Teleurstelling
woensdag 14 augustus 2019 om 23:37
1e week 2 nichtjes opvangen omdat hij broertje ziekenhuis ligt dat doe ik samen met schoonoudersSallySpectra* schreef: ↑14-08-2019 23:33Je verhaal is gewoon onduidelijk. Je schrijft niet wat er precies aan de hand is en daarnaast is je verhaal onsamenhangend en kloppen je zinnen niet. Maakt het lastig te volgen.
2e week man ziekenhuis in en uit
3e week je durft even niet
4e week je hebt zoveel kosten dat je moet uitkijken
5e week hoe moet het nu
Dat zeg ik helemaal niet. Het staat allemaal nogal onduidelijk in de OP. Zoals ik het lees zouden ze wel op vakantie gaan. Maar doordat ze voor anderen klaar moest staan is dat niet doorgegaan, plus financiëel, wat eerst geen probleem was. Dan kon het zijn dat ze haar vakantie heeft laten schieten omdat de buuf ziek was en haar geld aan de buuf heeft gegeven, bij wijze van. Nu komt er meer info en blijkt het ineens de vader te zijn. Tja, als ze dat gelijk in de OP had gezet had je hele andere reacties gehad. Nu is het een kwestie van jammerdebammer, volgende x beter, teleurstellingen horen bij het leven.SallySpectra* schreef: ↑14-08-2019 23:26Nou nou. Is een keer niet op vakantie gaan ‘niet voor je zoon klaarstaan’?
woensdag 14 augustus 2019 om 23:41
woensdag 14 augustus 2019 om 23:42
Wie is ‘hij broertje’?
Maar goed, er zijn tips gegeven: ga er volgende week (of in de weekends) op uit. Als je budget hebt: laat je zoon kiezen en ga bijv naar een pretpark, dierentuin, weekendje weg (centerparcs/landal met zwemparadijs), ... Heb je geen/minder budget: dagje zwembad of strand, daarna samen pannenkoeken bakken, naar de speeltuin, cakejes bakken en versieren, ijsjes maken, naar de bios op een regenachtige middag (of een filmmiddag thuis met lekkers), hem het avondeten laten kiezen. Etc.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 23:44
3.31% gewijzigd
woensdag 14 augustus 2019 om 23:42
Dus een doodzieke terminale broer die verzorging nodig heeft noem jij zo'n beetje "een stom excuse"?citronella schreef: ↑14-08-2019 23:415e en 6e week ; ga er wat van maken met zoon en verschuilje niet achter allerlei excuses
Het is wat het is.
Genoeg kinderen die nooit op vakantie gaan.
Die vakantie komt wel weer in de herfstvakantie, mei-vakantie of volgend jaar.
woensdag 14 augustus 2019 om 23:44
Hij is 5 jaar?
Mijn neefje dacht op die leeftijd dat hij naar een cowboydorp in Amerika was geweest en vertelde dat ook overal. Hij zat met zijn moeder een weekendje in een trekkershut, 10 kilometer verderop.
https://www.devledders.nl/accommodaties ... t#verblijf
Mijn neefje dacht op die leeftijd dat hij naar een cowboydorp in Amerika was geweest en vertelde dat ook overal. Hij zat met zijn moeder een weekendje in een trekkershut, 10 kilometer verderop.
https://www.devledders.nl/accommodaties ... t#verblijf
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 14 augustus 2019 om 23:45
Joh dat wist ik toch niet. Dat haar broer terminaal is. Alles was nogal cryptisch omschreven en dat ze haar broer gaat verliezen stond er nog niet toen ik aan het typen was.
Ik reageerde op haar zin.
5e week; hoe moet het nu
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 14-08-2019 23:47
5.09% gewijzigd
woensdag 14 augustus 2019 om 23:45
Sorry, maar ik begrijp er echt niks van.
woensdag 14 augustus 2019 om 23:46
Een idee om een gezellig slaapfeestje te organiseren bij je thuis met film en popcorn, aangezien je zoon dus neefjes/nichtjes heeft (en neem aan ook vriendjes)? Of is dat niet mogelijk vanwege de gezondheid van zijn vader?
Ik kan nog wel twintig dingen noemen die weinig geld kosten en leuk zijn voor een vijfjarige, maar het is me niet duidelijk of je ideeën zoekt of liever je verhaal van je af wilt schrijven (beide zijn prima natuurlijk)....
woensdag 14 augustus 2019 om 23:47
Dan nog, een jaar niet op vakantie gaan, poehee. Afschuwelijkcitronella schreef: ↑14-08-2019 23:45Joh dat wist ik toch niet. Dat haar broer terminaal is. Alles was nogal cryptisch omschreven en dat ze haar broer gaat verliezen stond er nog niet toen ik aan het typen was
woensdag 14 augustus 2019 om 23:48
Nou, echt duidelijk is TO niet he? In de OP gaat het over "voor anderen klaarstaan".SallySpectra* schreef: ↑14-08-2019 23:31Waar slaat dit op?
Mijn opa is in de zomervakantie overleden. Ja, die valt dan in het water. Jammerdebammer. Maar om dan maar te zeggen dat mijn ouders hun prioriteiten niet helemaal goed hadden? Bijzonder. Er zijn soms dingen belangrijker dan vakantie, en dat snapt een kind dan soms niet.
Daar valt voor mij een overlijden niet onder en ook niet een vader die in het ziekenhuis ligt. Want dat zijn inderdaad zaken die er gewoon bijhoren. En dat kun je een kind van 5 jaar prima uitleggen.
woensdag 14 augustus 2019 om 23:48
woensdag 14 augustus 2019 om 23:49
Ik doe altijd last minute mijn zoon heeft zo veel te verduren met zijn vader en ik doe alles voor hem maar mijn hart breekt nu echt bij is 5 maar door ziek te van mijn man is het nu gewoon een tegenslag omdat nu even financieel niet haalbaar is terwijl je er voor spaart en nu is dat nodig voor mijn man en je hebt zoveel voor anderen gedaan en nu zie je niks terugIBIopviva schreef: ↑14-08-2019 23:31Wat een nare omstandigheden voor in de zomervakantie! Hopelijk komt je man er weer helemaal bovenop.
Hoe oud is je zoon? Het hoort bij het leven wat tegenslagen en teleurstelling.
Ok 5 jaar das wel een lastige leeftijd waar ze nog erg korte termijn denken. Maar toch gewoon kort uitleg geven en hem duidelijkheid geven.
Nee we gaan niet meer weg deze vakantie, we gaan wel.... (pannenkoeken eten, dagje naar de speeltuin, samen een bordspel spelen, in de plassen stampen, naar de dierentuin, zwemmen enz naar wat jullie mogelijkheden zijn).
Ik ging jarenlang met mijn neefje naar een bepaalde activiteit. Toen mijn man ernstig ziek was gaf ik aan niet te willen gaan maar voor mijn man zorgen. Neefje was toen 7 jaar en zei: ja maar tante IBI oom Patrick is toch ziek en niet jij, we gaan altijd samen.
Die kwam wel binnen, voor mij was het logisch dat we dus niet gingen maar voor die knul niet. En hij had gelijk! Ik heb iemand gevonden die de dag bij mijn man kon zijn en neefje en ik zijn alsnog gegaan. Maar we zijn korter gegaan dan normaal en dat was goed uit te leggen. Beide beetje water bij de wijn.
Misschien is een vakantie niet haalbaar voor jou en je man maar misschien een andere activiteit wel voor alleen jou en je zoon als je man het niet aan kan. Je man is ziek, jij niet. Voor mij was dat echt een zin die mij bij is gebleven. Zoek samen (liefst met zijn drieën) naar de mogelijkheden ipv onmogelijkheden. Het is voor iedereen aanpassen.
woensdag 14 augustus 2019 om 23:50
Dat zeg ik tochniet? Ik zeg ga er wat van maken met zoon. Ik zeg niet; ga kosten wat het kost op vakantie. Je kan toch ook andere dingen doen met je zoon,? Tenzij je 24/7 bij je broer zit te waken maar nogmaals.. dat is mij niet duidelijk hoorSallySpectra* schreef: ↑14-08-2019 23:47Dan nog, een jaar niet op vakantie gaan, poehee. Afschuwelijk![]()
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 14-08-2019 23:51
7.80% gewijzigd
woensdag 14 augustus 2019 om 23:51
Daar gaat het niet om. Het gaat om de conclusie: niet op vakantie met je kind wegens omstandigheden (welke dan ook) staat gelijk aan je prioriteiten niet op orde hebben. Alsof vakantie een eerste levensbehoefte is.Rosalind schreef: ↑14-08-2019 23:48Nou, echt duidelijk is TO niet he? In de OP gaat het over "voor anderen klaarstaan".
Daar valt voor mij een overlijden niet onder en ook niet een vader die in het ziekenhuis ligt. Want dat zijn inderdaad zaken die er gewoon bijhoren. En dat kun je een kind van 5 jaar prima uitleggen.
woensdag 14 augustus 2019 om 23:52
Veel sterkte meiske!
En voel je alsjeblieft niet schuldig naar je zoon toe. Dit is overmacht.
Het besef dat je er voor je kind het beste voor wil maken is heel mooi. Dit kan echter ook thuis.
Wat zou je morgen met hem kunnen doen?
Maak een plan en voer het uit. Dit hoeft niets groots te zijn maar gewoon even quality time samen is genoeg.
En voel je alsjeblieft niet schuldig naar je zoon toe. Dit is overmacht.
Het besef dat je er voor je kind het beste voor wil maken is heel mooi. Dit kan echter ook thuis.
Wat zou je morgen met hem kunnen doen?
Maak een plan en voer het uit. Dit hoeft niets groots te zijn maar gewoon even quality time samen is genoeg.
woensdag 14 augustus 2019 om 23:55
Wat verwacht je dan?Meiske111 schreef: ↑14-08-2019 23:49Ik doe altijd last minute mijn zoon heeft zo veel te verduren met zijn vader en ik doe alles voor hem maar mijn hart breekt nu echt bij is 5 maar door ziek te van mijn man is het nu gewoon een tegenslag omdat nu even financieel niet haalbaar is terwijl je er voor spaart en nu is dat nodig voor mijn man en je hebt zoveel voor anderen gedaan en nu zie je niks terug
Kijk, als het niet kan, kan het niet. En dan is het even niet anders. Maar ga niet zitten mokken dat anderen je kind niet vermaken terwijl jij jarenlang van alles voor ze gedaan hebt. Daar heb je helemaal niets aan. Kijk naar wat er wel mogelijk is en naar wat er nu belangrijk is. Kan je even een middagje weg met zoon, dan doe je dat. Zo niet, dan niet.
Wat wil je met dit topic?