Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

zaterdag 3 augustus 2019 om 16:49

Laat ik eerst even een background verhaaltje typen. 
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
                    Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?

dinsdag 13 augustus 2019 om 16:52

bieslookje schreef: ↑13-08-2019 16:27Ik geloof dat ik voor nu mijn boodschappenlijstje een heel eind heb.
Zal ook nog eens kijken wat er in de kast staat, wie weet staat er nog wel iets in wat kan.
Mis alleen een co wash, iemand tips?
de as i am coconut co wash is bij de etos te koop, maar daar is ie wel 13 euro voor een pot.
wat ik begreep is dat je ook met een aantal 'gewone' conditioners kan co-washen, dus je hoeft er niet per se een speciale co wash voor te kopen als je het low budget wilt houden. ik las bijv dat mensen hiervoor de loving blends milde haver conditioner voor gebruiken, maar ik heb het zelf niet geprobeerd.
EDIT: ik las in je eerdere bericht trouwens dat er naast prinsessenshampoo ook piratenshampoo bestaat? ik heb de prinsessenshampoo hier staan en die ruikt naar mierzoete frambozenlimonade, en dat klinkt lekkerder dan dat het ruikt haha. misschien dat ik blijer word van piraten dan van prinsessen?

dinsdag 13 augustus 2019 om 16:57

s-a-r-kast schreef: ↑13-08-2019 16:11Ik gebruik ook soms (ivm met een no-poo periode) een eierdooier als haarmasker, aleppo zeep (een zeepblok) als shampoo en verdunde appelazijn als conditioner.
Iemand daar ervaring mee als CG?
Daar zitten natuurlijk allemaal geen siliconen/parabenen in, maar ik weet niet goed of het wel in de CG methode zou passen.
die appelazijn is sowieso CG en werd voor mijn haartype zelfs aanbevolen (ik denk wanneer je te veel proteine hebt?).
ik ben wel benieuwd of meer mensen dit doen en wat de resultaten hiervan zijn voor jullie.

dinsdag 13 augustus 2019 om 17:01

Ik zal even een paar producten opnoemen die ik de afgelopen maanden veel in de Facebookgroep voorbij heb zien komen en waar de meeste mensen enthousiast over zijn (op volgorde van populariteit) :
Curly Girl Movement styling milk en gel
Novex mystic black lijn (proteïne vrij, bestaat uit shampoo, conditioner, masker en leave in conditioner)
Novex movie star lijn (met proteïne, '')
Kinky Curly Knot Today leave in conditioner (proteïne vrij)
Deva Curl lijn
As I am Coconut Co-wash (proteïne vrij)
Boucleme lijn (proteïne vrij)
boucleme Hair Hydrating Shampoo
Boucleme Curl Conditioner
boucleme Curl Cream
boucleme Super Hold Styler
Action salon gel
Revuele extra volume hair mask (proteïne vrij)
Revuele total repair mask (met proteïne)
Aunt Jackie's Curls & Coils Quench Moisture Intensive Leave-In Conditioner (met proteïne)
Deheb Moisturizing repair Shampoo (proteine vrij)
Deheb Moisturizing repair conditioner (proteine vrij)
Deheb Silky Cream conditioner (proteine vrij)
Marlie Styling Gel (proteïne vrij)
As I am leave in conditioner (proteïne vrij)

dinsdag 13 augustus 2019 om 17:21

Bieslookje, chapeau, diepe buiging en een tien met n griffel van de juf, voor deze beauty van een voorbeeld van eigen initiatief een samenvatting!bieslookje schreef: ↑13-08-2019 13:43Jeetje wat een info zowel hier op het forum in dit topic als in FB groep. Ben al uren aan het inlezen, maar blijf het wel wat lastig vinden om te kijken wat ik nodig heb als ik ga starten. Ik heb altijd droog haar, heel veel pluis. De laatste tijd heb ik op dag 2 na het wassen alweer een vettig gevoel bij mijn haaraanzet, dus was ik het dan maar weer. Misschien is een andere aanpak qua haarverzorging toch wel beter.
Ik heb de testen gedaan en ik kom erop uit dat ik type 2a heb, normale elasticiteit, laag - normale porositeit, grove dikte en dikke dichtheid.
En nu.....de juiste producten nog halen....(wil even niet heel veel eraan spenderen als dat nog niet hoeft, heb laatste tijd veel uitgaves gehad)
Bij het kruidvat:
- de Europrofit shampoo voor de Final wash (mijn haar wordt 2 a 3 x per jaar geverfd, dus dan herhalen denk ik)
- De piraten of Prinsessen shampoo voor 1 x per week
- evt de Andrelon kokos boost als DeepCo
Heb ook gelezen over de Petal Fresh rosemary mint conditioner, was dit als co wash? (kan het bericht niet meer terug vinden)
Dan "moet" ik dus nog een Cowash. Heeft iemand een goede tip?
Bij de Action:
- Salongel voor de styling
Dan ga ik aankomende week nog naar Duitsland, dus kan ook naar de DM. Gebruik daar vaker spullen van en ben er tevreden over, kan dus ook alles of zoveel mogelijk daar halen. Heb ik de lijst van de Fb groep gekeken, maar wat een lijst en pfffff lastig kiezen. Zeker omdat ik begrijp dat ik met mijn kenmerken zowel met als zonder proteine kan....
Klopt mijn theorie voor de 1e keer?
- final wash
- Deep co
- leave in (die moet ook nog gekocht, iemand tips?)
- Styling
1 x per week indien nodig met een shampoo en daarna
- deep co
- leave in
- Styling
tussendoor:
- co wash
- leave in
- styling
of refreshen
Ik ga er niet vanuit dat ik een bos krullen krijg, het zou fijn zijn als ik mijn pluis onder controle krijg.
Willen jullie meekijken of ik het juist heb en zijn er nog tips?
Wat mij betreft kan ie gecopy paste worden voor elke eerstvolgende die het waagt om hier te komen vragen wat ie moet doen
                                    very__cherry wijzigde dit bericht op 13-08-2019 21:07

0.11% gewijzigd

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

dinsdag 13 augustus 2019 om 17:59

Happyface bedankt, goeie lijst.
Irritant, ik zocht bij pakshop (webshop) daar staat de as i am coconut co wash bij de producten met proteïne. Niet handig dus dat dat niet klopt.
Ik heb nu een mooi verlanglijstje met vervangers als mijn producten op zijn of ik iets anders wil.
Al moet ik dus nog ff verder pluizen en goed kijken naar die proteïne.
Wat een gedoe haha, maar wel leuk om steeds ff tussen door te zoeken.
Lijst voor nu is;
As i am coconut co wash (moet dus een andere voor)
Novex mask zwart (al twijfel ik daar nu ook over de proteïne)
Aunt jackies quench leave inn
Eco style gel black castor and flex seed
                    Irritant, ik zocht bij pakshop (webshop) daar staat de as i am coconut co wash bij de producten met proteïne. Niet handig dus dat dat niet klopt.
Ik heb nu een mooi verlanglijstje met vervangers als mijn producten op zijn of ik iets anders wil.
Lijst voor nu is;

dinsdag 13 augustus 2019 om 18:16

Goed zeg!s-a-r-kast schreef: ↑13-08-2019 17:41Wow!
Ik heb gewassen, gemaskerd, gemoussed en geplopt. Toen gediffused, heel klein beetje gel en weer even geplopt...en holy CURLS!
IT WORKS![]()
![]()
Leuk is dat he? Ik heb vandaag ook een goede haardag. Ik heb alleen co-wash gedaan en Orange Marmalade gel er in geknepen. Jammer dat het zo keihard regent anders zou ik even gaan flaneren

dinsdag 13 augustus 2019 om 18:20

As I Am coconut co-wash is zonder proteine. Bij curlsshop is ie maar 8 euro trouwens. Zij hebben ook een verdeling proteine/zonder proteine maar ik zie geen co-wash met proteine.heytan schreef: ↑13-08-2019 17:59Happyface bedankt, goeie lijst.
Lijst voor nu is;
Novex zwart is zonder proteine, de rode is met.

dinsdag 13 augustus 2019 om 19:14

Eens! De leave in vind ik ook erg fijn en heeft dezelfde lekkere geur. Het is een fijne geur maar niet te overheersend, het blijft niet de hele dag als een wolk om je heen hangen (helaas).

dinsdag 13 augustus 2019 om 19:44

Very__Cherry schreef: ↑13-08-2019 17:21Bieslookje, chapeau, diepe buiging en een tien met n griffel van de juf, voor deze beauty van een voorbeeld van eigen initiatief een samenvatting!![]()
Wat mij betreft kan ie gecopy paste worden voor elke eerstvolgende die het hier waagt om hier te komen vragen wat ie moet doen![]()
Ik vind het altijd fijn om iets helemaal duidelijk te hebben voordat ik ergens aan begin

dinsdag 13 augustus 2019 om 19:46

Ik hdahebt ergens gelezen en Google verteld me net dat ie er is van het Kruidvat eigen merk.chirimoya schreef: ↑13-08-2019 16:52de as i am coconut co wash is bij de etos te koop, maar daar is ie wel 13 euro voor een pot.
wat ik begreep is dat je ook met een aantal 'gewone' conditioners kan co-washen, dus je hoeft er niet per se een speciale co wash voor te kopen als je het low budget wilt houden. ik las bijv dat mensen hiervoor de loving blends milde haver conditioner voor gebruiken, maar ik heb het zelf niet geprobeerd.
EDIT: ik las in je eerdere bericht trouwens dat er naast prinsessenshampoo ook piratenshampoo bestaat? ik heb de prinsessenshampoo hier staan en die ruikt naar mierzoete frambozenlimonade, en dat klinkt lekkerder dan dat het ruikt haha. misschien dat ik blijer word van piraten dan van prinsessen?![]()

dinsdag 13 augustus 2019 om 20:23

Very__Cherry schreef: ↑13-08-2019 17:21Bieslookje, chapeau, diepe buiging en een tien met n griffel van de juf, voor deze beauty van een voorbeeld van eigen initiatief een samenvatting!![]()
Wat mij betreft kan ie gecopy paste worden voor elke eerstvolgende die het hier waagt om hier te komen vragen wat ie moet doen![]()
Ik wilde net om een samenvatting komen vragen

dinsdag 13 augustus 2019 om 20:30

Vandaag bij de action van die microfiber haarhandoekjes gekocht 0,89€ dacht ik. Ze hadden ook echt microfiber handdoeken

dinsdag 13 augustus 2019 om 20:32

Geen idee eigenlijk. Ik heb zelf geen theedoek die ik zacht genoeg vind voor mijn haar. Ik heb ook geen microvezeldoek maar gebruik een katoenen t-shirt met lange mouwen zodat ik die om mijn hoofd kan knopen.

dinsdag 13 augustus 2019 om 20:45

Ik ben ook begonnen met CG!
Heb een paar dagen alles goed doorgelezen en toen een poging gewaagd en gewoon begonnen.
ik heb geen krullen maar alleen een beetje wave, maar door te föhnen met diffuser krijg ik toch wel mooie wave/bijna krullen.
Ben gewoon met simpele spullen begonnen, o.a. de gele gel van de kruidvat, maar dat doet niet echt iets voor mijn haar.
De kapper heeft laatst davines curl creme gebruikt en wauw dat spul werkt! Dag erop nog steeds mooi haar! Dus ik ook een fles gekocht, maar helaas is die volgens mij niet CG.
Dus iets anders gezocht en de Bounce curl light creme lijkt wel een beetje hetzelfde effect te hebben en hopelijk geschikt voor mijn haar.
Deze dus besteld en morgen komt hij binnen.
Ben zo benieuwd!

Heb een paar dagen alles goed doorgelezen en toen een poging gewaagd en gewoon begonnen.
ik heb geen krullen maar alleen een beetje wave, maar door te föhnen met diffuser krijg ik toch wel mooie wave/bijna krullen.
Ben gewoon met simpele spullen begonnen, o.a. de gele gel van de kruidvat, maar dat doet niet echt iets voor mijn haar.
De kapper heeft laatst davines curl creme gebruikt en wauw dat spul werkt! Dag erop nog steeds mooi haar! Dus ik ook een fles gekocht, maar helaas is die volgens mij niet CG.
Dus iets anders gezocht en de Bounce curl light creme lijkt wel een beetje hetzelfde effect te hebben en hopelijk geschikt voor mijn haar.
Deze dus besteld en morgen komt hij binnen.
Ben zo benieuwd!

dinsdag 13 augustus 2019 om 20:46

Shea moisture heeft twee cowashes met proteïne. Ik heb zelf de mongongo (ofzo) voor hoog-poreus haar, felblauwe sticker. Coconut&hibiscus cowash (shea moisture) is ook met proteïne.heytan schreef: ↑13-08-2019 17:59Happyface bedankt, goeie lijst.
Lijst voor nu is;

dinsdag 13 augustus 2019 om 21:01

Dat klinkt goed!
De davines was wel wat aan de zware kant voor mij, maar qua krul was hij top.

dinsdag 13 augustus 2019 om 21:01

Ik heb vandaag voor het eerst met de as-i-am  coconut gewassen. Het zat mooi de afgelopen dagen, maar nu zit het weer prut. 
Weet niet of het daardoor komt, of door het vochtige weer. Maar het is slap, krulloos, pluizig.
Geen idee hoe het komt. Maar tot nu toe vind ik hem dus niet zo fijn. Maakt mijn haar te zacht.
Maar als je droog haar hebt, zal het wel helpen denk ik.
                    Weet niet of het daardoor komt, of door het vochtige weer. Maar het is slap, krulloos, pluizig.
Geen idee hoe het komt. Maar tot nu toe vind ik hem dus niet zo fijn. Maakt mijn haar te zacht.
Maar als je droog haar hebt, zal het wel helpen denk ik.