Epoxy giethars doet eng
vrijdag 2 augustus 2019 om 22:26
Goedenavond allemaal!
Sinds een poosje kijk ik op YouTube filmpjes van mensen die de mooiste dingen maken met epoxy/resin.
Ik zag bij de Xenos een pakketje waarmee je met resin sieraden kon maken.
Uiteraard 2 flesjes die je 1 op 2 moet mengen.
Ik heb alles goed afgemeten met een weegschaaltje. Goed gemengd en in een vorm gegoten. Bij de eerste poging had ik wat teveel gemaakt waardoor er nog een hoeveelheid in de mengbeker zat. Dat ging opeens roken en knetteren en werd heel warm! Ik schrok me kapot en heb dat bekertje buiten gezet en daar knetterde het nog even door.
Toen ik van de schrik was bekomen was dacht ik ik probeer het gewoon nog een keer, maar nu minder.
Weer goed afgemeten en weer precies hetzelfde! Het wordt loeiheet, rookt, en er verzamelen zich luchtbellen onderop en het is ook meteen hard.
Ik heb Xenos al een berichtje gestuurd want dit is toch niet goed?
Iemand ervaring hiermee?
Ik voel me nu echt zo'n mislukte professor haha! (Die van de film Flubber!)
Sinds een poosje kijk ik op YouTube filmpjes van mensen die de mooiste dingen maken met epoxy/resin.
Ik zag bij de Xenos een pakketje waarmee je met resin sieraden kon maken.
Uiteraard 2 flesjes die je 1 op 2 moet mengen.
Ik heb alles goed afgemeten met een weegschaaltje. Goed gemengd en in een vorm gegoten. Bij de eerste poging had ik wat teveel gemaakt waardoor er nog een hoeveelheid in de mengbeker zat. Dat ging opeens roken en knetteren en werd heel warm! Ik schrok me kapot en heb dat bekertje buiten gezet en daar knetterde het nog even door.
Toen ik van de schrik was bekomen was dacht ik ik probeer het gewoon nog een keer, maar nu minder.
Weer goed afgemeten en weer precies hetzelfde! Het wordt loeiheet, rookt, en er verzamelen zich luchtbellen onderop en het is ook meteen hard.
Ik heb Xenos al een berichtje gestuurd want dit is toch niet goed?
Iemand ervaring hiermee?
Ik voel me nu echt zo'n mislukte professor haha! (Die van de film Flubber!)
zaterdag 3 augustus 2019 om 10:54
Hoi,
Ik vond gelijk dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=l_v3cx5ioew
Ziet er leuk uit !
Ik vond gelijk dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=l_v3cx5ioew
Ziet er leuk uit !
Niet zeuren, gewoon poetsen.
zaterdag 3 augustus 2019 om 11:01
Nee want ik heb geen kleine maatbeker.wolkewitje schreef: ↑03-08-2019 10:40Ga je het dat ook in volume-verhouding mengen in plaats van in gewichts-verhouding?
Ik heb epoxy van AliExpress gebruikt nu.
En het gaat nu goed!
zaterdag 3 augustus 2019 om 11:09
Gewoon plastic bekertje kan ook.Redballoon schreef: ↑03-08-2019 11:01Nee want ik heb geen kleine maatbeker.
Ik heb epoxy van AliExpress gebruikt nu.
En het gaat nu goed!
zaterdag 3 augustus 2019 om 14:15
Van wat ik zie, meer hard kunststof. Tenzij je het niet goed ‘cured’, dan is het wel zacht en buigbaar.Blijenvrij schreef: ↑03-08-2019 09:05Dank je. Ik kende dit helemaal niet, maar lijkt me leuk om te doen.
Is dit nu een soort rubber, of meer hard kunstof?
¡Apagando las luces!
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:08
Ja klopt, het wordt keihard plastic.SombraOnline schreef: ↑03-08-2019 14:15Van wat ik zie, meer hard kunststof. Tenzij je het niet goed ‘cured’, dan is het wel zacht en buigbaar.
Ben nu een bal aan het maken. Heb mooie roze swirls gemaakt met een satéstokje.
Volgende week eens ergens injectienaalden zien te krijgen, dan lukt het vast beter!
Voor degenen die om linkjes van filmpjes vroegen, ik heb niet eenspecifiek filmpje. Ik zoek meestal op epoxy of resin en dan klik ik wat aan.
dinsdag 20 augustus 2019 om 10:07
Hee Redballoon, heb jij het inmiddels nog geprobeerd? Ik heb het setje ook gehaald, maar bij elk doosje wat ik opende was het verhardingsmiddel al hard aan het worden in het flesje 
Las op internet de tip om beide flesjes in warm water te leggen voordat je het gebruikt, daar wordt het minder stroperig door. Het werkte wel
Alleen vind ik het flesje van het verhardingsmiddel zo raar, het is moeilijk eruit te krijgen. Ik ga ook een ander merk bestellen, denk ik.
Mijn kitten was begonnen met wisselen en ik heb een tandje kunnen bewaren, die wil ik in een ketting verwerken
Maar ik wil het eerst onder de knie krijgen voordat ik dat tandje erin doe. Heb je misschien een link naar degene die jij op aliexpress had besteld?
Las op internet de tip om beide flesjes in warm water te leggen voordat je het gebruikt, daar wordt het minder stroperig door. Het werkte wel
Mijn kitten was begonnen met wisselen en ik heb een tandje kunnen bewaren, die wil ik in een ketting verwerken
¡Apagando las luces!
dinsdag 20 augustus 2019 om 12:42
Tip om het drijven tegen te gaan (ik weet niet of ik nu iets compleet overduidelijks zeg maar;) is om in lagen te werken. Laagje epoxy, nacht overheen laten gaan, voorwerp in leggen, laagje epoxy, weer een nacht uitharden en dan de afrondende laag!
dinsdag 20 augustus 2019 om 19:24
Ik heb beide verpakkingen van de Xenos geprobeerd en allebei zijn ze gewoon niet goed. Heb een klacht ingediend maar dan krijg je een standaard verhaal over geld terug. Ik vind het enorm gevaarlijk hoe het bij mij ging!SombraOnline schreef: ↑20-08-2019 10:07Hee Redballoon, heb jij het inmiddels nog geprobeerd? Ik heb het setje ook gehaald, maar bij elk doosje wat ik opende was het verhardingsmiddel al hard aan het worden in het flesje
Las op internet de tip om beide flesjes in warm water te leggen voordat je het gebruikt, daar wordt het minder stroperig door. Het werkte welAlleen vind ik het flesje van het verhardingsmiddel zo raar, het is moeilijk eruit te krijgen. Ik ga ook een ander merk bestellen, denk ik.
Mijn kitten was begonnen met wisselen en ik heb een tandje kunnen bewaren, die wil ik in een ketting verwerkenMaar ik wil het eerst onder de knie krijgen voordat ik dat tandje erin doe. Heb je misschien een link naar degene die jij op aliexpress had besteld?
Bij mij was ook 1 flesje harder geworden. Slecht spul! Heb nu online een grote verpakking van anderhalve kilo besteld en hen er veel mee bezig. Heb al echt leuke dingen gemaakt en ieder project gaat beter. Dit weekend ga ik een tafel met muntgeld gieten. Ben heel enthousiast haha!
Als je bij AliExpress op epoxy zoekt dan had ik 2 tubes, een blauwe en een roze. Kan niet missen.
Maar bij harjonpolyester.nl kun je ook goed terecht. Daar heb ik nu besteld. Ali duurt zo lang....
Erg leuk idee zeg om dat tandje te vereeuwigen! Ga je het in zo'n hangertjes mal doen?
dinsdag 20 augustus 2019 om 20:10
Ik ga morgen even zoeken op AliExpress en die andere website
Vandaag heb ik het nog een keertje getest met het Xenos setje, en nu ging het wel goed. De kleine vormpjes waren ook binnen 6 uur gewoon hard, maar de bubbels kreeg ik er helaas niet uit
Heb onder andere dit mee gemaakt om te testen:

Die tafel met muntgeld klinkt gaaf, volgens mij heb ik zoiets op youtube gezien, maar dan met een hele vloer
Het tandje wil ik inderdaad in een hangertje doen
Ik ga op zoek naar een iets groter hartje, want ik vind die van de Xenos net te klein, en de andere van de Xenos net te groot.

Die tafel met muntgeld klinkt gaaf, volgens mij heb ik zoiets op youtube gezien, maar dan met een hele vloer
¡Apagando las luces!
dinsdag 20 augustus 2019 om 20:20
Ziet er al goed uit! Zaten die glitters er bij bij jou? Bij mij zat dat er niet bij.... Ook geen kleirstof terwijl daar in de beschrijving wel over gesproken wordt dacht ik.SombraOnline schreef: ↑20-08-2019 20:10Ik ga morgen even zoeken op AliExpress en die andere websiteVandaag heb ik het nog een keertje getest met het Xenos setje, en nu ging het wel goed. De kleine vormpjes waren ook binnen 6 uur gewoon hard, maar de bubbels kreeg ik er helaas niet uit
Heb onder andere dit mee gemaakt om te testen:
Die tafel met muntgeld klinkt gaaf, volgens mij heb ik zoiets op youtube gezien, maar dan met een hele vloerHet tandje wil ik inderdaad in een hangertje doen
Ik ga op zoek naar een iets groter hartje, want ik vind die van de Xenos net te klein, en de andere van de Xenos net te groot.
Die mallen zou ik zeker bij AliExpress kopen. Heb online nog verder gekeken maar dan betaal je zooo veel meer...
Gaaf hè, die vloeren! Ik vind die tafels met een gieting tussen 2 stukken hout ook zo mooi.
dinsdag 20 augustus 2019 om 20:28
Nee, de glitters heb ik bij de So Low gehaaldRedballoon schreef: ↑20-08-2019 20:20Ziet er al goed uit! Zaten die glitters er bij bij jou? Bij mij zat dat er niet bij.... Ook geen kleirstof terwijl daar in de beschrijving wel over gesproken wordt dacht ik.
Die mallen zou ik zeker bij AliExpress kopen. Heb online nog verder gekeken maar dan betaal je zooo veel meer...
Gaaf hè, die vloeren! Ik vind die tafels met een gieting tussen 2 stukken hout ook zo mooi.
Op AliExpress zie ik al genoeg leuke mallen, dus dat wordt vandaag of morgen een bestelling plaatsen
Die tafels zijn echt gaaf! Vooral als ze er ook nog een ledstrip onder verwerken. Zou heel gaaf zijn voor een bureau!
¡Apagando las luces!
dinsdag 20 augustus 2019 om 20:32
Oooooohh die led strip had je niet moeten zeggen haha, dat is echt een super gaaf idee!!SombraOnline schreef: ↑20-08-2019 20:28Nee, de glitters heb ik bij de So Low gehaaldVind het wel jammer dat het echt de basis is, terwijl het voor sieraden is... En de meeste mensen willen dan wel kleur erbij
Op AliExpress zie ik al genoeg leuke mallen, dus dat wordt vandaag of morgen een bestelling plaatsen
Die tafels zijn echt gaaf! Vooral als ze er ook nog een ledstrip onder verwerken. Zou heel gaaf zijn voor een bureau!
Ik kreeg vandaag weer een nieuwe mal binnen. Een vierkante platte zeg maar.
Nog geen idee wat ik ermee ga maken. Misschien een zand met schelpen collage van de vakantie voor m'n peuter.
dinsdag 20 augustus 2019 om 21:05
Haha fantastisch toch!SombraOnline schreef: ↑20-08-2019 20:48Even bij 1 winkeltje op AliExpress wat dingen in m'n mandje gegooid. 24 euro voor 23 items![]()
Alleen duurt t zo lang voordat het er is...
Kan bijna niet wachten haha!
Ik had vandaag een mal voor een soort vaasje besteld.
dinsdag 20 augustus 2019 om 21:51
Door dit topic ben ik gestart. Ben aan het experimenteren en het is heel leuk om te doen. Heb ook een bestelling lopen bij Ali.
Ik kan niet wachten.
Nu is het zo dat het gietsel aan de bovenkant van de mal heel mooi glimmend wordt. Maar als ik het uit de mal haal, die kant is veel minder glimmend. Is dat bij jullie ook zo? Is daar iets aan te doen?
Ik kan niet wachten.
Nu is het zo dat het gietsel aan de bovenkant van de mal heel mooi glimmend wordt. Maar als ik het uit de mal haal, die kant is veel minder glimmend. Is dat bij jullie ook zo? Is daar iets aan te doen?
dinsdag 20 augustus 2019 om 21:54
SombraOnline schreef: ↑20-08-2019 20:48Even bij 1 winkeltje op AliExpress wat dingen in m'n mandje gegooid. 24 euro voor 23 items![]()
Dit scheelt veel he? In NL zou ik soms bijna een tientje per kleurstof kwijt zijn geweest. Dat vond ik wat te gek worden. Het enige nadeel is dat we erg veel geduld moeten hebben.
woensdag 21 augustus 2019 om 09:43
Ik heb dit ook! De kant van de mal is dan matte, inderdaad. Dat komt doordat de mal zelf ook matte is, volgens deze website!Blijenvrij schreef: ↑20-08-2019 21:51Nu is het zo dat het gietsel aan de bovenkant van de mal heel mooi glimmend wordt. Maar als ik het uit de mal haal, die kant is veel minder glimmend. Is dat bij jullie ook zo? Is daar iets aan te doen?
¡Apagando las luces!
woensdag 21 augustus 2019 om 20:08
Super leuk dat je er ook aan begonnen bent! Wat maak je?Blijenvrij schreef: ↑20-08-2019 21:51Door dit topic ben ik gestart. Ben aan het experimenteren en het is heel leuk om te doen. Heb ook een bestelling lopen bij Ali.![]()
Ik kan niet wachten.
Ik heb net wat munten opgepoetst en ik ga ze morgen vastplakken op het tafelblad. En dan dit weekend gieten. Zo spannend!!
Hierna ga ik een transparant tafelblad maken met skittles of hartjessnoepjes of m&m's erin. Wat lijkt jullie het leukst?
De tafelpoot wil ik maken van een transparante buis en daar ook snoep in. Maar dat doe ik niet met epoxy.
woensdag 21 augustus 2019 om 20:10
Plexiglas glimt, dus de epoxy zelf ookRedballoon schreef: ↑21-08-2019 20:01O ik heb dat niet... Ik heb zelf mallen gemaakt van plexiglas en het is aan alle kanten even helder.
¡Apagando las luces!
woensdag 21 augustus 2019 om 20:10
SombraOnline schreef: ↑21-08-2019 09:43Ik heb dit ook! De kant van de mal is dan matte, inderdaad. Dat komt doordat de mal zelf ook matte is, volgens deze website!
Aha, dat is het dus. Snapte er al niets van.
woensdag 21 augustus 2019 om 21:00
Redballoon schreef: ↑21-08-2019 20:08Super leuk dat je er ook aan begonnen bent! Wat maak je?
Ik heb net wat munten opgepoetst en ik ga ze morgen vastplakken op het tafelblad. En dan dit weekend gieten. Zo spannend!!
Hierna ga ik een transparant tafelblad maken met skittles of hartjessnoepjes of m&m's erin. Wat lijkt jullie het leukst?
De tafelpoot wil ik maken van een transparante buis en daar ook snoep in. Maar dat doe ik niet met epoxy.
Ik heb nog maar een paar mallen van bloemen en bladeren. Ben voornamelijk aan het experimenteren. Met vrij kleine mallen is het nog wel eens een gepriegel om te zorgen dat alles in de mal komt en er niet druppen over de rand gaan.
Heb bij Ali een soort druppelaar gekocht, zodat ik preciezer kan richten, dus dan zou het beter moeten gaan.
Persoonlijk vind ik hartjessnoep het leukst. Juist omdat er teksten op staan. Het klinkt wel heel erg leuk wat je aan het maken bent.
Als je niet herkenbaar wil zijn snap ik het, maar ik ben best nieuwsgierig naar een foto.