Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vlaflippie het is niet idioot om het niet te doen, het is wel jammer als je het jezelf zou ontzeggen als je er wel behoefte aan hebt. Eigenlijk weet je dat pas als je aan het bevallen bent. Dus ik zou zeker je laten voorlichten bij zo'n kraamavond, zo kun je wel voor jezelf beslissen wat eventueel voor jou opties zijn mocht je het nodig hebben.
Ik kan nu ook nog niet zeggen of ik pijnstilling ga gebruiken tijdens de bevalling, maar ik weet wat er beschikbaar is en wat mijn voorkeur heeft.
Vlaflippie, nee niet idioot hoor. Ik hoor het vaker. En ik riep altijd geef mij maar een ruggenprik en moest het uiteindelijk zonder doen. Wat ook gelukt is.

Hoor vaker dat mensen de tens ipv pijnstilling gebruiken. Dus wie weet.
Slaapjes: Hier ook al een paar maanden niet meer slapen overdag. Als ik hem op bed leg, slaapt hij wel, maar dan hebben we s avonds feest. Die van mij is van april, dus net een maandje ouder.

Hier voel ik me vandaag eindelijk een beetje minder duizelig! Yeah! Hopelijk zet dit door.
Ik heb bij mijn vorige bevalling helemaal niks gehad en ik vond het prima. Ik ben doodsbang voor een ruggenprik en wil dat ook absoluut niet. Het kan zijn als ik er midden in zit er anders over denk hoor, maar voor nu is het echt een Nee. Ook geen andere dingen. Ik hou er niet van. Maar ik neem dan ook amper een paracetamol als ik hoofdpijn heb hahaha.

Wij hebben dinsdag de termijn echo. Ben heel benieuwd. Ben echt blij als de 12 weken voor bij zijn. Vooral vanwege mijn vermoeidheid. Het is echt niet normaal en ben ook zo enorm prikkelbaar.
Gaan jullie allemaal in het ziekenhuis bevallen?
Ik wil namelijk graag thuis bevallen, in bad. Dus pijnstilling is dan sowieso geen optie en wil ik ook eigenlijk echt niet! Ik wil inderdaad wel de TENS voor de periode dat ik nog niet in bad kan.
Sambabal ja ik ga zeker in het ziekenhuis bevallen, al heb ik waarschijnlijk ook niet eens de keuze.
Ik voel me daar veiliger bij, de vorige keer drukten ze op een knop (niet dat ik daar echt bewust iets van mee kreeg) en binnen 10 seconden stond de hele kamer vol mensen om te helpen.
Kan me voorstellen dat het voor anderen juist een fijn idee is om thuis te zijn.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen geloof ik. Omdat ik daar onder controle sta van de gyn. Ik weet het eigenlijk niet eens... Wel een goede ga er dinsdag even naar vragen.

Thuis blijkt mij ook best fijn hoor. Geen toeters en bellen en geen verplichtingen die gelijk moeten etc.
@koekie: ik hoop met je mee dat de psz helpt bij de middagslaap. Was hier echt heel vermoeiend voor zoon!
Inderdaad 2x zwangerschapsdiabetes, dus we gaan op.voor de jackpot. Hihi. Het is niet anders. Mijn moeder heeft zwangerschapsdiabetes gehad, dan is de kans groter dat je het zelf ook krijgt. Had voor de tweede zwangerschap ondergewicht, weinig aangekomen vergeleken met de eerste keer. Maar helaas doe je er helemaal niets aan. Behalve je best doen en daarmee zo lang mogelijk zonder insuline! Heb beide keren 'maar' 4 weken insuline nodig gehad. Bij de 2e keer wel echt veel meer.

@vlaflippie: het stond mij ook heel erg tegen, maar toen het zover was, was ik blij dat het bestond en een optie was. Tens ofzo, bedoel jij? Heb ik wel positieve dingen over gehoord. Zelf geen ervaring mee!
MisseD: spannend & leuk, de termijnecho. Echt een mini mensje ineens... Hoe ver ben je met de echo, denk je?

@bevallin in zh: hier moest het 2x ivm het inleiden, maar het had sowieso mijn (onze) voorkeur. Hoe het ook loopt, wil ik nu weer in het zh bevallen. Tenzij de kleine te ongeduldig is en we écht geen tijd hebben in het zh te komen :)
Ik ben 1x thuis bevallen, dat was heerlijk. Tweede keer moest in ziekenhuis, vond ik minder fijn. Maar verder geen keus meer helaas. Als er geen bijzonderheden vooraf zijn, zou ik thuis aanraden! Al voelt het voor iedereen anders natuurlijk.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Domnioz, als het goed is ongeveer 10.3.. ben alleen rete zenuwachtig omdat ik steeds het gevoel heb dat het niet goed zit. Is zelfbescherming hoor.. want heb geen nare klachen
Herkenbaar... Pas na de eerste schopjes verdween die onzekerheid bij mij. Dan constant de herinnering aan de baby in je buik en dat het allemaal goed gaat. Ik hoop voor jou dat het snel dinsdag is! Met een mooi bewegend kindje op de echo 🥰
De onzekerheid verdween bij mijn zoon eigenlijk niet haha. De eerste trimester is puur afwachten. Dan heb je de 20 weken echo, wat toch ook best spannend is. En vervolgens vroeggeboorte.

Deze zwangerschap zal ook weer net zo verlopen gok ik. Maar ben wel blij als ik die 12 weken voorbij ben. Gelukkig hebben we al een kloppend hartje gezien.

Ik hoop ook echt dat mijn vermoeidheid weg gaat! Hebben jullie daar ook zo enorm last van? Ik trek een hele dag zonder dutje niet eens. Haha
Nee, hier zijn de angsten (vooral bij de 2e zwangerschap) ook nooit verdwenen, maar die schopjes maakten de angst voor een miskraam wel zo goed als afwezig. Maar, de angst verplaatste zich naar andere onderwerpen. Gelukkig is dat na de bevalling ook meteen weer weg. Hormonen grrrr, haha.

Ik denk dat ik de vermoeidheid inderdaad nog erger vind dan die enorme misselijkheid. Die vermoeidheid is gewoon verlammend. Kan helaas geen dutjes doen overdag, gisteren ook niet, dus vanmiddag pak ik mijn kans!

Fijne dag allemaal :)
Onzekerheid ik herken dit wel, bij mijn dochter waren de schopjes toch wel een heel fijn teken van leven.

Termijnecho Morgen! Morgen Morgen :hyper: en dan wel helaas pas morgenavond. Ik ben heel benieuwd wat de UD gaat worden, ze zat vorige keer op 4-3. Dat kan ik me bijna niet voorstellen (ik denk dat het eerder is).
Veel dames met termijnechos deze week of niet? Misschien is het leuk voor het overzicht als straks iedereen de UD heeft om het tabel op die volgorde te zetten :)

Tabel zijn jullie er allemaal nog wel? Ik heb het idee dat er best wat al lang niet meer hebben gereageerd :sherlock:
koekie ik ook morgen de termijnecho! S morgens al :) Ben ook benieuwd, vorige x was UD 1 maart. Klopt ook precies met berekening.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Overmorgen wel echo, geen termijnecho.
Ik heb morgenavond ook de termijnecho, zo benieuwd en zenuwachtig!

Volgens mij zijn er inderdaad een heleboel uit de tabel al lang niet meer aanwezig geweest, jammer!

Ik vind zelf de misselijkheid nog steeds veel erger dan de vermoeidheid haha. Al doe ik ook elke dag een middagdutje, maar eigenlijk vooral omdat de misselijkheid dan even weg is. Al gaat het wel al wat beter!

@Leah wat jammer dat je bij de 2e in het ziekenhuis moest bevallen!
Ik ben echt zo nieuwsgierig naar de bevalling. Zo fijn dat er hier al mensen zijn bevallen, dat maakt het allemaal wat realistischer.
sambaba Kan jij elke dag een middagdutje doen? Wat lijkt me dat heerlijk haha. Ik zit elke avond om half 9 volledig in te kakken.

Ik wil liever niet thuis bevallen denk ik. Onze slaapkamer is ook niet zo groot en het lijkt me allemaal op de een of andere manier niet praktisch :p Maar ik zit nu bij een geboortecentrum, en dat zit toevallig ook in het ziekenhuis. Wel fijn, want als er toch iets bijzonders is tijdens de bevalling dan zijn de mensen dichtbij.

En mensen die morgen de termijnecho hebben; succes! :) Zo benieuwd.
Ja, inderdaad succes met de echo's! :heart:

@sambabal: ah jij hebt het ook wel goed te pakken met de misselijkheid! Ik heb vanmorgen nog goed over staan geven, dit keer het meest misselijk van de 3 zwangerschappen, maar amper spugen. Enerzijds fijn, maar ik had stiekem liever zoals bij de eerste meermaals per dag overgegeven en dan de rest van de dag nauwelijks last. Het luchtte echt op en was maar 3x per dag, dus niet ernstig of belemmerend. Maar de vermoeidheid maakt dat ik alles minder kan hebben (ook de misselijkheid). Als je slaapt heb je inderdaad even geen last, fijn dat je kunt slapen hoor! Zit nu net rond/voorbij de piek, dus hopelijk snel weer fitter :) Dit keer geen verhuizing, haha!
Oeps, dat bericht was van mij 😅
Ik wil ook elke middag wel een dutje doen :sleep:

Hoe gaat het nu Sambabal je was bang dat er weer een opname aan zou komen?
@Vlaflippie ivm misselijkheid ziek thuis en zwanger van 1e kindje, dus ik kan inderdaad elke middag slapen haha. Luxe!

@Domninoz haha ja dat snap ik hoor. Elk kwaaltje is vervelend en dat wat het meest overheerst is het meest vervelend, lijkt mij! Helaas lucht het overgeven bij mij niet op, maar anders zou dat zeker fijn zijn!

@Koekie het gaat elke dag ietsje beter. Ik verwacht geen opname meer nu, aangezien ik zelf kan drinken en dit redelijk goed binnen houdt! Het gaat dus langzaam de goede kant op! Lief dat je het vraagt!
Sambabal wat fijn om te horen, hopelijk is het na het eerste trimester weer dragelijk. Maak maar gebruik van alle rust die je kunt pakken, minder moe is minder misselijk!
@sambabal fijn dat je niet misselijk bent tijdens middag dutjes en dat je waarschijnlijk niet meer opgenomen hoeft te worden.
Als ik niet aan het werk ben slaap ik met mijn zoon mee.
Wil misschien ook wel thuis bevallen. Vorige keer in ziekenhuis onder begeleiding klinisch verloskundige bevallen en die gaf aan dat thuisbevalling zeker ook optie is

Leuk al termijn echo's! Meeste lopen toch 2-3 weken op mijn voor. Ben nu pas 8 weken. Wel dinsdag echo.

Wel goed idee om daarna tabel op volgorde te zetten en misschien mensen die al weken niets geschreven hebben uit de tabel te halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven