Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
maandag 12 augustus 2019 om 19:52
Ik lig nog steeds in de ER. Ze hebben bloed getrokken om na te gaan of het wel degelijk om een infectie gaat. De dokter betwijfelde dat. Ze hebben ook een x-ray gemaakt van mijn been. Geen idee waarom. Had de arts niets over gezegd.Merel7 schreef: ↑12-08-2019 19:34Niet te geloven.
Zoiets verwacht je misschien wanneer je in een tropisch regenwoud zit, maar Italië.....Het zou bij mij ook niet opkomen om direct naar een dokter te rennen, nou ja, in jouw geval strompelen. Wees maar blij dat je geen kantoorbaan hebt, nu kan erger voorkomen worden. Ik snap dat je boos bent op die csv, wat een eikel![]()
Maar hoe gaat het nu, heb je medicatie gekregen en mag je er op lopen??
Wellicht heeft de arts op kantoor wat overdreven en was mijn eerste vermoeden gewoon juist. Maar we moeten het bloedonderzoek afwachten om zeker te zijn. Als er toch sprake is van een infectie moet ik onmiddellijk aan de antibiotica. Vandaar dat ik die niet rustig thuis kan afwachten.
maandag 12 augustus 2019 om 20:53
Ik mag zometeen naar huis. Ik krijg zalf en wat medicatie mee en voor de rest rusten, koelen en omhoog houden. Niks ernstig aan de hand dus. Gewoon een overdreven reactie op een muggenbeet.
De bedrijfsarts heeft me dus voor niks de stuipen op het lijf gejaagd. Over een paar dagen ben ik weer de oude.
Mijn volgende vlucht is Rome. Ik neem antimuggenzalf en antihestamine mee voortaan.
De bedrijfsarts heeft me dus voor niks de stuipen op het lijf gejaagd. Over een paar dagen ben ik weer de oude.
Mijn volgende vlucht is Rome. Ik neem antimuggenzalf en antihestamine mee voortaan.
maandag 12 augustus 2019 om 21:25
Gelukkig is het niet heel ernstig maar wel ontzettend vervelend.
Beterschap!
Hoe zit het eigenlijk met ziektekosten? Ben je er voor verzekerd of betaald je werkgever? Ik heb 2 x een ziekenhuis van binnen mogen bekijken in je woonplaats: goede zorg en de rekening ging naar de reisverzekering want het was tijdens een meerdaagse tussenstop. Toen je collega tijdens het inchecken hoorde dat we net uit het ziekenhuis kwamen en de reisverzekering ons net aan op deze vlucht had kunnen krijgen is hij gaan bellen en regelen en heeft hij ons bij de nooduitgang gezet. Dat was erg fijn, al ik hoopte heel stiekem nog op business class.
Beterschap!
Hoe zit het eigenlijk met ziektekosten? Ben je er voor verzekerd of betaald je werkgever? Ik heb 2 x een ziekenhuis van binnen mogen bekijken in je woonplaats: goede zorg en de rekening ging naar de reisverzekering want het was tijdens een meerdaagse tussenstop. Toen je collega tijdens het inchecken hoorde dat we net uit het ziekenhuis kwamen en de reisverzekering ons net aan op deze vlucht had kunnen krijgen is hij gaan bellen en regelen en heeft hij ons bij de nooduitgang gezet. Dat was erg fijn, al ik hoopte heel stiekem nog op business class.
maandag 12 augustus 2019 om 22:15
De rekening gaat naar mijn werkgever. Dat is dus prima geregeld.nimue_iparis schreef: ↑12-08-2019 21:25Gelukkig is het niet heel ernstig maar wel ontzettend vervelend.
Beterschap!![]()
Tegenwoordig vragen ze een suppliment voor een emergency exit seat. Dat gaat nu dus niet meer snel opnieuw voorvallen. Jammer want zo konden we juist een verschil maken voor sommige passagiers. Net zoals mijn airportcollega dat bij jullie heeft gedaan. Het feit dat je dat hier schrijft laat zien dat dat inderdaad een positieve indruk heeft nagelaten. Daar kan geen enkele dure reclamecampagne tegen op.
Ik heb de medicijnen eens nader bekeken. Ik heb pillen gekregen tegen infectie, pijnstiller/ontzweller en een antibioticazalf. Diagnose: bacterial infection, unspecified.
Dus toch een infectie maar niet in het bloed, dan?
Ik heb nu 2 dagen om te herstellen. Deze onverwachtte rust komt stiekem wel gelegen.
dinsdag 13 augustus 2019 om 06:28
dinsdag 13 augustus 2019 om 06:32
Tja zo'n infectie heeft het makkelijker als het immuunsysteem wat lager is dus dat kan best.
Het aantal keer dat ik bij de bedrijfsarts kom tegenwoordig spreekt boekdelen. Normaal doe ik er jaren over om zoveel dokterbezoeken te halen. En de spoedafdeling heb ik slechts 1 keer eerder bezocht in mijn pubertijd.
dinsdag 13 augustus 2019 om 09:30
Goh niet zoals ik gehoopt/verwacht had. Dit heeft toch langer nodig dan een allergische reactie blijkbaar.
Ik heb vanochtend de puinhoop in mijn slaapkamer opgeruimd die ontstaan is toen ik terug kwam van mijn layover en absoluut niet mobiel was. Dat duurde max 20 minuten maar ik ben wat te overmoedig geweest. Vanmorgen hobbelde ik nog rond, nu loop ik weer te hinken op 1 been. Aargh!
Maar ik ben wel blij dat die zooi opgeruimd is. Als ik veel tijd moet doorbrengen in een ruimte heb ik graag dat het wat aantoonbaar is anders lig ik me toch maar te ergeren.
Ik heb vanochtend de puinhoop in mijn slaapkamer opgeruimd die ontstaan is toen ik terug kwam van mijn layover en absoluut niet mobiel was. Dat duurde max 20 minuten maar ik ben wat te overmoedig geweest. Vanmorgen hobbelde ik nog rond, nu loop ik weer te hinken op 1 been. Aargh!
Maar ik ben wel blij dat die zooi opgeruimd is. Als ik veel tijd moet doorbrengen in een ruimte heb ik graag dat het wat aantoonbaar is anders lig ik me toch maar te ergeren.
dinsdag 13 augustus 2019 om 10:33
Bij het afruimen van de ontbijttafel is ooit een vork op mijn voet gevallen.
Piepklein stipje bloed en dat was het. Volgende dag werd de plek rondom het stipje een beetje rood en warm. Gewoon door blijven lopen. Na twee dagen een voet als een olifant, dus toch maar naar de dokter. Antibiotica gekregen en de opdracht, zitten met been omhoog en koelen. Maarja hele dag zitten is niet mijn ding. Dus eigenwijs en toch het nodige gelopen.
Om een lang verhaal kort te maken. Het heeft drie weken geduurd eer ik weer in mijn schoenen kon.
Dus wees verstandiger dan ik toen was en blijf zitten.
Piepklein stipje bloed en dat was het. Volgende dag werd de plek rondom het stipje een beetje rood en warm. Gewoon door blijven lopen. Na twee dagen een voet als een olifant, dus toch maar naar de dokter. Antibiotica gekregen en de opdracht, zitten met been omhoog en koelen. Maarja hele dag zitten is niet mijn ding. Dus eigenwijs en toch het nodige gelopen.
Om een lang verhaal kort te maken. Het heeft drie weken geduurd eer ik weer in mijn schoenen kon.
Dus wees verstandiger dan ik toen was en blijf zitten.
dinsdag 13 augustus 2019 om 11:41
Door een vork dan nog!
Helaas moet ik zelf mijn boodschappen, de was, de afwas doen. Dus in bed blijven liggen kan helaas niet. In ieder geval tot Jay terug is van haar layover. Ze was zo lief om voor te stellen om boodschappen te brengen als ze terug is. Maar ik mag toch wel hopen dat het tegen dan niet meer nodig is. Want ik mag zo echt niet werken.
Ik werd een uur geleden gebeld door de assistant van mijn manager. Zij had van de aanvankelijke diagnose gehoord en wilde weten hoe het vandaag ging. Ik heb haar gezegd dat ik naar de ER ben gestuurd en dat ik weer thuis ben met een lading medicijnen. Maar ook dat het niet zo snel herstelt als ik hoopte. Ze zei dat ik morgen best terug kon gaan als er nog symptomen zijn. "Don't get on an aircraft before all symptoms are gone and don't forget to extend your sickness before 2AM to avoid an absence!", drukte ze me op het hart.
Helaas moet ik zelf mijn boodschappen, de was, de afwas doen. Dus in bed blijven liggen kan helaas niet. In ieder geval tot Jay terug is van haar layover. Ze was zo lief om voor te stellen om boodschappen te brengen als ze terug is. Maar ik mag toch wel hopen dat het tegen dan niet meer nodig is. Want ik mag zo echt niet werken.
Ik werd een uur geleden gebeld door de assistant van mijn manager. Zij had van de aanvankelijke diagnose gehoord en wilde weten hoe het vandaag ging. Ik heb haar gezegd dat ik naar de ER ben gestuurd en dat ik weer thuis ben met een lading medicijnen. Maar ook dat het niet zo snel herstelt als ik hoopte. Ze zei dat ik morgen best terug kon gaan als er nog symptomen zijn. "Don't get on an aircraft before all symptoms are gone and don't forget to extend your sickness before 2AM to avoid an absence!", drukte ze me op het hart.
dinsdag 13 augustus 2019 om 13:13
Fijn dat de medische kosten in ieder geval goed geregeld zijn.TrolleyDolly schreef: ↑12-08-2019 22:15De rekening gaat naar mijn werkgever. Dat is dus prima geregeld.
Tegenwoordig vragen ze een suppliment voor een emergency exit seat. Dat gaat nu dus niet meer snel opnieuw voorvallen. Jammer want zo konden we juist een verschil maken voor sommige passagiers. Net zoals mijn airportcollega dat bij jullie heeft gedaan. Het feit dat je dat hier schrijft laat zien dat dat inderdaad een positieve indruk heeft nagelaten. Daar kan geen enkele dure reclamecampagne tegen op.
Zeker zonde want dit is absoluut beste reclame. Wij hadden op onze oorspronkelijke vlucht wel bijbetaald voor stoelen bij de nooduitgang.
In eerste instantie kreeg hij ons niet eens naast elkaar. Wij vonden het geen probleem, we waren allang blij dat we naar huis konden. Hij vroeg waarom we niet online ingecheckt waren en toen vertelden we het ziekenhuis verhaal. Uiteindelijk is het meer dan goed gekomen.
Ander vraagje: Zijn er eigenlijk extra special meals aan boord voor zulke last minute gevallen als de onze? Ik heb me prima gered en heb ook niet gevraagd maar ben toch nieuwsgierig.
Doe rustig aan, geef je lichaam de tijd om herstellen. Vliegen is best zwaar voor je lichaam.
dinsdag 13 augustus 2019 om 14:24
Special meals moeten minimaal 24h vooraf worden besteld. Dus dan kan nog wel vrij last minute.
We hebben nooit extra maaltijden aan boord. Net genoeg voor iedereen. Dus we kunnen enkel iets regelen als iemand niet wilt eten of als er no shows zijn. Of ik moet mijn eten afgeven
Heb ik 1x gedaan. Ik had net voor de vlucht pasta gegeten dus ik had echt nog geen honger.
We hebben nooit extra maaltijden aan boord. Net genoeg voor iedereen. Dus we kunnen enkel iets regelen als iemand niet wilt eten of als er no shows zijn. Of ik moet mijn eten afgeven