Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:49
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?

dinsdag 13 augustus 2019 om 21:38
Dat ligt dan misschien aan het feit dat er geen proteïne in zit.helena2 schreef: ↑13-08-2019 21:01Ik heb vandaag voor het eerst met de as-i-am coconut gewassen. Het zat mooi de afgelopen dagen, maar nu zit het weer prut.
Weet niet of het daardoor komt, of door het vochtige weer. Maar het is slap, krulloos, pluizig.
Geen idee hoe het komt. Maar tot nu toe vind ik hem dus niet zo fijn. Maakt mijn haar te zacht.
Maar als je droog haar hebt, zal het wel helpen denk ik.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 21:50
0.19% gewijzigd

dinsdag 13 augustus 2019 om 21:59
Yes. Momenteel doe ik alleen prinsen-shampoo en het Argan-masker van dr Organic.
Ook in huis: de hele Boucleme lijn, Krullen crème van Andrelon, leave in waarvan ik de naam even kwijt ben, As I am Coconut, gele pot gel, Salon gel van Action, Andrelon kokos boost masker en dan vergeet ik vast nog iets.
Mijn haar blijft ook maar uitvallen.
•
dinsdag 13 augustus 2019 om 22:05
Maar mijn haar breekt meteen door als ik eraan trek.SallySpectra* schreef: ↑13-08-2019 21:38Dat ligt dan misschien aan het feit dat er geen proteïne in zit.
Dus denk het niet. Maar goed, misschien heb ik teveel gebruikt, of moet ik daarna niet ook nog een conditioner doen.
Maar superfijn dat je meedenkt!
dinsdag 13 augustus 2019 om 22:07
Is er dan niet meer aan de hand? Bijv. Vitamine tekort ofzo?Frizz schreef: ↑13-08-2019 21:59Yes. Momenteel doe ik alleen prinsen-shampoo en het Argan-masker van dr Organic.
Ook in huis: de hele Boucleme lijn, Krullen crème van Andrelon, leave in waarvan ik de naam even kwijt ben, As I am Coconut, gele pot gel, Salon gel van Action, Andrelon kokos boost masker en dan vergeet ik vast nog iets.

dinsdag 13 augustus 2019 om 22:11
Haaruitval heeft zelden te maken met verzorgingsproducten. Je zou daarvoor in elk geval een keer bij de huisarts langs kunnen gaan.Frizz schreef: ↑13-08-2019 21:59Yes. Momenteel doe ik alleen prinsen-shampoo en het Argan-masker van dr Organic.
Je doet dus shampoo + deep-co en daarna niks? Wat heb je verder aan routine, zoals ploppen, scrunchen, föhnen oid?
dinsdag 13 augustus 2019 om 22:27
Allemaal mee gestopt. Al die uren leverden niks op. De dure föhn ook niet trouwens.
•

woensdag 14 augustus 2019 om 10:16
Tegen het pluizen zou ik een leave-in proberen. Een keer met proteine en een keer zonder. Als ik geen stylingproducten gebruik, heb ik altijd pluis. Dus misschien toch iets van styling in je haar? Kijken of dat wat voor je pluis doet?Frizz schreef: ↑13-08-2019 21:59Yes. Momenteel doe ik alleen prinsen-shampoo en het Argan-masker van dr Organic.
Hoe was het voor CG?
woensdag 14 augustus 2019 om 11:11
Heb een tijdje geleden mijn haar laten knippen bij een kapper die knipt volgens de Curlsys techniek. Dat beviel mij prima.
Ik ben ook type 2a en heb helaas ook nog geen 'Halleluja' moment gehad van CG.
Wel al weken bezig, maar ik kamp juist met dat het plat zit bovenop en minder 'krult' (ik heb meer slag).
Mijn haar zit altijd beter als het buiten vochtig is, zegt dat iets over mijn haartype wellicht?
Het enige dat echt veranderd is, is dat ik geen droge, pluizige pluk meer heb aan de bovenkant van mijn haar.

woensdag 14 augustus 2019 om 11:59
WAUW, ik heb gisteren de fohn met diffuser bij de action gehaald. en ik ben in 1 nachtje van 2a naar 2b gegaan. zo bizar, ik kan maar niet stoppen met in de spiegel kijken
ik had nog geen gel gehaald omdat ik dacht dat dat niet zo nodig was met alleen wat waves, maar ik ga dat nu toch maar even doen. gelukkig zit mijn werk naast de action!

ik had nog geen gel gehaald omdat ik dacht dat dat niet zo nodig was met alleen wat waves, maar ik ga dat nu toch maar even doen. gelukkig zit mijn werk naast de action!

woensdag 14 augustus 2019 om 12:55
Gel sealed de krullen een soort zodat je goed definitie en 'individuele' krullen houdt.

woensdag 14 augustus 2019 om 12:56
Lees net dat creme of mousse ook kan. Vind ik prettiger dan die gare gele gel

woensdag 14 augustus 2019 om 13:08
Ah fuck it, ik ga gewoon morgen naar de kappersgroothandel en dan gooi ik ook wel een pot gel in mijn mandje

woensdag 14 augustus 2019 om 13:23
Ik heb de gel geprobeerd maar vind het helemaal niets. Krijg de cast er ook niet goed uit dus loop steeds met van dat knapperige haar rond. En mijn haar wordt heel touwig.
Gebruik nu mousse en een beetje gel crème. Bevalt een stuk beter.
Maar voor die paar euro kan je het gewoon proberen.