Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en je ziek melden. Als hij toch weer dik word ben je verder van huis.
Alle reacties Link kopieren
Ziek melden dan maar Dolly. Snap dat dat ook niet fijn voelt maar lijkt me op dit moment wel de slimste keuze.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Toch nog maar een dagje ziek melden Dolly.
Alle reacties Link kopieren
Zeker nog dagje ziek melden, het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kom je in de problemen als je toch gaat vliegen en daarna weer ziek moet melden?

En wat ik mij afvroeg. Je werkgever regelt ook het ziekenhuis en de artsen. Dan weten ze dus ook alles van je. Ik begreep dat medisch beroepsgeheim daar niet bestaat klopt dat? In dit geval niet erg. Maar ik kan mij voorstellen voor sommige andere aandoeningen misschien wel.
evelien2010 schreef:
15-08-2019 10:54
Waarom kom je in de problemen als je toch gaat vliegen en daarna weer ziek moet melden?

En wat ik mij afvroeg. Je werkgever regelt ook het ziekenhuis en de artsen. Dan weten ze dus ook alles van je. Ik begreep dat medisch beroepsgeheim daar niet bestaat klopt dat? In dit geval niet erg. Maar ik kan mij voorstellen voor sommige andere aandoeningen misschien wel.
Ja klopt dat inderdaad Trolley? Ik kan mij herinneren dat mijn ex toen vertelde dat een vriendin van hem naar haar thuis land ging voor een abortus en dit absoluut niet bij de werkgever terecht mocht komen. Zij had toen een andere medische reden verzonnen en opgegeven. Natuurlijk wel een ander verhaal icm Arabische cultuur etc.
evelien2010 schreef:
15-08-2019 10:54
Waarom kom je in de problemen als je toch gaat vliegen en daarna weer ziek moet melden?

En wat ik mij afvroeg. Je werkgever regelt ook het ziekenhuis en de artsen. Dan weten ze dus ook alles van je. Ik begreep dat medisch beroepsgeheim daar niet bestaat klopt dat? In dit geval niet erg. Maar ik kan mij voorstellen voor sommige andere aandoeningen misschien wel.
Omdat ik dan meer problemen veroorzaak dan wanneer ik een dagje langer thuis blijf. Plus dat beschouwen ze dan als een "nieuwe" ziekte. Dus dan zou ik al 3 incidenten hebben op 8 maanden tijd. Staat niet zo fijn in je dossier.

Binnen het bedrijf bestaat er geen geheimhouding over je medisch dossier. Juist omdat het zo belangrijk is voor je job.

Cabin crew die zwanger worden buiten het huwelijk moeten dit melden bij crewsupport. Zij bespreken dan discreet de mogelijkheden. Afhankelijk van je eigen wensen neem je ontslag, ga je een poosje naar huis om "het te regelen" of trouw je halsoverkop. Je hoeft dus niet bang te zijn om het te melden binnen het bedrijf. Maar daarbuiten hou je je mond want het is strafbaar.

Het gebrek aan geheimhouding is dus voor ons geen ramp. Hoe discreet artsen zijn voor "gewone burgers" weet ik niet.

Het bedrijf heeft ook al vaker crew geholpen die in de gevangenis terecht gekomen zijn door onverantwoordelijk gedrag. Ontslag daarna is onvermijdelijk maar ze laten je niet in de kou staan. Juridisch staan ze je zo goed mogelijk bij, komen je opzoeken in de gevangenis en houden contact met jouw familie.

Ik zou zelf niet graag op die dienst werken want dat zijn ook de mensen die familie op de hoogte moeten brengen indien hun zoon of dochter overleden is. Dat komt helaas ook voor. Stel je toch voor. Ik heb het nummer van mijn vader en mijn zusje doorgegeven. Over dat laatste heb ik ontzettend getwijfeld. Mijn moeder spreekt geen Engels dus dat was geen optie en ik moest een 2de nummer opgeven want mijn vader is onbereikbaar op het werk. Als mijn gevoelige zusje ooit zo'n telefoontje krijgt als ik het loodje leg... Ik moet er niet aan denken.
Mag ik je ook volgen op Instagram?
Ik zit momenteel weer op kantoor (wat dus wilt zeggen dat ik besloten heb om mijn ziekte nog met een dagje te verlengen) en ik word intens aangestaard door een kleine baby in een buggy. Zijn ouders zitten te eten en hebben niks in de gaten. Telkens als ik opkijk zie ik dat hij mij nog steeds aanstaart. Als ik naar hem lach, grijnst hij terug. Zo grappig dit! Ik moet de neiging onderdrukken om er een foto van te maken.
Nog eens 2 dagen erbij gekregen. De dokter duwde een paar keer in mijn voet en de afdrukken bleven er gewoon instaan. Dat was dus duidelijk.

Ik had dezelfde test ook gedaan vanochtend en toen gebeurde dat niet. Maar ik duwde ook maar heel voorzichtig in vergelijking met de dokter.

Op weg naar de bus liep ik nog even binnen in een beautyshop hier op kantoor. Ik heb een kantoorcollega geholpen met het uitzoeken van een parfum voor zijn vrouw. :proud: Echt een lekker luchtje maar iets te "lief" voor mij. Ik gebruik al jaren dezelfde (Kenzo Amour) en ik kan maar geen andere parfum vinden die daaraan kan tippen. Volgens mij matcht die gewoon heel erg goed met mijn huid. Het is een warme, zachte, poedergeur. Heerlijk!
Verkeerd gelezen
Poeh, ik vind de totale afwezigheid van (medische) privacy wel heftig hoor. Al zorgen ze prima voor je en hoort het er allemaal bij als je een contract met ze tekent.

Mooi dat je nog twee dagen rust hebt!
Lijkt me fijn voor je dat je eigen gevoel door de dokter werd bevestigt. Dan maar zoveel mogelijk genieten van de rust!

Ben je inmiddels wel weer een beetje mobiel?

Hopelijk gaat het gauw beter:)

Haha wat grappig met die collega! Kan me goed voorstellen dat die man zich helemaal geen raad wist met zoveel keus :thumbsup:.

Mag je nu eigenlijk, als je weer een beetje zou kunnen lopen, bijvoorbeeld wel buiten herstellen, of even ergens koffie gaan halen ofzo? Of is het de bedoeling dat je heel de dag op je kamer blijft tot je niet meer ziek gemeld bent?
Ik kan weer normaal rondlopen. Het enige nadeel is dat mijn voet dan direct opzwelt. En als mijn voet gezwollen is dan prikt en jeukt het ontzettend. En het loopt niet zo fijn.

Maar ik ben al een aantal keer koffie en bananenbrood gaan halen beneden. Of gewoon de supermarkt bezocht. Ik moet er af en toe toch even uit om niet helemaal apatisch te worden. Dat mag ook gewoon. Het is gelukkig niet zo dat ze de huislijn bellen om je te controleren. Zolang ik maar niet met mijn billen sta te schudden op de dansvloer in White ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk topic :) Meelezert hier. Mag ik misschien ook je insta voor de bijbehorende plaatjes?
Alle reacties Link kopieren
Zoo na een half uur pogingen doen een account te maken is het gelukt! Speciaal om te vragen of ik ook je insta zou mogen?
Het nieuwe rooster is uit! Ik mag weer 2 keer naar Brussel. Sterker nog, ik vlieg naar huis op mijn verjaardag! :gift: :applause:

Verder Durban (Zuid-Afrika), Indonesia, Kaapstad en wat turnarounds.
Alle reacties Link kopieren
Yeah goed nieuws Trolley :cheer2:
Jeee, dat is mazzel! Goed verjaardagscadeau!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend leuk!
Hoe gaat het nu met je voet?
Alle reacties Link kopieren
Prima rooster toch.....👍👍

Neemt de zwelling al af??
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
15-08-2019 11:48
Cabin crew die zwanger worden buiten het huwelijk moeten dit melden bij crewsupport. Zij bespreken dan discreet de mogelijkheden. Afhankelijk van je eigen wensen neem je ontslag, ga je een poosje naar huis om "het te regelen" of trouw je halsoverkop. Je hoeft dus niet bang te zijn om het te melden binnen het bedrijf. Maar daarbuiten hou je je mond want het is strafbaar.
Is dat omdat het in Dubai strafbaar is om ongehuwd een kind te krijgen dan? Als je bij jouw bedrijf werkt en je wil samen met je partner een kind moet je dan eerst trouwen? Anders volgt ontslag?
TrolleyDolly schreef:
16-08-2019 14:23
Het nieuwe rooster is uit! Ik mag weer 2 keer naar Brussel. Sterker nog, ik vlieg naar huis op mijn verjaardag! :gift: :applause:

Verder Durban (Zuid-Afrika), Indonesia, Kaapstad en wat turnarounds.
Klinkt goed xD

Wel genoeg rust houden dat echt weer een wafel kunt gaan eten in bruxel he.
Hoe gaat het trouwens met die vlaamse cockpitcrew xD en heb je ooit nog wat gedaan met die andere jongen die je toen had ontmoet op de bruxel vlucht (Grrrr. ben zn naam vergeten. )
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:17
0.00% gewijzigd
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:21
97.96% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven