Twijfel babynamen - tips?

15-08-2019 13:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien ligt het aan de hormonen (ben over 4 wk uitgerekend) maar ik begin ineens weer zo te twijfelen tussen onze 2 topnamen. We hadden gekozen voor ... want lekker Hollands, stoer en favoriet man maar hij vindt nr 2 ook super. Maar ik vind .... ook zo leuk.... iets 'bijzonderder'. Heeft iemand deze twijfel ook op het laatste moment gehad? Of hebben jullie tips hoe te kiezen?

...
+ stoer, krachtig
+ past bij ons
+ klassiek
+ NL en toch internationaal
- gewoontjes

...
+ stoer
+ originele naam
- wordt
modenaam? klinkt misschien wat sneller 'aso'

Voorkeur?

Totaal aantal stemmen: 127

Tom (73%)
Lenn (27%)
anoniem_148511 wijzigde dit bericht op 09-02-2020 10:35
9.63% gewijzigd
Lennnnn is echt enorm Amsterdam Urban Arrow.
Lenn wordt echt geen Glenn hoor.
Ik vind Tom een beetje een suffe naam. Lenn vind ik dan veel leuker.
Sten vind ik mooi of Senn.
Wat vindt je partner?
Ik vind aan Lenn de dubbele n niet mooi.
Maar verder vind ik het niet zo'n bijzondere naam. Ik zou denken dat het een afkorting is van Lennart (vind ik zelf wel mooi), maar de verbastering Lenny/Lennie vind ik echt heel lelijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
watdachtjehiervan schreef:
15-08-2019 13:12
Ik vind Tom een beetje een suffe naam.
Eens,
Tja zoveel mensen zoveel meningen....word een beetje moe van mezelf. Wat wil ik nou eigenlijk? :facepalm:

Ik merk wel dat ik het eens ben met de minpunten van Lenn die genoemd worden, niet die van Tom.
gevaarlijk hoor, hier de namen neerzetten. Komt niet vaak iets positiefs uit

Persoonlijk, ik vind Lenn echt helemaal niks. Alsof de naam niet af is.
Tom ben ik ook geen fan van, maar Tim dan weer wel (het komt nauw he?) :)
sannetje88 schreef:
15-08-2019 13:21
Tja zoveel mensen zoveel meningen....word een beetje moe van mezelf. Wat wil ik nou eigenlijk? :facepalm:

Ik merk wel dat ik het eens ben met de minpunten van Lenn die genoemd worden, niet die van Tom.

Ik ken een Lenn van een jaar of 2 oud. Als zijn ouders hem roepen dan klinkt het als of ze gewoon maar een klank maken. Niet als of ze een naam roepen. En zijn familie is hem gelijk Lenny gaan noemen.

Tom vind ik een hele leuke naam. Ik weet niet precies waarom maar als iemand zich voorstelt met Tom of Tommy vind ik diegene al gelijk een stukje aardiger dan de rest. Ik vind het ook een krachtige naam en daar hou ik van.
Ik vind namen met dubbele medeklinkers die je niet uitspreekt, lelijk en snel ordinair (categorie: Jaxx, Lynn, Finn). En zelf vind ik het belangrijk dat een naam niet alleen nu mooi is, maar ook over 60 jaar. En dat het past bij een baby, maar ook bij een puber, of een man van 85. Je naam gaat je hele leven mee.

Tom is stoer en tijdloos. En iedereen weet hoe je het moet schrijven.

Als je toch voor Lenn gaat, zou ik je kind inderdaad Lennart noemen. Dan kun je het in de praktijk afkorten, maar kan je zoon als hij later een serieuze baan zoekt wel zijn meer volwassen, volledige naam gebruiken.
GlitterCupcake schreef:
15-08-2019 13:30
Ik ken een Lenn van een jaar of 2 oud. Als zijn ouders hem roepen dan klinkt het als of ze gewoon maar een klank maken. Niet als of ze een naam roepen. En zijn familie is hem gelijk Lenny gaan noemen.

Tom vind ik een hele leuke naam. Ik weet niet precies waarom maar als iemand zich voorstelt met Tom of Tommy vind ik diegene al gelijk een stukje aardiger dan de rest. Ik vind het ook een krachtige naam en daar hou ik van.
Ik vind beide vormen prima passen bij een kind en Tom vind ik een mooie mannennaam.
In mijn hoofd een paar keer Lenn geroepen en nee, klinkt echt een beetje zeurderig in mijn hoofd.

TO, als je het meer eens bent met de tegens voor Lenn dan voor Tom, dan vind je Tom denk ik leuker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Beide leuke namen, niets mis mee (mijn mening dan).
L.ennart als volledige naam, vind ik weer niets.
Team Tom. Lenn vind ik te bedacht door de dubbele n.
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het voor mij weer even heeft bevestigd waarom wij Tom hebben gekozen i.p.v. Lenn!
Tom is tijdlozer, 2x nn vinden we wat ordinair en Lennart vinden we niks. Nu niet meer gaan twijfelen! (man wordt gek van mij) Haha!
sannetje88 schreef:
15-08-2019 13:42
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het voor mij weer even heeft bevestigd waarom wij Tom hebben gekozen i.p.v. Lenn!
Tom is tijdlozer, 2x nn vinden we wat ordinair en Lennart vinden we niks. Nu niet meer gaan twijfelen! (man wordt gek van mij) Haha!
Kaartjes alvast voorbereiden en alleen de naam nog maar mogen veranderen als het toch een meisje blijkt te zijn?
Tom!!
dianaf schreef:
15-08-2019 13:45
Kaartjes alvast voorbereiden en alleen de naam nog maar mogen veranderen als het toch een meisje blijkt te zijn?
:proud: Goed idee!
Ik vind Tom een leuke naam, Lenn niet bijzonder. Als je van Nederlandse namen houdt, is de optie Len dan niet logischer dan Lenn?

Oh, je bent er al uit. :D
Geen motto
Ik ga voor Tom.

Lenn hoor je zoveel op dit moment.
watdachtjehiervan schreef:
15-08-2019 13:12
Ik vind Tom een beetje een suffe naam. Lenn vind ik dan veel leuker.
Eens. Ik vind Tom helemaal niet stoer, integendeel zelfs.
Tom is naar mijn mening stom.
Rijmt ook nog eens, dat soort dingen denk ik altijd aan.
Tom is stom.
Stomme Tom
Tom is dom

Maar hey als jullie erbij van worden, prima toch.
Ik denk ook meteen aan die tweeling, Tim en Tom, brrrr
lilalinda schreef:
15-08-2019 13:22
gevaarlijk hoor, hier de namen neerzetten. Komt niet vaak iets positiefs uit

Persoonlijk, ik vind Lenn echt helemaal niks. Alsof de naam niet af is.
Tom ben ik ook geen fan van, maar Tim dan weer wel (het komt nauw he?) :)
ja vind ook net alsof de naam niet af is. Lennaert vind ik bijv. wel heel mooi.

Tom en Tim vind ik allebei leuk. Misschien Tom iets leuker. Kort, stoer, duidelijk.
Onze dochter heeft niet de naam die op de proefdruk van haar geboortekaartje stond. Wij zijn op het allerlaatst nog van naam gewisseld. De eerste weken na haar komst moest ik erg wennen aan haar naam.
Tom! Leuk!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Lenn heb ik zelf nog nooit gehoord. Ik vind het geen echte naam. Lennart of Leendert vind ik wel mooie namen.

Tom vind ik persoonlijk ook maar zozo. Ik zou er Thomas van maken als officiële naam en Tom als roepnaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven