Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

maandag 12 augustus 2019 om 17:36
Emma95 schreef: ↑12-08-2019 11:05Ik ben gek op paars.
Heb nu, na een hele tijd rode nagellak, knalpaars.
Meestal heb ik lak van Rimmel, maar dit kleurtje was er alleen van Catrice.
Eén laagje, met een gel topcoat en het zit al mooi sinds vorige week vrijdag.
Is duidelijk betere lak geworden. Eerst was het niets. Flesje is ook veranderd.
Mag ik vragen welke gel topcoat je gebruikt?

maandag 12 augustus 2019 om 18:13
Het deed niet pijn hoor, maar echt je ogen die opengesperd voelen. Ga je hem halen? Ik had de mini. Vandaag besteld bij tarte. 2 x de smoothing timeless primer. De tape shape. En deze limited edition blush in de kleur fairy. Ik draag eigenlijk nooit roze maar het leek me weleens leuk.. en de verpakkingJane-Ice schreef: ↑11-08-2019 12:29Sjulia, ik wacht dan nog af tot je die crème beter hebt getest dan...
En oh wauw heb je die nieuwe van Benefit!!! Ik ben al dagen aan het twijfelen of ik hem moet halen! Ik kon niet heel veel reviews op internet vinden maar echt reuze benieuwd ernaar.
Ik wil ook langste wimpers ever hebben!!
Maar oogpijn...chips, dat wil ik natuurlijk niet. Heb je hem fullsize of mini?

maandag 12 augustus 2019 om 18:18
maandag 12 augustus 2019 om 18:39
O dat is een mooi doosje Sjulia! Als ik niet al teveel blush had zou ik ook bijna zwichten (alhoewel al mijn blush al wel jaren oud is... hmmm)
Met mascara heb ik eigenlijk altijd Lancome mascara, Hypnose Doll Eyes en Defencils zijn mijn favorieten. Grandiose ook geprobeerd maar die vind ik eigenlijk niet zo grandioos, vervelend borsteltje.
Met mascara heb ik eigenlijk altijd Lancome mascara, Hypnose Doll Eyes en Defencils zijn mijn favorieten. Grandiose ook geprobeerd maar die vind ik eigenlijk niet zo grandioos, vervelend borsteltje.
maandag 12 augustus 2019 om 18:49
Tof he? Ik hou wel van die kleurige verpakkingen, maar sleek en classy is ook prachtig. Die Lancôme grandioos ziet er zo gaaf uit, maar nooit geprobeerd. Niet zo’n succes dus. Ziet er ook onhandig uit. Maar wel artistiekMango12 schreef: ↑12-08-2019 18:39O dat is een mooi doosje Sjulia! Als ik niet al teveel blush had zou ik ook bijna zwichten (alhoewel al mijn blush al wel jaren oud is... hmmm)

maandag 12 augustus 2019 om 20:58
Turquasi, ik heb genoten van je lange post!
Heb je in het weekend een forumverbod dat je ons miste?!
Ik heb ooit alle Essence mascara al getest (Djeesz) en ik vind ook de Princess en die paarse Volume Stylist de beste...de andere werken gewoon niet bij mij.
Ik hoef niet perse een primer op maar heel soms ben ik zoooo benieuwd naar een bepaalde primer of het werkt etc. dan wil ik het wel proberen maar daarna altijd pukkels. (Ze verdwijnen na een paar dagen/week gelukkig wel weer)
Ik maak mijn kwasten en sponsen gewoon schoon met afwasmiddel maar laatst kreeg ik van een vriendin een flesje cleaner voor kasten van de Action. Dus ben benieuwd of het fijn werkt.

Heb je in het weekend een forumverbod dat je ons miste?!
Ik heb ooit alle Essence mascara al getest (Djeesz) en ik vind ook de Princess en die paarse Volume Stylist de beste...de andere werken gewoon niet bij mij.
Ik hoef niet perse een primer op maar heel soms ben ik zoooo benieuwd naar een bepaalde primer of het werkt etc. dan wil ik het wel proberen maar daarna altijd pukkels. (Ze verdwijnen na een paar dagen/week gelukkig wel weer)
Ik maak mijn kwasten en sponsen gewoon schoon met afwasmiddel maar laatst kreeg ik van een vriendin een flesje cleaner voor kasten van de Action. Dus ben benieuwd of het fijn werkt.
Prrrr, mauw miawwwww.
maandag 12 augustus 2019 om 20:59
Shadesofblue schreef: ↑12-08-2019 13:23Leuk! Nee hoor, ik hoef er niets voor terug.
En je hebt een pb![]()

Prrrr, mauw miawwwww.
maandag 12 augustus 2019 om 21:10
Sjulia, gefeliciteerd met je nieuwe aankopen! Schattig blush doosje!
Ik denk wel dat ik die nieuwe van.....nu ik dit type...je had het over Benefit...en in mijn gedachte was het van Too Faced.
O gosss...
Naja anyway, Too Faced heeft ook een nieuwe mascara en die wilde ik dus halen.
Mijn nieuwe aanwinst van vandaag:
Een mascara van Catrice
2 uitschuifbrowpennen van Catrice
Nou zet hem op Catrice, stel me aub niet weer teleur!!
Ik denk wel dat ik die nieuwe van.....nu ik dit type...je had het over Benefit...en in mijn gedachte was het van Too Faced.
O gosss...
Naja anyway, Too Faced heeft ook een nieuwe mascara en die wilde ik dus halen.

Mijn nieuwe aanwinst van vandaag:

Een mascara van Catrice
2 uitschuifbrowpennen van Catrice
Nou zet hem op Catrice, stel me aub niet weer teleur!!
Prrrr, mauw miawwwww.
maandag 12 augustus 2019 om 21:27
Ai Catrice voelt de druk, het is nu nog maar de vraag of ze nog kan presteren of dat ze zal bezwijken onder faalangst.
turquasi, ik ben heel slecht te lui om kwasten schoon te maken en ik ben er blijkbaar ook niet goed in. Heb het ooit een keer gedaan met shampoo maar toen zag mijn kwast er na uitspoelen uit als een natte hond. En hij kwast(t?)e ineens ook niet fijn meer dus hij kreeg uiteindelijk heel sneu enkeltje prullenbak.
Ben nu wel benieuwd naar de creme die blijkbaar al die tijd al in vermomming bij de action schuilt, eens kijken of ik die ook kan vinden. Niet dat ik op dit moment perse creme nodig heb...
Ik heb hier ineens een soort ultimatum gekregen. De dagen dat ik mezelf mocht trakteren zijn eenzijdig (niet door mij!) sterk bekritiseerd en nu hangt er een consuminderen-straf boven mijn hoofd. Of een "er komt pas weer iets nieuws in als er iets ouds uitgaat" maatregel. Bluhhh zo jammer soms, zinnige mensen.
turquasi, ik ben heel slecht te lui om kwasten schoon te maken en ik ben er blijkbaar ook niet goed in. Heb het ooit een keer gedaan met shampoo maar toen zag mijn kwast er na uitspoelen uit als een natte hond. En hij kwast(t?)e ineens ook niet fijn meer dus hij kreeg uiteindelijk heel sneu enkeltje prullenbak.
Ben nu wel benieuwd naar de creme die blijkbaar al die tijd al in vermomming bij de action schuilt, eens kijken of ik die ook kan vinden. Niet dat ik op dit moment perse creme nodig heb...
Ik heb hier ineens een soort ultimatum gekregen. De dagen dat ik mezelf mocht trakteren zijn eenzijdig (niet door mij!) sterk bekritiseerd en nu hangt er een consuminderen-straf boven mijn hoofd. Of een "er komt pas weer iets nieuws in als er iets ouds uitgaat" maatregel. Bluhhh zo jammer soms, zinnige mensen.

maandag 12 augustus 2019 om 21:41

Mix van ongeveer 20 foundation samples (restjes) van afgelopen tijd!
Afgelopen 3 dagen getest.
Ruikt niet vreemd, textuur is vrij smooth.
Blend goed in en de dekking is medium. Geeft een subtiele glow.
Is gewichtloos en gaat niet creasen.
Hij zit echt PRACHTIG!!!
Helaas geen longwear.
Kopen, waar???

Prrrr, mauw miawwwww.

maandag 12 augustus 2019 om 21:57
Ik maakte mijn kwasten altijd schoon met een mengsel van warm water en azijn, werkte echt goed. Al gebruik ik nu de kwasten cleaner van de MAC (ik word altijd te hebberig in die winkel

dinsdag 13 augustus 2019 om 12:02
Azijn! Wat een goede Hamlap... dat ik daar niet zelf op ben gekomen
Ik gebruik trouwens net als Emma een Rimmel topcoat voor mijn nagels.
Die breng ik een dag later pas aan meestal. Ik weet niet waarom maar ben er vrij zeker van dat dat helpt. Misschien kan de laag eronder dan beter uitharden eerst?
(Baby)shampoo heb ik ook wel eens gehoord maar nu niet meer zo happig om dat te proberen na jouw verhaal Mango... sommige mensen gebruiken gewoon afwasmiddel. De horror...
Ik heb zelf een cleaning spray van de Primark maar die bevalt totaal niet eigenlijk, en de geur ervan alleen al. Bleh. Er moet nog iets anders liggen ergens maar dat word even zoeken. Hebben jullie die leuke ienieminiemie wasmachientjes al voorbij zien komen voor je beautyblender? Daar word ik hebberig van voor de leuk, al geloof ik niet dat het veel meer uithaalt dan gewoon goed uitknijpen in warm water. Waar ik het over heb; https://www.youtube.com/watch?v=fdtZnaqAJUs spoel even door naar 3 minuten minimaal (alvast mijn excuses voor haar stem en bijpassende taalgebruik maar dit was het korste filmpje vandaar mijn keuze) ohja; wil je je beautyblender meenemen op vakantie, doe hem dan in een surprise ei
ipv los in je makeuptasje.
Die blush is echt tè mooi Sjulia, ben benieuwd of je blij bent met de kleur maar het lijkt me geen moeilijke, vrij natuurlijk nog.
En heb je nou weer een hele fles foundation gekocht??
je kunt bij Mac toch heel makkelijk proefjes krijgen?
Vandaag heb ik even moeten graven of er misschien al iets paars aan oogschaduw te vinden was in mijn bestaande collectie en ondanks dat ik uit-ein-de-lijk iets kon vinden dat niet zo lekker wilde blenden en in mijn optiek wat te veel glittert voor een dinsdag op kantoor ben ik redelijk blij met mijn ooglook. Volgens mij staat deze kleur eigenlijk iedereen wel.
De Clinique mascara ben ik weer vergeten te zoeken.
De hyaluronzuur vermomd als collageenserum is een flesje met een pipetje dus geen cremestructuur. (Je kunt er een creme overheen aanbrengen natuurlijk.) Het is qua substantie heel vergelijkbaar met de hyaluronzuur van Paula's Choice. Maar dan met een groter resultaat als je het mij vraagt. Het trekt je vel strakker dan je een ballonnetje kan opblazen, op een positieve manier. Hij lijkt wat op deze; https://www.action.com/nl-nl/p/skincare-huidserum-/ alleen de mijne heeft een oranje label
Ik ga groot inslaan de volgende keer.
Nu ik toch dingen aan het aanraden ben even een uitstapje naar hoger op mijn hoofd. Ik wissel momenteel af met de L'oreál Low-poo voor gekleurd haar (rode fles niet de goud-gele fles, heel andere ervaring mee) 1 a 2 keer in de week, en als mijn haar dan toch echt (max 1 keer in de week na intensief sporten of zwemmen) wat meer sulfaten nodig heeft de Care shampoo van de AH, 7 kruiden. De één is 7,50 voor 400 ml de ander 90 cent voor 500 ml... voor nog geen 9 euro hoef je een half jaar niet meer met flessen te zeulen en je haar en hoofdhuid zullen je dankbaar zijn. Let op, alleen aanbrengen op de wortels en haaraanzet als je lang haar hebt he, de punten hebben dan weinig meer nodig, misschien een klein beetje argan of kokosolie of een heat protector als je persé wil fohnen.
Whaha Jane-ice, hoeveel restjes heb je gecombineerd? Echt iets dat ik superleuk zou vinden om te doen! Ik hoop zo dat je blij bent met je Catrice spulletjes, spannend. Ik kan niet meer vinden welk ingrediënt nou het beste de werking van siliconen benaderde. (Dat krijg je als je een stuk of 20 artikelen leest over make-up per dag) Googlen ernaar levert vooral hilarische vergelijkingen op voor doe het zelf klussers. Mocht je willen blijven primeren maar liever geen allergische reactie meer;
Erg ok is https://www.boozyshop.nl/w7-princess-potion.html (zonder siliconen) hoewel het meer als een serum aandoet dan als een primer. Of de faceoil primer van BAE van Hema ook zonder siliconen; https://www.hema.nl/bae/make-up/foundat ... 20142.html (Deze heb ik helaas zelf niet geprobeerd maar staat op mijn do-buy lijstje voor komende winter, over 2 maanden mag ik weer) PS; Mijn laptop blijft tegenwoordig dicht in het weekend, veel te gevaarlijk! Of ik krijg niks gedaan wegens het forummen, of ik ga maar vanalles kopen...

Ik gebruik trouwens net als Emma een Rimmel topcoat voor mijn nagels.
Die breng ik een dag later pas aan meestal. Ik weet niet waarom maar ben er vrij zeker van dat dat helpt. Misschien kan de laag eronder dan beter uitharden eerst?
(Baby)shampoo heb ik ook wel eens gehoord maar nu niet meer zo happig om dat te proberen na jouw verhaal Mango... sommige mensen gebruiken gewoon afwasmiddel. De horror...
Ik heb zelf een cleaning spray van de Primark maar die bevalt totaal niet eigenlijk, en de geur ervan alleen al. Bleh. Er moet nog iets anders liggen ergens maar dat word even zoeken. Hebben jullie die leuke ienieminiemie wasmachientjes al voorbij zien komen voor je beautyblender? Daar word ik hebberig van voor de leuk, al geloof ik niet dat het veel meer uithaalt dan gewoon goed uitknijpen in warm water. Waar ik het over heb; https://www.youtube.com/watch?v=fdtZnaqAJUs spoel even door naar 3 minuten minimaal (alvast mijn excuses voor haar stem en bijpassende taalgebruik maar dit was het korste filmpje vandaar mijn keuze) ohja; wil je je beautyblender meenemen op vakantie, doe hem dan in een surprise ei

Die blush is echt tè mooi Sjulia, ben benieuwd of je blij bent met de kleur maar het lijkt me geen moeilijke, vrij natuurlijk nog.
En heb je nou weer een hele fles foundation gekocht??

Vandaag heb ik even moeten graven of er misschien al iets paars aan oogschaduw te vinden was in mijn bestaande collectie en ondanks dat ik uit-ein-de-lijk iets kon vinden dat niet zo lekker wilde blenden en in mijn optiek wat te veel glittert voor een dinsdag op kantoor ben ik redelijk blij met mijn ooglook. Volgens mij staat deze kleur eigenlijk iedereen wel.
De Clinique mascara ben ik weer vergeten te zoeken.
De hyaluronzuur vermomd als collageenserum is een flesje met een pipetje dus geen cremestructuur. (Je kunt er een creme overheen aanbrengen natuurlijk.) Het is qua substantie heel vergelijkbaar met de hyaluronzuur van Paula's Choice. Maar dan met een groter resultaat als je het mij vraagt. Het trekt je vel strakker dan je een ballonnetje kan opblazen, op een positieve manier. Hij lijkt wat op deze; https://www.action.com/nl-nl/p/skincare-huidserum-/ alleen de mijne heeft een oranje label

Nu ik toch dingen aan het aanraden ben even een uitstapje naar hoger op mijn hoofd. Ik wissel momenteel af met de L'oreál Low-poo voor gekleurd haar (rode fles niet de goud-gele fles, heel andere ervaring mee) 1 a 2 keer in de week, en als mijn haar dan toch echt (max 1 keer in de week na intensief sporten of zwemmen) wat meer sulfaten nodig heeft de Care shampoo van de AH, 7 kruiden. De één is 7,50 voor 400 ml de ander 90 cent voor 500 ml... voor nog geen 9 euro hoef je een half jaar niet meer met flessen te zeulen en je haar en hoofdhuid zullen je dankbaar zijn. Let op, alleen aanbrengen op de wortels en haaraanzet als je lang haar hebt he, de punten hebben dan weinig meer nodig, misschien een klein beetje argan of kokosolie of een heat protector als je persé wil fohnen.
Whaha Jane-ice, hoeveel restjes heb je gecombineerd? Echt iets dat ik superleuk zou vinden om te doen! Ik hoop zo dat je blij bent met je Catrice spulletjes, spannend. Ik kan niet meer vinden welk ingrediënt nou het beste de werking van siliconen benaderde. (Dat krijg je als je een stuk of 20 artikelen leest over make-up per dag) Googlen ernaar levert vooral hilarische vergelijkingen op voor doe het zelf klussers. Mocht je willen blijven primeren maar liever geen allergische reactie meer;
Erg ok is https://www.boozyshop.nl/w7-princess-potion.html (zonder siliconen) hoewel het meer als een serum aandoet dan als een primer. Of de faceoil primer van BAE van Hema ook zonder siliconen; https://www.hema.nl/bae/make-up/foundat ... 20142.html (Deze heb ik helaas zelf niet geprobeerd maar staat op mijn do-buy lijstje voor komende winter, over 2 maanden mag ik weer) PS; Mijn laptop blijft tegenwoordig dicht in het weekend, veel te gevaarlijk! Of ik krijg niks gedaan wegens het forummen, of ik ga maar vanalles kopen...
Lorem Ipsum
dinsdag 13 augustus 2019 om 12:37
De foundation van VDL die ik vorige week heb gekocht, heeft een ‘ingebouwde’ primer. Heb nooit eerder een primer geprobeerd of gemist. Maar de make up is echt mooi. Gebruik em nu een dag of vier. Blijft echt de hele dag mooi zonder glimmen. En ik gebruik echt maar 1 druppel.
Ga em afwisselen met mijn minerale poeders waar ik echt geen afstand van ga doen.
Ga em afwisselen met mijn minerale poeders waar ik echt geen afstand van ga doen.

dinsdag 13 augustus 2019 om 13:40
Ik had alle restjes van de foundationsamples in een potje gedaan afgelopen tijd en gemixt, dat is zeker wel 20 verschillende.
W7 primer heb ik al geprobeerd, best oke maar ik vond de geur te zoet...het rook echt naar bubble gum. Ik heb na een paar keer gebruik iemand anders blij mee gemaakt maar bedankt voor je linkjes!
Blenderwasmachine al gespot lijkt mij echt niks hoor.
En ik maakt mijn kwasten en sponsen schoon met afwasmiddel, horror.
W7 primer heb ik al geprobeerd, best oke maar ik vond de geur te zoet...het rook echt naar bubble gum. Ik heb na een paar keer gebruik iemand anders blij mee gemaakt maar bedankt voor je linkjes!
Blenderwasmachine al gespot lijkt mij echt niks hoor.
En ik maakt mijn kwasten en sponsen schoon met afwasmiddel, horror.

Prrrr, mauw miawwwww.
dinsdag 13 augustus 2019 om 13:45
1 druppel????Emma95 schreef: ↑13-08-2019 12:37De foundation van VDL die ik vorige week heb gekocht, heeft een ‘ingebouwde’ primer. Heb nooit eerder een primer geprobeerd of gemist. Maar de make up is echt mooi. Gebruik em nu een dag of vier. Blijft echt de hele dag mooi zonder glimmen. En ik gebruik echt maar 1 druppel.
Serieus? Wauw, kon ik mijn gezicht maar mooi egaal krijgen met 1 druppel foundation. Heb echt zeker 2,5/ 3 pompjes nodig!
Prrrr, mauw miawwwww.
dinsdag 13 augustus 2019 om 13:50