Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

13-08-2019 09:40 820 berichten
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
ClumsyNinja schreef:
18-08-2019 08:58
Eerlijk gezegd klinkt dat té schattig en daar zou ik ook een foto van willen nemen.
5 sterren voor jouw peuter.
Dank je. Was ook heel schattig! :heart:
TsumTsum schreef:
18-08-2019 11:58
Het aantal sterren zegt mij niet veel. Wij zaten een keer in een 5 sterren stacaravan in Engeland. Nou het was erg basic allemaal en je kon er soms je kont niet keren. Week later zaten we op een ander park in een 3 sterren stacaravan en wat was die luxe. Bleek wel van een particulier maar we hadden echt zoiets van als dit maar 3 sterren is dan had die andere echt 0 sterren gehad.

Maar laatst werd bij Max Vakantieman ook uitgelegd hoe die sterren werken en hoe ze je krijgt. Het is meer een moment opname en ze komen aangekondigd beoordelen. Kortom als het hotel zorgt dat ze dan even aan de eisen voldoen...
Dat heb ik gezien ja. We hadden hier wel verschillende kussens, hard, heel hard en ultra hard, maar geen make-up spiegel. Eigenlijk zijn die 4 sterren dus niet terecht.
Prima hotel verder hoor, maar ik vind het dan wel fijn als ook kleine puntjes in orde zijn. En ik bijv niet 5 minuten op koffiemelk hoef te wachten.
Ik merk toch wel degelijk verschil als je in een 4 of 5 sterren hotel zit. Dat verschil zit dan vooral in het eten.
En van mij hangen in Azië ook nog wat foto's waarvan ik er 1 zelf ergens heb achter gelaten (bar verzamelde polaroids van gasten) maar ik ben wel eens met een hele buslading op de foto geweest nadat ik 2 dames toestemming had gegeven voor een foto samen en niet gezien had dat ze met een hele grote groep waren. Wist niet wat me overkwam en kon niet meer stoppen met lachen. Haat op de foto gaan. :P
Naast alle foto's die stiekem/zonder toestemming zijn gemaakt.

En ja die fruitsap.. een keer was het zo zuur dat ik het flink heb na moeten spoelen om die smaak weg te krijgen.. bah. Niet dat ik vers sap verwacht maar dit was wel het andere uiterste.
Blondie456 schreef:
18-08-2019 12:10
Ik merk toch wel degelijk verschil als je in een 4 of 5 sterren hotel zit. Dat verschil zit dan vooral in het eten.
Het maakt ook uit waar. Wij zaten 5 sterren in Rome en dat was echt heel fancy. 2 sterren in Venetië was gek genoeg ook heel comfortabel, maar minder luxe natuurlijk. De koffie was dan weer wel op orde, die kleine dingen moeten in elk hotel goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar las ik dat nou hier dat ze in Frankrijk zelf het aantal sterren aan hun caravanpark mogen geven?
Bij hotels merk je echt wel het verschil als het meer sterren heeft.
Ik zag gisteren een review over het Anne frankhuis. Ze kregen een 1 omdat de betreffende persoon het echt niet vind kunnen dat mensen buiten op straat praten, selfies maken en kinderen spelen.
De heilige grond laten ze onteren.
MinkeDeWit schreef:
18-08-2019 12:24
Het maakt ook uit waar. Wij zaten 5 sterren in Rome en dat was echt heel fancy. 2 sterren in Venetië was gek genoeg ook heel comfortabel, maar minder luxe natuurlijk. De koffie was dan weer wel op orde, die kleine dingen moeten in elk hotel goed zijn.
Dat klopt dat het per land verschilt. Een 4 sterren hotel in Spanje vind ik prima maar in Turkije of Griekenland weer niet.
5 sterren waar is ook wel een verschil. In Dubai is het bling bling en het personeel wil tot het opdringerige helpen. 5 sterren Bali is meer subtiel en in de details: tijdens het avondeten kom je op de kamer hebben ze de gordijnen dicht getrokken en het bed opengelegd en de decoratiesprei en kussens van het bed gehaald, om 4 uur wordt er iets lekkers en knap gepresenteerd op de kamer gelegd. 's Morgens en in de namiddag worden de badkamer handdoeken weer netjes gevouwen en weggelegd, geen all inclusive maar toch komen ze aan het zwembad met ijskoude handdoekjes rond en verse stukjes fruit, en frisse verse sapjes, een mooie tas op de kamer met kamernummer aan die je mee kan nemen naar het strand of zwembad.......personeel staat altijd klaar maar komen zich niet opdringen.
poker wijzigde dit bericht op 18-08-2019 12:59
6.47% gewijzigd
Een vriend van mij moest in Vietnam de hele dag op de foto met wildvreemde mensen. Ze vonden hem enigmatisch omdat hij 2 meter lang is. Mijn man werd in Noord-Afrika ook vaak aangesproken op zijn lengte (vergelijkbaar) en op het goede geluk dat hem getroffen had met een vrouw met zo'n kont. Echt heel fraai.
Ik heb nog nooit in een 5-sterrenhotel overnacht. Wel in 4 sterren en zelfs in West-Europa is daar verschil genoeg in. Niet dat het mij iets uitmaakt, zolang ik een schoon bed heb en een nette badkamer ben ik gelukkig. Ik betaal dan ook nooit de standaardprijs.
Betty_Slocombe schreef:
18-08-2019 12:57
Ik heb nog nooit in een 5-sterrenhotel overnacht. Wel in 4 sterren en zelfs in West-Europa is daar verschil genoeg in. Niet dat het mij iets uitmaakt, zolang ik een schoon bed heb en een nette badkamer ben ik gelukkig. Ik betaal dan ook nooit de standaardprijs.
Met de leeftijd zijn bij mij ook sterren mee omhoog gegaan :-D
Betty_Slocombe schreef:
18-08-2019 12:56
Een vriend van mij moest in Vietnam de hele dag op de foto met wildvreemde mensen. Ze vonden hem enigmatisch omdat hij 2 meter lang is. Mijn man werd in Noord-Afrika ook vaak aangesproken op zijn lengte (vergelijkbaar) en op het goede geluk dat hem getroffen had met een vrouw met zo'n kont. Echt heel fraai.
Gingen ze zeker ook met hun hand boven hun hoofd het verschil meten? Dat deden ze in China heel erg :rofl:
Poker schreef:
18-08-2019 11:24
Vers fruitsap krijg je inderdaad nergens meer bij het ontbijt, zelfs niet in 5 sterren luxe hotels, dan is het aangelengd met water.
Zeker wel! Bij een mooi all-inclusive hotel, 4 sterren, op Kreta werd het elke ochtend ter plekke vers voor je geperst bij het ontbijtbuffet, heerlijk!
Ik lees net een paar recensies over een hotel op Lembongan Island in Indonesië, het zijn open kamers in de natuur (dat weet je waarschijnlijk toch wel als je boekt) en er zijn mensen die klagen over de beestjes op de kamer. Zelfs spinnen en rupsen schrijft er eentje er nog bij! :rofl: Nou ga dan maar niet in een tentje in het regenwoud slapen! (Is anders wel fantastisch!)
poker wijzigde dit bericht op 18-08-2019 13:19
18.74% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
18-08-2019 12:24
Zo'n 40 jaar geleden ging ik met school naar Parijs. Daar sliepen we in een hotel from hell. Sprei voor het raam gespijkerd, uitzicht op een met troep volgeplempt binnenplaatsje, hobbelig matras (een klasgenoot bezeerde zich aan een veer die eruit was gekomen), zeer vies, en het was toch een tweesterrenhotel (hoe dan?).

Een leerkracht merkte later op: ja, twee sterren, één in de spiegel en één in de wastafel :rofl:

Mijn laatste vakantie was in een 2sterrenappartement in Griekenland (waar ze toen middenin een heftige crisis zaten). Heel basic, maar kraakschoon, prima bedden, goede wifi, een kapotte lamp werd direct vervangen, ik vond het perfect!
Betty_Slocombe schreef:
18-08-2019 12:57
Hoezo betaal je nooit de standaardprijs?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
18-08-2019 13:20
Hoezo betaal je nooit de standaardprijs?
Omdat ik alleen met korting boek/alleen hotels boek wanneer ze korting bieden op de standaardprijs. Zou best kunnen dat ik daarom mindere kamers krijg, maar dat is voor mij geen probleem.
tvp
Een jaar of wat terug ben ik op bezoek geweest bij familie die op deze camping stonden. Ik vond het een mooie camping maar oh oh, die beheerders...

Lees vooral even de reacties die ze plaatst op Zoover (en waarschijnlijk ook op Tripadvisor) onder de minder positieve reacties, dan weet je wat ik bedoel.

Echt, hoe verleidelijk het ook is, doe het niet.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje schreef:
18-08-2019 14:07
Een jaar of wat terug ben ik op bezoek geweest bij familie die op deze camping stonden. Ik vond het een mooie camping maar oh oh, die beheerders...

Lees vooral even de reacties die ze plaatst op Zoover (en waarschijnlijk ook op Tripadvisor) onder de minder positieve reacties, dan weet je wat ik bedoel.

Zo zeg, die mevrouw heeft nogal eens last van een knellende string of een scheve tampon! En dan plaatst ze ook nog eens de volledige naam van de critici in haar reacties.

Hoezo antireclame voor haar eigen toko!
Tsja. De toko bestaat nog steeds. Overigens was ze in het echt ook zo gezellig.

Volgens mij zit ze de hele dag op internet te speuren naar boze reacties, want op Google staan ze ook. En inderdaad, ook daar zit ze haar ex-gasten de doxxen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje schreef:
18-08-2019 14:07

Ik lees trouwens dat kinderen hun zwemdiploma moeten tonen als ze in het zwembad willen.

Heb je die altijd standaard in je portemonnee zitten tegenwoordig?
Betty_Slocombe schreef:
18-08-2019 13:37
Omdat ik alleen met korting boek/alleen hotels boek wanneer ze korting bieden op de standaardprijs. Zou best kunnen dat ik daarom mindere kamers krijg, maar dat is voor mij geen probleem.
Ah zo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
18-08-2019 14:43
Ah zo.
Ja, ik ben wel benieuwd wat jij dacht. Vast niet dat ik sta te flapperen met mijn creditcard terwijl ik luidkeels verkondig dat geld geen rol speelt :proud:

Wat een nare campingmevrouw! Vorig jaar kampeerde ik voor het eerst in lange tijd en ik verbaasde me over de bemoeizucht van de eigenaar, die andere mensen vooral betrokkenheid leken te vinden. Niets voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven