Pinda wat fijn dat je mocht kijken ter geruststelling. Ik heb bij mijn dochter ook een bloeding gehad, je schrikt je wezenloos. Bij mij lag de placenta heel laag en die heeft natuurlijk super veel bloedvaatjes... Fijne vakantie! :sun:

Hufflepuff wat lastig dat niet iedereen reageert zoals je hoopt. Geef je zus wat tijd, het is ontzettend moeilijk positief te reageren als je het zelf zo graag wilt en het niet lukt. Mijn schoonzus is nu blij voor ons, maar moest laatst ook weer heel erg huilen. Mijn man vertelde aan ooms/tantes dat er een kleine bij komt en zij was net ongesteld geworden. Dat kan/mag dan naast elkaar bestaan, betekent niet dat ze niet blij is voor ons.
Fijne vakantie!

Ik ben best zenuwachtig weer voor de echo, aftellen tot vanavond!
Alle andere dames die een echo hebben: ik hoop op hele mooie echo's! Laat vooral wat weten :love:
Het lukt me even niet zo om te reageren. Ben zo gespannen voor de echo morgen. Gister flink hoofdpijn gehad wat me angstig maakt. Is het een voorbode .... hormonale schommelingen.... En al klapper vandaag ook nog niet misselijk. Bah baal zo. Had ik het antwoord nu maar vast.
De afgelopen dagen was ik even afwezig, afgelopen weekend heb ik afwisselend spugend boven de wc en met knallende koppijn in bed doorgebracht. Ik ben het eerste trimester echt helemaal zat. Lijkt echt een eeuw te duren, terwijl ik nu pas 8+3 ben. Gelukkig vorige week wel een goede echo gehad, de intake ging ook goed. Volgens mij heb ik een fijne verloskundige praktijk uitgezocht. Nu nog 2,5 week wachten tot de termijnecho.

Vlaflippie Fijn dat je het bloedprikken hebt overleefd! Ik ben er ook goed bang voor, mag gelukkig bloedprikken tegelijkertijd met de NIPT doen straks. Onhandig dat jij het niet tegelijk kon..

Ruggenprik lijkt me ook écht doodeng! o_o Helemaal prima om pijnstilling te nemen (want waarom niet?), alleen dat er een naald bij komt.. bah. Ik hoop dat het gewoon genoeg is om mezelf goed voor te lichten en vervolgens tijdens de bevalling een keuze te maken voor wel/geen pijnstilling.

Leah, Sambabal, Pinda en Koekie Veel plezier bij de termijnecho!
Koekie, Goed idee van een open dag bezoeken! Was ik zelf denk ik nooit op gekomen, maar dat maakt het hopelijk wel minder spannend. Gelukkig ken ik het ziekenhuis al, ik het er ooit stage gelopen, maar dan wel op een hele andere afdeling.

Sambabal Niet fijn dat je nog steeds zo misselijk bent, maar wel dat je nu drinken redelijk kunt binnenhouden en geen opname verwacht. Lukt eten ook een beetje?

Hufflepuf Fijne vakantie! Balen dat je zus en schoonfamilie zo slecht reageerde… Hopelijk gaat het met de tijd beter en kan ze ook blij zijn voor jou. Die vreemde en levendige dromen herken ik helemaal. Volgens mij word ik ook na elke droom wakker, vannacht echt wel 5/6x. Dus daardoor onthoud ik de dromen denk ik ook beter. Vannacht droomde ik over leeuwen en hyena’s in huis (net naar The Lion King geweest) die mijn baby wilde pakken..

Bevallen in bad zie ik tegenwoordig veel vaker voorbij komen en lijkt me heel relaxed. Of in ieder geval de mogelijkheid om de weeën in bad op te vangen. Heeft één van jullie daar ervaring mee? We hebben in ieder geval geen bad thuis, dus dan zou ik ergens heen moeten waar dat wel is. Ik wil in ieder geval niet thuis bevallen, ik denk ook dat onze slaapkamer daar te klein voor is en vind het niet zo’n fijn idee.
zonnebloemmetje :hug: dat het maar snel morgen mag zijn!

Veyi fijn dat je een goede echo hebt gehad! Je kunt ook thuis bevallen in bad (Dan moet je een bevalbad huren, die zet je bijvoorbeeld in de woonkamer. Is een soort groot opblaasbaar zwembadje)
Ik zou zeker ook al heb je er stage gelopen naar de open dag gaan van de verlosafdeling. Waar je overigens ook vaak in bad kunt bevallen, althans daar waar wij heen gaan wel. Al lijkt het mij helemaal niks, ik had het tijdens mijn bevalling zo ontzettend heet (hielp ook niet dat het 37 graden was buiten)
Ik vond in het ziekenhuis bevallen ook wel fijn omdat ik dan de zooi niet thuis had :hihi:
Ha Meiden,

Het weekend was druk, dus vandaar nu pas weer een post.
Vrijdagavond zat ik er even helemaal doorheen en huilend op de bank. Die honger, ik word er echt he le maal gestoord van. En eten smaakt me niet! M'n vriend wist ook ff niet wat hij met me aan moest en heeft me maar in bed gestopt, dat wel best een goed idee :-).

Ik moet zeggen dat ons nieuwe huis me veel afleiding geeft en dat ik minder tijd heb om te piekeren over de baby. Zaterdag onderweg geweest voor een gashaard en dat is nog een heel gedoe geweest; 2 winkels waren dicht en bij de derde hadden we een beetje slome verkoper. Uiteindelijk een heeeerlijk broodje gegeten (viel natuurlijk weer om van de honger) en een punt worteltjes taart. Zaterdag ook het huis gedaan en was echt gesloopt daarna. Zondag uitslapen, boodschappen en een verjaardag en daarna een film gekeken toen was het weekend weer om.

@ bevallen: ik wil zeker weten in het ziekenhuis bevallen. alles in de buurt en geen troep thuis haha.

Wij hebben de 20e de termijn echo, maar vermoed dat het rond half maart blijft. Daarna zal ik de tabel in vullen!

@NIPT. Ik heb me daar eens in verdiept. Weten jullie dat je alleen aan de NIPT mee kan doen als je je inschrijft voor een wetenschappelijk onderzoek hierover? Dat heb ik het weekend dus 'ontdekt'. Je kan dus geen NIPT ondergaan in Nederland als je geen wetenschappelijk proefkonijn wil zijn. Ik vind dat dus echt pure chantage. Nu ben ik nogal een principetrut en daarom wil ik eigenlijk tegen meer kosten uitwijken naar het buitenland. Je kunt dan wel in NL bloed laten afnemen en dat sturen ze dan naar België op. Is misschien vreemd maar het voelt zo ontzettend verkeerd om onder dwang van de overheid mee te doen aan een wetenschappelijk onderzoek. Ze bewaren je bloed dan ook nog 15 jaar he?! Echt bizar! Nou dat dus. haha Kan me er momenteel erg druk om maken.

Succes met alle echo's vandaag. Houden jullie ons op de hoogte?
Joepie, een prachtige echo gehad net! Zodra ze de echo erop zette een spartelend kindje. Zoveel leuker dan de vorige echo! Alles verder prima op schema, dus helemaal opgelucht.

zon hoofdpijn kan ook goed een zwangerschapskwaal zijn hoor! Logisch dat je t spannend vond, maar het hoeft allemaal niks te zeggen. Sterkte met afwachten :bigkiss:

Gezellig dat er nog zoveel meelezen! Ellendig he, dat eerste trimester. Zoveel kwaaltjes... ik hoop dat we er snel doorheen zijn! Hebben jullie nog tips voor avondeten? Ik ben vooral s avonds misselijk en al het warme eten staat me zo tegen.

veyi ik ben nooit in bad geweest, maar een warme douche tijdens de bevalling vond ik vreselijk!

pinda wat schrikken zeg! Gelukkig maar dat alles goed was. Is het nu over?
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Leah Zo leuk! Wat een opluchting weer! Ik kan ook niet wachten tot de volgende echo, dan ben ik 10/11 weken en zal het echt een kindje zijn. De laatste echofoto die ik heb meegekregen zie ik echt geen baby in. Tijdens de echo zag je wel heel duidelijk de contouren, maar de foto die ze heeft meegegeven is gewoon een witte vlek.

Esprietje Je kan volgens mij wel aangeven dat je niet wilt dat ze je bloed bewaren, dat ga ik wel doen. Verder snap ik het wel, ze moeten toch bewijs verzamelen dat de NIPT betrouwbaar is, hoe betrouwbaar het is, etc. Normaal ben ik ook een principetrut als het om privacy gaat, maar in het kader van wetenschappelijk onderzoek snap ik het wel en vind ik het prima.
Wat fijn Leah, geniet ervan!
@Leah Aaah dat is zo bijzonder he, je kindje zien bewegen! Zo gek dat het binnen in je gebeurd en je er niets van voelt, mijn termijnecho is om 15:00 hoop dat ik dan hetzelfde weer zie, hoe ver ben jij nu? Ik heb geen last meer van roze/rode afscheiding inderdaad maar als het weer gebeurd weet ik wel dat het me niet ongerust hoeft te maken. Klinkt misschien gek maar ik kan wel onderscheiden van welk bloed ik me ongerust moet maken en van welke bloed niet.

Qua eten merk ik echt dat ik veel sneller suikertroep/chips en andere meuk eet dan ik voor mijn zwangerschap deed en daar moet ik echt vanaf. Ik dwing mezelf ook echt om in de avond groenten te eten maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin in enkel eten.

@Huffle super naar voor je dat er zo is gereageerd. Hopelijk draaien ze nog bij! Vooral de mensen met commentaar op het gebied van de kerk e.d. kan ik nooit zo goed begrijpen. Mijn familie aan de ene kant is ook erg christelijk, die zullen er ook wel een mening over hebben (ongetrouwd, lalala ) interesseert mij echt niets. Sterker nog ik word er altijd meer rebels van. Hoop dat je toch lekker kunt genieten en het een beetje links kunt laten liggen al zal dat echt heel moeilijk zijn!

Wat betreft dromen inderdaad, ja! Ik droom veel over oorlogen en spannende dingen die ik altijd wel overleef haha.

@Veyi super grappig je droom over leeuwen e.d. haha, wat vond je van de Lion King? Ik vond hem echt fantastisch! Heb je het droog kunnen houden? Fijn dat je een goede praktijk hebt uitgezocht! Dat is zoveel waard!

Wat betreft bevallen e.d. gaat mijn voorkeur uit naar het ziekenhuis. Mocht ik toch moeten uitwijken naar het ziekenhuis is dat 25 minuten rijden en dat vind ik toch niet heel prettig als het ''al begonnen'' is. Ruggenprik wil ik alleen als ik op dat moment echt voel dat ik 'm nodig heb anders wil ik er geen.
Esprietje dat wist ik, er is nu eenmaal bewijs nodig dat dit een goede methode is. Ik snap je principekwestie, maar net als Veyi zou ik hier dan geen probleem van maken.
Volgens mij kun je in het buitenland ook geslacht mee laten testen! Mijn schoonzus heeft het destijds in België laten doen, omdat het in Nederland nog niet kon.

Leahv wat heerlijk een prachtige echo :love: ik tel af hoor... 18:15 aan de beurt. Wat is je uitgerekende datum geworden?

Pinda jij mag al bijna! Ik heb juist de hele dag honger, echt verschrikkelijk. Geen zin in zoete dingen, maar laatst zo'n zin in borrelnootjes dat manlief naar de winkel is gegaan :whistle:

Slikken jullie multivitamine voor zwangeren? Ik eet geen vis en slik nu een multivitamine met omega 3. Ik vind het een hels karwei die te slikken.
Koekie Ik stik multi woman van Royal Green. Vriend heeft het helemaal uitgezocht en volgens hem waren dit de beste. Zit ook geen overvloed aan vitamines in, wat in andere tabletten vaak wel zit en helemaal niet nodig is.

Geniet ervan dat je trek hebt! Dat is wat ik nu het meeste mis: genieten van lekker eten. Ik ben nu alleen nog functioneel aan het eten, omdat ik anders misselijk word.

Op mijn werk lunchen we samen aan één grote tafel. Het begint wel op te vallen dat ik weinig eet. Ik krijg met moeite één boterham of cracker weg. Probeer er zo lang mogelijk mee te doen, zodat het lege bord niet opvalt, maar een half uur over een broodje doen..
Hi meiden,

Ik heb te lang niet gereageerd. Sorry! Lees elke dag maar omdat we zo lekker actief zijn vraagt antwoorden best wat als je dat een paar dagen niet gedaan hebt haha.

@ tweede/derde/... kindje: wat lijkt het eerste trimester me heftig als je al een kindje rond hebt lopen!

@ bevallen: ik wil in het geboortehuis/ziekenhuis bevallen. Thuis lijkt mij niet zo prettig, de troep, kleine slaapkamer en het idee dat mocht het onverwachts niet goed gaan iedereen dichtbij is in het ziekenhuis lijkt mij fijn.
Qua pijnbestrijding wil ik dat het een optie is als ik het toch zou willen tijdens het bevallen.

@ koekie ik lust ook geen vis. Ik slik de ‘mama’ pillen van Kruidvat. Dat zijn miltivitamine voor als je zwanger wil worden of bent, met oa omega 3. Ze stinken alleen enorm! Best lastig s’ochtends met misselijkheid.

En succes met wachten tot vanavond! Hopelijk een mooie echo!

@ eten: sochtends komt alles eruit, wat ik ook eet. Lunch gaat goed en avondeten ben ik te moe. Ik ga vanaf morgen proberen om met lunch mn warme maaltijd te eten. Dat is het moment dat ik me het beste voel en zo hoop ik toch wat groenten binnen te krijgen.
Verder merk ik dat als ik dan trek heb in eten ik met name zin heb in makkelijk en ongezond eten... probeer er niet teveel aan toe te geven.

@ Sambabal, fijn dat je nu wel wat te drinken binnen houdt. Hoop dat het snel nog wat beter gaat!

@sunnylady: oh spannend jullie bruiloft! Hoop dat je niet teveel last hebt van kwaaltjes en je echt van de dag kunt genieten.

@leeuw: sterkte! Heb je contact met de verloskundige/huisarts er over?

@ pinda: oh wat vervelend dat bloedverlies, snap dat je daarvan schrikt!
Fijn dat je zo vaak mag kijken. Succes en veel plezier weer vanmiddag!

@hufflepuf: pfoeeee wat knap zo lange autorit zonder airco! Ik kan alleen in auto als ik zelf rij en de koude airco op me heb.
Hoop dat de vakantie je goed doet en je je snel beter gaat voelen.
Pittig de reactie van je zus en schoonfamilie. Hopelijk is het hun eerste reactie en wordt het anders nadat het wat tijd heeft gehad om te ‘landen’.
Succes op de pop-poli!

@ zonnebloemetje: dikke knuffel voor jou! Volgens mij kan hoofdpijn ook juist een kwaaltje zijn... succes met wachten tot morgen.

@veyi: voel je je weer wat beter dan van t weekend?

@ esprietje: wat fijn zo’n vriend die dan goed inschat wat je nodig hebt!
Ik snap je gevoel maar snap ook dat ze onze resultaten nodig hebben voor de betrouwbaarheid. Vind het wel stom dat ze ons nodig hebben maar we wel moeten betalen terwijl het vanaf volgend jaar vergoed wordt.

@leahv: jeeee, wat fijn! Geniet ervan. Nu tot 20 weken geen echo meer?

Ik voel me weer wat beter. Nog steeds heel moe en misselijk met name in ochtend en avond. Maar dat ‘down’ voelen wordt gelukkig minder. Ben nu ook weer veel momenten op de dag blij en zie weer positieve dingen!
Nog bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Ik heb (heel asociaal) niet gereageerd maar heb veel aan jullie woorden en/of herkenning gehad.

Vorige week hadden we een echo. Alles was goed! Kindje was goed gegroeid, ben nu 9.2. Over ruime week de termijnecho.
Alles was goed, de kleine was druk aan het zwaaien :love: en de uitgerekende datum is 3-3 geworden. Dus vandaag 10+6. Doordat mijn dochter zo groot was, moet ik met 24 weken nog wel een glucosetest doen (zwangerschapsdiabetes)
Nee geen contact, vooralsnog niet nodig. Liever niet zelfs. Als het echt niet meer gaat gaan we wel naar de eerste hulp en dan meteen naar een specialist. Zowel huisarts en verloskundige kunnen toch niks. Zeker met de migraine wil ik geen bemoeienis van de huisarts/verloskundige (vantevoren medicatie opgespaard die ik nu niet meer zal krijgen).

Heb nog een hele lading emfasane op voorraad en dat mag 2x per dag. Als ik dat slik hoef ik nauwelijks over te geven. Bijna 10 weken hoop dat het daarna over is. Nu ook migraine om de paar dagen (heb me nog kunnen inhouden met medicatie) erbij dus werken heb ik nu opgegeven.
Fijn koekiemonster! Klinkt als een mooie echo.

Pfoe pittig Leeuw. Fijn dat emfasane wel overgeven tegen gaat, hopelijk droog je daardoor niet uit.
Wij ook een mooie echo! 10+3 Vandaag, dus iets vooruit gezet. Uitgerekend 6 maart. Hele drukke baby haha! Ik zal morgen op de rest reageren hoor!
Neem goede echo's voor Sambabal, koekie, koffie, leahv en pinda

Hopelijk niemand vergeten. Leuk om weer van wat stille meelezers te horen

@ leeuw Sterkte met alle kwalen. Hoop dat je zorgverlener nu naast je hebt waarbij je gevoel hebt je ei kwijt te kunnen en die met je meedenkt en je kan steunen!! Hopelijk wordt het binnenkort ook wat lichter qua last want al die heftige migraine en nu ook nog misselijkheid is nogal wat!

@ Sambabal hopelijk ook bij jou laatste keer braken bijna geweest

@ koffie fijn dat je weer wat lichtpuntjes hebt. Ben ook nog geen fan van moe en je niet lekker voelen. Voor het goede doel zullen we maar zeggen

@ koekie hopelijk maar 1x glucose test nodig en een niet te wolkerige baby

@ pinda fijn dat bloedverlies weer weg is en nog veel fijner dat echo goed is

@ zonnebloemetje het is gelukkig al bijna morgen! Laat je niet gek maken door alle stomme wel/ niet kwalen. Morgen duidelijkheid en ik ga gewoon uit van een mooie echo voor je!

@ hartje ook voor jou ga ik gewoon uit van mooie echo morgen :)

@ Esprietje NIPT in Nederland alleen nog in studieverband. Wel betaald (deels hierom) overheid/ onderzoek deel van de kosten. Hierom in buitenland duurder maar blijft jouw keuze wat goed voor jou voelt. Bij indicatie wordt hij wel vergoed en val je in andere studie. Blijft lastig, wanneer heb je genoeg data over betrouwbaarheid van een test. Dus jouw persoonlijk belang (privacy) VS test waarbij we ook weten hoe betrouwbaar die is bij laag risico groepen IPV alleen bij hoogrisico groepen.

@ Huffelpuf hopelijk trekt schoonfamilie nog bij. Fijn dat je ook veel steun en positieve reacties hebt gekregen

Ik ben vast weer iemand vergeten maar op na lange werkdag dus snel slapen dan is het sneller morgen en mag ik ook eindelijk spieken ( hoop ook zo dat alles er goed uit ziet!)
Echt fijn dames, de goede echo's. Mooie berichten. :heart:
@koekie, en leuk dat jij zo regelmatig reageert want het is inderdaad erg leuk om te lezen! Haha. Ja dat geloof ik en ik heb er absoluut begrip voor. Hoop met heel mijn hart dat ze er anders in kan gaan staan want wil t dolgraag met mijn oudere zus delen! En wat fijn van je echo :heart:

@iedereen Zit overigens te twijfelen om haar nog los een berichtje te sturen met dat ik begrijp dat ze het moeilijk vind maar ik het dus wel graag met dr wik delen en dat ze ook met mij over haar b gevoelens mag praten. Is dat slim denken jullie of moet ik het echt bij haar laten liggen? :-( moet er ook wel bijzeggen dat ik ondanks mijn begrip voor haar ook gekwetst door dr ben. Ze zei gisteren letterlijk tegen mijn moeder dat ik het minder verdien dan zij het verdient en dat vind ik een hele heftige uitspraak. Ik weet dat ik het hoogstwaarschijnlijk moet relativeren, maar waar houdt het op? Man dit had ik vante voren niet gedacht!

OH en zijn er dames die van vorige zwangerschappen wel de ervaring hebben dat t misselijkheid na die drie maanden echt overgaat? En de vermoeidheid? Voor nu voelt het als een gebed zonder end #sorryklaagmodus

@leah en Samba, super van de fijne echo's! :heart:

Ik ben de vorige overigens op 9 maart gezet, ben benieuwd of dat zo blijft de 23e.. Moesten jullie bij de termijn echo bloed prikken?

Heel grappig om ook te lezen dat andere gek dromen hej.. Man die hormonen :hyper: :hyper:
hufflepuf wijzigde dit bericht op 13-08-2019 08:59
Reden: Toevoeging
13.93% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven