Gaat dit bed passen?

15-08-2019 00:55 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voor een kleine slaapkamer heb ik een bed gekocht, lengte 2.09 meter. Er stond eerst een ander bed in die kamer. Het bed past precies in een nisje.
Het oude bed is eruit, morgen wordt het nieuwe bed in elkaar gezet. Ik kon nu pas goed de ruimte opmeten. Het nisje is, van muur tot muur 2.09 meter. Gaat dit passen?

Er is wel ruimte om buiten het nisje het bed te monteren en het er dan in te schuiven zeg maar.

Ik zit ineens enorm te stressen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat gaat niet passen.
Sterkte morgen!
50/50
Alle reacties Link kopieren
Het heeft in ieder geval geen zin er nú over te stressen. Pas morgen zal je het zien. Ik hoop voor je dat het bed gewoon past. En anders ruilen voor een korter bed. Weltrusten!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja soms moet je wat plinten eraf halen, scheelt zo weer een centimeter.
Dat wordt krap denk ik. Je kun geluk hebben maar ook pech. Heb zelf wel eens gehad dat iets net niet paste wegens een plint en toen heb ik de kamer maar anders ingedeeld zodat alles wel paste.
Gewoon proberen. Het heeft geen zin om erover te stressen.
Hoe moeten wij nou de afmetingen van je bed weten? Kijk op de doos zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-08-2019 02:45
Gewoon proberen. Het heeft geen zin om erover te stressen.
dit, je ziet het wel. als dit je grootste probleem is......
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Kun je het bed niet andersom zetten? In de breedte dus? Dan steekt het wel wat uit (ik weet niet hoe de kamer verder is en hoe diep de nis is), maar wie weet staat het dan prima.
Alle reacties Link kopieren
De maten zijn altijd circa maten. Dus dat bed kan wel of niet passen.

En beetje offtopic, maar als ik zoiets had zou ik daar ook wakker van liggen (niet stressen, maar het zou me wel uit mijn slaap houden, omdat ik in mijn hoofd dan de wat-als opties naga), dus ik zou niet slapen voordat ik dat bed zelf in elkaar had gezet ;-D
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Áls het al past wordt het irritant met beddengoed verwisselen zo strak tegen de muur aan. Nooit meer een bed in een nis hier.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kan je retourneren. Bij online bestellingen kan dit altijd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
15-08-2019 08:40
Áls het al past wordt het irritant met beddengoed verwisselen zo strak tegen de muur aan. Nooit meer een bed in een nis hier.
Dat is waar. Mijn dochters bed staat tussen 3 muren, daar kan ik aan twee kanten net staan om het te verschonen en dat is al vet irritant.
Alle reacties Link kopieren
Tip: maak foto's zodra je de doos hebt opengemaakt zodat je weet hoe alles verpakt zat. Vind je het na een paar dagen toch geen prettig bed dan kan je het weer helemaal goed in de doos krijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kan er een spannende facebookrapportage van maken. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
15-08-2019 09:17
Je kan er een spannende facebookrapportage van maken. :proud:
Viva-reportage!
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor het meedenken. Ze komen tussen 12 en 16 uur.. en er zijn idd twee plinten die eventueel nog eraf kunnen, dus hopelijk gaat het lukken.
Ik houd jullie op de hoogte!

Het nisje beslaat ongeveer de helft van de breedte van het bed, dus met opmaken geen enkel probleem!

Heb al een plan b bed uitgezocht maar als dit bed niet past vandaag, geen idee hoe ik de onderdelen terugkrijg naar Ikea... maar eerst maar even afwachten!
Alle reacties Link kopieren
en? anders lig ik straks weer wakker.... :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
15-08-2019 22:51
en? anders lig ik straks weer wakker.... :-D
Neee, het paste niet. Maar als het pleintje eraf is, past het net! Morgen komt iemand dat pleintje eraf halen, lukte mij zelf niet.

Ik snap natuurlijk dat dit niet de ergste problemen zijn, maar als je er middenin zit, is het best even stressen!
Jammer zeg!

Ik denk bij het woord stressen dan misschien aan een ander, heftiger gevoel, want ik zou van zoiets echt nooit stress kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer. ik zou de plint alleen wegzagen waar de poten van het bed komen. anders zie je misschien lelijke kale muur onder het bed door?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het verwijderen van de plinten voldoende is. Veel plezier met het nieuwe bed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven