Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

13-08-2019 09:40 820 berichten
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
klavertje-vier2019 schreef:
13-08-2019 12:59
Deze kennen jullie vast ook wel, maar moet er toch wel weer om lachen nu ik ze teruglees:
https://www.prijsvrij.nl/weblog/reisnie ... ieklachten
Jaaa, die bedoelde ik! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
13-08-2019 13:29
Een hele mooie, knusse B&B in Andalusië. Commentaar van nederlanders: er werd geen enkele Arische taal gesproken.
Arisch..? Waarom komen er dan toch beelden van de tweede wereld oorlog bij mij binnen... Noem het dan Germaans :rofl:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Vorig jaar was ik in een familiehotel op het Griekse vasteland. De kok deed elke dag erg zijn best en was er trots op dat hij vers en oorspronkelijk Grieks eten serveerde. Twee soorten vlees, iets vegetarisch, een paar groentegerechten, aardappels/rijst/iets anders, verse salade en rauwkost. Soep vooraf (een soort) en een toetje (taart of pudding na). Je proefde echt dat het met liefde bereid was.
Er was een Nederlandse mevrouw die er een gewoonte van maakte elke avond naar het buffet te lopen, de deksels op te tillen, luidkeels te schreeuwen: "het is weer helemaal niks" en vervolgens tegen haar reisgezelschap te gillen, met een duidelijke blik op het personeel: "we gaan wel in het centrum eten."
Ik kon dat mens wel wat. Die kok had een duidelijke visie, hij wilde niet veel eten weggooien en hij wilde geen patat met gyros serveren. Ik vond het juist een aanrader.
Er schiet me er nog eentje te binnen.

Janken dat de lakens niet elke dag verschoond worden. Doe je dat thuis dan ook?
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
13-08-2019 12:59
Deze kennen jullie vast ook wel, maar moet er toch wel weer om lachen nu ik ze teruglees:
https://www.prijsvrij.nl/weblog/reisnie ... ieklachten
Mijn hemel, ik moet hier echt om lachen, maar dit is toch dieptriest.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
13-08-2019 12:56
Vond ik vroeger altijd leuk, de Vakantieman. “En kunt u aanwijzen waar we nu zijn op deze globe?” *man wijst de Dominicaanse Republiek aan terwijl hij aan een of andere Spaanse costa ligt te grillen*
Omroep Max heeft nu een nieuwe versie van de vakantieman, compleet met de kaart aanwijs rubriek en het is nog steeds hetzelfde, in de branding staan en dan Oostenrijk oid aanwijzen ;-)
doornroosje9 schreef:
13-08-2019 10:38
Ik kijk trouwens ook hoe de eigenaar/manager van het hotel reageert op recensies van klanten. Een paar keer bij een slechte recensie echt een heel onbeschoft antwoord, daar zal ik dus nooit naartoe gaan. Natuurlijk ligt het ook aan de recensie, maar je kan tenminste normaal reageren.
Ja, dat doe ik ook. Zelfs op domme recensies kun je netjes reageren. Ik heb weleens gelezen dat een hotel zich liet verleiden tot een ordinaire scheldpartij, daar boek ik dan niet meer, ook al hebben ze wellicht gelijk.
pamelacourson schreef:
13-08-2019 13:15
Ze laten natuurlijk de reacties eruit van mensen die het wel weten en ik denk dat er best veel mensen zijn die echt geen idee hebben. Hebben nooit veel geleerd en ook totaal geen interesse denk ik.
Soms hebben ze het wel goed hoor. Ik denk dat het vooral een kwestie is van geen interesse erin hebben. Als ik op vakantie ga dan ga ik ook niet eerst op de kaart kijken waar het precies ligt want dat boeit me niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijd op Schiphol gewerkt in marktonderzoek. We stonden dan bij een gate, dus bij 1 specifieke vlucht en één van de vragen was ‘is (bestemming van die vlucht) uw eindbestemming of stapt u over op een andere vlucht?’

Collega had een vlucht naar Cancun, Mexico. Alleen maar Nederlandse toeristen met pakketreizen. Na de tiende keer vragen ‘is Cancun uw eindbestemming?’ En als reactie ‘Cancun? Wij gaan naar Mexico’ veranderde hij zijn vraag maar in ‘is Cancun in Mexico uw eindbestemming?’

Volgende passagier reageert heel verbaasd dat hij helemaal niet naar Mexico gaat, maar naar de Canarische eilanden. Collega vraagt om ticket om de passagier dan naar de juiste gate te kunnen sturen. Wat blijkt? Man had op internet ingevuld C-A-N en toen de eerste de beste pakketreis geboekt. Stond dus gewoon bij de juiste gate in de veronderstelling dat de vlucht naar de Canarische eilanden ging (ook zo iets, had blijkbaar ook zich totaal niet afgevraagd naar welk eiland dan...)

Ben nog steeds benieuwd of die man erachter zou zijn gekomen als mijncollega hem niet gesproken had, of zou hij thuis dan foto’s hebben laten zien van de ‘Canarische eilanden’ na zijn vakantie in Mexico :facepalm: :hihi:
minik wijzigde dit bericht op 13-08-2019 13:41
8.35% gewijzigd
"De kaas bij het ontbijt kwam uit de winkel"
Ik vraag me nog steeds af wat zo iemand gedacht had, dat er elke ochtend iemand van het hotel melk zou karnen/de kazen om zou draaien/af zou soppen met zout water?
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
13-08-2019 13:33
Vorig jaar was ik in een familiehotel op het Griekse vasteland. De kok deed elke dag erg zijn best en was er trots op dat hij vers en oorspronkelijk Grieks eten serveerde. Twee soorten vlees, iets vegetarisch, een paar groentegerechten, aardappels/rijst/iets anders, verse salade en rauwkost. Soep vooraf (een soort) en een toetje (taart of pudding na). Je proefde echt dat het met liefde bereid was.
Er was een Nederlandse mevrouw die er een gewoonte van maakte elke avond naar het buffet te lopen, de deksels op te tillen, luidkeels te schreeuwen: "het is weer helemaal niks" en vervolgens tegen haar reisgezelschap te gillen, met een duidelijke blik op het personeel: "we gaan wel in het centrum eten."
Ik kon dat mens wel wat. Die kok had een duidelijke visie, hij wilde niet veel eten weggooien en hij wilde geen patat met gyros serveren. Ik vond het juist een aanrader.
Wat zielig voor die kok. Maar des te meer voor de rest van de gasten :-)

Ik snap dat soort mensen ook niet, dat je jezelf zo te kijk zet en plein public dat thuis het meest ‘exotische’ eten bestaat uit de kiloknaller van de Jumbo met een bonusaanbieding Wereldgerechtenpakje. Het is hetzelfde soort dat in het buitenland loopt te krijsen dat er geen ‘mayo’ is. Nee lul, wat jij ‘mayo’ noemt is geen mayonaise maar ‘fritessaus’. Wat ze nu speciaal voor jou hebben laten aanrukken is echte, vers gemaakte mayonaise.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
13-08-2019 13:37
Ik heb een tijd op Schiphol gewerkt in marktonderzoek. We stonden dan bij een gate, dus bij 1 specifieke vlucht en één van de vragen was ‘is (bestemming van die vlucht) uw eindbestemming of stapt u over op een andere vlucht?’

Collega had een vlucht naar Cancun, Mexico. Alleen maar Nederlandse toeristen met pakketreizen. Na de tiende keer vragen ‘is Cancun uw eindbestemming?’ En als reactie ‘Cancun? Wij gaan naar Mexico’ veranderde hij zijn vraag maar in ‘is Cancun in Mexico uw eindbestemming?’

Volgende passagier reageert heel verbaasd dat hij helemaal niet naar Mexico gaat, maar naar de Canarische eilanden. Collega vraagt om ticket om de passagier dan naar de juiste gate te kunnen sturen. Wat blijkt? Man had op internet ingevuld C-A-N en toen de eerste de beste pakketreis geboekt. Stond dus gewoon bij de juiste gate in de veronderstelling dat de vlucht naar de Canarische eilanden ging (ook zo iets, had blijkbaar ook zich totaal niet afgevraagd naar welk eiland dan...)

Ben nog steeds benieuwd of die man erachter zou zijn gekomen als mijncollega hem niet gesproken had, of zou hij thuis dan foto’s hebben laten zien van de ‘Canarische eilanden’ na zijn vakantie in Mexico :facepalm: :hihi:
:woa:
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
13-08-2019 13:41
"De kaas bij het ontbijt kwam uit de winkel"
Ik vraag me nog steeds af wat zo iemand gedacht had, dat er elke ochtend iemand van het hotel melk zou karnen/de kazen om zou draaien/af zou soppen met zout water?
:rofl: Nee!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Niet op Tripadvisor maar op Zoover (gebruikt iemand dat nog?)

Een agriturismo in the middle of nowhere. Wij vonden het prachtig! En het lijkt mij dat als je op Sicilië gaat rondreizen dat je weet waar je heen gaat. In Sicilie wordt over het algemeen niet bijzonder veel Engels gesproken (behalve in grote steden merkten wij)
Zeiken over donker, over heuvels, over dieren op een agriturismo :facepalm:

Ik heb 'm even opgezocht en deze vond ik ook mooi:
Spreken nauwelijks Engels en stuurde ons naar een compleet verkeerd gedeelte omdat men de taal niet machtig was.
Ja hoor..zij waren de taal niet machtig :lol:

https://www.zoover.nl/italie/sicilie/no ... sort/hotel
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
13-08-2019 13:33
Arisch..? Waarom komen er dan toch beelden van de tweede wereld oorlog bij mij binnen... Noem het dan Germaans :rofl:
Zo stond het letterlijk op Zoover.
gatti wijzigde dit bericht op 13-08-2019 13:49
Reden: Verkeerde site
2.84% gewijzigd
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Soms hebben ze het wel goed hoor. Ik denk dat het vooral een kwestie is van geen interesse erin hebben. Als ik op vakantie ga dan ga ik ook niet eerst op de kaart kijken waar het precies ligt want dat boeit me niet.

Maar neem aan dat je wel weet of je richting oost of west gaat.

Ben nog steeds benieuwd of die man erachter zou zijn gekomen als mijncollega hem niet gesproken had, of zou hij thuis dan foto’s hebben laten zien van de ‘Canarische eilanden’ na zijn vakantie in Mexico
Waarschijnlijk was hij toch niet verder gekomen dan het strand, dus had het niet gemerkt.

Hoorde ook een keer van een reisleider die een rondreis Mexico had, inclusief trekking, die had 2 gasten die er pas in Mexico achterkwamen dat ze een rondreis hadden geboekt. Dus in plaats van de strandkleding die ze in de koffer hadden, moesten die heel snel alles gaan kopen voor 3 weken trekken, dus wandelschoenen, luchtbed dat soort dingen.Geen idee wat voor recensie die gegeven hebben. En of ze aangenaam gezelschap waren voor de rest van de groep
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
13-08-2019 13:34
Mijn hemel, ik moet hier echt om lachen, maar dit is toch dieptriest.
ja vooral klacht 15
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
13-08-2019 13:33
Vorig jaar was ik in een familiehotel op het Griekse vasteland. De kok deed elke dag erg zijn best en was er trots op dat hij vers en oorspronkelijk Grieks eten serveerde. Twee soorten vlees, iets vegetarisch, een paar groentegerechten, aardappels/rijst/iets anders, verse salade en rauwkost. Soep vooraf (een soort) en een toetje (taart of pudding na). Je proefde echt dat het met liefde bereid was.
Er was een Nederlandse mevrouw die er een gewoonte van maakte elke avond naar het buffet te lopen, de deksels op te tillen, luidkeels te schreeuwen: "het is weer helemaal niks" en vervolgens tegen haar reisgezelschap te gillen, met een duidelijke blik op het personeel: "we gaan wel in het centrum eten."
Ik kon dat mens wel wat. Die kok had een duidelijke visie, hij wilde niet veel eten weggooien en hij wilde geen patat met gyros serveren. Ik vond het juist een aanrader.
Yep, toeristen die denken dat Grieks eten alleen uit souvlaki bestaat.
Life is short. Eat dessert first.
Blondie456 schreef:
13-08-2019 13:37
Als ik op vakantie ga dan ga ik ook niet eerst op de kaart kijken waar het precies ligt want dat boeit me niet.

Dat vind ik dus echt onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Deze vond ik ook geweldig (tripadvisor):

“Het strand is ook niet heel veel, er ligt allemaal zeewier achtig spul“

Joh!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
13-08-2019 13:54
Dat vind ik dus echt onbegrijpelijk.
Ik snap dat ook echt niet. Zelfs bij het hotel waar net iemand een link van plaatste, ging ik nog kijken waar het lag ;)

Maar serieus, je wil toch weten waar je naartoe gaat, waar het ligt en wat er in de buurt is etc.?
Ik bekijk graag recensies op TripAdvisor, met name van accommodaties en restaurants.
Ik selecteer daarbij de taal want de meningen verschillen nogal eens per land. Vooral de hele slechte reviews lees ik in detail en meer dan eens besef je dan dat het om dingen gaan die weinig met de accommodatie of het restaurant zelf te maken hebben.
oudebaas schreef:
13-08-2019 13:32
Welk hotel was dat? 4,50 voor een dergelijk ontbijt in Parijs is namelijk een superkoopje!
Het was toen een Etap hotel, nu Ibis Budget geloof ik.

Maar het was mijn eerste keer in een hotel in Parijs en ik was betere buffetten gewend in andere landen voor dat geld. En de supermarkt in de straat had lekkere sandwiches voor 2 euro. Dus in vergelijking met wat ik gewend en die lekkere sandwiches vond ik het duur maar wellicht was het inderdaad voor Parijs gewoon een koopje.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 14:08
4.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik las deze gisteren op de Facebookpagina van God.
Ook wel redelijk kansloos. Deze mensen bezochten een oude plantage in 1 van de zuidelijke staten van de V.S.
Stressed is just desserts spelled backwards
Minik schreef:
13-08-2019 13:37
Volgende passagier reageert heel verbaasd dat hij helemaal niet naar Mexico gaat, maar naar de Canarische eilanden. Collega vraagt om ticket om de passagier dan naar de juiste gate te kunnen sturen. Wat blijkt? Man had op internet ingevuld C-A-N en toen de eerste de beste pakketreis geboekt. Stond dus gewoon bij de juiste gate in de veronderstelling dat de vlucht naar de Canarische eilanden ging (ook zo iets, had blijkbaar ook zich totaal niet afgevraagd naar welk eiland dan...)
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven