Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

zondag 11 augustus 2019 om 10:47
Dank voor de tip!MockTurtle schreef: ↑11-08-2019 10:32Je kunt via hun Facebook een proefpakketje aanvragen. Krijg je twee zakjes brokjes en een bakje natvoer. Ik had voor mijn nieuwe gezinslid ook alvast wat aangevraagd, maar kreeg gewoon een andere smaak binnen, ipv kittenvoer. Dit is witvis, misschien vindt ze die wel lekker. Maar anders hou ik het gewoon bij haar vertrouwde brok (ook RC), daar doet ze het verder uitstekend op. Ook een gevoelige dame die snel moest spugen, tot ik RC ging geven.
Ook gevoelig dus... apart he? Ja, hier doen ze het er ook erg goed op en ze vinden het ook lekker. En de “spugerd” heeft echt al lang niet meer gespuugd.
Vacht is ook mooi glanzend... dus ik houd het hier maar bij denk ik.
Ik kan het natvoer wel een keer proberen, dat krijgen ze gewoon in het weekend als extraatje.
zondag 11 augustus 2019 om 11:12
Mijn katten kregen eerst de brok van Almo. En uiteindelijk werd eentje dus een spugerd. Van top tot teen gecontroleerd, bloed afgenomen, urine gecontroleerd, helemaal gezond. Op aanraden van de dierenarts overgestapt op dit voer en het enige wat ze nu nog uitkotst, zijn haarballen.Miss-Pippilotta schreef: ↑11-08-2019 10:47Dank voor de tip!
Ook gevoelig dus... apart he? Ja, hier doen ze het er ook erg goed op en ze vinden het ook lekker. En de “spugerd” heeft echt al lang niet meer gespuugd.
Vacht is ook mooi glanzend... dus ik houd het hier maar bij denk ik.
Ik kan het natvoer wel een keer proberen, dat krijgen ze gewoon in het weekend als extraatje.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

zondag 11 augustus 2019 om 11:25
Fijn dat het over is gegaan!MockTurtle schreef: ↑11-08-2019 11:12Mijn katten kregen eerst de brok van Almo. En uiteindelijk werd eentje dus een spugerd. Van top tot teen gecontroleerd, bloed afgenomen, urine gecontroleerd, helemaal gezond. Op aanraden van de dierenarts overgestapt op dit voer en het enige wat ze nu nog uitkotst, zijn haarballen.
Geef je wel speciaal voer van Royal Canin? Of de ‘normale’ brokken?
Ik geef wel de normale brokken, nog geen speciale variant of zo. Maar mijn spugerd spuugt sinds een paar maandjes niet meer... gelukkig.
zondag 11 augustus 2019 om 11:28
In eerste instantie gaf ik RC Sensible 33 (?), nu krijgt ze de senior 12+ variant. Wilde ze eerst niets van weten, maar inmiddels vindt ze het wel lekker. Af en toe probeer ik er wat natvoer naast te geven, maar ook daar maak je haar niet heel blij mee gek genoeg.Miss-Pippilotta schreef: ↑11-08-2019 11:25Fijn dat het over is gegaan!
Geef je wel speciaal voer van Royal Canin? Of de ‘normale’ brokken?
Ik geef wel de normale brokken, nog geen speciale variant of zo. Maar mijn spugerd spuugt sinds een paar maandjes niet meer... gelukkig.
Welke brok geef jij?

zondag 11 augustus 2019 om 11:36
Ze kregen tot voor kort hier nog de kitten-brok (zijn nog jong) en nu krijgen ze de Royal Canin Regular Sterilised.
Ze vinden ze allebei lekker.
En qua natvoer: van Almo Nature natvoer vinden ze veel varianten lekker, maar sommige varianten vinden ze niks. Garnalen geloof ik en kipdrumstick, die eten ze niet. Kipfilet dan weer wel
En tonijn, zalm, atlantic ocean, kipfilet met groenten ook...
Ze vinden ze allebei lekker.
En qua natvoer: van Almo Nature natvoer vinden ze veel varianten lekker, maar sommige varianten vinden ze niks. Garnalen geloof ik en kipdrumstick, die eten ze niet. Kipfilet dan weer wel

En tonijn, zalm, atlantic ocean, kipfilet met groenten ook...
zondag 11 augustus 2019 om 11:43
Toch grappig, hoe katten verschillen. Ik had zo'n pakket van Almo gekocht met verschillende smaken natvoer. Omdat ze de brokjes ook zo lekker vonden, dacht ik dat dit er ook wel in zou gaan. Nou, mooi niet dus. Alleen de gelei ging op, de rest bleef liggen. En dat gebeurt altijd met natvoer. Daarom verbaasde het me ook dat ze het voer van E&C helemaal opat.

zondag 11 augustus 2019 om 11:53
Ha ha. Echt grappig inderdaad, die verschillen.MockTurtle schreef: ↑11-08-2019 11:43Toch grappig, hoe katten verschillen. Ik had zo'n pakket van Almo gekocht met verschillende smaken natvoer. Omdat ze de brokjes ook zo lekker vonden, dacht ik dat dit er ook wel in zou gaan. Nou, mooi niet dus. Alleen de gelei ging op, de rest bleef liggen. En dat gebeurt altijd met natvoer. Daarom verbaasde het me ook dat ze het voer van E&C helemaal opat.
Ik ga dat E&C natvoer eens proberen, zal zo’n pakketje aanvragen.
zondag 11 augustus 2019 om 13:33
Ons gezin bestaat uit twee man personeel, onze hond Bo (opgenomen voordat hij de kans kreeg naar 't asiel gebracht te worden door z'n vorige eigenaars) en drie tijgers. We hebben de prachtige Pixie (schildpad met een hele prachtige, gladde vacht en haar liefste vriend is de hond want ze is gek op knuffelen en hij ook), Harley (ook schildpad, wat meer op zichzelf en een wat grovere vacht en wat steviger dan haar zusje en kan zo hard spinnen dat haar naam meteen al duidelijk was
) en tot slot Tommie (onze prachtige witte kater. Doof, bijzonder lief en vernoemd naar onze sporthelden want bijzonder athletisch en onvermoeibaar).
Allen volgen 'n dieet van vers vlees en vis eventueel aangevuld met groenten en fruit (ja echt!) . Gezien 't enthousiasme tijdens voedertijd denken we dat 't in de smaak valt.

Allen volgen 'n dieet van vers vlees en vis eventueel aangevuld met groenten en fruit (ja echt!) . Gezien 't enthousiasme tijdens voedertijd denken we dat 't in de smaak valt.
maandag 12 augustus 2019 om 08:39
Gister was ik jarig en poes besloot dat dat de perfecte dag was om me de stuipen op het lijf te jagen en ‘s avonds thuis te komen met haar pootjes onder het bloed. Zo goed mogelijk schoongemaakt met een watje en gekookt water en geen wondje(s) aan kunnen treffen... niet haar bloed, blijkbaar. Vervolgens begon ze later met het spinnen een heel vreemd geluid te maken vanuit haar keel dat ik nog nooit eerder heb gehoord. Ik vermoed dat ze iets dood heeft gemaakt/iets doods heeft gevonden en hier wat van heeft gegeten wat niet zo goed is gevallen of misschien in haar keel is blijven steken o.i.d. Heb haar wat anti haarbalpasta gegeven en daarna stopte het geluid meteen. Vannacht is alles gelukkig goed gegaan, dus ik denk niet dat het wat ergs is. Toch jammer dat ze me niet kan vertellen wat ze heeft uitgespookt

maandag 12 augustus 2019 om 10:29
Poezels zijn hier gewoon lekker hunzelf en scharrelen wat rond.
Het gaat hier wel de hele dag regenen (aan buienradar te zien) en kleine poes is al 2x zeiknat binnen komen rennen
Die vind het niet erg om even goed afgedroogd te worden....hoop gespin om vervolgens in 'gevecht' te gaan met de handdoek.
@Brownsugar: Laatst hoorde ik gesmak uit de keuken, bleek dat grote poes te zijn die lekker de gekookte broccoli uit de pan aan het vissen was om het vervolgens op te eten
Het gaat hier wel de hele dag regenen (aan buienradar te zien) en kleine poes is al 2x zeiknat binnen komen rennen

Die vind het niet erg om even goed afgedroogd te worden....hoop gespin om vervolgens in 'gevecht' te gaan met de handdoek.
@Brownsugar: Laatst hoorde ik gesmak uit de keuken, bleek dat grote poes te zijn die lekker de gekookte broccoli uit de pan aan het vissen was om het vervolgens op te eten

"I love not Man the less, but Nature more..."

maandag 12 augustus 2019 om 17:48
Bij zooplus voerbakken gekocht met van die kommetjes poezen vissen de brokjes er 1 voor 1 uit met pootje. Schrokken lukt zo niet. Helpt hier primaSerengeti schreef: ↑06-08-2019 20:22Wat fijn dat jouw Jaime weer snel hersteld is. Zowel qua verwondingen aan zijn pootjes als zijn angst.
Ik heb het nog wel geprobeerd met de kap. Tevergeefs. Maar ze lijkt het alleen maar steeds enger te vinden. Nu zie ik dat ze er ook helemaal niet meer aan likt of op bijt, dus ik wil het toch eerst zonder kap proberen. De dierenarts kwam namelijk met het voorstel voor die kap toen ik vertelde dat poes daar de hele dag door continue aan zat te likken. Maar toen had ze daar natuurlijk veel pijn, en nu ze pijnstilling heeft niet meer.
Qua lekkers verwende ik ze altijd met Almo Nature. Maar toen ik de kater op dieetvoer moest zetten, en hij nog geen hapje ander voer meer mocht hebben, ben ik daar mee gestopt.
Nu wil ik toch maar weer wat lekkers gaan mengen met zijn vloeibare medicatie (die Gourmet soep leent zich daar wel goed voor). Want iedere avond die spuit in z'n bekkie is bijna niet te doen.![]()
Ja dat kotsen naast mijn bed is inderdaad niet prettig opstaan.Het waren inderdaad brokken, blijkbaar was er te gulzig gegeten.
dinsdag 13 augustus 2019 om 09:28
ff grappig momentje van mn kater:
Meneer ligt lekker te chillen op de trampoline. Opeens verschijnt daar een jonge merel, deze scharrelt wat rond de trampoline. Kater heeft de merel in het vizier, neemt de aanvalshouding aan en springt.. vast in het net vd trampoline!
Zijn koppie..

Merel is natuurlijk gevlogen na de actie.
Meneer ligt lekker te chillen op de trampoline. Opeens verschijnt daar een jonge merel, deze scharrelt wat rond de trampoline. Kater heeft de merel in het vizier, neemt de aanvalshouding aan en springt.. vast in het net vd trampoline!
Zijn koppie..
Merel is natuurlijk gevlogen na de actie.
woensdag 14 augustus 2019 om 16:13
Zojuist met beide katten naar de dierenarts geweest voor de inentingen.
Ze zagen er beide goed uit, ogen en tanden zijn gecontroleerd en de vacht en neus. Alleen de zwarte kanjer was veel zwaarder dan in zijn paspoort stond, hij heeft toch wel wat overgewicht.
De rode dame echter is echt slank en moet zeker niet afvallen. Gelukkig vind de zwarte kanjer spelen met bv laserlampje enorm leuk dat moeten we denk ik (nog) vaker doen.
Er staan wel altijd brokjes maar ik zie hem niet erg vaak eten, degene die ik vaak hoor en zie eten is de rode dame. Die eet de hele dag door kleine beetjes. Voorlopig hoeft hij nog niet op dieet. Advies is nog meer beweging aanbieden en het wordt een jaar lang gemonitord.
We zagen erg op tegen het is de reismand krijgen van de zwarte kanjer. We hebben een wat andere reismand dan gangbaar want ze gaan er van boven af in ipv. van voren. We hadden de mandjes gisteren al open neergezet en er een paar snoepjes in gedaan (die krijgen ze haast nooit dus echt de moeite waard voor hun). Vanmiddag weer gedaan en de zwarte kanjer zat er na een minuutje al in. Klepje dichtgedaan. De rode dame kwam kijken en die heb ik direct gepakt en in haar eigen mand gedaan.
Bij de dierenarts hadden we verwacht dat de zwarte kanjer lastig kon doen maar die was blijkbaar zo onder de indruk dat alles snel gedaan was.
Heel blij hoe alles is gegaan nu zijn de katten nog wel een beetje onrustig maar komen alsnog naar ons toe.
Ze zagen er beide goed uit, ogen en tanden zijn gecontroleerd en de vacht en neus. Alleen de zwarte kanjer was veel zwaarder dan in zijn paspoort stond, hij heeft toch wel wat overgewicht.
De rode dame echter is echt slank en moet zeker niet afvallen. Gelukkig vind de zwarte kanjer spelen met bv laserlampje enorm leuk dat moeten we denk ik (nog) vaker doen.
Er staan wel altijd brokjes maar ik zie hem niet erg vaak eten, degene die ik vaak hoor en zie eten is de rode dame. Die eet de hele dag door kleine beetjes. Voorlopig hoeft hij nog niet op dieet. Advies is nog meer beweging aanbieden en het wordt een jaar lang gemonitord.
We zagen erg op tegen het is de reismand krijgen van de zwarte kanjer. We hebben een wat andere reismand dan gangbaar want ze gaan er van boven af in ipv. van voren. We hadden de mandjes gisteren al open neergezet en er een paar snoepjes in gedaan (die krijgen ze haast nooit dus echt de moeite waard voor hun). Vanmiddag weer gedaan en de zwarte kanjer zat er na een minuutje al in. Klepje dichtgedaan. De rode dame kwam kijken en die heb ik direct gepakt en in haar eigen mand gedaan.
Bij de dierenarts hadden we verwacht dat de zwarte kanjer lastig kon doen maar die was blijkbaar zo onder de indruk dat alles snel gedaan was.
Heel blij hoe alles is gegaan nu zijn de katten nog wel een beetje onrustig maar komen alsnog naar ons toe.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 14 augustus 2019 om 18:25
Oh wat fijn dat het dierenartsbezoek goed is verlopen Ibi. Blijft toch altijd spannend, althans dat vind ik wel.
Ik moest ook weer met poes naar de dierenarts voor controle van haar pootje/voetzooltje.
Ik had de reismand ook al van tevoren in de kamer staan, ook met snoepjes die ze anders nooit krijgt en wat druppels valeriaan in de handdoek, want daar is ze gek op.
Maar goed... toen ik haar in het mandje wilde doen werd ze hysterisch! Echt hysterisch! Ze schopte met al haar poten en duwde zich af aan de mand (ze is sterk!) en ze begon ook keihard te gillen. Ze kan keihard krijsen als een klein kind/meisje. De buren zullen wel argwaan krijgen.
Het is dus niet gelukt om haar in het mandje te krijgen en ik heb toen maar telefonisch met de dierenarts overlegd.
Ik zit er nu ook over te denken om zo'n mandje te kopen die van boven open gaat. Lijkt mij net even wat handiger, vooral als ze zo tegenstribbelen.
Ik moest ook weer met poes naar de dierenarts voor controle van haar pootje/voetzooltje.
Ik had de reismand ook al van tevoren in de kamer staan, ook met snoepjes die ze anders nooit krijgt en wat druppels valeriaan in de handdoek, want daar is ze gek op.
Maar goed... toen ik haar in het mandje wilde doen werd ze hysterisch! Echt hysterisch! Ze schopte met al haar poten en duwde zich af aan de mand (ze is sterk!) en ze begon ook keihard te gillen. Ze kan keihard krijsen als een klein kind/meisje. De buren zullen wel argwaan krijgen.

Het is dus niet gelukt om haar in het mandje te krijgen en ik heb toen maar telefonisch met de dierenarts overlegd.
Ik zit er nu ook over te denken om zo'n mandje te kopen die van boven open gaat. Lijkt mij net even wat handiger, vooral als ze zo tegenstribbelen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
woensdag 14 augustus 2019 om 18:48
Echt zó grappig
Off to the vet - Simon's cat
https://www.youtube.com/watch?v=GTUruS-lnEo

Dierproeven.
woensdag 14 augustus 2019 om 19:06
Wat is er uit het telefonisch overleg gekomen?Serengeti schreef: ↑14-08-2019 18:25Oh wat fijn dat het dierenartsbezoek goed is verlopen Ibi. Blijft toch altijd spannend, althans dat vind ik wel.
Maar goed... toen ik haar in het mandje wilde doen werd ze hysterisch! Echt hysterisch! Ze schopte met al haar poten en duwde zich af aan de mand (ze is sterk!) en ze begon ook keihard te gillen. Ze kan keihard krijsen als een klein kind/meisje. De buren zullen wel argwaan krijgen.![]()
Ik vind die boven mandjes echt ideaal. Wij hebben er hier 2 van.

Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 14 augustus 2019 om 19:13
Ja zulke mandjes bedoel ik inderdaad. Deze lijkt mij handiger voor mijn tegenstribbelende kat. Fijn te horen dat ze goed bevallen.

Het gaat wel de goede kant op met haar pootje, dus ik heb afgesproken dat ik de antibiotica- en pijnstillerkuur (uiteraard) afmaak. En mocht het toch weer verergeren weer contact opneem.
woensdag 14 augustus 2019 om 19:15
Heb echt hardop gelachen tijdens het filmpje.Calamitycat schreef: ↑14-08-2019 18:48Echt zó grappig![]()

Het is wel érg herkenbaar allemaal.

woensdag 14 augustus 2019 om 19:24
Ik moest ook hardop lachen. Erg herkenbaar inderdaad
Alleen al het ritueel van het stiekem op slot doen van het kattenluikje
Wat een mooie mand is dat Ibi! Ga ik ook maar eens overwegen, ziet het ook uit of het veilig en stabiel onder de spin achterop de fiets kan.
Fijn dat het beter gaat met pootje van poes Serengeti, hoop dat het zo blijft!

Alleen al het ritueel van het stiekem op slot doen van het kattenluikje

Wat een mooie mand is dat Ibi! Ga ik ook maar eens overwegen, ziet het ook uit of het veilig en stabiel onder de spin achterop de fiets kan.
Fijn dat het beter gaat met pootje van poes Serengeti, hoop dat het zo blijft!
Dierproeven.

woensdag 14 augustus 2019 om 20:21
https://www.boredpanda.com/girls-and-th ... gn=organic
deze foto's vind ik uberschattig, sowieso een erg leuke site
deze foto's vind ik uberschattig, sowieso een erg leuke site

woensdag 14 augustus 2019 om 21:16
pokkewijf schreef: ↑14-08-2019 20:21https://www.boredpanda.com/girls-and-th ... gn=organic
deze foto's vind ik uberschattig, sowieso een erg leuke site![]()
Dit vind ik een leuke foto. En ik wil dat kussen!

woensdag 14 augustus 2019 om 21:18
Vooral als baasje de rekening ziet.Calamitycat schreef: ↑14-08-2019 18:48Echt zó grappig![]()
woensdag 14 augustus 2019 om 21:20
Geweldigpokkewijf schreef: ↑14-08-2019 20:21https://www.boredpanda.com/girls-and-th ... gn=organic
deze foto's vind ik uberschattig, sowieso een erg leuke site![]()

Dierproeven.
zondag 18 augustus 2019 om 13:35
Hoe gaat het met jullie poezels?
Hier gaat alles goed. Na haar avontuur vorige week zondag met haar bebloede pootjes is ze zeker vijf dagen alleen maar in de tuin geweest of zat ze binnen in haar mandje. Overduidelijk ergens van geschrokken dus, maar geen idee waarvan. Ze mankeerde zelf namelijk helemaal niks. Inmiddels is ze weer lekker de hort op.
De liquid snacks die ik voor haar had besteld zijn echt de beste aankoop ooit geweest! Ze vindt ze heerlijk!

Hier gaat alles goed. Na haar avontuur vorige week zondag met haar bebloede pootjes is ze zeker vijf dagen alleen maar in de tuin geweest of zat ze binnen in haar mandje. Overduidelijk ergens van geschrokken dus, maar geen idee waarvan. Ze mankeerde zelf namelijk helemaal niks. Inmiddels is ze weer lekker de hort op.
De liquid snacks die ik voor haar had besteld zijn echt de beste aankoop ooit geweest! Ze vindt ze heerlijk!