Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
esprietje Oef dat duurt nog wel even ja. Balen! Bij mij hebben ook flink moeten zoeken voor een plekje, vanwege de vakantie hadden ze weinig ruimte.

chloe Fijn dat je klachten grotendeels verdwenen zijn! Lekker van genieten :) En de echo komt er ook al snel aan, fijn!

leahv Brrr infuus lijkt me ook eng. Alle naalden vind ik gewoon eng. Vanochtend de nipt-bloedafname gehad en dat ging goed gelukkig. Volgens mij ben ik er dan voorlopig wel vanaf.

Wat betreft naalden; mijn vriend vroeg net of ik een ruggenprik zou willen bij de bevalling. Nu denk ik echt; neeeee, geen denken aan (want naald), maar wat zijn jullie afwegingen hierin?

Wat betreft de honger; dit valt bij mij wel mee gelukkkig! Ik merk wel dat ik na m'n ontbijt vrij snel weer iets moet eten, en eind van de dag heb ik echt mega honger. Verder eet ik gewoon normaal. Toen de VK mij afgelopen week woog bleek ik ook nog wat afgevallen te zijn (was wel 3 maanden geleden dat ik gewogen had volgens mij..).

Ik heb vannacht wel echt super klote geslapen en dat breekt je zo op. Ik was altijd een hele goede slaper, maar nu kan ik makkelijk snachts (of met name tegen de ochtend) 2uur wakker liggen. Aaargh. Vandaag ook nog een dagje werken. Vanavond gaan we het aan vrienden vertellen, ben zo benieuwd hoe ze reageren!
Leahv waren je eerdere bevallingen snel?

Esprietje het werkt ook goed om wat te drinken als je honger gevoel krijgt. Verder pak je het al slim aan met volkoren producten, ik heb nu ook wat cup a soup besteld in de hoop dat dit werkt. Het is ook slim als je bijvoorbeeld 2 boterhammen als ontbijt eet om er een uur tussen te laten en het zo wat meer te verdelen over de dag. Maar bovenal is het super irritant :bonk:

Geslacht niet weten, poeh ik zou het niet kunnen. Er is al zoveel onbekend.
Pfoe, moet ff wat kwijt hoor! Ik heb de app Zwangerschap+ op m'n telefoon, leuk om de ontwikkeling te volgen en leerzame artikelen enzo.
Vandaag voel ik me super onzeker, voel me niet super zwanger. Dus open die app in de hoop op een artikel wat me een beetje oppept...
Is het dagelijkse artikel er eentje over miskramen!! :-[ Nee, dat helpt...

Vind het zo stom om zo'n artikel juist in deze periode in zo'n app te zetten! Wat heeft dat nou voor nut? Als je een miskraam krijgt, ga je echt niet meer in die app zitten neuzen lijkt me.

Bah, moest echt even mn frustratie kwijt!! :whip:
Juffertje neeee joh! :facepalm: Wat een stomme app...
Ha Juffertje ik heb dezelfde app, bij mij gaat het artikel over tepels :hihi:
Ik ben ongeveer even ver als jij bent denk ik en ik merk ook echt veel minder nu. Vervelend dat het je zo onzeker maakt :hug:
Gelukkig volgende week weer even kijken.
Ik ben dat eerste trimester nu wel zat, lag gisteravond ook in bed en voelde me ook zo onzeker en angstig. Heb het er ook wel even met mijn man over gehad, de start van de zwangerschap heeft natuurlijk niet geholpen.
Inderdaad een beetje vreemde combinatie. En nee idd, bij een miskraam verwijder je die apps echt van je telefoon, kan ik je vertellen.

Kijk anders lekker op babybytes bij 10/11weken. Focus je op wat er zich nu ontwikkelt bij de kleine. Dat helpt je misschien. En neem Vlaflippie als voorbeeld, relatief zo weinig symptomen dat ze het eerst niet doorhad. ;)
Thanks voor jullie lieve berichtjes! :hug:

Tis ook bijna op de dag af steeds up en down met m'n gevoel. Ene dag onbezorgd en happy, volgende dag weer onzeker en down. Serieus, deze week wisselt dit echt elke dag. Morgen zal ik me wel weer goed voelen dan, haha :)

Gelukkig herkenbaar idd dat meerdere van jullie steeds minder symptomen hebben. Fijn hoor, zo'n actief forum! :heart:

En ja, volgende week mogen we weer kijken! :hyper:
Vlaflippie ik had je berichtje gemist. Ik heb bij mijn dochter een ruggenprik gevraagd. Helaas is het niet gelukt er een te zetten, na een paar keer misprikken ging het ineens heel snel en was ik het al te laat.

Ik zou als ik jou was naar de open dag van het ziekenhuis gaan waar je wilt bevallen (neem even aan dat je in het ziekenhuis wilt bevallen gezien je vraagt over pijnstilling), daar is (eigenlijk altijd) een presentatie over pijnstilling en wat er mogelijk is. Als je heel bang bent voor naalden en in het ziekenhuis waar ik beval zijn alle opties met naalden (morfinepompje of ruggenprik) kun je nog kijken naar een geboortetens. Ik heb geen ervaring hiermee, maar heb er wel echt goede verhalen over gehoord. Dit werkt door kleine stroomstootjes op bepaalde spieren te geven, waardoor je lichaam even vergeet pijnsignalen te geven.

Mijn gynaecoloog zei: ik snap niet dat vrouwen zichzelf geen pijnstilling gunnen, als je hoofdpijn neemt neem je een paracetamol en als je gaat bevallen dan mag je ineens niks van jezelf? :bonk:
Juffertje, dat heb ik ook heel erg. De echo is nu 1,5 week geleden en dan slaat de twijfel gewoon toe. Nog tot dinsdag afwachten. Er is gewoon eigenlijk niks op te maken uit de symptomen en toch zoek je (Ik iig) op deze manier steeds naar bevestiging. Is gewoon super vervelend.

Grootste kans is dat het gewoon goed zit bij je. Daar gaan we voor!
Wat een geweldige gynaecoloog Koekie!

Ik heb met mezelf afgesproken dat het me gewoon gegund is om prettig te bevallen en geen horrorpijnen te hebben en daar kan pijnstilling bijhoren. Ga ik wel bespreken in ieder geval.

Die open dag is een goed idee, ga ik ook even naar kijken bij ons ziekenhuis!

@ups en downs: heel normaal hoor. Vriendlief vraagt elke dag of ik wel écht blij ben en elke dag leg ik hem uit dat ik onzeker ben en me beroerd voel..... Dan zegt ie dat hij het begrijpt, maar ik twijfel :-).
Esprietje dat lijkt me een goede benadering. Je hebt toch geen idee hoe je met de pijn om kunt gaan tot je er in zit en je bevalling gaat nooit volgens "plan". Ik vond het destijds fijn even naar de open dag te gaan, je kunt als het niet heel druk is de verloskamers even zien en krijgt een goed idee van hoe ze dingen aanpakken (zoals pijnstilling) en er was een leuke beurs met allerlei kraampjes om te snuffelen. Ik geloof dat ze die 3/4 keer per jaar hebben.
Esprietje, ik denk dat de mannen het nooit echt helemaal begrijpen. Ze voelen het niet, hebben de hormonen niet, de toestanden aan je lichaam en ook de hechting is heel anders.

Hier ben ik idd de vorige keer ook naar zo'n introductie geweest in het ziekenhuis. 1 keer een rondleiding, 1 keer over borstvoeding en 1 keer over bevallen.

In principe kies ik ook voor pijnstilling en had ook een tens paraat. Gezien de bevallingen bij de vrouwelijke lijn, verwachtte ik een heeeeeeele lange bevalling. Het tegendeel was waar. De vliezen braken terwijl ik sliep en ik kwam terecht in een weeënstorm. Met 6cm ontsluiting nog net op tijd naar het ziekenhuis, persdrang in de auto en met 9 cm kwam ik in het ziekenhuis aan. Veel te laat dus voor enige vorm van pijnstilling. Uiteindelijk door vermoeidheid zakten de weeën weg en toen weeënopwekkers gekregen.

Snap soms nog steeds niet dat ik zonder pijnstilling bevallen ben. :lol:

Overigens kan je je voorkeuren allemaal in een bevallingsplan noteren. Hier kunnen ze je voorkeuren in teruglezen als jij te druk bent met bevallen. ;-)
Zonnebloemmetje mijn zusje kreeg na 36 uur bevallen een keizersnede, ik ging dus ook helemaal van het ergste uit.
Werd ingeleid met 39 weken, omdat het een grote baby was. "Ga er maar van uit dat het morgen wordt" zei de verpleegkundige. Tussen de eerste wee (die ik op de monitor zag en niet voelde) en mijn dochter in m'n armen zat 6 uur :fortune: ook hier een weeenstorm... Die zijn echt zwaar, maar zorgen kennelijk wel voor een snelle bevalling.
Je kunt er dus helemaal niet vanuit gaan hoe het is gegaan bij familie blijkt maar weer.
Nou hè. Dat kan je wel zeggen. Ik had me ook bedacht, dan kom ik rustig aan in het ziekenhuis, ditjes datjes .... Nou hahaha. Kan me herinneren dat ik tijdens een perswee vanuit de rolstoel op het bed neerplofte en er niet meer vanaf kwam.
zonnebloemmetje ik had voor mijn man een heel overlevingspakket ingepakt met eten en drinken :rofl:
Koekiemonster26 schreef:
09-08-2019 12:00
Vlaflippie

Mijn gynaecoloog zei: ik snap niet dat vrouwen zichzelf geen pijnstilling gunnen, als je hoofdpijn neemt neem je een paracetamol en als je gaat bevallen dan mag je ineens niks van jezelf? :bonk:
Dit was voor mij ook helemaal de reden waarom ik vorige keer voor een ruggeprik heb gekozen. Was ook nog mazzel dat hij er al in zat voor de keizersnee later. Hoefden ze alleen maar een ander middel aan te koppelen.
Haha, ja ik had ook eetdingen, drinken en energiezooi voor als het zo lang ging duren. Weet nog dat ze tijdens de rondleiding wezen op de Senseo en thee in alle kraamsuites .... :biggrin:
Heel gek misschien, maar lees al een poos mee. Ik ben onverwacht zwanger geraakt van ons 3e kindje, ondanks koperspiraal. Ik wist dus niet wanneer ik uitgerekend zou zijn en heb hier ook meegelezen. Ik blijk tóch 26 februari uitgerekend te zijn, maar jullie uitgerekende datums liggen dichter bij die van mij, dan die van de meiden uit de februari groep. Ze bleken na de termijnecho bijna allemaal (een stuk) langer zwanger. En ik vind het hier zo gezellig 'druk' ! Zou ik hier mee mogen kletsen? :)

Nu 11+2 weken zwanger van ons derde kindje. We hebben al 2 zoontjes, één van bijna 3 jaar en één van 9 maanden. Het wordt een gezellige drukke boel.

Ik hoor graag of ik welkom ben :)
@ Esprietje, irritant dat intake zo laat is inderdaad ook als je NIPT wil.
Vond vorige zwangerschap heel leuk het pas bij bevalling te weten. Hielp bij mij ook tegen impuls winkels leeg te kopen ;) nu dus nog in twijfel of geslacht het misschien concreter kan maken voor zoon ( hoewel broertje of zusje wrs net zo vaag is voor peuter als baby in mama's buik)

@ juffertje wat een rotting van je app

@ vlaflippie herkenbaar onrustiger slapen

@ domninoz van mij mag het maar nadeel van deze groep is lastig op iedereen reageren

Ben gaat weer veel vergeten qua reactie maar energie is op dus morgen weer lezen
Dominoz wat Jetski zegt inderdaad

Jetski haha ik kan me voorstellen dat het er voor zorgt dat je minder koopt, al denk ik dat je dan na de bevalling een inhaalslag maakt :hihi: ik denk dat het voor de kindjes wel behapbaarder is als ze weten of het een broertje of zusje is. Mijn dochter is al heel erg bezig met "jommetje/meisje". Dus kan me voorstellen dat dit alleen maar meer wordt de komende maanden.

Hier is dochterlief cold turkey begin van de week gestopt met de middagslaapjes :cry: ik mis ze nu al en had stiekem gehoopt dat ze de hele zwangerschap nog zouden blijven.
Dominoz, welkom!

Koekie, oef dat is een tegenvaller geen middagslaapje. Mijn zoon is nooit een goeie overdagslaper geweest, maar meestal toch 1 a 1,5 uur.

Jetski, kreeg je dan niet de behoefte om gewoon kleertjes in andere kleuren te kopen? ;-)

Nee, ik snap wel dat de verrassing leuk is. Maar heb het zelf altijd willen weten.

Leeuw, hoe is het bij jou?
koekie nee echt, zonder middagslaap? En ook net nu? Ik vond het altijd zo wennen als ze ermee stopten... hoe oud is ze ook alweer?
Je vroeg hoe snel ik bevallen ben. De eerste heeel sloom maar daardoor ook wel goed te doen. Tweede ben ik gestript, toen kreeg ik lichte weeen. Daarom moest ik al aan infuus, duurde paar uurtjes. Toen braken ze Mn vliezen en duurde t een half uur. Dus daar zit ik wel over in, stel dat meteen vliezen breken of heftige weeen komen, ben ik dan op tijd in t ziekenhuis?

jetski haha daar is ook wat voor te zeggen ja. Maar dat shoppen is ook wel errug leuk toch :)

Hier alle keren bevallen zonder pijnstilling. Mij lijken die bijwerkingen zo naar (suf misselijk) en n ruggeprik eng. T plan is om t weer zonder te doen. Maar als ik halverwege het te zwaar vind, hou ik de optie wel open hoor.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Snap dat reageren op iedereen veel kan zijn! Wat mij betreft is het geen noodzaak dat op al mijn berichten een reactie komt. Voel je vooral niet verplicht. Uiteraard wel altijd gezellig, maar het moet haalbaar zijn.

@jetski: wat knap dat jullie het niet wisten tot de bevalling. Ik vind dat zo mooi en bijzonder, maar ik 'kan' het niet. Wij wisten het geslacht al en peuter, toen 1,5 - 2 jaar tijdens de zwangerschap, leek het redelijk te begrijpen icm boekjes. Nu bijna 3 en dan merk je het verschil wel. Is er heel bewust mee bezig. We hebben het verteld, omdat hij dacht dat ik ziek of boos was. Terwijl ik beroerd was en de eerste weken van slag, omdat je dit niet verwacht bij het gebruik van een spiraal. Desondanks blij met ons cadeautje!

@koekie: oh, dat is inderdaad balen! Hier is het heel wisselend. Periode zonder middagslaap gehad, afgelopen week bijvoorbeeld niet geslapen, maar vanmiddag dan ineens weer 4 uur! Nu druk met de zindelijkheid bezig, dus dat kost hem ook aardig wat energie. Voor mij even intensief nu icm de kwaaltjes, maar wil nu wel doorpakken. 3 dagen opweg en overdag geen luier meer! Nog wel enkele ongelukjes en moet hem helpen met optijd plassen, maar hij doet het wel en vindt het heel stoer, hihi

@pijnstilling: hier beide keren ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes en insuline gebruik. Eerste bevalling met 37+6 begin ochtend ingeleid en met 38+1 geboren. Was een marathon voordat ik überhaupt weeën had en toen ze kwamen, kreeg ik een weeënstorm. Was al op tijdens de zwangerschap, dus toen om pijnstilling gevraagd (ruggenprik), wat ik aanvankelijk echt niet wilde. Na de prik ging het snel, maar heb daardoor geen persdrang gehad en de weeën vielen weg. Best moeilijk op het einde daardoor en ergens ook eng. Vrouwen die ik ken die een ruggenprik kregen hebben het anders (heel positief!) ervaren, dus waarschijnlijk reageerde ik wat heviger dan nodig was. De tweede bevalling daarentegen was 100% anders. Zou ik zo weer over doen. Geen pijnstilling die keer ook, echt zo anders. Ik teken voor zo'n fijne 3e (en laatste ;) ) bevalling.
Zonnebloemmetje mijn dochter was ook al niet zo'n goede slaper overdag. Nooit geweest, ook als baby niet. Toen deed ze hazenslaapjes van +- 30 minuten, tot vorige week sliep ze 1-1,5 uur in de middag. Ze gaat volgende week starten op de peuterspeelzaal, dus ik hoop heel stiekem dat ze dan weer gaat slapen

Leahv mijn dochter is van eind mei, dus 2 jaar en een paar maanden.
Ik zou het bespreken met de gynaecoloog, wat nou als het te snel gaat. Ze hebben vast een back-up plan, want ik lees hier meer over snelle bevallingen.
Ik had ook wel wat meer tijd gewild hoor, even op adem komen tussen de weeën en ook voor mijn lijf. Kreeg veel reactie met: wow zo snel! Wat fijn!

Dominoz ik ben heel benieuwd hoe de bevalling dit keer gaat. Heb je twee keer zwangerschapsdiabetes gehad?
Ik ben ook ingeleid en heel benieuwd hoe anders een bevalling is als dit niet het geval is, De kans is hier weer aanwezig dat het wel gaat gebeuren, gezien mijn man en ik kennelijk grote kinderen maken.
Bedankt voor alle reacties mbt pijnstilling! Ik snap dat het misschien idioot is om het zonder te doen als het gewoon beschikbaar is, maar op dit moment staat het me gewoon heel erg tegen. Maar inderdaad, ik moet me beter laten voorlichten. Hier is er ook regelmatig een open avond bij het kraamcentrum dus ik ga er daar eens naar vragen! Zo een apparaat met schokjes heb ik ook al eens van gehoord, lijkt me zeker interessant.

Dominoz; welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven