Twijfel babynamen - tips?

15-08-2019 13:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien ligt het aan de hormonen (ben over 4 wk uitgerekend) maar ik begin ineens weer zo te twijfelen tussen onze 2 topnamen. We hadden gekozen voor ... want lekker Hollands, stoer en favoriet man maar hij vindt nr 2 ook super. Maar ik vind .... ook zo leuk.... iets 'bijzonderder'. Heeft iemand deze twijfel ook op het laatste moment gehad? Of hebben jullie tips hoe te kiezen?

...
+ stoer, krachtig
+ past bij ons
+ klassiek
+ NL en toch internationaal
- gewoontjes

...
+ stoer
+ originele naam
- wordt
modenaam? klinkt misschien wat sneller 'aso'

Voorkeur?

Totaal aantal stemmen: 127

Tom (73%)
Lenn (27%)
anoniem_148511 wijzigde dit bericht op 09-02-2020 10:35
9.63% gewijzigd
Zie dat je eruit bent. Ik heb op Tom gestemd, superleuke naam!
Ik vind Lenn niet stoer. Beetje soft juist.

Tom is veel krachtiger.

Als het per se wat origineler moet, kan je er nog Thom van maken. Mag dat arme kind wel z'n hele leven zeggen "ik heet Thom met een h".

Net als je 'm Lenn noemt dat ie moet zeggen "ik heet Lenn.....Lenn.....L...e...n...n"

Team Tom.
*poef*
Toch te herkenbaar
Lenn vind ik heel mooi! Wel wat minder stoer dan Tom, dat is weer heel tijdloos. Ik ken een aantal kinderen die Lenn heten, echt een modenaam. Wat softer dan Tom. Overigens vind ik Lenn totaal niet aso.

Ik zou voor Lenn gaan.
Lenn is totaal niet stoer.
Lenn is gay.
Tom is echt zo afgezaagd, ga alsjeblieft voor Lenn. Ik zou me niks aantrekken van de resultaten in de poll, de meeste dames hier hebben echt een onwijs burgerlijke saaie smaak als het om kindernamen gaat. Lenn is een prima naam.
bieslookje schreef:
15-08-2019 13:58
Ik ga voor Tom.

Lenn hoor je zoveel op dit moment.
Eh, Tom hoor je echt veel vaker. Op een afdeling van 20 mensen zitten hier 3 Tommen. Zo sneu voor een kind om zo te heten.
En Leo dan is dat een optie als je Tom te afgezaagd vindt?
Ik heb geen voorkeur voor Tom of Lenn, maar gezien je bedenkingen bij Lenn: is Lennon misschien een optie?

Is origineel en krachtig en meer van deze tijd dan bijv Lennart/Leendert. Beatle associatie gaat er denk snel genoeg af, is wat bij betreft iig niet storend...

Succes met je keuze, zou je niet te veel laten leiden door je omgeving en doen wat goed voelt voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven