Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

13-08-2019 09:40 820 berichten
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Ik moest vorig jaar onverwacht een hotelovernachting boeken op een luchthaven. Ik had keuze uit ca vijf, waarbij het goedkoopste ‘normale’ hotel de hoogste beoordeling kreeg. Het bleek een prima hotel voor een heel schappelijke prijs (126 euro incl ontbijt voor twee personen), heel aardig personeel, ontbijt was ook prima. Ik geloof echt wel dat het Hilton beter was, maar die kreeg dus maar een 8 als beoordeling (en dit hotel een 9,5), dus prijs/kwaliteit weegt wel zwaar.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
13-08-2019 11:25
Ik moest vorig jaar onverwacht een hotelovernachting boeken op een luchthaven. Ik had keuze uit ca vijf, waarbij het goedkoopste ‘normale’ hotel de hoogste beoordeling kreeg. Het bleek een prima hotel voor een heel schappelijke prijs (126 euro incl ontbijt voor twee personen), heel aardig personeel, ontbijt was ook prima. Ik geloof echt wel dat het Hilton beter was, maar die kreeg dus maar een 8 als beoordeling (en dit hotel een 9,5), dus prijs/kwaliteit weegt wel zwaar.
Bij mij is service altijd doorslaggevend. Het bed mag kraken, de douche lekken. Maar aardig personeel, maakt (bijna) alles goed.

Afgelopen vakantie op doorreis een heel normaal hotel, gewoon normale kamers, (ik reis voor mijn werk in een duurder segment). Maar zulke aardige mensen, die krijgen een jubelende recensie
lilalinda schreef:
13-08-2019 11:29
Bij mij is service altijd doorslaggevend. Het bed mag kraken, de douche lekken. Maar aardig personeel, maakt (bijna) alles goed.

Afgelopen vakantie op doorreis een heel normaal hotel, gewoon normale kamers, (ik reis voor mijn werk in een duurder segment). Maar zulke aardige mensen, die krijgen een jubelende recensie
Slecht personeel kan je verblijf ook echt vergallen, dus ik snap wel dat dat andersom zo werkt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 09:56
iemand die op groepsreis naar Italie ging en klaagde over elke dag pasta
Joh...

geven jullie ooit slechte recensies? ik heb daar echt moeite mee.
Afgelopen vakantie (wij huren huizen van particulieren) was de eigenaar in mijn ogen erg aanwezig. Kwam elke dag onaangekondigd langs.
Dat verwerk ik dan in de recensie wel, maar op een wat verborgen manier (want hij bedoelde het echt wel aardig). De goede lezer snapt me, hoop ik
Een enkele keer wel een slecht(ere) recensie gegeven. Een keer omdat de student in de bediening van een zeer gerenommeerd hotel toch wel een hele ongepaste houding had en een grote mond opzette toen mijn man, keurige Brit, daar vervolgens wat van zei. Toen ik zijn manager daarop aansprak werd het afgedaan met een laf 'sorry, maar...'. Tja, als je als hotel dan niet de moeite wil nemen om het op te lossen (want mijn klacht richtte zich toen niet alleen meer op het gedrag van de bediening, maar ook op de manier waarop het werd afgedaan) dan vind ik het passend om daar iets over te schrijven. Liever en veel vaker geef ik goede recensies overigens - en zeker wanneer iemand extra inspanningen heeft geleverd. Die ene keer dat het hotel de verkeerde verjaardagstaart kwam brengen (andere taart besteld + met de verkeerde naam), mijn man en ik konden er hard om lachen, maar de congierge had vervolgens een nieuwe taart laten maken en die stond klaar samen met een fles champagne en een verjaardagskaartje. Dat vind ik super service...

En ik heb destijds hard gelachen om de recencies van een all inclusive hotel in Egypte. De reis incl. vliegen was destijds nog geen £275 pp en dat voor een week Sharm el sheikh. En dan nog vonden mensen dat ze niet genoeg luxe hadden ondervonden. Tja - wat wil je dan vraag ik mij af? Het eten was niet slecht, het hotel schoon en de bedden wat hard, maar voor dat bedrag mag je daar echt niet over zeuren. Als je luxe wil is de prijs ook anders...
baggal wijzigde dit bericht op 13-08-2019 11:35
0.18% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
V1k1ng schreef:
13-08-2019 10:57
Om de frisse lucht binnen te krijgen in de avond zal er toch iets open moeten, dus dan zaten de muggen al binnen.
En wellicht zijn de muggen in Spanje dan anders, want ik ben in die 3 dagen zonder airco toch vaak gestoken.
Ik word nooit door wat voor beest dan ook gestoken, maar in Spanje had ik bulten niet normaal, veel en enorm groot.
Heb de verhuurder van dat huisje uiteraard kapot gerecenseerd 😆

Ik verbaas me inderdaad altijd over dat gezeur over eten.
Wat eet je dan in godsnaam thuis voor je ontbijt als je vers brood, croissants, yoghurt, vers fruit en divers zoet, warm en hartig broodbeleg nog weinig keuze vind?
Of zo'n dinerbuffet met meerdere keuzes, ik vind het al snel feest.
Sommige mensen gaan onterecht klagen maar dat komt omdat ze van te voren niet goed gelezen hebben. In de beschrijving van een hotel staat uitgebreid beschreven wat er wel en niet bij de all-inclusive horen. Dan gaan ze klagen dat je na 12 uur wel moet betalen terwijl dat het duidelijk beschreven was of ze willen bv echte Baileys en dan worden ze boos dat ze daar wel voor moeten betalen. Het meest heb ik wel moeten lachen met Russen in Turkije. Wij zaten in een dolmus en bijhet instappen lieten die Russen hun bandje zien en dachten dat ze dan gratis mee mochten rijden.
Blondie456 schreef:
13-08-2019 11:35
Sommige mensen gaan onterecht klagen maar dat komt omdat ze van te voren niet goed gelezen hebben. In de beschrijving van een hotel staat uitgebreid beschreven wat er wel en niet bij de all-inclusive horen. Dan gaan ze klagen dat je na 12 uur wel moet betalen terwijl dat het duidelijk beschreven was of ze willen bv echte Baileys en dan worden ze boos dat ze daar wel voor moeten betalen. Het meest heb ik wel moeten lachen met Russen in Turkije. Wij zaten in een dolmus en bijhet instappen lieten die Russen hun bandje zien en dachten dat ze dan gratis mee mochten rijden.
Russen zijn berucht in Turkije. Ik was er 10 jaar geleden al en toen waren ze echt niet welkom in het hotel waar ik zat. Ik heb recentelijk nog eens op Tripadvisor (ja ja) naar dat hotel gezocht en ontdekte dat daar sinds een tijdje wel Russen werden toegelaten (waarschijnlijk omdat het toerisme wat is ingekakt). En sindsdien kelderden de recensies unaniem (wat vaak betekent dat er inderdaad een probleem is, als niet slechts één zeikerd, maar meerdere mensen er over klagen).
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 11:29
Bij mij is service altijd doorslaggevend. Het bed mag kraken, de douche lekken. Maar aardig personeel, maakt (bijna) alles goed.

Afgelopen vakantie op doorreis een heel normaal hotel, gewoon normale kamers, (ik reis voor mijn werk in een duurder segment). Maar zulke aardige mensen, die krijgen een jubelende recensie
Mijn keiharde eis: als het maar schoon is. Ik kan met veel leven maar niet met beddengoed met rare halfverwassen vlekken, rafelige handdoeken of beschimmelde kitranden. Voor mijn part stamt de hele inrichting direct uit de seventies of eighties, staat er een ratjetoe aan stoeltjes en terrasstoelen, als het maar schoon is.

Ik ben zo’n kneus die iedere vakantie begint met poetsen. Dit jaar kwam ik in zo’n schoon hotel... we waren iets te vroeg maar volgens de receptie was housekeeping net klaar. Zelfs de binnenkant van de kledingkast en nachtkastjes waren uitgesopt. Iedere dag werd er gestofzuigd, gedweild en de badkamer voorzien van een vers gewassen douchemat, handdoeken, etc. Zelfs het balkon werd iedere dag gedweild.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
13-08-2019 11:34

Wat eet je dan in godsnaam thuis voor je ontbijt als je vers brood, croissants, yoghurt, vers fruit en divers zoet, warm en hartig broodbeleg nog weinig keuze vind?
Of zo'n dinerbuffet met meerdere keuzes, ik vind het al snel feest.
Jaaaa!
Ik check er de website van het hotel en de recensies op hoor. Betaal graag wat meer, voor een goed ontbijtbuffet. Heerlijk
Het zal typisch Parijs' zijn, maar koffie en een stukje stokbrood met jam, vind ik jammer.
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
13-08-2019 11:39
Russen zijn berucht in Turkije. Ik was er 10 jaar geleden al en toen waren ze echt niet welkom in het hotel waar ik zat. Ik heb recentelijk nog eens op Tripadvisor (ja ja) naar dat hotel gezocht en ontdekte dat daar sinds een tijdje wel Russen werden toegelaten (waarschijnlijk omdat het toerisme wat is ingekakt). En sindsdien kelderden de recensies unaniem (wat vaak betekent dat er inderdaad een probleem is, als niet slechts één zeikerd, maar meerdere mensen er over klagen).
Waar zijn Russen niet berucht? Je ziet half Europa de hotels in het middensegment vermijden als de pest als er standaard een all-in formule is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Baggal schreef:
13-08-2019 11:34
En ik heb destijds hard gelachen om de recencies van een all inclusive hotel in Egypte. De reis incl. vliegen was destijds nog geen £275 pp en dat voor een week Sharm el sheikh. En dan nog vonden mensen dat ze niet genoeg luxe hadden ondervonden. Tja - wat wil je dan vraag ik mij af? Het eten was niet slecht, het hotel schoon en de bedden wat hard, maar voor dat bedrag mag je daar echt niet over zeuren. Als je luxe wil is de prijs ook anders...
Daar kan ik me ook over verbazen.
Een kamer boeken voor een budget-prijs en dan klagen dat het eten niet even uitgebreid is als in een 5-sterren hotel.
Joh....
Wij hebben ook nare ervaringen met Russen. Die pakken heel veel van het buffet en laten de helft staan. Ik boek ook geen hotels meer waar ook Russen komen. Veel hotels tegenwoordig maken daar reclame mee met Rus vrije hotels.
Tijdens onze vakantie kwamen we af en toe oom Russen tegen. Meest opvallende was dat dit vaak oudere lelijke mannen waren met jonge vriendinnen die zelfs in het zwembad dik in de make-up zaten. Zelfs mijn jongste, die normaal echt geen oog heeft voor dat soort generalisaties, viel het op. Die heb ik dus het fenomeen trophy wife uitgelegd. Haar reactie: ‘Net als Trump!’ :proud:
Oh bedankt voor de tip.
Ik zit nu op een Franse camping en lees dat dit als een strafkamp wordt ervaren omdat de eigenaren de hele dag op de gasten aan het loeren zijn
(Ik verwarde dat met soms gezellig langsfietsen maar ok).
Een recensie noemde de in zijn ogen 80% Nederlanders (ik zie ze niet maar ik ben ws het probleem) 'de hel' en omdat er maar een uitgang is kon diegene ook nergens heen vluchten vond hij.
Er staan 300 positieve en 6 dit soort recensies maar die 6 zijn echt te grappig.
Ik ga liever niet naar kleinschalige hotels of vakantiehuizen met de eigenaren nabij omdat ik me dan al snel bekeken voel. Dat is niet zo erg als er een bepaalde afstand gehouden wordt, maar ik hoef niet elke dag een praatje te maken met de hoteleigenaar. Vrienden van mij zoeken daar juist op. Die raken ook bevriend met eigenaars van B&B’s en krijgen bedankjes van hoteleigenaren omdat ze van die fantastische gasten waren.
MinkeDeWit schreef:
13-08-2019 11:53
Tijdens onze vakantie kwamen we af en toe oom Russen tegen. Meest opvallende was dat dit vaak oudere lelijke mannen waren met jonge vriendinnen die zelfs in het zwembad dik in de make-up zaten. Zelfs mijn jongste, die normaal echt geen oog heeft voor dat soort generalisaties, viel het op. Die heb ik dus het fenomeen trophy wife uitgelegd. Haar reactie: ‘Net als Trump!’ :proud:

Dat zijn vaak betaalde dames.
In Parijs heb ik 1x een ontbijt in het hotel genomen voor 4,50. Ik dacht leuk een buffet. Er was normaal brood, stokbrood, jam, chocopasta, boter, je kon om een kop soep of gebakken ei vragen. koffie, thee, melk en een yoghurtje. Er was zelfs geen plakje kaas. Vond het echt zonde van m'n 4,50. Van geleerd en nu kijk ik bij aankomst of er in de buurt een leuk tentje zit om te ontbijten en zo niet dan kijk ik of er een supermarkt zit zodat ik wat snacks, drinken en een ontbijtje kan halen voor de volgende dag. En ik bekijk op de site of er foto's zijn van het ontbijt buffet zodat ik aan de hand daarvan kan bepaalden of ik dat het waard vind.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 12:10
11.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij waren eens op een camping met twee zwembaden, eentje met glijbanen en animatie aan het begin van de camping en een kleintje, aan de andere kant van de camping, zonder animatie, glijbanen ed. Ideaal voor onze (toen nog) jonge kinderen en in de buurt van onze tent (terrascamping) Komt er een NL stel met twee pubers met van die enorme zwembanden in de vorm van een autoband. Bij het zwembadje stond duidelijk aangegeven geen grote objecten mee het water in te nemen, daar was het zwembadje ook te klein voor en er waren dus vooral jonge kinderen met zwemvleugeltjes en net aan A diploma in het water. De badmeester heeft hen meerdere keren aangesproken, gewaarschuwd en uiteindelijk het zwembad uit gezet. En dat niet 1 dag, nee meerdere dagen.

Lees ik na thuiskomst een recensie die exact beschrijft wat er was gebeurd (dat van het niet toegestaan bordje vergaten ze te melden). De periode klopte precies met de periode dat wij er zaten. Het personeel zou onbeschoft zijn geweest, dat je niet eens mag zwemmen in het zwembad wat ook nog veel te klein was en het grote zwembad was namelijk te ver weg (onderaan de camping).

Ik vond het toch wel hilarisch om dit te lezen, Wij hadden een topvakantie en hebben in onze recensie gezet dat we blij waren dat het personeel zo streng was.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
13-08-2019 12:08
In Parijs heb ik 1x een ontbijt in het hotel genomen voor 4,50. Ik dacht leuk een buffet. Er was normaal brood, stokbrood, jam, chocopasta, boter, je kon om een kop soep of gebakken ei vragen. koffie, thee, melk en een yoghurtje. Er was zelfs geen plakje kaas. Vond het echt zonde van m'n 4,50. Van geleerd en nu kijk ik bij aankomst of er in de buurt een leuk tentje zit om te ontbijten en zo niet dan kijk ik of er een supermarkt zit zodat ik wat snacks, drinken en een ontbijtje kan halen voor de volgende dag.
Ik neem eigenlijk nooit een ontbijt in een hotel, tenzij het bij de kamerprijs is inbegrepen.
anoniem_87657 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 12:20
7.17% gewijzigd
PoesinBoots schreef:
13-08-2019 12:00
Dat zijn vaak betaalde dames.
Dat heb ik me inderdaad wel afgevraagd ja. Een van de heren was om en nabij 200 kilo en daar dartelde dan de hele dag zo’n meisje omheen. Zelfs voor een trophy wife lijkt me dat een opgave. Hoewel ware liefde natuurlijk van binnen zit, en het heel onaardig is om gelijk zulke dingen te denken. Kon ik daar weer een opvoedkundig praatje over houden :-)
PoesinBoots schreef:
13-08-2019 12:00
Dat zijn vaak betaalde dames.

Zie je ook vaak in van die dure hotels in Dubai. Daar is Russin synoniem voor prostituee.
Alle reacties Link kopieren
Over hotels in hartje Bangkok klagen op internet over rioollucht in de straten. Mij kun je dan op opvegen 😂
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
13-08-2019 12:08
In Parijs heb ik 1x een ontbijt in het hotel genomen voor 4,50. Ik dacht leuk een buffet. Er was normaal brood, stokbrood, jam, chocopasta, boter, je kon om een kop soep of gebakken ei vragen. koffie, thee, melk en een yoghurtje. Er was zelfs geen plakje kaas. Vond het echt zonde van m'n 4,50. Van geleerd en nu kijk ik bij aankomst of er in de buurt een leuk tentje zit om te ontbijten en zo niet dan kijk ik of er een supermarkt zit zodat ik wat snacks, drinken en een ontbijtje kan halen voor de volgende dag. En ik bekijk op de site of er foto's zijn van het ontbijt buffet zodat ik aan de hand daarvan kan bepaalden of ik dat het waard vind.
Joh! Spotgoedkoop!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Eur 4,50 voor een hotelontbijt heel weinig. Dan kun je verwachten dat de keuze beperkt is. Het klinkt overigens echt als een typisch frans ontbijt.
TsumTsum schreef:
13-08-2019 12:08
In Parijs heb ik 1x een ontbijt in het hotel genomen voor 4,50. Ik dacht leuk een buffet. Er was normaal brood, stokbrood, jam, chocopasta, boter, je kon om een kop soep of gebakken ei vragen. koffie, thee, melk en een yoghurtje. Er was zelfs geen plakje kaas. Vond het echt zonde van m'n 4,50. Van geleerd en nu kijk ik bij aankomst of er in de buurt een leuk tentje zit om te ontbijten en zo niet dan kijk ik of er een supermarkt zit zodat ik wat snacks, drinken en een ontbijtje kan halen voor de volgende dag. En ik bekijk op de site of er foto's zijn van het ontbijt buffet zodat ik aan de hand daarvan kan bepaalden of ik dat het waard vind.
Wat een koopje voor Parijs! Op sommige plekken heb je daar net een kopje thee voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven