Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 18:57
99.73% gewijzigd
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 18:56
99.08% gewijzigd
Al een hele poos hier niet geweest. Vanmorgen helemaal in een dip en doodsjagrijnig. Heel slecht geslapen en dan constant het overdreven vrolijke gezicht van de weerman in m’n kop: “morgen weer heeeeerlijk weer, we hebben weer een hittegolf!!” Oh, wat zijn we blij.. :frusty: :sick: :furious: :thunder: Welke gek vindt dit lekker? Wie kan slapen met die hitte? Het lukt me zelfs niet mét ventilator...
-Akeleila- schreef:
26-08-2019 14:03
Ja, hij is al helemaal gewend. Het nest was van een vriendin van ons en ze had hem al een paar keer meegenomen om vast een beetje te wennen bij ons. Dat is goed gelukt. Toen we hem definitief ophaalden uit het nest, stapte hij hier het huis binnen alsof hij nooit anders had gedaan. :)

En hij houdt zich prima met de hitte. Is met zijn derde hittegolf bezig sinds zijn geboorte, dus hij weet ook niet beter dan dat het warm is. Die schrikt zich straks wild als het kouder wordt. :D
Oh wat fijn! Klinkt alsof hij helemaal op zijn plek is bij jullie. Geniet maar lekker van hem. Wel balen dat je nu verplicht naar buiten moet meermaals per dag met dit hete weer. :proud:

Bedankt voor de tips over de airco's allemaal. Ik ga er nog eens over na denken of het wel nut heeft in mijn slecht geisoleerde huis. Op zich red ik me wel met de torenventilator bij 30 graden maar vanaf 35 of meer wordt het toch wel erg heet hier in huis. Het is hier gisteren niet boven de 27 geweest binnen al was het boven wel wat warmer. Vandaag iets heter dan gisteren dus zal wel 28 worden al schijnt het ook bewolkt te worden hier. Dat zou fijn zijn tegen de middagzon die op de ramen staat.
Ik heb wel aardig geslapen, met alles open. Maar weer knallende koppijn en blij dat ik niet naar mijn werk hoef vandaag. Ik hoef morgen pas en dan is het max 28 graden. Dus al een stuk minder erg. Nog een dagje dan is het ergste weer geweest. Donderdag alweer lekker koel en vanaf dan gaat het hard omlaag. Zeker die maandag.

Ik merk wel dat de gordijnen nat maken echt helpt. Ook het karton voor de ramen en de handdoeken ervoor hangen is best effectief. Scheelt denk ik zo 2 graden binnen. Ik had het vorig jaar met 31 graden veel heter binnen, kan ik me herinneren.
In mijn volgende huis ga ik denk ik toch maar voor lamellen of iets anders dat beter zonwerend is dan die dikke zwarte gordijnen. Ze zuigen de zon op.

Mijn moeder heeft dat ook heel erg, dat ze die sociale druk voelt om leuke dingen te gaan doen met dit weer. Ze zit nu met een blessure in haar hand en kan niet zoveel dus ze moet rustig aan doen en daar baalt ze nu helemaal van, nu het zulk lekker weer is. Ze had liever nu regen gehad, dan kon ze lekker een middagje Netflixen zonder schuldgevoel dat ze niets leuks aan het doen was. @(
Ik heb daar echt nog nooit last van gehad. Als kind al niet. Ik moest van haar ook altijd, lekker naar buiten, met dit weer en ik weigerde dat meestal gewoon. Ik zat lekker op mijn kamer te spelen, waarom moest ik dan naar buiten?
Ik voel totaal geen extra druk om leuke dingen te doen met dit weer. Ik doe wat ik wil, klaar. Ik heb gisteren de hele dag voor de TV gehangen. Omdat het kon.
En als ze me morgen op werk vragen wat ik gedaan heb met dit weer, krijgen ze dat antwoord. Nu weet mijn collega wel beter en weet ze dat ze ik met dit weer niet naar buiten ga. Zij vindt me altijd een beetje raar omdat ik niet van de zomer houd maar ze zeurt er nooit over. Ik ben gewoon die maffe winterliefhebber. Prima hoor. :proud:
Ik doe sowieso weinig sociale dingen, ga zelden de deur uit in het weekend dus ik ben sowieso saai met gesprekken bij de koffiepauze. Ik ben nou eenmaal een huismus. We zijn wie we zijn. :yes:
Ik probeer daarom nu 's morgens iets te doen of lekker buiten te zitten. Rond 1 uur zet ik dan binnen de airco aan en ga binnen zitten. Gisterenmiddag lekker Secret Life of Pets 2 gekeken. Airco aan, dekbedovertrek op de bank, watertje erbij, Het wordt dan zon 25 graden in de caravan en dan is het wel uit te houden.

Vandaag iets anders, straks eerst naar het verpleeghuis waar mijn moeder heeft gelegen. Gesprek met haar artsen. En vanmiddag varen met de dochter van mijn vriend en haar zoontje. Hopelijk is het niet al te druk, dan varen we naar een eilandje, parasols mee voor schaduw en dan lekker het water in. Water is 19 graden, dus dan koel je wel af.

Vannacht redelijk geslapen. Ik werd om 3 uur wakker en toen was het 21 graden binnen. Toen kon de airco wel uit. Aankomende nacht ook maar weer op de bank. Het is wat ongezellig, maar beter dan in een warme slaapkamer met een warme vent ernaast die ook nog snurkt. Dan liever op de bank met af en toe een kat bij me.
Zómerliefhebbers zijn raar....
Jedidja1971 schreef:
27-08-2019 08:31
Nee hoor. Zij houden van de zomer en verafschuwen de winter. En wij hebben een hekel aan de zomer en aanbidden de winter. Niks geks aan.

En als ik Gerard Ekdom ooit eens tegenkom dan sla ik m op zn bek. Mijn god, die man kweelt alleen maar over de zomer en komt bijna klaar op de radio als het 30+ graden is. En maar lullen over de bbq. Het is dat ik de muziek van Radio 10 zo leuk vind...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik heb ook net wat gedaan in huis, 2 wassen en stofgezogen. Zo de vaatwasser aan en de rest ( die nu al weken amper gedaan is door mij of partner) komt na het weekend wel weer.

De AH komt de boodschappen brengen vanavond, ik kan echt niet lekker lopen. En ik moet alleen nog om 15.00 uur naar buiten voor de kinderen.

Ik moet eigenlijk wat werken maar omdat ik dat thuis kan denk ik dat ik dat vanavond en donderdag ga doen.

Ben erg ziek en veel pijn, ik heb een tense apparaat voor 1 van de pijnklachten maar de elektroden voor op mijn lichaam hebben een gel die bij warmte echt gaat irriteren.

En heb dus al een paar weken blaren en jeuk. Heb nu 3 dagen hem niet op, hopelijk geneest het snel want met 30/25 graden aan de opiaten helpen niet qua ziek zijn.

Ben zo misselijk en slap.

Is het al donderdag? :heart:
Jedidja1971 schreef:
Niet allemaal. Mensen houden er van of niet. Net als wij van de winter houden. Vind ik niet raar.

Ik vind mensen raar die niet begrijpen dat anderen misschien van wat anders houden. Of dat ze er echt last van hebben. En dat er geen enkel begrip is. Ook niet als je aangeeft dat het niet een voorkeur is maar iets waar je echt ongelukkig of ziek van word.

Of van die mensen die maar roepen dat vroeger kinderen ook gewoon in de hitte naar school gingen. Dat het aanstellerig is dat er een hitte protocol is en dat de kinderen bij zulke weken wel een een dagje tropenrooster hebben of ventilators meenemen ect.

Vroeger was de zomer vaak koeler. Korter. Record na record word verbroken en niet per 10 jaar maar gewoon meerdere keren in 1 zomer afgelopen paar jaar.
En waren er amper hittegolven of 30-35-41 graden die een week aanhielden en meerdere keren per zomer.

Dat vergeten ze dan even bij zulke uitspraken. Vroeger waren zij bikkels en de rest zijn aanstellers, want is toch heerlijk.. die mensen zijn inderdaad raar.
Ik ben zo jaloers als ik lees dat het bij jullie morgen al onder de 30 graden duikt, aldus het KNMI moet ik het morgen nog met 34 graden doen :cry: .

Wat vreselijk naar allemaal Lucifer. Kunnen je kinderen zich na school wel wat vermaken zelf, dat je wel ook wat kan blijven liggen?

Naast mijn chronische hoofdpijn klachten die altijd erger worden door warmte, heb ik ook een bijholteontsteking opgelopen. Wilde mezelf trakteren op uitslapen omdat dat deze week nog kan, maar werd al om 7:00 wakker toen de zon vol op mijn slaapkamerraam scheen. Nu maar wat op de bank hangen en wat Netflixen. Moet er vanmiddag wel per se uit, ook nog op het midden van de dag. Ik hoop maar dat ik niet smelt :nut: .

Oh en ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb zeker de petitie getekend! En iedereen in mijn omgeving (iedereen zijn in dit geval alle mensen die voor wintertijd zijn) onder lichte dwang hetzelfde laten doen.
Zie net dat de Lees Ook zichzelf ook al als geloofwaardige nieuwsbron omtrent weer ziet. Dan heb ik nog liever Kiki en haar avontuurtjes. Ik wil niet geconfronteerd worden met ongevraagde weersverwachtingen. Maar of ze in het CM topic een verzoek tot verwijderen van dit soort quatsch ook honoreren. :hamer:
Hier ook gewoon 30 hoor blabla :(
Ik heb zonet het bed verschoond, een was in de machine gepropt en de benedenverdieping gestofzuigd, en nu vind ik het welletjes voor vandaag...
Vanmiddag wel werken, maar gelukkig is daar een goed afgestelde airco, het is er niet te warm en niet te koud maar precies aangenaam.

Iets anders: wat eten jullie met dit weer? Ik heb eigenlijk weinig trek, maar er zal toch iets in moeten, van niet eten word je ook zo gammel....
Wij eten vandaag brood, man is werken en de kinderen hebben ook geen trek in warm eten.
Gisteren salade met kant en klaar stokbrood en smeersels en morgen maakt mijn man eten, ik eet zelf amper en weiger misselijk in hete keuken te gaan staan. ;)
Blablabla97 schreef:
27-08-2019 09:08
Ik ben zo jaloers als ik lees dat het bij jullie morgen al onder de 30 graden duikt, aldus het KNMI moet ik het morgen nog met 34 graden doen :cry: .

Wat vreselijk naar allemaal Lucifer. Kunnen je kinderen zich na school wel wat vermaken zelf, dat je wel ook wat kan blijven liggen?

Naast mijn chronische hoofdpijn klachten die altijd erger worden door warmte, heb ik ook een bijholteontsteking opgelopen. Wilde mezelf trakteren op uitslapen omdat dat deze week nog kan, maar werd al om 7:00 wakker toen de zon vol op mijn slaapkamerraam scheen. Nu maar wat op de bank hangen en wat Netflixen. Moet er vanmiddag wel per se uit, ook nog op het midden van de dag. Ik hoop maar dat ik niet smelt :nut: .

Oh en ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb zeker de petitie getekend! En iedereen in mijn omgeving (iedereen zijn in dit geval alle mensen die voor wintertijd zijn) onder lichte dwang hetzelfde laten doen.
Ja, gelukkig wel, jongste heeft er ook last van, dus die ligt in onderbroekje voor de aircooler. Filmpjes kijken of te lego-en.
Oudste kan heel goed niks tegenwoordig dus beetje hetzelfde, telefoon loeren of een film kijken.

Klinkt ook zwaar kloten die hoofdpijn en bijholteontsteking. :-| Sterkte vanmiddag!
Madrid87 schreef:
27-08-2019 07:48
Oh wat fijn! Klinkt alsof hij helemaal op zijn plek is bij jullie. Geniet maar lekker van hem. Wel balen dat je nu verplicht naar buiten moet meermaals per dag met dit hete weer. :proud:

Ja, de timing had beter gekund. :mrgreen:
Madrid87 schreef:
27-08-2019 07:48
Ik voel totaal geen extra druk om leuke dingen te doen met dit weer. Ik doe wat ik wil, klaar. Ik heb gisteren de hele dag voor de TV gehangen. Omdat het kon.
En als ze me morgen op werk vragen wat ik gedaan heb met dit weer, krijgen ze dat antwoord. Nu weet mijn collega wel beter en weet ze dat ze ik met dit weer niet naar buiten ga. Zij vindt me altijd een beetje raar omdat ik niet van de zomer houd maar ze zeurt er nooit over. Ik ben gewoon die maffe winterliefhebber. Prima hoor. :proud:
Ik doe sowieso weinig sociale dingen, ga zelden de deur uit in het weekend dus ik ben sowieso saai met gesprekken bij de koffiepauze. Ik ben nou eenmaal een huismus. We zijn wie we zijn. :yes:

Hier ook zo. Als ik met warm weer binnen wil zitten dan doe ik dat lekker. En het zal me aan mijn derrière oxideren wat anderen daarvan vinden. :)
Jedidja1971 schreef:

Niet raar. Anders. :proud:
kitchenwitch schreef:
27-08-2019 09:56
Ik heb zonet het bed verschoond, een was in de machine gepropt en de benedenverdieping gestofzuigd, en nu vind ik het welletjes voor vandaag...
Vanmiddag wel werken, maar gelukkig is daar een goed afgestelde airco, het is er niet te warm en niet te koud maar precies aangenaam.

Iets anders: wat eten jullie met dit weer? Ik heb eigenlijk weinig trek, maar er zal toch iets in moeten, van niet eten word je ook zo gammel....

Salades, salades en nog eens salades. En ik heb zelf momenteel weinig inspiratie, dus ik eet de kant-en-klare uit de supermarkt. Die van AH vind ik het lekkerst en kunnen best een poosje als maaltijd dienst doen.
Hier vanmorgen ook even wat huishoudelijke klusjes gedaan. Ik stel het douchen dan even uit. Zweet me toch dood, dus dat doe ik dan ná het stofzuigen enzo.

De regio waar ik woon wordt morgen ook nog getrakteerd op een bloedhete dag, hoezee... :P Dat van weercijfer 9 snap ik ook echt niet. Zodra je een kwartier buiten staat fikt je huid eraf. Zonsterkte is enorm hoog, vind ik geen 9.

Wij eten veel dingen uit de oven (warmt alleen de kamer weer een halve graad mee op), brood, wraps, salade... dat soort dingen. Normaal eet ik in de zomer rustig een bord stamppot, maar met dit weer wil ik echt niet achter het fornuis.

De zomerliefhebbers mogen van mij van de zomer houden hoor. Ik vind het alleen vervelend dat je altijd als zeurpiet wordt neergezet als je aangeeft genoeg te hebben van die hitte. Ik heb er gewoon echt last van. En zo te lezen meer mensen hier :sigh: Nog even volhouden!!
Ik probeer rustig te blijven tussen allemaal drukke pubers op werk. Wat ik eet zie ik wel. Misschien ligt er nog iets in de vriezer. Ik denk dat ik aan het einde van de dag een flinke huilbui ga krijgen.
Ik denk dat wij eerder de afwijkende mensen zijn hoor, als winterliefhebbers. :proud:
Ik hoor zelden iemand in mijn omgeving zeggen dat ze niet van het licht houden en van een warme dag. Ze kijken me geregeld gek aan als ik zeg op te leven van de kou en het vroege donker. Volgens mij houdt het gros van de mensen wel van zonnige dagen, niet per se zo heet als vandaag maar wel van 25 graden en een zonnetje.
Ik heb ooit eens een collega gehad die er zo over dacht als wij, maar dat was ook de enige en ik kom bij heel wat bedrijven en ken heel wat collega's.

Ik eet gewoon brood of een salade met dit weer. Of een paar dagen terug een blik soep, maar daar krijg ik het alleen maar heter van dus dat doe ik nu niet meer. Ik heb eten in huis voor tortillas maar ik ga nu echt niet in de keuken staan. Veel te heet voor. Wel heel fijn dat het nu rond half 8 alweer donker wordt s'avonds. Dan gaat de zon al van mijn raam af, in de hoogzomer is dat pas rond half 10.
Madrid87 schreef:
27-08-2019 10:58

Ik heb ooit eens een collega gehad die er zo over dacht als wij, maar dat was ook de enige en ik kom bij heel wat bedrijven en ken heel wat collega's.
Naar aanleiding hiervan. Hebben jullie veel mensen zoals wij om je heen? Ik hoop dat jullie ook ‘in het echte’ leven wat steun bij andere mensen kunnen vinden! :heart: Ik heb iemand in mijn naaste omgeving die ook aan zomerdepressies lijdt, vind het vreselijk voor die persoon maar het kan heel fijn zijn om even een berichtje te kunnen sturen als de ellende van lang licht weer begint. En gewoon ‘s avonds laat als het donker is af te kunnen spreken, zonder dat daar een BBQ of andere ‘zomerse’ activiteit aan verbonden hoeft te worden. :jump:
Mijn 6 jarige dochter. Helaas voor haar heeft ze er ook een beetje last van.

Verder niet.
Ik kom ook weer even om het hoekje kijken om mee te kletsen.

Ik was gister een oen en had spullen voor macaroni gehaald, dus uiteindelijk om 7 uur toch maar in de keuken gestaan met de volle zon erop.. Dat was niet zo handig, maar nu hoef ik gelijk vandaag en morgen geen eten meer klaar te maken, dus dat scheelt dan wel weer.

En nee, ik heb echt niemand om mij heen die net als ik niet van de zomer houdt. Maar nu heb ik sowieso niet zo heel veel mensen om me heen, daarom zijn topics als deze erg welkom :)

En ik ben ook wel blij inderdaad dat het eerder donker wordt, alleen moet ik dan ook eerder de deur dicht doen waardoor er minder tijd is om af te koelen binnen. Iets met spinnen fobie enzo.. hehe :P

Hopelijk valt het voor jullie allemaal een beetje mee vandaag! :heart:
You can't make a rainbow without a little rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven