Wasmiddel doseren

12-08-2019 02:23 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai, wie weet hoe ik aan de wasbollen kan komen voor je wasgoed te wassen van die plasticen bakjes die je kan vullen met wasmiddel en doseren en erin kan doen?
lilalinda schreef:
12-08-2019 09:19
Toch mik ik dat ding er altijd zo maar een beetje bij in, en heb nog nooit gehad, dat hij niet goed oploste
Misschien nog afhankelijk van hoe heet je wast?
Ja waarschijnlijk heeft dat er ook wel mee te maken. Ze gaan bij mij altijd in de fijne was op 30 graden, dus kan me voorstellen dat pods bij 40 of 60 graden wel goed oplossen ook al zitten ze tussen of op de was.
_melon schreef:
12-08-2019 09:24
Ja waarschijnlijk heeft dat er ook wel mee te maken. Ze gaan bij mij altijd in de fijne was op 30 graden, dus kan me voorstellen dat pods bij 40 of 60 graden wel goed oplossen ook al zitten ze tussen of op de was.
fijne was gebruik ik wasmiddel voor
de pods alleen vanaf 40 graden, kan zomaar de reden zijn dan :lightbulb:
sugarmiss schreef:
12-08-2019 09:23
Je weet dat de wastrommel ronddraait?

Na een halve slag ronddraaien is onderop al bovenop geworden.
Nee joh, echt?

Het zal toch zo het beste werken, anders stond het niet op de verpakking.
Nooit gedacht om de verpakking te lezen. Zal hem in het vervolg als eerste in de wasmachine gooien.
Wassen op 40 graden en veelal kort programma, wat er misschien ook mee te maken heeft?
miedo schreef:
12-08-2019 09:14
Ik doe wasmiddel ook in vakje II.
Ik gebruik ook minder dan aangegeven en de was is altijd schoon.
De was wordt dan ook niet schoon door het wasmiddel, maar door het water.
Het wasmiddel zorgt er alleen maar voor dat het water makkelijker in de was doordringt.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
_melon schreef:
12-08-2019 09:27
Nee joh, echt?

Het zal toch zo het beste werken, anders stond het niet op de verpakking.
Dit zal waarschijnlijk zijn omdat de trommel eerst volstroomt met water alvorens hij begint te tollen.
Lees hier als man vreemde dingen.; waspoeder in drie vakjes???
Valdemar schreef:
12-08-2019 09:47
Dit zal waarschijnlijk zijn omdat de trommel eerst volstroomt met water alvorens hij begint te tollen.
Lees hier als man vreemde dingen.; waspoeder in drie vakjes???
is dat voor een man anders, dan voor een vrouw??
lilalinda schreef:
12-08-2019 09:49
is dat voor een man anders, dan voor een vrouw??
Je weet toch wel dat deze toestellen ontwikkeld zijn voor vrouwen zodat ze niet langer aan de tobbe moesten zitten en meer energie hadden voor andere zaken. ;)
Valdemar schreef:
12-08-2019 09:58
Je weet toch wel dat deze toestellen ontwikkeld zijn voor vrouwen zodat ze niet langer aan de tobbe moesten zitten en meer energie hadden voor andere zaken. ;)
En voor mannen is het te ingewikkeld om de 3 bakjes van de wasmachine te begrijpen?
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
_melon schreef:
12-08-2019 08:57
Had je 'm wel ONDER de was gelegd?

Mijn vriend gooit pods er altijd bovenop. Dan lossen ze idd niet volledig op.

Het zal er ook mee te maken hebben dat nieuwere wasmachines zo zuinig zijn met water dat de pods geen water genoeg hebben om in op te lossen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Valdemar schreef:
12-08-2019 09:58
en ze zijn te ingewikkeld voor mannen?
zelfs mijn pubers snappen het apparaat
Solomio schreef:
12-08-2019 09:40
De was wordt dan ook niet schoon door het wasmiddel, maar door het water.
Het wasmiddel zorgt er alleen maar voor dat het water makkelijker in de was doordringt.
Sure
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
12-08-2019 10:33
Sure
Ja ik las het ook al met grote verbazing.
lilalinda schreef:
12-08-2019 10:17
en ze zijn te ingewikkeld voor mannen?
zelfs mijn pubers snappen het apparaat
Hij zegt toch niet dat hij het niet snapt. Ja dat hij niet snapt dat iemand wasmiddel in alle drie de vakjes doet.
Ik heb met pods altijd het idee dat je meer wasmiddel gebruikt dan nodig, omdat de fabrikant het voor je bepaalt. Waarschijnlijk valt dat wel mee, maar daarom koop ik dus nooit pods.

Was wordt trouwens schoon door water, zeep en beweging. Mist één van de drie, dan wordt de was minder schoon dan zou kunnen.
Niq schreef:
12-08-2019 10:43
Hij zegt toch niet dat hij het niet snapt. Ja dat hij niet snapt dat iemand wasmiddel in alle drie de vakjes doet.
hoeft natuurlijk ook hooguit bij een voorwas, en hoe vaak komt nou voor?
lilalinda schreef:
12-08-2019 11:14
Het ging erom dat er werd gedacht dat hij de was niet kan doen.
Niq schreef:
12-08-2019 11:24
Het ging erom dat er werd gedacht dat hij de was niet kan doen.
hij maakt er zelf een man/vrouw-ding van, dat hij 'als man' verbaasd is
Ja, mooi is dat.
lilalinda schreef:
12-08-2019 11:14
Dan doe je nog geen wasmiddel in de drie vakjes.
En verder: :loveit:
Valdemar schreef:
12-08-2019 14:35
Dan doe je nog geen wasmiddel in de drie vakjes.
En verder: :loveit:
Ben benieuwd hoe je dan een hoofdwas draait als je geen wasmiddel in de bakjes gooit bij een voorwas. Was je dan de hoofdwas zonder zeep?
Tickel schreef:
12-08-2019 16:46
Ben benieuwd hoe je dan een hoofdwas draait als je geen wasmiddel in de bakjes gooit bij een voorwas. Was je dan de hoofdwas zonder zeep?
Nee, bij een voorwas gaat een deel van het water via het voorwasbakje de machine in. Dan komt de hoofdwas en dan gaat het water via het hoofdwasbakje naar binnen. Bij het spoelen voor wasverzachten of stijven gaat het water via dat bakje naar binnen.
Mijn collega snapt de wasmachine dus niet en gooit het wasmiddel in het voorwasje. Dat blijft dus lekker zitten bij het standaard programma. Kunnen nog een keer wassen want de was wordt niet helemaal schoon.
Pepermint_Patty schreef:
12-08-2019 20:17
Nee, bij een voorwas gaat een deel van het water via het voorwasbakje de machine in. Dan komt de hoofdwas en dan gaat het water via het hoofdwasbakje naar binnen. Bij het spoelen voor wasverzachten of stijven gaat het water via dat bakje naar binnen.
Mijn collega snapt de wasmachine dus niet en gooit het wasmiddel in het voorwasje. Dat blijft dus lekker zitten bij het standaard programma. Kunnen nog een keer wassen want de was wordt niet helemaal schoon.
Oh zo. Ik dacht even dat er een pod of los poeder in de trommel gegooid werd met een voorwas. Dan was je op hoofdwas zonder middel.
Ik gebruik van die wasmiddelcapsules die ik gewoon in de trommel bij de was gooi. Ook geen gedoe met hoeveel je moet gebruiken.
TO : bedoel je die maatbakjes voor poeder? Deze :

Afbeelding

Ik heb me daar een aantal jaren terug ook over verbaasd toen ik van vloeibaar over ging op poeder. Dat schepje zat vroeger gewoon in het pak erbij. Maar niet dus. Ik heb toen gemaild met Lenor (als ik me niet vergis) en kreeg er 2 opgestuurd :) zo kom je er dus aan :mrgreen:
Zo’n bol voor vloeibaar wasmiddel zit op de fles zelf toch? Of anders moet je het dopje gebruiken om af te meten. Staat op de fles.

Die pods, in de reclame gooien ze die er zo van een afstandje in, schoppen de deur dicht en hij draait. Dat is dan toch vreemd als je hem eigenlijk onderop moet doen :huh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven