Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 4 augustus 2019 om 19:39

zondag 4 augustus 2019 om 20:34
Ik speel het vaker met een vriendin die het heeft, maar wij vinden het heel lastig om echt onze mond te houden. Proberen het wel iedere keer, maar we willen ook te graag winnen. Hebben in ieder geval wel altijd heel veel lolikBedoelHetGoed schreef: ↑04-08-2019 20:23Sinds kort in het bezit van The Mind. Wat een leuk spel! Zijn er meer mensen die dit hebben ontdekt?
zondag 4 augustus 2019 om 21:34
ik heb het wel eens gespeeld,het schijnt trouwens dat er een +versie van komt. Geen idee wat er plus aan wordt, zal wel iets zijn net als de Game, speciale kaarten of zoikBedoelHetGoed schreef: ↑04-08-2019 20:23Sinds kort in het bezit van The Mind. Wat een leuk spel! Zijn er meer mensen die dit hebben ontdekt?

woensdag 7 augustus 2019 om 19:44
Nee, dat weet ik niet, kan evengoed dit jaar nog als ergens volgend jaar. Volgens mij was degene die het zei daar nogal vaag over, wist het zelf ook niet precies, en verder geen fan van het spel. Als ik wat hoor post ik het wel-KoekieMonster- schreef: ↑07-08-2019 19:21Enig idee wanneer de plus versie uitkomt NLies?
En of deze, net als bij de game, ook te spelen is zonder de extra regels te gebruiken als basisspel?
Ik ben benieuwd, wil eigenlijk the mind aanschaffen maar mogelijk dan toch beter even te wachten.
maandag 12 augustus 2019 om 17:38
Deze vakantie voor het eerst Imperial settlers gespeeld. Leuk om te doen met 2 spelers (maar kan ook met meer hoor)! Getrokken kaarten zijn op meerdere manier te gebruiken: als nieuw te bouwen locatie in je rijk in ruil voor grondstoffen, als "deal", of om te vernietigen in ruil voor grondstoffen. In je rijk komen uiteindelijk allemaal kaarten te liggen waarmee je weer grondstoffen produceert, speciale acties mag uitvoeren, vijanden kan aanvallen, etc. Door de vele mogelijkheden en de andere kaartenset van je tegenspeler is het soms wel even flink nadenken wat er handig is om nu weer te doen, maar dat maakt het wel erg uitdagend en leuk.
Je kunt er ook een 1-speler variant mee spelen, dat ga ik binnenkort eens doen!
Je kunt er ook een 1-speler variant mee spelen, dat ga ik binnenkort eens doen!
dinsdag 13 augustus 2019 om 13:12
Imperial Settlers is leuk met 2. met 3 kan ok nog maar met 4 kan het echt lang gaan duren. Vooral als iemand (of meer iemanden) heel veel acties kan doen, zit je daar te wachten, tot je weer eens aan de beurt bent.
Gisteren Bunny kingdom gespeeld, meteen maar met de uitbreiding.
Niet echt een moeilijk spel, maar wel veel mogelijkheden
Gisteren Bunny kingdom gespeeld, meteen maar met de uitbreiding.
Niet echt een moeilijk spel, maar wel veel mogelijkheden
zaterdag 17 augustus 2019 om 01:15
zaterdag 17 augustus 2019 om 01:24
Wat een leuk topic! Ik ben verslaafd aan spelletjes. Mijn voorwaarde is vaak dat je hem (ook) met twee personen moet kunnen spelen, anders gebruiken we hem te weinig. Ik heb van de week LAMA gekocht, een rap spelletje, heel leuk.
Vandaag hebben we het met vier gespeeld, dat was ook tof. Ik ben ook een liefhebber van the mind, maar vind dat wel leuker met 3+ spelers.
Vandaag hebben we het met vier gespeeld, dat was ook tof. Ik ben ook een liefhebber van the mind, maar vind dat wel leuker met 3+ spelers.
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:28
Wij (zoon van 6 en ik) zijn nu veel bezig met echte klassiekers: backgammon en dammen. Vooral dammen was ik weer vergeten hoe leuk dat eigenlijk is. Backgammon is natuurlijk wat meer een geluksspel.
Ik heb Set besteld, dat hebben we al vaak bij anderen gespeeld, en vinden we ook leuk om te doen.
Oh en Can't Stop, wat ik al jaren in de kast had liggen, spelen we nu ook vaak. Voor de mensen die het niet kennen: het is een dobbelspel, waar de crux is om te gokken of je nog door kunt (met het risico dat je al je punten in je beurt kwijt bent) of moet stoppen (waardoor je minder punten scoort). Ook leuk voor zoon om te leren dat je bv vaak 7 gooit, en bijna nooit 11.
Ik heb Set besteld, dat hebben we al vaak bij anderen gespeeld, en vinden we ook leuk om te doen.
Oh en Can't Stop, wat ik al jaren in de kast had liggen, spelen we nu ook vaak. Voor de mensen die het niet kennen: het is een dobbelspel, waar de crux is om te gokken of je nog door kunt (met het risico dat je al je punten in je beurt kwijt bent) of moet stoppen (waardoor je minder punten scoort). Ook leuk voor zoon om te leren dat je bv vaak 7 gooit, en bijna nooit 11.

zaterdag 17 augustus 2019 om 15:29
Mr Jack hebben wij na een paar keer spelen weer verkocht op Noorderspel. Wij hadden na een keer of 3-4 spelen een 'winnende' strategie voor Jack die bijna niet meer te verslaan was, en daardoor was het niet meer leuk om met mijn man te spelen. Als er iemand anders meedoet kan 't wel, maar dan moet ik niet Jack zijn, want dan win ik (en is de lol er af). Het spel is niet goed gebalanceerd.

zaterdag 17 augustus 2019 om 20:03
zaterdag 17 augustus 2019 om 20:51
geen spellenclub in de buurt? ik ben lid van een facebookclub om met mensen thuis af te spreken.
Dus als je in de buurt woont, welkom
woensdag 4 september 2019 om 11:58
dit topic dreigt in de vergetelheid te zakken. Even weer erbij halen.
Gisteren het derde deel van de Centuryserie gespeeld.(geen idee meer hoe het precies heet) Hij was leuk, ik vind trouwens deel 2 en 3 leuker dan deel 1. Wat meer uitpuzzzelen wat nu de beste manier is om aan de goede blokjes te komen
Gisteren het derde deel van de Centuryserie gespeeld.(geen idee meer hoe het precies heet) Hij was leuk, ik vind trouwens deel 2 en 3 leuker dan deel 1. Wat meer uitpuzzzelen wat nu de beste manier is om aan de goede blokjes te komen
donderdag 5 september 2019 om 18:05
donderdag 5 september 2019 om 19:13
nou de eerste van de serie, vond ik ook niet zo leuk, speelde hem wel mee, maar niet "O die wil ik thuis ook in de kast"
Azul zag ik op facebook, en dit staat op Bordspeler
https://bordspeler.nl/2019/09/03/azul-3-in-aantocht/
vrijdag 6 september 2019 om 22:48