Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

13-08-2019 09:40 820 berichten
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-08-2019 10:29
Japanners staan er toch ook om bekend, om zo'n bus vol?

En ik herken ze echt niet aan hun taal. Uiterlijk ook niet, trouwens.
ik heb 9 jaar bij een Japans bedrijf gewerkt en herken hen aan de taal en meestal ook aan hun uiterlijk.
Ze zijn inderdaad vaak met bussen en brengen in een grote groep een bliksembezoek.
Jaren geleden bij een prachtig blauw bergmeer in Canada (voor de kenners: Peyto Lake) zaten man en ik op ons gemak als enigen te genieten. Er komt een bus aangereden. Lading Japanners komt aangesneld. Knip knip knip fotomoment. Na 10 minuten weer in de bus, op weg naar het volgende hoogtepunt. Zouden ze zich nog herinneren waar ze toen waren?
Ach toen ik naar China ging met een groepsreis zorgden we de eerste dagen voor lachbuien bij de Chinezen toen ze ons met stokjes zagen stuntelen. Tegen het einde van de reis waren ze verbaasd hoe goed we ermee konden eten.

Nu heb ik er geen moeite meer mee tenzij iets heel glad is waardoor je met die stokjes amper grip hebt. En echt snel ben ik er ook niet mee maar ach.

Ik denk trouwens dat het bij Chinezen ook zo is dat ze even vrij zijn. In China is er veel controle, men let meer op elkaar, overal camera's. De regering die controle uitoefent. En dan ook nog allerlei tradities, bijgeloven en alles waar je rekening mee moet houden. De een past zich dan aan aan het land en de ander die denkt hehe even weg van al die controle van China.
amarna schreef:
17-08-2019 12:08
ik heb 9 jaar bij een Japans bedrijf gewerkt en herken hen aan de taal en meestal ook aan hun uiterlijk.
Ze zijn inderdaad vaak met bussen en brengen in een grote groep een bliksembezoek.
Jaren geleden bij een prachtig blauw bergmeer in Canada (voor de kenners: Peyto Lake) zaten man en ik op ons gemak als enigen te genieten. Er komt een bus aangereden. Lading Japanners komt aangesneld. Knip knip knip fotomoment. Na 10 minuten weer in de bus, op weg naar het volgende hoogtepunt. Zouden ze zich nog herinneren waar ze toen waren?
Ja, dat bliksembezoek zag ik ook in Frankrijk. Pittoresk wijndorpje, drie bussen vol Japanners die uitstapten, wij (reisgezelschap van zo'n 15 man) kregen links en rechts camera's in de hand gedrukt, "picture please" (met dik accent).

Was best grappig maar ook wel verbijsterend.
tvp
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
16-08-2019 18:33
Ik heb ook een keer ellende gehad met een bedrijf (waar we gordijnen besteld hebben). Echt alles wat fout kon gaan ging fout en we werden ook nog eens slecht behandeld.
Dat is dus één keer een heel slechte recensie voor dat bedrijf. Ik ga ze toch niet helemaal kapot maken? Dat is echt zwaar gestoord.

Uiteindelijk is dat bedrijf toch failliet gegaan, maar daar ben ik tenminste niet schuldig aan.
Als een bedrijf slechte service levert is dat de reden van een faillissement. Niet een enkele slechte recensie.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quattro-stagioni schreef:
17-08-2019 11:35
Volgens mij heeft ze inmiddels een permaban.

ModeratorViva vrijdag 16 augustus 2019 19:42
Madelief030 heeft een ban van 24 uur i.v.m. ongepast reageren.
EDIT: Madelief030 heeft een permanente ban i.v.m. trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
16-08-2019 17:38
[...]

Serieus? Ben je wel goed bij je hoofd?
Jij maakt nooit een fout? Bah zeg.
Bij dat soort mensen hoop ik alleen maar dat hun klanten ze ook het leven erg zuur gaan maken als ze een keer een fout maken.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met kerst een keer een huis gehuurd in Duitsland met zus, zwager, opa en ons gezin. In de advertentie (voor internet) stond: In overleg met de eigenaar kan er gebruik worden gemaakt van het overdekte zwembad. Er waren 3 slaapkamers. Toen wij binnekwamen zagen wij de keuken die redelijk ruim was, een badkamer en 3 slaapkamers. Waar was de woonkamer? Dat was dus de keuken waar een eettafel stond en 1 fauteuil. Mijn man kwam later aan en dacht dat wij hem in de maling namen toen wij hem de woonkamer lieten zien.

Het zwembad was een “Wehkamp” zwembad in een schuurtje dat volstond met vies water en half stuk was. Totaal onbruikbaar. Die zin over het gebruik van het zwembad weten wij nu nog na 28 jaar.

Jammer dat je toen geen recensie kon achterlaten. Wel het reisbureau opgebeld en gezegd dat ze ervoor moesten zorgen dat het huis beter beschreven moest worden.
veensteker schreef:
18-08-2019 00:32
Wij hebben met kerst een keer een huis gehuurd in Duitsland met zus, zwager, opa en ons gezin. In de advertentie (voor internet) stond: In overleg met de eigenaar kan er gebruik worden gemaakt van het overdekte zwembad. Er waren 3 slaapkamers. Toen wij binnekwamen zagen wij de keuken die redelijk ruim was, een badkamer en 3 slaapkamers. Waar was de woonkamer? Dat was dus de keuken waar een eettafel stond en 1 fauteuil. Mijn man kwam later aan en dacht dat wij hem in de maling namen toen wij hem de woonkamer lieten zien.

Het zwembad was een “Wehkamp” zwembad in een schuurtje dat volstond met vies water en half stuk was. Totaal onbruikbaar. Die zin over het gebruik van het zwembad weten wij nu nog na 28 jaar.

Jammer dat je toen geen recensie kon achterlaten. Wel het reisbureau opgebeld en gezegd dat ze ervoor moesten zorgen dat het huis beter beschreven moest worden.
Dan hadden wij het toch beter getroffen. Mijn ouders zagen in de krant een spot goedkope aanbieding voor een weekje Schotland, ook nog voor we internet hadden. Het zou gaan om een luxe huisje met 3 slaapkamers. Er was een zwembad en een speelhal en het park lag bij een golfbaan (daar mocht je tegen betaling golfen maar dat was vrij prijzig). Nadelen waren echter dat het resort nog gedeeltelijk in aanbouw was en redelijk in de middle of nowhere. Ach we waren toch vaak op pad met de auto. Op het park was niet veel te doen, er waren maar 2 andere gezinnen, en het was in aanbouw maar geen bouwvakker gezien. Maar het huisje was nog luxer dan thuis. 3 hele ruime slaapkamers, badkamer met bubbelbad, speciale douche en toilet, extra toilet in de hal. Grote keuken met wasmachine. oven en vaatwasser (die we toen thuis nog niet hadden) en een redelijk ruime woonkamer en ruime houten veranda. Er was ook nog een kast waar een droogrekje enzo in stond. We hadden echt zoiets van "Wow!". Helaas weet ik niet meer hoe het park heette want ben eigenlijk wel benieuwd naar de reviews.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!!
Heb net 15 pagina's gelezen. Heel veel herkenbare dingen!

Ik heb er ook eentje; (of twee eigenlijk)
Heel lang geleden werkte ik in Italie op een camping bij Venetie voor Eurocamp. Je weet wel, van die ingerichte tenten. Omdat ik blijkbaar de enige was die meerdere talen sprak 'mocht' (moest) ik naast het schoonmaakwerk ook de 'receptie' draaien. Dus ontvangst en vertrek van de klanten afhandelen. En ook de klachten aanhoren/oplossen (jippie?)

In week x kwam een familie aan voor tent nummertje zoveel. Ik hen naar die tent gebracht. De volgende dag kwamen ze klagen. De tent stond in de schaduw. Ok, andere tent geregeld. Week y een andere familie in dezelfde tent ondergebracht. Je raadt het niet, binnen 1 dag ook terug op de receptie, want, de tent stond in de zon. Haaaaleluja.... :facepalm:


Was er diezelfde zomer een mevrouw die, 'uit veiligheid', haar paspoort en andere waardevolle spullen onder het onderste zeil van de tent had gelegd. Van buitenaf eronder gestoken. En toen ging het regenen. En dat zeiknatte paspoort was natuurlijk onze schuld en ze wilde er compensatie voor. :frusty: '

Ik heb 14 jaar zomers lang trektochten begeleidt en tenten beheerd. Ik kan een boek vullen over culturen en 'achterlijkheden' van mensen... :hihi:

Wat wel zo is, is dat americanen en canadezen heel erg op die Tripadvisor reviews afgaan. Als je mooie en positieve recensies krijgt, dan komen ze echt ook om die reden naar je toe. :applause:
Wij (waar ik nu werk) hechten echt veel waarde aan die recensies. We vragen ook altijd of alles ok is. Als dat zo is, dan verzoeken wij een recensie na vertrek. Als iets niet naar wens is, doen we ons uiterste best om alsnog de klanten tevreden te maken. :daisy:
En dan krijgen we ook van die mensen eigenlijk altijd ook mooie recensies.
Alle reacties Link kopieren
pilamie schreef:
18-08-2019 03:24

Was er diezelfde zomer een mevrouw die, 'uit veiligheid', haar paspoort en andere waardevolle spullen onder het onderste zeil van de tent had gelegd. Van buitenaf eronder gestoken. En toen ging het regenen. En dat zeiknatte paspoort was natuurlijk onze schuld en ze wilde er compensatie voor. :frusty: '

:rofl:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
quattro-stagioni schreef:
17-08-2019 10:22
Geen idee of het Japanners, Chinezen of andere Aziaten waren, maar ruim 20 jaar geleden was ik op de Zaanse Schans met een hoogblonde peuter in een gekleurd regenjasje en regenlaarsjes. Er moeten in Azië nog heel wat foto's van mijn kind zijn :photo:
Eerlijk gezegd klinkt dat té schattig en daar zou ik ook een foto van willen nemen.
5 sterren voor jouw peuter.
Ik verblijf momenteel in een hotel, 4-sterren, en heb ook wel wat te mopperen op het ontbijt. Ze serveren champagne, dus profileren zich als luxueus. Waarom zit ik dan jus d’oranges uit een pak te drinken?! Nee, thuis heb ik niet standaard een ontbijtbuffet, maar als ik dat zou regelen zou het wel in orde zijn. Dan zeg ik niet dat je pas om 07.45 een ei krijgt, terwijl ontbijt vanaf 7.30 is, en ik vergeet ook niet de suiker en melk voor de koffie neer te zetten.
Nu ben ik ook wel wat narrig omdat ik zo vroeg op moest, als wielren’weduwe’.
Alle reacties Link kopieren
Tripadvisor...
Ik doe het zelf ook. Zelden schrijf ik negatief. Of het moet wel erg bont zijn.
En ik lees vaak de negatieve reacties van anderen, waar ik net zo vaak om moet lachen.
Ik weeg altijd af hoeveel goede en hoeveel negatieve reacties zijn. 2 slechte en 100 goede? Prima, 2 x een slechte dag gehad, kan gebeuren.

Ik vind de foto's van de negatievelingen altijd vermakelijk.
Ojee, een roestplek, een losse kitrand, een kakkerlak in de spaanse tuin.
Wat verwacht je? Wij bezoeken geen 5 sterren hotels, dus dan moet je geen gouden toilet verwachten.

Vrienden van ons hebben een klein bedrijfje, waar er wel meerdere van zijn (iets met lichamelijke verzorging).
Ze balen er van dat een van de andere bedrijfjes dus mensen inzet om negatieve recensies over hun te schrijven.
Die personen schrijven verder niks, dus niet over hun vakantie of wat dan ook. Tripadvisor is dan lekker annoniem.
Bovendien kun je ze niet verwijdeten.
Erg vervelend. Het kost wel klanten.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Waarom schrijf je niks negatiefs en benoem je alleen positieve punten? Dat vind ik raar. Je zit toch niet in de jury van The Voice Kids. Ik wil ook graag weten wat er minder is aan een hotel.
.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-08-2019 09:10
Ik verblijf momenteel in een hotel, 4-sterren, en heb ook wel wat te mopperen op het ontbijt. Ze serveren champagne, dus profileren zich als luxueus. Waarom zit ik dan jus d’oranges uit een pak te drinken?! Nee, thuis heb ik niet standaard een ontbijtbuffet, maar als ik dat zou regelen zou het wel in orde zijn. Dan zeg ik niet dat je pas om 07.45 een ei krijgt, terwijl ontbijt vanaf 7.30 is, en ik vergeet ook niet de suiker en melk voor de koffie neer te zetten.
Nu ben ik ook wel wat narrig omdat ik zo vroeg op moest, als wielren’weduwe’.
Verse jus krijg je tegenwoordig vrijwel nergens meer, zeker niet in grote hotels. Die 'champagne' is juist niet erg bijzonder en waarschijnlijk goedkoper dan vers geperste jus. Je verwacht teveel. (trouwens, waarom moet jij ook vroeg op als hij gaat fietsen?)
.
Champagne moet je in de jus gieten voor een “ mimosa”. Dan proef je waarschijnlijk niet meer dat zowel de jus als de champagne niet top zijn.

Ik ken dit eigenlijk alleen van bestemmingen waar veel Amerikanen komen, die vinden mosa bij ontbijt kennelijk onmisbaar.

Meestal laten we wel een review achter, en meestal positief, want gelukkig niet zoveel slechte ervaringen.
impala schreef:
18-08-2019 10:32
Verse jus krijg je tegenwoordig vrijwel nergens meer, zeker niet in grote hotels. Die 'champagne' is juist niet erg bijzonder en waarschijnlijk goedkoper dan vers geperste jus. Je verwacht teveel. (trouwens, waarom moet jij ook vroeg op als hij gaat fietsen?)
We kregen maar 1 pasje, dus het was handiger als ik meeliep. Plus dat samen ontbijten leuker is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-08-2019 10:51
We kregen maar 1 pasje, dus het was handiger als ik meeliep. Plus dat samen ontbijten leuker is natuurlijk.
Niet als je er chagrijnig van wordt :)
impala wijzigde dit bericht op 18-08-2019 11:04
0.67% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
18-08-2019 10:46
Champagne moet je in de jus gieten voor een “ mimosa”. Dan proef je waarschijnlijk niet meer dat zowel de jus als de champagne niet top zijn.

Ik ken dit eigenlijk alleen van bestemmingen waar veel Amerikanen komen, die vinden mosa bij ontbijt kennelijk onmisbaar.

Meestal laten we wel een review achter, en meestal positief, want gelukkig niet zoveel slechte ervaringen.
Die 'champagne' kom ik tegenwoordig overal in Europa tegen, hotels groot en klein en met en zonder Amerikanen. In de VS krijg je het trouwens nooit (misschien in The Ritz, maar dat kom ik dan weer niet).
.
MinkeDeWit schreef:
18-08-2019 09:10
Ik verblijf momenteel in een hotel, 4-sterren, en heb ook wel wat te mopperen op het ontbijt. Ze serveren champagne, dus profileren zich als luxueus. Waarom zit ik dan jus d’oranges uit een pak te drinken?! Nee, thuis heb ik niet standaard een ontbijtbuffet, maar als ik dat zou regelen zou het wel in orde zijn. Dan zeg ik niet dat je pas om 07.45 een ei krijgt, terwijl ontbijt vanaf 7.30 is, en ik vergeet ook niet de suiker en melk voor de koffie neer te zetten.
Nu ben ik ook wel wat narrig omdat ik zo vroeg op moest, als wielren’weduwe’.
Nou, dit vind ik dus typisch het soort gezeur waar de OP naar verwijst. Als ik zoiets zou lezen in een recensie zou ik niet gaan twijfelen aan het hotel, maar aan de gast die dit geschreven heeft.
Alle reacties Link kopieren
Vers fruitsap krijg je inderdaad nergens meer bij het ontbijt, zelfs niet in 5 sterren luxe hotels, dan is het aangelengd met water.
Vorig jaar had ik een luxe 5 sterren hotel geboekt in een Aziatisch land via reisbureau en zag pas daarna dat het de afgelopen maanden slechte recencies had gekregen, maar dacht, dat zal wel meevallen. Had ik het geluk dat ik telefoon kreeg van het reisbureau dat de touroperator hun had gecontacteerd dat ze dat hotel niet wilden boeken omdat net een medewerker van hun het hotel had bezocht en het zo slecht was geworden. Dus recensies kloppen soms wel!
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
17-08-2019 10:22
Geen idee of het Japanners, Chinezen of andere Aziaten waren, maar ruim 20 jaar geleden was ik op de Zaanse Schans met een hoogblonde peuter in een gekleurd regenjasje en regenlaarsjes. Er moeten in Azië nog heel wat foto's van mijn kind zijn :photo:
Zo moeten er van mij in India ook nog zijn, Stond bij de Taj Mahal, zag dat mensen een foto wilden maken, dus ik doe een stap opzij om ze de ruimte te geven. Nee die grote Europese vrouw moest erbij dus. Nou ja prima dan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het aantal sterren zegt mij niet veel. Wij zaten een keer in een 5 sterren stacaravan in Engeland. Nou het was erg basic allemaal en je kon er soms je kont niet keren. Week later zaten we op een ander park in een 3 sterren stacaravan en wat was die luxe. Bleek wel van een particulier maar we hadden echt zoiets van als dit maar 3 sterren is dan had die andere echt 0 sterren gehad.

Maar laatst werd bij Max Vakantieman ook uitgelegd hoe die sterren werken en hoe ze je krijgt. Het is meer een moment opname en ze komen aangekondigd beoordelen. Kortom als het hotel zorgt dat ze dan even aan de eisen voldoen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven