Werk & Studie alle pijlers

Is het haalbaar om 90 studiepunten te halen in jaar 4 (HBO)

19-08-2019 15:09 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers

Ik moet van jaar 2 en 3 nog in totaal 30 studiepunten halen. Van jaar 4 moet ik er ook nog 60 dus wil ik op tijd afstuderen 90 studiepunten. Is dit praktisch gezien haalbaar? Zijn er leden onder ons die dit wel hebben gedaan. Hoe hebben jullie dit gecombineerd met huidige vakken? Minor + scriptie en werk? Ik wil minimaal 16u maximaal 32 per week werken. Minor is 2 dagen
En ik wil nu alvast verslagen maken en dan meteen met toets moment inleveren
Geen idee, ik ken jouw manier van studeren niet, weet niet welke studie je doet en hoe slim je bent.
Verwacht is bij een voltijd HBO-studie 240 punten te halen in vier jaar, dan moet 90 in 4 jaar met zeg 24 uur/week (werken = studeren?) wel lukken of niet?
madamzonderm schreef:
19-08-2019 15:15
Verwacht is bij een voltijd HBO-studie 240 punten te halen in vier jaar, dan moet 90 in 4 jaar met zeg 24 uur/week (werken = studeren?) wel lukken of niet?
nee ik bedoel een baan van 24u erbij hebben
hauhauhau schreef:
19-08-2019 15:16
nee ik bedoel een baan van 24u erbij hebben en ik bedoel 4e schooljaar dus 1 jaar niet 4 jaren
dus je wilt 1,5 jaar in 1 doen en daarbij nog werken. Het kan wel maar het zal niet iedereen lukken
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 19-08-2019 15:19
3.52% gewijzigd
waarom heb je die 30 punten niet gehaald?
S-Meds schreef:
19-08-2019 15:18
dus je wilt twee jaar in 1 doen en daarbij nog werken. Het kan wel maar het zal niet iedereen lukken
niet 2 jaar maar anderhalf jaar 90 ects
Wat is de reden dat je de studiepunten in het tweede en derde jaar niet hebt gehaald? Staan er ook nog stages open?

Het lijkt me niet realistisch als het je eerder niet gelukt is om de benodigde studiepunten te halen, om er dan nu ineens vanuit te gaan dat je anderhalf keer zo veel gaat halen. Tenzij er een duidelijke reden was waardoor het eerder niet is gelukt en dat nu niet meer speelt.

Je minor is ' maar twee dagen' zeg je, maar staan er wel full time studiepunten voor? Want dan ga er maar vanuit dat je er buiten die twee dagen nog veel tijd aan moet besteden.
S-Meds schreef:
19-08-2019 15:18
waarom heb je die 30 punten niet gehaald?
Omdat ik ziek werd.
Ik heb wel meer dan dat in één jaar gehaald, aan de universiteit. En daarna in twee maanden mijn scriptie geschreven en er een 9 voor gekregen. Dus ja, theoretisch is het te doen. Ik heb geen plan gemaakt destijds, ik heb het gewoon gedaan.
gsleutel schreef:
19-08-2019 15:19
Wat is de reden dat je de studiepunten in het tweede en derde jaar niet hebt gehaald? Staan er ook nog stages open?

Het lijkt me niet realistisch als het je eerder niet gelukt is om de benodigde studiepunten te halen, om er dan nu ineens vanuit te gaan dat je anderhalf keer zo veel gaat halen. Tenzij er een duidelijke reden was waardoor het eerder niet is gelukt en dat nu niet meer speelt.

Je minor is ' maar twee dagen' zeg je, maar staan er wel full time studiepunten voor? Want dan ga er maar vanuit dat je er buiten die twee dagen nog veel tijd aan moet besteden.
eind tweede jaar en begin 3e jaar werd ik ziek. Alle stages heb ik wel gehaald
hauhauhau schreef:
Hoeveel uur per week wil je studeren? Topic-titel suggereert dat je 90 punten wil halen in 4 jaar.
Pandax schreef:
19-08-2019 15:20
Ik heb wel meer dan dat in één jaar gehaald, aan de universiteit. En daarna in twee maanden mijn scriptie geschreven en er een 9 voor gekregen. Dus ja, theoretisch is het te doen. Ik heb geen plan gemaakt destijds, ik heb het gewoon gedaan.
Oke! Dat motiveert.
Met een studiebelasting van 28 uur per studiepunt en een schooljaar van zo'n 46 weken (even ervan uitgaande dat je geen herfst/kerstvakantie neemt), zit je op 90/46*28=55 uur studie per week. Samen met je werk komt dat tot 71-87 uur per week, waardoor je naast slapen & eten praktisch geen tijd over houdt voor andere dingen.

Waren er bepaalde omstandigheden in jaar 2 & 3 die nu zijn weggevallen waardoor je meer tijd hebt? Anders lijkt het mij echt onhaalbaar dat je nu opeens 2x zoveel studiepunten kan halen (45 vs 90), en daarnaast nog zoveel kan werken.

Wellicht kan je de scriptie op een later moment afronden om niet een volledig extra jaar uit te lopen (bijvoorbeeld afstuderen in november in plaats van eind juni)?
hauhauhau schreef:
Dus 1,5 jaar studie in 1 jaar proppen terwijl je ook nog eens een halve week wil werken...
Lijkt mij niet een heel realistisch scenario.
het is eigenlijk vrij simpel: ga het doen en zie hoever je komt
madamzonderm schreef:
19-08-2019 15:21
Hoeveel uur per week wil je studeren? Topic-titel suggereert dat je 90 punten wil halen in 4 jaar.
Nee, er staat: in jaar 4. ;)
Ja het is mij gelukt, maar dat betekende ook een jaar geen vakantie en elk vrij uurtje aan de studie besteden.
Seriously?
hauhauhau schreef:
19-08-2019 15:22
Oke! Dat motiveert.

Ik werkte er 16 uur naast. Maar ik moet wel zeggen dat ik nooit het aantal uur per studiepunt besteedde dat er voor stond, dat was echt niet nodig. In mijn laatste jaar moest ik nog twee jaar en mijn scriptie, dus dat heb ik toen gedaan. Ik had die vakken niet eerder gehaald omdat ik druk was met leuk leven :) Ik heb zelfs nog een negatief studieadvies gekregen in mijn eerste jaar - gelukkig niet bindend. Wel cum laude afgestudeerd en daarna gepromoveerd.
Haasjehop schreef:
19-08-2019 15:25
Nee, er staat: in jaar 4. ;)
Oohw, merci.
Ik zou een berichtje de deur uitsturen dat je sociaal leven dit jaar op 0 staat en daarna alle social media verwijderen en eraan beginnen. Zo te lezen moet het kunnen. Succes!
Pandax schreef:
19-08-2019 15:26
Ik werkte er 16 uur naast. Maar ik moet wel zeggen dat ik nooit het aantal uur per studiepunt besteedde dat er voor stond, dat was echt niet nodig. In mijn laatste jaar moest ik nog twee jaar en mijn scriptie, dus dat heb ik toen gedaan. Ik had die vakken niet eerder gehaald omdat ik druk was met leuk leven :) Ik heb zelfs nog een negatief studieadvies gekregen in mijn eerste jaar - gelukkig niet bindend. Wel cum laude afgestudeerd en daarna gepromoveerd.
Maar het voordeel dat je soms met de uni hebt is dat als je slim bent je soms idd niet alle uren op hoeft te maken die voor een punt staan. Hbo is veel praktischer en (afhankelijk van de opleiding) dan kosten de opdrachten gewoon tijd. Bijvoorbeeld omdat je letterlijk iets moet doen of ergens moet zijn of alles in groepjes moet uitwerken.
op zich denk ik dat het moet lukken
Ik heb een vak van 3 studiepunten die ik wel gemaakt had maar niet had kunnen inleveren toen ik ziek werd
vandaag kan ik een verslag van 3 studiepunten inleveren
eentje van 5 studiepunten die zo goed als af was maar dus door de gebeurtenis niet kunnen inleveren, kan ik voor start van studiejaar afmaken
nog een van 3 ects die ik deze week nog kan maken

voor de rest van de vakken moet ik wel even voor zitten dus 16 ects plus 60 van jaar 4 moet wel te doen zijn
Ik zou me afvragen of het niet fijner is om jezelf een half jaar uitloop cadeau te doen. Maar goed, dat ben ik en daar hoef jij je helemaal niet in te kunnen vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven