Wasmiddel doseren
dinsdag 13 augustus 2019 om 00:10
dinsdag 13 augustus 2019 om 05:36
Haha wat een discussie over de was. Ja ik giet gewoon vrolijk wat in alle 3 de bakjes. Maar ik stel m’n machine eigenlijk altijd in om dan na een paar uur te beginnen en volgens mij is dat wasmiddel dan al lang van alle bakjes in de machine gelopen.
Ik heb best vaak vieze kleding (sport en buiten werken) en wordt toch echt goed schoon dus ergens doe ik iets prima.
Ik heb best vaak vieze kleding (sport en buiten werken) en wordt toch echt goed schoon dus ergens doe ik iets prima.
dinsdag 13 augustus 2019 om 07:47
Ik vind pods vreselijk. Doseer liever zelf. Bij mij is er nog nooit wasmiddel over het bolletje heen gegaan. Ik vul het bolletje ook meestal onder het eerste streepje. Als je er teveel in doet, kun je strepen krijgen op je was.GinnyJones schreef: ↑13-08-2019 00:10Ik gebruik pods en ik vind het geweldig. Ik vind die bolletjes niets, tevaak gaat er wasmiddel overheen en dan zit het aan je hand of op de vloer.
Maar nu gebruik ik weer lekker ouderwets waspoeder, dat schijnt beter te zijn voor de machine en krijg je geen wasluis van.
dinsdag 13 augustus 2019 om 08:01
ik gebruik pods, maar heb ook gewoon altijd volle wasmachines (een niet aflatende stroom wasgoed) voor wol/fijne was heb ik vloeibaar wasmiddel, daar heb ik zo weinig van, dat de trommel niet vol zit. Doseer ik liever zelf
dinsdag 13 augustus 2019 om 08:02
dinsdag 13 augustus 2019 om 08:17
Ik maak dat bakje schoon met een vaatdoek die in de machine gaat daarna. En die hele bak kan er ook uit, dan maak ik hem onder de douche schoon.
dinsdag 13 augustus 2019 om 08:26
dat doe ik geregeld
en dan deed ik poeder in het droge bakje, maar zodra de machine er water langs deed, werd het een klont. Bleef een groot deel van het wasmiddel achter
Uit principe[e zou ik liever poeder gebruiken, maar ben er toch mee gestopt
dinsdag 13 augustus 2019 om 10:17
dinsdag 13 augustus 2019 om 10:22
Ik heb nooit last van een klont poeder die achter blijft. Wel wat poeder langs de rand ofzo, maar bakje is wel gewoon leeg. En ik heb verschillende merken poeder, Ariël, witte reus, lenor.
dinsdag 13 augustus 2019 om 10:27
Zou dit niet afhankelijk zijn van het poeder of de dosering?
Had dit vroeger ook wel eens bij een kookwas, maar sinds de wasmachine op regenwater is aangesloten (en er dus minder middel nodig is), nooit meer voorgehad.
Weet wel dat het afwisselen van waspoeder met vloeibaar wasmiddel dit toen in de hand werkte.
(Sorry dat je me gisteren verkeerd begreep, het was gewoon leuk om uit de reacties op te maken dat sommige vrouwen bij het wassen ook maar wat aanmodderen.)
dinsdag 13 augustus 2019 om 21:55
Ik heb nooit klonten waspoeder. Het bakje is altijd schoon. Haal het er wel af en toe uit inderdaad, om te spoelen.
Poeder in de trommel vind ik ook een goede tip!
dinsdag 13 augustus 2019 om 23:55
Ik was 3 of 4 wassen op 90 graden per week. Over wasluis maak ik me geen zorgenEmceetje schreef: ↑13-08-2019 07:47Ik vind pods vreselijk. Doseer liever zelf. Bij mij is er nog nooit wasmiddel over het bolletje heen gegaan. Ik vul het bolletje ook meestal onder het eerste streepje. Als je er teveel in doet, kun je strepen krijgen op je was.
Maar nu gebruik ik weer lekker ouderwets waspoeder, dat schijnt beter te zijn voor de machine en krijg je geen wasluis van.
dinsdag 13 augustus 2019 om 23:57
Het jammere van poeder vind ik dan weer dat je vaak residu op kleding krijgt. Met name aan de binnenkant van spijkerbroeken. Ik krijg daar al snel jeuk van (eczeem).
woensdag 14 augustus 2019 om 01:32
Gebruik je dan niet teveel waspoeder? Ik heb er nooit geen last vanGinnyJones schreef: ↑13-08-2019 23:57Het jammere van poeder vind ik dan weer dat je vaak residu op kleding krijgt. Met name aan de binnenkant van spijkerbroeken. Ik krijg daar al snel jeuk van (eczeem).