Scheidingsconvenant & ouderschapsplan
donderdag 22 augustus 2019 om 22:09
Goedendag,
Ik ben begin dit jaar gescheiden, na maanden is alles eindelijk rustig en op orde. Nu moest ik wat dingen uitzoeken in het echtscheidingsconvenant en kwam ik erachter dat de trouwdatum verkeerd staat als zowel de naam van ons kind . Daarnaast staan er nog een paar spelfouten in, tuurlijk weet ik dat ik hier zelf ook nalatig in ben geweest door het klakkeloos te tekenen. Echter vraag ik mij nu af, is dit wel rechtsgeldig ? Help!
Ik ben begin dit jaar gescheiden, na maanden is alles eindelijk rustig en op orde. Nu moest ik wat dingen uitzoeken in het echtscheidingsconvenant en kwam ik erachter dat de trouwdatum verkeerd staat als zowel de naam van ons kind . Daarnaast staan er nog een paar spelfouten in, tuurlijk weet ik dat ik hier zelf ook nalatig in ben geweest door het klakkeloos te tekenen. Echter vraag ik mij nu af, is dit wel rechtsgeldig ? Help!
anoniem_389717 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 23:20
4.73% gewijzigd
donderdag 22 augustus 2019 om 23:14
donderdag 22 augustus 2019 om 23:18
en ga jij nu naar de rechter om het convenant, waar de inhoud voor iedereen helder is, ongeldig zou zijn?Raquel2 schreef: ↑22-08-2019 23:14Ja ik snap uiteraard wie er bedoeld word en ik weet ook dat ik een jaar langer getrouwd ben geweest dan op het convenant vermeld staat. Maar het gaat meer om de juridische kant, een simpel contract wordt al snel nietig verklaard door een spelfout of iets dergelijks
Ik denk dat ze je niet serieus nemen
donderdag 22 augustus 2019 om 23:45
Dat is absoluut niet waar.Raquel2 schreef: ↑22-08-2019 23:14Ja ik snap uiteraard wie er bedoeld word en ik weet ook dat ik een jaar langer getrouwd ben geweest dan op het convenant vermeld staat. Maar het gaat meer om de juridische kant, een simpel contract wordt al snel nietig verklaard door een spelfout of iets dergelijks
Nietig is het sowieso niet, vernietigbaar ook niet in dit geval.