Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
helena2 schreef:
13-08-2019 21:01
Ik heb vandaag voor het eerst met de as-i-am coconut gewassen. Het zat mooi de afgelopen dagen, maar nu zit het weer prut.
Weet niet of het daardoor komt, of door het vochtige weer. Maar het is slap, krulloos, pluizig.
Geen idee hoe het komt. Maar tot nu toe vind ik hem dus niet zo fijn. Maakt mijn haar te zacht.

Maar als je droog haar hebt, zal het wel helpen denk ik.
Dat ligt dan misschien aan het feit dat er geen proteïne in zit.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 21:50
0.19% gewijzigd
Ik ben al maanden bezig met m’n 2a haren, maar het blijft zó pluizig. Er is echt niks mee te beginnen.

Zou een goede knipbeurt alles anders maken?
Frizz schreef:
13-08-2019 21:48
Ik ben al maanden bezig met m’n 2a haren, maar het blijft zó pluizig. Er is echt niks mee te beginnen.

Volg je de cg-methode? Wat gebruik je qua producten?
SallySpectra* schreef:
13-08-2019 21:51
Volg je de cg-methode? Wat gebruik je qua producten?
Yes. Momenteel doe ik alleen prinsen-shampoo en het Argan-masker van dr Organic.

Ook in huis: de hele Boucleme lijn, Krullen crème van Andrelon, leave in waarvan ik de naam even kwijt ben, As I am Coconut, gele pot gel, Salon gel van Action, Andrelon kokos boost masker en dan vergeet ik vast nog iets.

Mijn haar blijft ook maar uitvallen.
SallySpectra* schreef:
13-08-2019 21:38
Dat ligt dan misschien aan het feit dat er geen proteïne in zit.
Maar mijn haar breekt meteen door als ik eraan trek.
Dus denk het niet. Maar goed, misschien heb ik teveel gebruikt, of moet ik daarna niet ook nog een conditioner doen.
Maar superfijn dat je meedenkt!
Frizz schreef:
13-08-2019 21:59
Yes. Momenteel doe ik alleen prinsen-shampoo en het Argan-masker van dr Organic.

Ook in huis: de hele Boucleme lijn, Krullen crème van Andrelon, leave in waarvan ik de naam even kwijt ben, As I am Coconut, gele pot gel, Salon gel van Action, Andrelon kokos boost masker en dan vergeet ik vast nog iets.

Is er dan niet meer aan de hand? Bijv. Vitamine tekort ofzo?
Frizz schreef:

Haaruitval heeft zelden te maken met verzorgingsproducten. Je zou daarvoor in elk geval een keer bij de huisarts langs kunnen gaan.

Je doet dus shampoo + deep-co en daarna niks? Wat heb je verder aan routine, zoals ploppen, scrunchen, föhnen oid?
Heb ook wel gelezen dat mensen meer uitval hebben van die andrelon producten. Je zou eens kunnen proberen of het minder wordt wanneer je die vermijdt
helena2 schreef:
13-08-2019 22:07
Is er dan niet meer aan de hand? Bijv. Vitamine tekort ofzo?
Nou ik denk dat het ‘normaal’ is, gewoon zo’n fase. Maar dat maakt m’n haar verzorgen en eventueel los dragen tot een crime.
*Judy* schreef:
13-08-2019 22:11
Haaruitval heeft zelden te maken met verzorgingsproducten. Je zou daarvoor in elk geval een keer bij de huisarts langs kunnen gaan.

Je doet dus shampoo + deep-co en daarna niks? Wat heb je verder aan routine, zoals ploppen, scrunchen, föhnen oid?
Allemaal mee gestopt. Al die uren leverden niks op. De dure föhn ook niet trouwens.
Robinson schreef:
13-08-2019 22:17
Heb ook wel gelezen dat mensen meer uitval hebben van die andrelon producten. Je zou eens kunnen proberen of het minder wordt wanneer je die vermijdt
Gebruik al een maand geen Andrelon meer.
Ik ben ook sinds een weekje begonnen! Heb altijd al vol en dik haar gehad, nooit geweten dat er krulpotentie in zat!
Van Glycerine krijgen sommigen ook juist weer heel pluizig haar. Misschien proberen om dat eens te vermijden?
Wel vervelend zo inderdaad!
Frizz schreef:

Tegen het pluizen zou ik een leave-in proberen. Een keer met proteine en een keer zonder. Als ik geen stylingproducten gebruik, heb ik altijd pluis. Dus misschien toch iets van styling in je haar? Kijken of dat wat voor je pluis doet?

Hoe was het voor CG?
Frizz schreef:
13-08-2019 21:48

Heb een tijdje geleden mijn haar laten knippen bij een kapper die knipt volgens de Curlsys techniek. Dat beviel mij prima.
Ik ben ook type 2a en heb helaas ook nog geen 'Halleluja' moment gehad van CG.
Wel al weken bezig, maar ik kamp juist met dat het plat zit bovenop en minder 'krult' (ik heb meer slag).
Mijn haar zit altijd beter als het buiten vochtig is, zegt dat iets over mijn haartype wellicht?
Het enige dat echt veranderd is, is dat ik geen droge, pluizige pluk meer heb aan de bovenkant van mijn haar.
WAUW, ik heb gisteren de fohn met diffuser bij de action gehaald. en ik ben in 1 nachtje van 2a naar 2b gegaan. zo bizar, ik kan maar niet stoppen met in de spiegel kijken :-D

ik had nog geen gel gehaald omdat ik dacht dat dat niet zo nodig was met alleen wat waves, maar ik ga dat nu toch maar even doen. gelukkig zit mijn werk naast de action!
Ok, haartype e.d. bekend, normale elasticiteit PDF op de Curls Cult gelezen, het begint wat duidelijker te worden.

Alleen gel? Die snap ik niet, ik gebruik nooit gel. Is die echt nodig?
ik gebruik ook nooit gel en had het daarom in eerste instantie niet gehaald. wat ik begrepen heb is dat het er voor zorgt dat je krullen niet in de loop van de dag uitzakken en dat het pluis tegen gaat. dus ik ga het morgen toch maar eens proberen.
Star² schreef:
14-08-2019 12:33
Ok, haartype e.d. bekend, normale elasticiteit PDF op de Curls Cult gelezen, het begint wat duidelijker te worden.

Alleen gel? Die snap ik niet, ik gebruik nooit gel. Is die echt nodig?
Gel sealed de krullen een soort zodat je goed definitie en 'individuele' krullen houdt.
chirimoya schreef:
14-08-2019 12:35
ik gebruik ook nooit gel en had het daarom in eerste instantie niet gehaald. wat ik begrepen heb is dat het er voor zorgt dat je krullen niet in de loop van de dag uitzakken en dat het pluis tegen gaat. dus ik ga het morgen toch maar eens proberen.

Lees net dat creme of mousse ook kan. Vind ik prettiger dan die gare gele gel ;-)
Ik ben heeeeeel benieuwd of ik morgen wat meer volume krijg als ik de poeder ga proberen :jump:
Van mousse en creme krijg ik juist weer meer pluis, is echt zo persoonlijk. Gewoon een x allebei proberen.
Ik ben ook fan van gel hoor. Ik wilde er eigenlijk ook niet aan want ik had van die jaren 80 wetlook fantasieen erbij (inclusief hoofd vol schilfers) maar dat is echt niet zo.
Lady_Day schreef:
14-08-2019 13:00
Ik ben ook fan van gel hoor. Ik wilde er eigenlijk ook niet aan want ik had van die jaren 80 wetlook fantasieen erbij (inclusief hoofd vol schilfers) maar dat is echt niet zo.

Ah fuck it, ik ga gewoon morgen naar de kappersgroothandel en dan gooi ik ook wel een pot gel in mijn mandje ;-)
Star² schreef:
14-08-2019 12:56
Lees net dat creme of mousse ook kan. Vind ik prettiger dan die gare gele gel ;-)
Ik heb de gel geprobeerd maar vind het helemaal niets. Krijg de cast er ook niet goed uit dus loop steeds met van dat knapperige haar rond. En mijn haar wordt heel touwig.
Gebruik nu mousse en een beetje gel crème. Bevalt een stuk beter.

Maar voor die paar euro kan je het gewoon proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven