Entertainment alle pijlers

Eenvoudig leven blog

13-08-2019 11:20 259 berichten
[url][https://eenvoudigleven.blogspot.com/?m=1/url]. Er is ook een FB pagina over Teunie Luijk.
Vakantie en slecht weer. Al zoekend stuitte ik (opnieuw) op het blog van Teunie Luijk, christelijke moeder van heel veel kinderen.
Ik smul een beetje van de berichten van deze vrouw die zo n ander leven heeft dan ik. Ze timmert ook aan de weg als schrijfster en workshopgever. Daarnaast runt ze samen met echtgenoot Willem ( die best een lieverd is) dat enorme gezin waar de kinderen ook nog eens allemaal ADHD hebben en een dochter ook nog anorexia heeft.
Mijn gevoel is dubbel. Aan een kant is Teunie best okay. Maar aan de andere kant ...
Als je zin hebt, kijk eens en wat is jouw mening ?
( ik zou graag haar foto plaatsen maar weet niet hoe je plaatsjes moet plakken)
Splinter_ schreef:
13-08-2019 12:20
huh, wat reageer je fel (net als iemand anders). Ik lees nergens dat het topic bedoeld is om te rellen of te bashen.
Ik lees juist verwondering / bewondering voor een totaal andere manier van leven.


Eens, ik vind de openingspost ook onschuldig: echt geen oproep om Trijnie te bashen, maar gewoon babbelen over haar blog, wat ons opvalt e.d. Trijnie kiest er zelf voor om zo openbaar te zijn.
Ze is wel echt een influencer :0 Heeft ze ook instagram.

Over dat die meiden zo hard werken: volgens mij moeten die jongens elk jaar de hele houtvoorraad bij elkaar hakken.

Ik vind het niet asociaal dat ze zoveel kinderen hebben. Daar ben ik nogal liberaal in. Bovendien worden ze stuk voor stuk opgevoed om zelf (nou ja, de mannen) hun broek op te houden en doet deze groep zelden een beroep op sociale voorzieningen.

Zoals met wel meer religies heb ik wel een probleem met een groot deel van het gedachtegoed en de scheve man-vrouw-verhouding maar reken ik dat de individueen niet aan.

Teunie lijkt mij oprecht een gelukkig en volwaardig leven te leiden. Wil ik met haar ruilen: hell no! Maar gun ik haar het beste: hell yeah!
anoniem_356031 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 12:35
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
13-08-2019 12:02
Mijn hemel. Lees wat je schrijft. De agressie is bijna eng. Nu begrijp ik beter waarom iedere discussie op Actueel mis gaat.
Daaaaag
Ik ben het met je eens, wat een achterlijke agressie. Ik lees nergens dat jij iets wil "bashen".
Je stelt een vraag, meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
13-08-2019 11:59
Ik zal wel slecht lezen, maar de hoeveelheid posts over wecken, massaal brood bakken en oude lapjes verknippen om toch nog iets leuks of zelfs poetslappen te maken vind ik tegenwoordig bijna nooit meer. Wel een beetje zo tussen neus en lippen door als er een post over de familie gaat ofzo, maar niet meer als boventoon.

Nu is dat niet erg, maar dat was wel de reden waarom ik haar vroeger las.
ik lees vooral graag over wat zij kookt/bakt (zelf vla maken????, ken ik niet eens uit mijn eigen jeugd).
en haar huis-opruimactie was ook inspirerend.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
13-08-2019 12:18
Ik lees haar blog ook en wilde per se bij het begin beginnen, omdat ik het leuk vind om dan iedereen op te zien groeien vanaf het begin.

Ben alleen nog maar bij 2012 :D Dus schiet niet heel erg op als ik nog bij wil raken, het is ook zoveel.

Ik vind het ook relaxed om te lezen, en het zet me soms weer een beetje met beide benen op de grond dat een hip en happening leven vol verre reizen en luxe ook niet per se zaligmakend is, en dat je huis opruimen en je boeltje verzorgen ook voldoening kan geven.

Qua religie en het aantal kinderen denk ik er verder het mijne van, heb daar helemaal niets mee (to say the least).
Dit was mijn plan dis toen ik dit topic las... maar nu twijfel ik een beetje.
Ik heb haar al jaren niet gelezen maar Teunie consumindert toch voornamelijk uit financiële redenen en vanuit een soort huiselijke-vlijt en Bijbelse soberheid?

Of heeft ze het ook wel eens over het milieu?

En waarom eet ze geen vlees? Benieuwd wat haar beweegredenen daarvoor zijn.
drominique schreef:
13-08-2019 12:35
Dit was mijn plan dis toen ik dit topic las... maar nu twijfel ik een beetje.

Waarom precies?
lilalinda schreef:
13-08-2019 12:32
ik ook niet trouwens
Vroeg me al af, of ik ergens een 'verleden' gemist heb, dat deze TO al vaker iets met Teunie had of zo
Haha. Ja hoor. Ik ben de geheime minnares van Willem.
Pffff, ik verveelde me en dacht leuk wat van gedachten te wisselen over Teunie . Okay, een beetje onschuldig roddelen misschien. Maar ik heb vooral bewondering voor deze vrouw en haar energie. Ik vind t ook knap dat ze al die kinderen ook apart aandacht geeft, maar ik ben dan benieuwd of die kinderen dat echt zo voelen.
Ik zoek maar een andere bezigheid vandaag. Zal ik bananenjam gaan maken?
Waterman26 schreef:
13-08-2019 12:46

Pffff, ik verveelde me en dacht leuk wat van gedachten te wisselen over Teunie .

Dat gebeurt nu toch ook?
lilalinda schreef:
13-08-2019 12:33
ik lees vooral graag over wat zij kookt/bakt (zelf vla maken????, ken ik niet eens uit mijn eigen jeugd).
en haar huis-opruimactie was ook inspirerend.
Met dat meetlint waar dan steeds iets afgeknipt werd. Geweldig !
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 12:49
3.06% gewijzigd
Splinter_ schreef:
13-08-2019 12:48
Dat gebeurt nu toch ook?
Nu wel. Ik was gestopt met lezen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik kende haar nog niet
ik ga denk ik ook bij het begin beginnen met lezen net als reginefilange , ik heb verlof en verveel me de tering. Hopelijk doe ik nog inspiratie op voor wat leuke projecten om thuis aan te beginnen
Let ook eens op het taalgebruik, de werkwoorden. De familie eet niet, maat smikkelt. Teunie slingert zich aan het werk. Ze schuift de winkel in en kachelt naar het postkantoor. Zo zijn er meer voorbeelden die me opvallen.
Vaag doet me dit denken aan meisjesboeken die ik vroeger las. Heel apart en leuk.
Hillegonda1 schreef:
13-08-2019 12:37
Ik heb haar al jaren niet gelezen maar Teunie consumindert toch voornamelijk uit financiële redenen en vanuit een soort huiselijke-vlijt en Bijbelse soberheid?

Of heeft ze het ook wel eens over het milieu?

En waarom eet ze geen vlees? Benieuwd wat haar beweegredenen daarvoor zijn.


Volgens mij is dat juist 1 van haar milieu-standpunten, dat ze geen vlees eet. Overigens bakt ze wel vlees voor de mensen in huis die dat wel eten. Mooi voorbeeld van hoe ze haar overtuiging niet aan anderen oplegt maar vooral zelf wel zoveel mogelijk zo leeft. Ze heeft het niet veel over milieu-overwegingen verder.
Waterman26 schreef:
13-08-2019 13:10
Let ook eens op het taalgebruik, de werkwoorden. De familie eet niet, maat smikkelt. Teunie slingert zich aan het werk. Ze schuift de winkel in en kachelt naar het postkantoor. Zo zijn er meer voorbeelden die me opvallen.
Vaag doet me dit denken aan meisjesboeken die ik vroeger las. Heel apart en leuk.


Ja, inderdaad! Daar doet het mij ook aan denken. Ik vind het echt prettig om te lezen. Beeldend zonder overdreven beeldspraak te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
13-08-2019 13:10
Let ook eens op het taalgebruik, de werkwoorden. De familie eet niet, maat smikkelt. Teunie slingert zich aan het werk. Ze schuift de winkel in en kachelt naar het postkantoor. Zo zijn er meer voorbeelden die me opvallen.
Vaag doet me dit denken aan meisjesboeken die ik vroeger las. Heel apart en leuk.
Top Naeff???
Wat is nog nooit gelezen had en niet kende is: DV ( deo volente, als god het wil)
Dus: overmorgen ga ik op vakantie DV.
Sinds ik Teunie lees, betrap ik mezelf erop dat ik ( niet gelovig) dat wel eens zeg.
lilalinda schreef:
13-08-2019 13:14
Top Naeff???
Cissy van Marxveldt, Sanne van Havelte.
lilalinda schreef:
13-08-2019 11:38
Ik kan echt door haar manier van leven even op een andere manier naar mijn leven kijken. Klein voorbeelde: ze bakte eens chipolateworstjes bij de avondmaaltijd. Wij eten minstens 2 van die worstjes pp. Zij allemaal maar eentje

Dan besef ik me weer even, dat ik best luxe leef
Voor hen is dat een keuze denk ik, geen noodzaak meer.
GlitterCupcake schreef:
13-08-2019 12:08
:lol: Dus iemand wijst je op scherpe toon op je aandachtstekort en jij gaat het slachtoffer uithangen. Dat ben je ook wel een beetje want waarom heb je het anders nodig om over de rug van een gezin je aandacht te verkrijgen?
Waarom raakt het je zo?
Ik lees nergens dat Waterman die familie wil bashen. Ik vind het zelfs een positief topic, een verademing op de actueel pijler.

Ik lees dat blog al jaren. Ik vind het allemaal wat te Gristus Hoera, maar ik heb bewondering voor haar doorzettingsvermogen. En elke dag die was....pffff
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
13-08-2019 12:45
Waarom precies?
Omdat jij al bezig bent en pas bij 2012.
Maar ik ben begonnen (in 2008) geen idee of dat het begin is maar verder kon ik niet terug.
Wat een heerlijke blog!
drominique schreef:
13-08-2019 13:30
Omdat jij al bezig bent en pas bij 2012.
Maar ik ben begonnen (in 2008) geen idee of dat het begin is maar verder kon ik niet terug.
Wat een heerlijke blog!
Ja dat is het begin inderdaad :)

Maar je bent er inderdaad wel heel lang mee bezig :P
Alle reacties Link kopieren
Leuk en informatief om te lezen. Bij tijd en wijle inspireert ze me weer om te wecken of zelf limonade te maken. Veel dingen die ze schrijft doen me denken aan mijn moeder, die had ook zoveel huishoudelijke wijsheid in pacht. Hoe je met simpele dingen die je al in huis hebt kan schoonmaken, kan koken of iets wat ik gebruik voor 2 dingen maar waar zij 10 dingen mee kon doen. Veel zaken schoonmaken met soda bijvoorbeeld, dat doe ik nog steeds. Of kookwater van de groenten gebruiken om je onkruid weg te houden, of bouillon maken van het karkas van een kip of de botten van vlees en zo. Slow tv maar dan in een blog, heerlijk. En van de kinderen vind ik Maaike, Maria en vooral Henk zo leuk.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Manta schreef:
13-08-2019 13:28
Waarom raakt het je zo?
Ik lees nergens dat Waterman die familie wil bashen. Ik vind het zelfs een positief topic, een verademing op de actueel pijler.

Ik lees dat blog al jaren. Ik vind het allemaal wat te Gristus Hoera, maar ik heb bewondering voor haar doorzettingsvermogen. En elke dag die was....pffff


Het staat in de entertainment pijler. Ik vind het laag ingeschoten. Maaaar dat was de bedoeling helemaal niet van TO.
Waterman26 schreef:
13-08-2019 12:48
Met dat meetlint waar dan steeds iets afgeknipt werd. Geweldig !
Geinspireerd door haar probeer ik ook 25 kratten/zakken/dozen dit jaar het huis uit te krijgen.
Ik lees het ook graag en heb dan zin om soep van restjes te maken of jam of zo. Dat eerste doe ik nog wel es, tweede niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven