Wasmiddel doseren

12-08-2019 02:23 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai, wie weet hoe ik aan de wasbollen kan komen voor je wasgoed te wassen van die plasticen bakjes die je kan vullen met wasmiddel en doseren en erin kan doen?
Ik gebruik pods en ik vind het geweldig. Ik vind die bolletjes niets, tevaak gaat er wasmiddel overheen en dan zit het aan je hand of op de vloer. Direct in het zeepvakje is ook niet mijn ding want ik ben nogal scheutig zo is gebleken.

Nee hoor, gewoon hopsa, ding erin, was erop en gaan.
Nadeel van die poes vind ik dat ze duur zijn en je niet kan doseren bij een klein wasje.
Haha wat een discussie over de was. Ja ik giet gewoon vrolijk wat in alle 3 de bakjes. Maar ik stel m’n machine eigenlijk altijd in om dan na een paar uur te beginnen en volgens mij is dat wasmiddel dan al lang van alle bakjes in de machine gelopen.
Ik heb best vaak vieze kleding (sport en buiten werken) en wordt toch echt goed schoon dus ergens doe ik iets prima.
GinnyJones schreef:
13-08-2019 00:10
Ik gebruik pods en ik vind het geweldig. Ik vind die bolletjes niets, tevaak gaat er wasmiddel overheen en dan zit het aan je hand of op de vloer.
Ik vind pods vreselijk. Doseer liever zelf. Bij mij is er nog nooit wasmiddel over het bolletje heen gegaan. Ik vul het bolletje ook meestal onder het eerste streepje. Als je er teveel in doet, kun je strepen krijgen op je was.
Maar nu gebruik ik weer lekker ouderwets waspoeder, dat schijnt beter te zijn voor de machine en krijg je geen wasluis van.
Orișa schreef:
13-08-2019 00:12
Nadeel van die poes vind ik dat ze duur zijn en je niet kan doseren bij een klein wasje.
ik gebruik pods, maar heb ook gewoon altijd volle wasmachines (een niet aflatende stroom wasgoed) voor wol/fijne was heb ik vloeibaar wasmiddel, daar heb ik zo weinig van, dat de trommel niet vol zit. Doseer ik liever zelf
Emceetje schreef:
13-08-2019 07:47

Maar nu gebruik ik weer lekker ouderwets waspoeder, dat schijnt beter te zijn voor de machine en krijg je geen wasluis van.
heb ik geprobeerd. Maar als je dat in die bakjes doet, wordt het een smerige klont.
Ben er mee opgehouden, hoe doe jij dat??
lilalinda schreef:
13-08-2019 08:02
heb ik geprobeerd. Maar als je dat in die bakjes doet, wordt het een smerige klont.
Ik maak dat bakje schoon met een vaatdoek die in de machine gaat daarna. En die hele bak kan er ook uit, dan maak ik hem onder de douche schoon.
Whomi schreef:
13-08-2019 08:17
Ik maak dat bakje schoon met een vaatdoek die in de machine gaat daarna. En die hele bak kan er ook uit, dan maak ik hem onder de douche schoon.
dat doe ik geregeld
en dan deed ik poeder in het droge bakje, maar zodra de machine er water langs deed, werd het een klont. Bleef een groot deel van het wasmiddel achter

Uit principe[e zou ik liever poeder gebruiken, maar ben er toch mee gestopt
Ik doe poeder rechtstreeks in de trommel.

Het schijnt beter voor machine te zijn, dus dat doe ik dan maar braaf. Ik vind het ook fijn dat je echt weinig nodig hebt.
Orișa schreef:
13-08-2019 00:12
Ja, ik vind met poezen dat ze vooral zichzelf goed wassen, maar om de was van een ander geven ze weinig.
Nitflex schreef:
13-08-2019 10:01
Ik doe poeder rechtstreeks in de trommel.

Het schijnt beter voor machine te zijn, dus dat doe ik dan maar braaf. Ik vind het ook fijn dat je echt weinig nodig hebt.
en geen flessen-afval. Gewoon een te verfrommelen verpakking

Misschien toch weer eens proberen
lilalinda schreef:
13-08-2019 08:26
dat doe ik geregeld
en dan deed ik poeder in het droge bakje, maar zodra de machine er water langs deed, werd het een klont. Bleef een groot deel van het wasmiddel achter

Ik heb nooit last van een klont poeder die achter blijft. Wel wat poeder langs de rand ofzo, maar bakje is wel gewoon leeg. En ik heb verschillende merken poeder, Ariël, witte reus, lenor.
lilalinda schreef:
13-08-2019 08:26
dat doe ik geregeld

Zou dit niet afhankelijk zijn van het poeder of de dosering?
Had dit vroeger ook wel eens bij een kookwas, maar sinds de wasmachine op regenwater is aangesloten (en er dus minder middel nodig is), nooit meer voorgehad.
Weet wel dat het afwisselen van waspoeder met vloeibaar wasmiddel dit toen in de hand werkte.

(Sorry dat je me gisteren verkeerd begreep, het was gewoon leuk om uit de reacties op te maken dat sommige vrouwen bij het wassen ook maar wat aanmodderen.)
Valdemar schreef:
13-08-2019 10:27

(Sorry dat je me gisteren verkeerd begreep,
haha, hoe zeg je Sorry, maar leg je het toch bij de ander
:)
lilalinda schreef:
13-08-2019 08:02
Ik heb nooit klonten waspoeder. Het bakje is altijd schoon. Haal het er wel af en toe uit inderdaad, om te spoelen.
Poeder in de trommel vind ik ook een goede tip!
Ik gooi het poeder ook rechtstreeks in de trommel inderdaad. Poeder schijnt beter te zijn voor de wasmachine.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ja heel opvallend dat vrouwen soms bij wassen maar wat aanmodderen. Want bij een baarmoeder krijg je toch automatisch de handleiding van de wasmachine geleverd.
Emceetje schreef:
13-08-2019 07:47
Ik vind pods vreselijk. Doseer liever zelf. Bij mij is er nog nooit wasmiddel over het bolletje heen gegaan. Ik vul het bolletje ook meestal onder het eerste streepje. Als je er teveel in doet, kun je strepen krijgen op je was.
Ik was 3 of 4 wassen op 90 graden per week. Over wasluis maak ik me geen zorgen :mrgreen:
Belle73 schreef:
13-08-2019 22:14
Ik gooi het poeder ook rechtstreeks in de trommel inderdaad. Poeder schijnt beter te zijn voor de wasmachine.
Het jammere van poeder vind ik dan weer dat je vaak residu op kleding krijgt. Met name aan de binnenkant van spijkerbroeken. Ik krijg daar al snel jeuk van (eczeem).
Ik gebruik nog "ouderwets" waspoeder. Doe een klein half bakje zo bovenop de was. Ik gebruik die bakje nooit meer
GinnyJones schreef:
13-08-2019 23:57
Het jammere van poeder vind ik dan weer dat je vaak residu op kleding krijgt. Met name aan de binnenkant van spijkerbroeken. Ik krijg daar al snel jeuk van (eczeem).
Gebruik je dan niet teveel waspoeder? Ik heb er nooit geen last van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven