Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen als het lukt even uitgebreid reageren op iedereen want het gaat razendsnel, wel heel gezellig :)

Inmiddels weer in NL na een rit van bijna 24 uur vanuit Italiëmet autopech. Ruzie gehad met vriend toen we smacht terugkwamen door onze slaaptekorten dus t was niet echt wat. Waren klote dagen :(

Wou jullie even kort updaten over mijn zus (had moeite met t nieuws l door eigen kinderwens, ze zijn 10 maand bezig, leek gesust...)

Vandaag contact met haar gehad. Helaas pakte dit heel slecht uit. Had van mijn broertje gehoord dat ze hele rare uitspraken over mij deed, wou vragen waarom dat was. Er zat overduidelijk jog wat. Anyway. Ben uitgemaakt voor van alles en nogwat, dat was heel erg. Dat ze mij een zielig figuur vind, met mijn veel te oude vriend, dat ik niet goed bij mijn hoofd ben, dat ze niks met mij te maken wil hebben, dat ik nu geen recht heb om kids te krijgen ennz enz.. Het was lelijk. Ik verwacht een excuus en anders hoeft t van mij ook niet. Dit levert veel te veel stress op :cry:

Wel leuk : morgen ochtend naar de verloskundige. Ben als t goed is 11.4. Ben benieuwd wat ze gaan doen allemaal, hoe de echo is! Mam en vriend gaan mee :)
En zou een kat kunnen horen dat je zwanger bent? Kwam gister dus terug van vakantie en ze kwam weer lekker knuffelen, maar miauwde veeel vaker en wou onder de dekens en zo... Mijn lieve poezen kind haha :heart: :heart: g
@hufflepuf, wat vervelend eerst die ruzie met je vriend (wat slaapgebrek toch met je kan doen, wel weer uitgesproken inmiddels?) En dan ook nog met je zus. Niet leuk! Hopelijk laat je je niet te veel beïnvloeden door haar in je positiviteit en geluk tav je zwangerschap. Wat is jaloezie toch een nare eigenschap! Hopelijk draait ze toch snel bij. Kan je moeder niet eens goed met haar gaan praten? Misschien dat zij beter tot haar door dringt.

Veel plezier morgen bij de echo!
@smeren ivm strepen, goh! Dat die dure smeersels zo weinig uithalen he.. Hoor dat veel vaker. Denk toch vooral ook een genetisch iets? Ik heb zwitsel met lavendel liggen.

@domninoz, haha. Fijn dat je erom kan lachen! :-D moet zelf soms ook lachen als ik het type, heel slecht :rofl:

@jantientje, ja, hele vervelend :( ik had gedacht dat mijn zus het wel geaccepteerd had. Dat ze mij alsnog niet feliciteerde tijdens ons tweede gesprek kon ik wel relativeren zeg maar. Maar vind haar gedrag nu overstijgend aan jaloezie, het gaat alle fstsoensnormen voorbij. Mijn moeder is laaiend, echt laaiend. Die heeft ook de afgelopen tijd gezegd van goh, ja, ze vind het moeilijk Huffle, laat het maar weten. Die trekt wel weer bij. Onze opa wordt volgende week woensdag 86. Mijn moeder heeft gezegd dat ze een real life excuus verwacht voor haar buitensporige gedrag want dit tolereert ze van niemand van ons. Zie mijn zus en haar vriend er overigens eerder voor aan hun eigen kat op te eten dan tegen mij sorry te zeggen.

Ik ben overigens heel blij dat mijn broertje zo open kaart met mij heeft gespeeld (broertje en zusje zijn overigens beide nog heel jong, 17 en 18). Zoals dat ik ook niet wist dat ze nog zo negatief over de zwangerschap was, maar wat ik ook niet wist is dat ze het overal rondbazuind (met daarbij het verhaal dat ik dus zwanger ben van ene 'veel te oude man', dit mijn vooropgezet plan was).

Ze is zo verteerd door haar jaloezie, kvind het heel heftig.

Ach voor nu even focussen op de echo zo :sun:!
Huffle, wat erg voor je. Echt verdrietig. Je zus is ouder en 10 maanden aan het proberen? 10 maanden is helemaal nog niet zo lang, dat rechtvaardigt dit gedrag al helemaal niet. En een oude man, nou ja zeg. 42 jaar, come on. Er is leeftijdsverschil, so what. Hij is geen 60.

Sommige mensen hebben dat jaloerse heel erg. Ik herken het binnen mijn omgeving, wel op ander vlak. Ik weet hoe naar het kan zijn en zo dominerend. Gatver.

Dikke knuffel! En laat je wat weten mbt de echo?
Koekie: kan het me helemaal voorstellen. Had dat met eerste echo met 6-7 weken ook, dat de verloskundige en mn vriend heel enthousiast deden en ik echt dacht : uhhh tsja, ik denk dat ik het ook zie?!!
Haha.

Huffle: pff wat rot van je zus. Fijn dat de rest van je familie wel positief is. Ik hoop dat je je zus haar mening los kan laten en dat jullie elkaar later wel weer ‘vinden’.

Over of je kat het kan horen weet ik niet. Heb wel eens gehoord dat honden en katten het kunnen merken, maar dacht door je geur die veranderd.

Leeuw: pfoe je hebt wel wat stof doen opwaaien he.. haha. Ik ben je topic aan het lezen maar ben pas op de helft.
Ondertussen al met je vriend gepraat?

Hier was de termijnecho goed! Ben nu 11 weken, uitgerekende datum is 13 maart geworden.
Straks de 20 weken echo en pretecho voor geslacht inplannen en volgende week bloed prikken.
Koffie Gefeliciteerd met je goede echo :) wat fijn!

Kat mijn kat reageerde heel erg de vorige zwangerschap, maar dit keer wat minder. Misschien omdat ze weet wat voor terror er van komt :rofl: ( ze is echt ontzettend lief hoor voor mijn dochter, dat is alleen niet altijd wederzijds)
Toen ik net bevallen was wilde ze niks van me weten, mijn kraamverzorgster zei dat dit vaak gebeurde. Je ruikt dan anders, waarschijnlijk uit bescherming tegen dieren toen we nog tegen een boom aan moesten bevallen in het bos :sherlock:
hufflepuf wat aso zeg van je zus! Wel fijn dat je moeder je zo steunt. Maar het blijft echt rot zo.

sambabal Fijn dat je weer kunt werken! Hopen dat het snel helemaal opknapt. Volgens schema zou het nu af moeten nemen he :)

leeuw balen zeg van je man. Ik zou echt not amused zijn als man ineens afspraken verandert. Gaat hij echt niet meer op die 4 dagen terugkomen denk je?

Echo is nu wel lang wachten he! Vorige zwangerschappen heb ik dat gewoon afgewacht, maar nu lekker over 3 weken een geslachtsecho. Hoera, kan echt niet wachten!
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Vanaf hoeveel weken doen ze bij jullie een geslachtsbepalende echo? Hier verschilt het nogal, een heel vroeg met 14 weken al. Andere weer 15 en de derde vanaf 16 weken. Ik ga toch voor zekerheid en wacht geduldig af tot 16 weken. Laat het bij dezelfde vrouw doen als mijn eerste zwangerschap. Maar zij doet het dus ook pas vanaf 16 weken. Ik denk zelf een jongetje aangezien mijn zwangerschap toch wel anders is!
Kleinaapje, op welke manier is de zwangerschap anders? Ik vind de mijne ook anders namelijk.

Hier is de geslachtsbepaling met 16 weken.

Hier heeft onze kat nooit gereageerd op de zwangerschap. Ze is niet heel aaibaar en vindt kinderen helemaal niks. Het liefst loopt ze met een grote boog om de kleine heen.
@Klein aapje hier ook heel verspreid, maar heb hem zelf ook met 16 weken gepland!

@Kat geeeen ervaring met katten. Ik heb zelf een hond en die reageert heel duidelijk. Zoekt lekker mijn grenzen en ligt de hele avond met zijn snoet op mijn buik.

@Leeuw, ooh men wat rot! Kan me voorstellen dat je je heel naar hierdoor voelt. Ik zou zeker nogmaals met hem in gesprek gaan. Hoezo nu al afspraken verbreken?

@Vegetarisch ben ik inderdaad normaal ook niet, maar vlees bakken staat me heel erg tegen nu. Dus wij eten heel veel vegetarisch nu haha.

@Koffie haha ja die hormonen zijn een feestje! Nee hoor, we hebben geen actieve vakantie gepland :) lekker relaxen!

@Huffle ah wat naar. Heb je eerst een redelijk goede reactie en nu dit weer! Je hoeft inderdaad echt niet alles te pikken van haar hoor! Er zijn ook grenzen en ik zou die ook zeker bereikt hebben nu. Dat ze zelf ook graag een kindje wil snap ik, maar ze hoeft het niemand te misgunnen.. Hoe was je echo?

- Werk en misselijkheid
Het gaat echt elke dag beter, halleluja! Enkel ochtend nog flink misselijk of wanneer ik honger krijg. Verder is het goed te doen en ben ik alleen heeeel erg moe na een dag werken.
@koffie, wat heerlijk een goede echo :D!

@zus, ja, het is echt k*t. Van mijn vriend mag ik dagelijks even een klaagmomentje hebben en dan weer verder want hij merkt (en ik ook) dat ik zoveel stress krijg van alle familie situaties, meer dan goed voor ons is..

@koekie, haha, dat van die boom! Ja, bijzonder hoe dieren kunnen reageren..

Nou, mijn echo ook gehad! Was zo'n leuke afspraak, mams erbij en mijn vriend aan t filmen! Was heel grappig want de buikecho was niet mega duidelijk, omdat ik net had geplast. Ik zei; een inwendige echo is prima hoor! En je zag mijn vriend echt zo kijken van.... ohhhnee, de broek gaat uit, dit kan ik niet filmen voor de familie :rofl: :rofl: Daarna was t wel duidelijk, klein spartelend erwtje haha. Echt al een mini baby he, vonden jullie dat ook zo gek? Mijn uitgerekende datum staat nu op 9 maart ipv 6 maart. Ben helemaal in de wolken :heart: Heb van mijn mam vanmiddag een paar zwangerschapsleggings en shirt gehad bij de prenatal. Mijn zusje was ook mee. Was een geweldige babybubbel dag dit :heart: :heart: :heart:
hufflepuf
Fijn zo’n goede echo, lekker van genieten!

zonnebloemetje
Eerste zwangerschap, een dochter, toch wel misselijk geweest. Nu alleen als ik niet op tijd ging eten. Had toen een enorm onrustige huid en nu is mijn huid rustiger en minder last van de hormonen! Dus vandaar dat ik denk een jongetje haha
Sambabal, wat fijn dat het echt beter gaat. Hopelijk blijft het nu zo. Hg is zo verrot.

Huffle, wat fijn dat het een babybubbeldag was. Heerlijk met al die familietoestanden. Even de aandacht op iets moois.

Kleinaapje, hier is het precies andersom. Eerste zwangerschap geen seconde misselijk en nu wel. Niet overgeven overigens, maar ga juist eten. Huid merk ik niet zo. Wel ben ik emotioneler en vermoeider dan de vorige keer. Mijn eerste is een jongen. We gaan het zien .....

Ik merk wel dat de misselijkheid minder is en ik lijk iets minder moe.

Nu 10+2. Dinsdag termijnecho en ik word alweer zenuwachtig. Mijn vertrouwen is goed door de mangel gehaald.
Hufflepuf wat fijn dat je echo goed was!

Gisteravond belde de verloskundige al voor de uitslag van de NIPT. Echt super snel, gewoon de volgende dag al.
Alles was goed, heel erg fijn!
Kleinaapje ik heb hem met 14 weken gepland. Ik voel me ook heel anders, mijn man denkt dat het een jongen is. We gaan het zien 1-9 :love:

Huffle Gefeliciteerd met je goede echo! Was je zusje mee, reageerde ze nu wel beter? Ohh dat plassen/niet plassen voor de echo's is ook niet te plannen toch!

Chloé wow dat is heeel snel!!! Dan verwacht je toch een tijdje in spanning te zitten. Fijn dat alles goed is!

Zonnebloemmetje :hug: ik hoop dat een mooie echo je weer vertrouwen geeft! En dan is het hopelijk snel die 12 weken :heart:
Chloe, wat heerlijk. En zo snel. Dat hoop ik voor mezelf ook.

Koekie, wat snel al 1-9. Spannend.

En ik hoop het ook Koekie dat die 12 weken er snel mogen zijn.
Pfoe, wat wordt er veel geschreven! Het lukt me even niet om op alles te reageren zo via m'n telefoon. We zijn een weekend weg, het is heel fijn maar ook wel heel anders nu ik zwanger ben. Sowieso waren de hormonen de eerste avond volop aanwezig omdat ik niet helemaal tevreden was over de kamer die we geboekt hadden. Pfff was zo boos! Daarnaast werd ik even goed geconfronteerd met hoe snel ik buiten adem ben nu ik zwanger ben :') we hebben gister veel gewandeld en dat was niet altijd makkelijk. Had er vandaag ook best veel last van. En nu heb ik ook nog diarree. Zo klote. Waarschijnlijk een combi van iets gegeten wat niet lekker is gevallen, de warmte, en te weinig slaap (want bed is dus te klein). Aaargh. Zo frustrerend :(
Weer goede echo's lees ik, fijn!

@kleinaapje : welkom in deze gezellig drukke groep! Wat fijn dat deze zwangerschap beter lijkt te verlopen!

@sambabal, hihi fijn dat ik niet de enige ben. Zo'n mooi geluid. Wilde even die bevestiging van het hartje... En sorry voor de honger ;)
Super leuk, een geslachtsbepaling, wij gaan 5/9. Fijn dat het steeds wat beter gaat!

@leeuw: knap dat je tegen je man rustig gebleven bent. Snap je gevoel daarin en je vaak heel goed. Wellicht is het voor hem anders als het kindje er is. Mannen kúnnen er wat gemakkelijk over denken. Misschien vindt hij het lastig om nu (al) zijn poot stijf te houden?

@chloe: wat irritant van het prikken! Tijdens mijn eerst zwangerschap lukte het steeds zo slecht. En moest nogal wat prikken, hihi. Op een gegeven moment pakten ze een ader in mijn pols, aan de zijkant zo'n beetje. Ben blij dat het nu allemaal weer normaal gaat. Alhoewel de verloskundige laatst 2x mis zat. Kwam geen bloed uit. Joh... :hihi:

@Hufflepuf: wat een verdrietige situatie met je zus zeg! Lijkt me inderdaad verstandig om afstand te nemen wanneer ze geen excuses aanbiedt en haar gedrag/houding niet verandert. Fijn dat je wel gesteund wordt in deze situatie, maar het geeft inderdaad toch stress, waar je nu helemaal niets aan hebt!
Wat katten betreft, wij hebben 2 katers. Die voelen het héél duidelijk aan ja! De één is weer super aanhankelijk en wil de hele dag op mijn buik liggen. De ander vindt me leuker als ik niet zwanger ben en neemt juist afstand.

@zonnebloempje: op naar die 12 weken inderdaad...

@geslachtsbepaling: Tijdens de 1e zwangerschap met 16 weken een pretecho, 2e zwangerschap met 15 weken bij de verloskundige, extra service. Nu verhuisd en 5/9 hebben wij de geslachtsbepaling. Nog 1,5 week! Ik ben dan 15 weken.
MAAAARRRR.... Afgelopen donderdagavond dus een pretecho gehad (en het hartje voor het eerst heel duidelijk gehoord via de echo, prachtig. Kindje was ook heel beweeglijk) en ze dacht toch echt te zien dat we een 3e zoon krijgen! Ze was behoorlijk overtuigd. Het lijkt haar sterk dat dat wat ze zag nog gaat veranderen in een vrouwelijk geslachtsdeel, haha! Ik was nog maar 13+1 donderdag, dus we houden er rekening mee dat het toch een meisje kan zijn. We zouden een 3e jongen wel echt heel gaaf vinden. Vooral voor de jongens zelf. Vonden een meisje allebei toch spannend na 2 jongens. Heb mezelf ook altijd als 'jongensmoeder' gezien. Dat kan ik ook met recht zeggen, met 3 zonen. Nog even wachten!
Domninoz wat spannend! Ik ben benieuwd of het inderdaad een jongen blijkt te zijn. Ik geloof dat je na 2 jongens iets meer kans hebt op een jongen dan een meisje (ook echt 54 IPV 52% of zoiets dus nagenoeg verwaarloosbaar).

Hier nog een weekje wachten :hyper:

Vlaflippie wat vervelend dat je zo slecht hebt geslapen en aan de diarree bent. Je had je weekendje weg vast anders bedacht :(

Ik ben ook een weekendje weg, wat een weer! In de middag proberen we ergens binnen te gaan zitten. Aan alle dames: goed smeren hè! Je hebt kans op een zwangerschapsmasker, dus factor 50 op je gezicht (oké en op de rest is dat ook niet verkeerd natuurlijk.)
@vlaflippie: hè, wat jammer... Ik hoop dat je vannacht beter geslapen hebt in ieder geval! Diarree heb ik tijdens de zwangerschap trouwens zomaar. Zonder dat ik echt wat gegeten heb en ook niet per se met dit gekke weer. Maar niet leuk!!
vlaflippie balen is dat! Ben je lekker weg... hopelijk gaat vandaag beter!

chloe fijn een goede uitslag!

koekie geldt dat ook voor meisjes? Daar heb ik er 2 van. En ik ga voor een jongen nu :A: (geintje hoor maar zou leuk zijn)

Is t bij jullie ook al warm? Ik kan er niet zo goed tegen tegenwoordig. Ik ben blij dat t winter is tegen de tijd dat we uitgerekend zijn, lekker koel!
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Leahv daar heb ik geen onderzoek over gelezen :hihi: ben benieuwd wat jullie nu krijgen. Mijn man is de jongste na 2 meisjes, dus het kan zeker ;-)
Hier het paar dagen in stacaravan geweest waardoor geen reactie. Lekker om even niet te hoeven/kunnen maar merk wel dat ik niet goed met hitte ben.
Zoon wilde niet meer weg. Lekker overal glijbanen en zwembad vlakbij

@kleinaapje welkom. Mijn zoon wordt ook bijna 2 :)

@leeuw zou dat ook niet grappig vinden van mijn partner. Had hij nog reden waarom hij terug komt op gemaakte afspraken?

@ Huffelpuf balen van je grote zus. Fijn dat je moeder, broertje en zusje achter je staan. Hier ook sneller mopperig als ik moe ben

@ Sambabal fijn dat weken wat ging

@ domino ik wil ook nog wel een zoon. Maar twijfel nog steeds of ik het wil weten

@ koekie geniet van je weekendje weg

@ vlaflippie herkenbaar hoor. Vind die hitte ook niets. Hopelijk toch nog beetje leuk gehad

@ goede echo's: neem wat fijn meer goed nieuws! Hier 3 september termijn echo en daarna bloedprikken plannen. Was bloeddonor dus niet heel moeilijk te prikken en wel wat gewend
En al eerste goede nipt bekend. Had je met of zonder nevenbevindingen?

@ beweging voelen: was bij mij vorige keer pas vlak voor 20 weken echo met voorliggende placenta. Hoop nu wel eerder. Echt goede beschrijving heb ik niet voor je

Ben vast weer iemand vergeten met grote groep maar blijft vooral delen want lees het wel en rest volgens mij ook
Hello ladies,

Het weekend heb ik niet gereageerd: ik lag voor pampus in de schaduw in de tuin. Mán wat trek ik dit weer momenteel slecht zeg :-o !
Heb wel gelezen maar had geen puf om te typen.

En sorry als ik nu dames vergeet, maar ben eigenlijk aan het werk maar wilde even van me laten horen.

Leeuw: ik heb het hele weekend aan je gedacht. Wat een vervelende situatie is dit zeg. Is er nog over te praten met je man? Mij zou vooral in de weg zitten dat jullie een afspraak hadden die hij heeft verbroken, zonder jou in de andere beslissing te kennen. Daar zou ik het echt met hem over willen hebben. En ik had je een dikke knufel willen geven maar hier komt ie dan digitaal: :hug:

Huffle wat een toestand met je zus zeg! Iets gaat er niet helemaal goed bij haar. En dat zij aan het rondvertellen is dat je zwanger bent is helemaal schandalig. Het is aan jou om het de wereld in te brengen niet aan haar. Maar goed, makkelijk praten vanaf hier, jij zit er midden in. Gelukkig is je moeder erg duidelijk, dat moet jou zeker steunen.

Chloe wat heerlijk dat je zo snel een positieve uitslag kreeg zeg, zal toch een hele opluchting zijn! Ik ga maandag 2/9 bloed prikken, hoop dat de uitslag via Belgie ook snel is!

Wij hebben het nieuws gisteravond aan m'n schoonouders verteld: ze vonden het fantastisch nieuws en reageerden heel leuk. Het wordt hun 7e kleinkind :-) en waarschijnlijk wel de laatste.

Hoe is of was het weekendje verder koekie? Wij zouden ook zo graag nog even weg willen, maar ik heb geen oppas voor de hond dus dat gaat helaas niet.

Werkse en sterke allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven