Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?

dinsdag 13 augustus 2019 om 10:21
V1k1ng schreef: ↑13-08-2019 10:18Ik heb daar dan geen moeite mee. Zo waren wij afgelopen jaar in Barcelona en in ons appartement was de airco kapot, er stond wel een ventilator maar die heeft weinig zin als je vervolgens de ramen niet open kan zetten omdat je anders opgevreten wordt door de muggen. Het duurde 3 dagen (we hadden 5 overnachtingen) en we kregen een financiële tegemoetkoming van 35 euro. Dit kregen we pas te horen bij aankomst en er werd geen moeite gedaan om ons bijv. een andere kamer te geven (die waren er wel degelijk). Dat vermeld ik dan wel gewoon.
Overigens schrijf ik ook een goede recensie als het goed is.
Muggen houden niet van wind/tocht, dus met de ventilator aan had je geen last gehad van de muggen.
Al ben ik het met je eens dat je niet voor niets iets zoekt met airco, en dat een ventilator geen geweldige oplossing is.

dinsdag 13 augustus 2019 om 10:27
Ik schrijf ook zonder problemen een slechte recensie, maar alleen als t ook echt slecht was. Motel in USA waar het in de kamer 35 graden was en de verwarming kon niet uit. Wc lekte, badkamer vol met mieren. We hoorden ‘s nachts ongedierte in de muren krabbelen, vloer was duidelijk niet gestofzuigd. En daar bovenop werden we om 6 uur wakker gemaakt door een andere gast die op onze deur stond te bonken om te vragen hoe laat het was. Dat laatste kon de eigenaar niet zoveel aan doen dachten we maar bij vertrek hele lijst toch maar even gemeld en de eigenaar wist van die andere gast af, die ‘woonde’ daar blijkbaar... echt luisteren of noteren van de klachten gebeurde niet. Toen heb ik wel een slechte recensie geschreven.
Bij het wegrijden ontdekten we dat 500m verderop een penitentiaire inrichting zat.. toen zelf maar geconcludeerd dat vrijgekomen gevangenen wellicht een tijdje daar doorbrengen als ze nergens anders terecht kunnen. T was het enige motel in de omgeving dat enigszins betaalbaar was maar wat had ik graag 100 dollar extra betaald voor een beter hotel achteraf.
Bij het wegrijden ontdekten we dat 500m verderop een penitentiaire inrichting zat.. toen zelf maar geconcludeerd dat vrijgekomen gevangenen wellicht een tijdje daar doorbrengen als ze nergens anders terecht kunnen. T was het enige motel in de omgeving dat enigszins betaalbaar was maar wat had ik graag 100 dollar extra betaald voor een beter hotel achteraf.

dinsdag 13 augustus 2019 om 10:30
Herkenbaar. Ik ben diverse keren op een bepaalde camping geweest. De eigenaren zijn echt super, dat komt in 98% van de recensies ook terug. Maar er zijn altijd mensen die dat als slecht beoordelen. Aan wie ligt het dan?klavertje-vier2019 schreef: ↑13-08-2019 10:22Ik moet ook vaak lachen om die recensies dat eigenaren/obers/... zo onaardig waren. En dan op een toon dat ik al de kriebels krijg als ik de recensie lees!
Niet iedereen lijkt te begrijpen dat het logisch is dat je een onaardige reactie oproept wanneer je je zelf onaardig of uit de hoogte opstelt.
dinsdag 13 augustus 2019 om 10:31
Zo las ik laatst een slechte recensie omdat de rekening niet klopte. Ze gaven zelf al aan de rekening niet gecontroleerd te hebben en toen ze thuis gingen narekenen kwamen ze er achter dat de koffie wel erg duur was geweest. Dus gaven ze één ster en eisten ze contact door de eigenaar. Dat vind ik dus zo flauw. Pak gewoon even de telefoon als je er later achterkomt, kom je dan niet tot een oplossing, dan kun je altijd nog een slechte recensie schrijven, maar om dat te doen om iets dat je gewoon had kunnen voorkomen..klavertje-vier2019 schreef: ↑13-08-2019 10:22Ik moet ook vaak lachen om die recensies dat eigenaren/obers/... zo onaardig waren. En dan op een toon dat ik al de kriebels krijg als ik de recensie lees!
Niet iedereen lijkt te begrijpen dat het logisch is dat je een onaardige reactie oproept wanneer je je zelf onaardig of uit de hoogte opstelt.
Seriously?
dinsdag 13 augustus 2019 om 10:31
Het hotel waar ik werk heeft 12 restaurants, maar toch zijn er zoveel reviews van amerikanen die vinden dat er te weinig keus in eten is...Je hebt verschillende buffetten (mexicaans, internationaal etc), seafood restaurant, aziatisch restaurant, brazilian steakhouse en weet ik wat allemaal en nog vinden ze het te weinig.
Of amerikanen die klagen dat het eten niet mexicaans is. Het is een Mexicaans hotel, in Mexico, en met echt Mexicaans eten. Maar dus geen Tex Mex zoals veel amerikanen alleen kennen. En dan gaan ze klagen dat als er geen gesmolten gele kaas is het niet echt is. Ik kan er elke keer wel om lachen.
Ik schrijf zelf overal reviews van als ik reis, en bijna altijd is alles wel prima. Maar 1 keer in een hotel zoveel gedonder (midden in de nacht mensen in mn kamer 2 keer, spullen verdwenen 3 verschillende dagen etc), ik had dit bij het hotel aangegeven en die vonden het niet mogelijk. Op Tripadvisor dit ook in de review gezet, werd ik gebeld door de GM om te vragen mn review te verwijderen voor 2 gratis nachten. Nou dacht het dus niet. Nog een maand lang heeft ie een paar keer per week gebeld te vragen om het te verwijderen en toen heb ik het nummer geblokkeerd omdat ik er helemaal gek van werd. En dit was een 4 sterren hotel in London van een groep, geen apart individueel hotel ofzo.
Of amerikanen die klagen dat het eten niet mexicaans is. Het is een Mexicaans hotel, in Mexico, en met echt Mexicaans eten. Maar dus geen Tex Mex zoals veel amerikanen alleen kennen. En dan gaan ze klagen dat als er geen gesmolten gele kaas is het niet echt is. Ik kan er elke keer wel om lachen.
Ik schrijf zelf overal reviews van als ik reis, en bijna altijd is alles wel prima. Maar 1 keer in een hotel zoveel gedonder (midden in de nacht mensen in mn kamer 2 keer, spullen verdwenen 3 verschillende dagen etc), ik had dit bij het hotel aangegeven en die vonden het niet mogelijk. Op Tripadvisor dit ook in de review gezet, werd ik gebeld door de GM om te vragen mn review te verwijderen voor 2 gratis nachten. Nou dacht het dus niet. Nog een maand lang heeft ie een paar keer per week gebeld te vragen om het te verwijderen en toen heb ik het nummer geblokkeerd omdat ik er helemaal gek van werd. En dit was een 4 sterren hotel in London van een groep, geen apart individueel hotel ofzo.
dinsdag 13 augustus 2019 om 10:33
dinsdag 13 augustus 2019 om 10:38
Ik kijk trouwens ook hoe de eigenaar/manager van het hotel reageert op recensies van klanten. Een paar keer bij een slechte recensie echt een heel onbeschoft antwoord, daar zal ik dus nooit naartoe gaan. Natuurlijk ligt het ook aan de recensie, maar je kan tenminste normaal reageren.
Life is short. Eat dessert first.

Dat zal dan idd een cultuurdingetje zijn.
Ik ben net terug van een rondreis in Schotland (in 7 verschillende hotels verbleven) en ik was verbaasd dat echt overal koffie- en theefaciliteiten op de kamer waren. Vaak met koekjes erbij en idd, kuipjes gewone melk. En meestal nog een bordje erbij dat verse melk bij de receptie/bar gehaald kon worden.
Ik heb 1x een kop koffie gemaakt (en dan alleen omdat bij het ontbijt het apparaat in storing ging voor ik mijn 2e kop kon pakken)
LOL, ik was in Adam naar een kleine exclusieve spa en de Amerikanen, Engelsen, ...ed vallen idd over de scary naked people. Ik maak het ook andersom mee dat men in Spanje je badkleding komt aanreiken, ...etc. Spa cultuur is echt verschillend per land.Betty_Slocombe schreef: ↑13-08-2019 09:43TO begint: de afgelopen week was ik in Oostenrijk, in een toeristische regio die veel internationale gasten trekt. Er zijn hier veel zwembadcomplexen met aparte sauna-afdelingen. Die zijn, zoals gebruikelijk in Oostenrijk, ongekleed. De reviews van voornamelijk Fransen en Amerikanen zijn hilarisch. "Ik kan me wel iets voorstellen dat relaxter is dan naar de piemels van oude mannen te moeten kijken." "Als ik had geweten dat hier alleen maar vieze smerige nudisten rondliepen, was ik wel ergens anders naartoe gegaan."
Over het mooiste complex dat ik bezocht las ik het volgende: "Alleen bezoeken als je eens wilt ervaren hoe het is om in een strafkamp te verblijven." Dat had te maken met het feit dat een medewerker de reviewer verzocht had zijn zwembroek uit te trekken in de sauna.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

dinsdag 13 augustus 2019 om 10:43
en ik kan me best voorstellen, dat je als Brit niet andere gewend bent. En het net zo gewoon vindt, als beddengoedPoesinBoots schreef: ↑13-08-2019 10:38Dat zal dan idd een cultuurdingetje zijn.
Ik ben net terug van een rondreis in Schotland (in 7 verschillende hotels verbleven) en ik was verbaasd dat echt overal koffie- en theefaciliteiten op de kamer waren. Vaak met koekjes erbij en idd, kuipjes gewone melk. En meestal nog een bordje erbij dat verse melk bij de receptie/bar gehaald kon worden.

dinsdag 13 augustus 2019 om 10:43
Deze. “Iedere dag zat er salade bij”. Je bent niet verplicht om die salade op te scheppen. Er waren ook iedere dag vijf soorten warme groentegerechten.pamelacourson schreef: ↑13-08-2019 09:42Klopt, sommige mensen zeuren over de raarste dingen. En wat me ook vaak opvalt: soms vindt vrijwel iedereen het eten geweldig en dan zijn er 1 of 2 mensen die klagen dat het eten zo ongelooflijk slecht is![]()
Of mensen die lekker El cheapo met twee of drie uit de kluiten gewassen tieners op één ‘familiekamer’ gaan zitten en dan klagen dat ze zo weinig ruimte hebben en dat het daarom geen ‘familiekamer’ mag heten. Wat verwacht je dan na het lezen van de omschrijving ‘kamer’? Een heel appartement?!
En het eeuwige gezeik over kiezelstranden. Man man man. Je zit op een vulkanisch eiland. Boek dan een vakantie op een van de 70 andere eilanden in de omgeving.
Naast het ‘Adolphe was absoluut niet vriendelijk en gastvrij, Jopie en Annie konden ermee door en Katarina was super. Jammer dat de kamermeisjes ook allemaal hun gezicht op onweer hadden staan, er kon geen lachje vanaf’. En dan weet je ook nog welke azijnzeikerd dat geschreven heeft. Een of andere boerenlul uit NL die verbolgen was over het feit dat hij geen VIP treatment kreeg na het geven van wel 20 cent fooi aan Adolphe. Dat 99,9% van de gasten ook iets neerleggen voor de kamermeisjes is volgens mij voor die man ook totaal nieuw. De all in formule ging tot 23.00, daarna moest je bijbetalen voor alcoholische consumpties. Zag je ‘m om 22.45 rennen met tien glazen zodat hij een voorraadje ‘gratis’ had.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 13-08-2019 10:50
0.06% gewijzigd

dinsdag 13 augustus 2019 om 10:51
Oh zeker.
Maar daarna kan die Brit zich dan toch ook bedenken dat het blijkbaar in andere landen niet zo gebruikelijk is en geen reden om een slechte recensie te geven hoop ik.
Wel prima om te vermelden (handig voor het verwachtingspatroon van andere Britten)

dinsdag 13 augustus 2019 om 10:54
De zeikerds springen er meestal wel uit als er tien positieve reacties staan en dan eentje met alleen maar onvoldoendes. Overigens heb ik op Booking.com wel eens een hotel een mindere beoordeling gegeven, terwijl die op gemiddeld 9,6 stond. En andersom ook trouwens, een hoge beoordeling terwijl er ook veel mindere waren.
Afgelopen vakantie waren er mensen die dezelfde rondreis deden als wij en helemaal lyrisch waren over de hotels, en vooral het ‘amazing food’. Nu ben ik helemaal geen verwend poppetje, en ook bekend met buffetten, maar dit was echt niet geweldig. Ook niet heel slecht, sommige dingen best lekker, maar over het geheel niet wat wij gewend waren. Zou best kunnen dat die mensen dan vooral gewend waren aan heel goedkope hotels, of zelf echt niet kunnen koken, maar het verschil in beleving was groot.
Afgelopen vakantie waren er mensen die dezelfde rondreis deden als wij en helemaal lyrisch waren over de hotels, en vooral het ‘amazing food’. Nu ben ik helemaal geen verwend poppetje, en ook bekend met buffetten, maar dit was echt niet geweldig. Ook niet heel slecht, sommige dingen best lekker, maar over het geheel niet wat wij gewend waren. Zou best kunnen dat die mensen dan vooral gewend waren aan heel goedkope hotels, of zelf echt niet kunnen koken, maar het verschil in beleving was groot.
dinsdag 13 augustus 2019 om 10:57
Om de frisse lucht binnen te krijgen in de avond zal er toch iets open moeten, dus dan zaten de muggen al binnen.
En wellicht zijn de muggen in Spanje dan anders, want ik ben in die 3 dagen zonder airco toch vaak gestoken.
Valhalla! Where the brave may live Forever!

dinsdag 13 augustus 2019 om 11:02
Er is ooit een facebookpagina over geweest. Klachten over dat er zoveel zand op het strand lag, dat soort dingen.
Of mensen die absoluut niet op de hoogte zijn van de gewoontes van de streek. Bijv. op Griekse eilanden gooi je je wc-papier in een emmer omdat anders de leidingen verstoppen. Wat een drama wordt er van gemaakt! Lees je eens in, voor je boekt...
Of in een eenvoudig (maar goed) appartementencomplex zeiken dat er geen uitgebreid ontbijtbuffet was. Mens, er was bruin en witbrood, croissantjes, jam, verschillende kaas en verschillende vleeswaar, plus yoghurt en cereal!
Of mensen die absoluut niet op de hoogte zijn van de gewoontes van de streek. Bijv. op Griekse eilanden gooi je je wc-papier in een emmer omdat anders de leidingen verstoppen. Wat een drama wordt er van gemaakt! Lees je eens in, voor je boekt...
Of in een eenvoudig (maar goed) appartementencomplex zeiken dat er geen uitgebreid ontbijtbuffet was. Mens, er was bruin en witbrood, croissantjes, jam, verschillende kaas en verschillende vleeswaar, plus yoghurt en cereal!
dinsdag 13 augustus 2019 om 11:02
Eens
Ik heb net in Hongarije weer 3 weken m'n water staan koken in een pannetje. Hoe denken ze anders dat je water voor thee heet maakt, in het koffiezetapparaat, dat er wél staat? Dat is toch niet heet genoeg? En dus zit er nu kalkaanslag in het pannetje.
Maar goed, ik ga daar niet over klagen. Het was een fijn huisje, dus ach.
Later is nu

dinsdag 13 augustus 2019 om 11:06
Ik heb op internet eens een grappige samenvatting gelezen van de meest rare reacties. Zo was er een wat ouder stel die nog nooit in een hotel gelogeerd hadden. Er hing een kaartje aan de deurknop met do not disturb. Toen dachten die arme mensen dat ze hun kamer nog niet af mochten. Na een hele tijd wachten zijn ze toch maar naar de receptie gegaan.
dinsdag 13 augustus 2019 om 11:07
ik denk wel, dat daar vaak het probleem zit.
Mensen boeken via een vrij-anonieme website een vakantie op basis van een foto van de hotelkamer en het zwembad.
Welk land het is, maakt ze al amper uit.
dinsdag 13 augustus 2019 om 11:10
Soms kloppen recensies op Tripadvisor ook gewoon wél. En dat kan ook hilarisch zijn. Zo zaten we ooit eens de laatste paar dagen van een rondreis door Andalusië in een resort aan het strand. De eerste avond gingen we naar het buffetrestaurant van het resort zelf. Megadruk, veel gillende kinderen en lang wachten voor de ter plekke gemaakte gerechten van het buffet. De kwaliteit was niet heel slecht, maar ook niet super. En dan wel de hoofdprijs moeten betalen als je geen volpension had.
Dus de volgende avond zei ik tegen man: ik zag een chinees restaurant net voor de ingang van het parkeerterrein hier. Zullen we daarheen? Zo gezegd, zo gedaan. En terwijl we daar op ons eten wachten Tripadvisor eens geopend. En wat staat daar over het resort? “Ga vooral NIET in het restaurant eten, ga liever naar de chinees om de hoek. Die is geweldig!” En dat bleek te kloppen
Dus we hebben vaker daar gegeten en een prima recensie geschreven. Voor de Chinees.
Dus de volgende avond zei ik tegen man: ik zag een chinees restaurant net voor de ingang van het parkeerterrein hier. Zullen we daarheen? Zo gezegd, zo gedaan. En terwijl we daar op ons eten wachten Tripadvisor eens geopend. En wat staat daar over het resort? “Ga vooral NIET in het restaurant eten, ga liever naar de chinees om de hoek. Die is geweldig!” En dat bleek te kloppen

The owls are not what they seem

dinsdag 13 augustus 2019 om 11:18
Ja en daarom ga ik niet alleen af op de ratings maar lees ik ook echt de reviews. En wat je dan tegen komt. Ik boek eigenlijk altijd een basic low budget hotel, ik maak toch geen gebruik van de luxe. Mijn eisen zijn: schoon, eigen douche/toilet, 5-10 minuten lopen vanaf OV halte, redelijk centraal en waar ik savonds laat nog over straat durf.
En dan lees ik wel eens slechte reviews omdat:
- Er geen roomservice/fitnessruimte/zwembad is.
- Geen minibar of waterkoker op de kamer heeft (stond ook niet in de beschrijving dus dat had je kunnen weten)
- Geen parkeergelegenheid voor de deur (tja wat wil je in een drukke stad).
- Niet genoeg opties bij het ontbijt.
-Teveel herrie van de buren.
-Veel te ver van een bepaalde bezienswaardigheid.
-Dat er geen laundry service was of dat die niet gratis was.
-Dat je geen grote bestanden kon downloaden met wifi want dat was geblokkeerd.
- En ik heb eens gelezen dat een gast, hotel personeel ergens heen wilde sturen om even iets te regelen voor gast. Deed personeel niet dus hup slechte review.
En soms vraag ik me af of mensen wel echt geweest zijn en niet bij de verkeerde een review achter laten. Zo stond er bij mijn favoriete restaurant een keer een slechte review i.v.m. plastic borden en bestek. Maar dat klopte helemaal niet uiteraard. Of die ene gave bezienswaardigheid waar iedereen zo lyrisch over was en dat ik dacht: "Is dit het nou?" was er binnen 5 minuten weer weg en vond het zonde van m'n geld.
En ja ik heb wel eens en hele slechte review geschreven voor een hostel in Berlijn. Die had een 8,5 op booking.com maar ik vond het echt maar een 5 a 6 waard. Kapotte gordijnen, onvriendelijk personeel, veel herrie, gaten in de muren en in de deuren, kamer niet helemaal schoon en in de badkamer was een waarschuwing op de deur geplakt dat je kort moest douchen anders zou de douchebak overstromen en bij schade moest je betalen.
Toen ik de reviews nog eens goed las omdat ik die 8,5 zo raar vond gaf men dus vooral die rating omdat het zo goedkoop was en centraal. Dat vind ik ook zo raar... 8,5 geven en dan steen en been klagen over de kamer maar de locatie en personeel was zo aardig...
En ik heb ook wel eens een 8,5 gegeven aan een hotel wat een 6,5 had (voornamelijk door de onzin redenen die ik eerder opsomde). Dat hotel had helaas last van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten maar wel de service verwachten van een 4/5 sterren hotel.
En dan lees ik wel eens slechte reviews omdat:
- Er geen roomservice/fitnessruimte/zwembad is.
- Geen minibar of waterkoker op de kamer heeft (stond ook niet in de beschrijving dus dat had je kunnen weten)
- Geen parkeergelegenheid voor de deur (tja wat wil je in een drukke stad).
- Niet genoeg opties bij het ontbijt.
-Teveel herrie van de buren.
-Veel te ver van een bepaalde bezienswaardigheid.
-Dat er geen laundry service was of dat die niet gratis was.
-Dat je geen grote bestanden kon downloaden met wifi want dat was geblokkeerd.
- En ik heb eens gelezen dat een gast, hotel personeel ergens heen wilde sturen om even iets te regelen voor gast. Deed personeel niet dus hup slechte review.
En soms vraag ik me af of mensen wel echt geweest zijn en niet bij de verkeerde een review achter laten. Zo stond er bij mijn favoriete restaurant een keer een slechte review i.v.m. plastic borden en bestek. Maar dat klopte helemaal niet uiteraard. Of die ene gave bezienswaardigheid waar iedereen zo lyrisch over was en dat ik dacht: "Is dit het nou?" was er binnen 5 minuten weer weg en vond het zonde van m'n geld.
En ja ik heb wel eens en hele slechte review geschreven voor een hostel in Berlijn. Die had een 8,5 op booking.com maar ik vond het echt maar een 5 a 6 waard. Kapotte gordijnen, onvriendelijk personeel, veel herrie, gaten in de muren en in de deuren, kamer niet helemaal schoon en in de badkamer was een waarschuwing op de deur geplakt dat je kort moest douchen anders zou de douchebak overstromen en bij schade moest je betalen.
Toen ik de reviews nog eens goed las omdat ik die 8,5 zo raar vond gaf men dus vooral die rating omdat het zo goedkoop was en centraal. Dat vind ik ook zo raar... 8,5 geven en dan steen en been klagen over de kamer maar de locatie en personeel was zo aardig...

En ik heb ook wel eens een 8,5 gegeven aan een hotel wat een 6,5 had (voornamelijk door de onzin redenen die ik eerder opsomde). Dat hotel had helaas last van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten maar wel de service verwachten van een 4/5 sterren hotel.

dinsdag 13 augustus 2019 om 11:21
In Frankrijk mag een camping zichzelf sterren geven. Is gewoon een optelsom. Voor elke faciliteit die je biedt verdien je sterren. Daar zijn regels voor, maar die zeggen niets over de kwaliteit van het gebodene. Tien douches per honderd gasten geeft meer recht op sterren dan vijf douches per honderd. Het gaat dan niet om hoe schoon door douches zijn of hoe warm.
En dan gaan mensen in recensies schrijven dat de camping het aantal sterren dat ze op de website aanvoeren niet waard is.
Verdiep je dan even in het systeem.
En dan gaan mensen in recensies schrijven dat de camping het aantal sterren dat ze op de website aanvoeren niet waard is.
Verdiep je dan even in het systeem.
dinsdag 13 augustus 2019 om 11:21
Betty_Slocombe schreef: ↑13-08-2019 09:57Oudere Duitsers klagen ook vaak dat ze ergens niet met Duits terecht kunnen. Vind ik ook mooi.
In een recensie over de Krka-watervallen las ik iemand die heel boos was dat er een bordje stond dat zwemmen bij de watervallen voor eigen risico was. Toen was hij kwaad weer naar zijn auto gelopen, want dat kon toch echt niet! Ik weet niet wat hij verwachtte, een badmeester en een chloorbad, misschien.

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.