Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
04-08-2019 16:15
er schijnt een combi biljet treinreis + toegangskaartje te komen van NS
Voor ons is een treinstation verder weg dan utrecht zelf, hahahah! Maar bedankt voor de tip, wellicht heeft iemand anders er hier nog iets aan.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Sinds kort in het bezit van The Mind. Wat een leuk spel! Zijn er meer mensen die dit hebben ontdekt?
ikBedoelHetGoed schreef:
04-08-2019 20:23
Sinds kort in het bezit van The Mind. Wat een leuk spel! Zijn er meer mensen die dit hebben ontdekt?
Ik speel het vaker met een vriendin die het heeft, maar wij vinden het heel lastig om echt onze mond te houden. Proberen het wel iedere keer, maar we willen ook te graag winnen. Hebben in ieder geval wel altijd heel veel lol
ikBedoelHetGoed schreef:
04-08-2019 20:23
ik heb het wel eens gespeeld,het schijnt trouwens dat er een +versie van komt. Geen idee wat er plus aan wordt, zal wel iets zijn net als de Game, speciale kaarten of zo
Enig idee wanneer de plus versie uitkomt NLies?
En of deze, net als bij de game, ook te spelen is zonder de extra regels te gebruiken als basisspel?
Ik ben benieuwd, wil eigenlijk the mind aanschaffen maar mogelijk dan toch beter even te wachten.
-KoekieMonster- schreef:
07-08-2019 19:21
Enig idee wanneer de plus versie uitkomt NLies?
En of deze, net als bij de game, ook te spelen is zonder de extra regels te gebruiken als basisspel?
Ik ben benieuwd, wil eigenlijk the mind aanschaffen maar mogelijk dan toch beter even te wachten.
Nee, dat weet ik niet, kan evengoed dit jaar nog als ergens volgend jaar. Volgens mij was degene die het zei daar nogal vaag over, wist het zelf ook niet precies, en verder geen fan van het spel. Als ik wat hoor post ik het wel
Dank voor jou reactie, ik hou de berichten hier in de gaten.
gisteren nog een leuk 2-persoonsspel gespeeld : Naga raja, en een puzzelspel 2-4 personen Chakra (klinkt zweveriger dan het is, tenminste het thema is dat, maar verder leuk spel)
Deze vakantie voor het eerst Imperial settlers gespeeld. Leuk om te doen met 2 spelers (maar kan ook met meer hoor)! Getrokken kaarten zijn op meerdere manier te gebruiken: als nieuw te bouwen locatie in je rijk in ruil voor grondstoffen, als "deal", of om te vernietigen in ruil voor grondstoffen. In je rijk komen uiteindelijk allemaal kaarten te liggen waarmee je weer grondstoffen produceert, speciale acties mag uitvoeren, vijanden kan aanvallen, etc. Door de vele mogelijkheden en de andere kaartenset van je tegenspeler is het soms wel even flink nadenken wat er handig is om nu weer te doen, maar dat maakt het wel erg uitdagend en leuk.
Je kunt er ook een 1-speler variant mee spelen, dat ga ik binnenkort eens doen!
Imperial Settlers is leuk met 2. met 3 kan ok nog maar met 4 kan het echt lang gaan duren. Vooral als iemand (of meer iemanden) heel veel acties kan doen, zit je daar te wachten, tot je weer eens aan de beurt bent.

Gisteren Bunny kingdom gespeeld, meteen maar met de uitbreiding.
Niet echt een moeilijk spel, maar wel veel mogelijkheden
weer heel wat leuke spellen gespeeld vandaag:
Edo, al een oudere maar kende hem nog niet
Villagers, kaartspel
Kero (2 persoons, heel leuk)
noctiluca, abstract met veel dobbelstenen
Dice Settlers, ook veel dobbelstenen, bag builder
Wat een leuk topic! Ik ben verslaafd aan spelletjes. Mijn voorwaarde is vaak dat je hem (ook) met twee personen moet kunnen spelen, anders gebruiken we hem te weinig. Ik heb van de week LAMA gekocht, een rap spelletje, heel leuk.

Vandaag hebben we het met vier gespeeld, dat was ook tof. Ik ben ook een liefhebber van the mind, maar vind dat wel leuker met 3+ spelers.
Hallo followthesun, kom gezellig mee kletsen. Vragen, mededelingen tegenvallers en grote vondsten, het mag allemaal hier
Wij (zoon van 6 en ik) zijn nu veel bezig met echte klassiekers: backgammon en dammen. Vooral dammen was ik weer vergeten hoe leuk dat eigenlijk is. Backgammon is natuurlijk wat meer een geluksspel.

Ik heb Set besteld, dat hebben we al vaak bij anderen gespeeld, en vinden we ook leuk om te doen.

Oh en Can't Stop, wat ik al jaren in de kast had liggen, spelen we nu ook vaak. Voor de mensen die het niet kennen: het is een dobbelspel, waar de crux is om te gokken of je nog door kunt (met het risico dat je al je punten in je beurt kwijt bent) of moet stoppen (waardoor je minder punten scoort). Ook leuk voor zoon om te leren dat je bv vaak 7 gooit, en bijna nooit 11.
Backgammon is niet echt een geluksspel, je moet toch goed kijken hoe je de dobbelsteenworp het beste gebruikt.
Cant stop is veel meer geluk
IBIopviva schreef:
26-07-2019 23:18
Leuk topic!
Afgelopen dagen veel manilla gespeeld vinden we een erg leuk spel.

Laatst hebben we mr jack gekocht dat kunnen we met zijn tweeën spelen, ik hoop dat we zondag eens kunnen kijken hoe dit spel werkt.
Mr Jack hebben wij na een paar keer spelen weer verkocht op Noorderspel. Wij hadden na een keer of 3-4 spelen een 'winnende' strategie voor Jack die bijna niet meer te verslaan was, en daardoor was het niet meer leuk om met mijn man te spelen. Als er iemand anders meedoet kan 't wel, maar dan moet ik niet Jack zijn, want dan win ik (en is de lol er af). Het spel is niet goed gebalanceerd.
Onze voorraad is al eventjes niet meer aangevuld. En misschien maar goed ook. Hebben er nog een paar ongeopend in de kast liggen: saboteurs, the mind, muse, imperial settlers en nog ene waar ik even de naam van kwijt ben. Zo moeilijk om mensen bij elkaar te krijgen :(
niloe schreef:
17-08-2019 20:03
Onze voorraad is al eventjes niet meer aangevuld. En misschien maar goed ook. Hebben er nog een paar ongeopend in de kast liggen: saboteurs, the mind, muse, imperial settlers en nog ene waar ik even de naam van kwijt ben. Zo moeilijk om mensen bij elkaar te krijgen :(
geen spellenclub in de buurt? ik ben lid van een facebookclub om met mensen thuis af te spreken.
Dus als je in de buurt woont, welkom
dit topic dreigt in de vergetelheid te zakken. Even weer erbij halen.
Gisteren het derde deel van de Centuryserie gespeeld.(geen idee meer hoe het precies heet) Hij was leuk, ik vind trouwens deel 2 en 3 leuker dan deel 1. Wat meer uitpuzzzelen wat nu de beste manier is om aan de goede blokjes te komen
Ik ben niet overuigd van century, ik weet niet waarom precies maar het wil gewoon niet echt blijven plakken ofzo...?

Ik zag net dat er ook een 3e versie van Azul uit is/uit komt. Klinkt interessant, weer iemand daar al meer over toevallig?
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
05-09-2019 18:05
Ik ben niet overuigd van century, ik weet niet waarom precies maar het wil gewoon niet echt blijven plakken ofzo...?

Ik zag net dat er ook een 3e versie van Azul uit is/uit komt. Klinkt interessant, weer iemand daar al meer over toevallig?
nou de eerste van de serie, vond ik ook niet zo leuk, speelde hem wel mee, maar niet "O die wil ik thuis ook in de kast"
Azul zag ik op facebook, en dit staat op Bordspeler
https://bordspeler.nl/2019/09/03/azul-3-in-aantocht/
De dobbelsteenzak van Dice Settlers is dus echt klein (even het geheimtaaltopic niet vervuilen (en dit omhoog halen voor Aalbes
Haha, maar die is het niet. Bekend spel van White Goblin.
Aalbes schreef:
06-09-2019 22:44
Haha, maar die is het niet. Bekend spel van White Goblin.
Nee klopt, jij bedoelt Code names, ken je de duet uitvoering ook ook?
ik reageerde op de builderbag van Zanahoria.
Welkom trouwens op dit topic
:high5:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven