Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Esprietje het was heerlijk. Wel (bijna) te warm om dingen te doen. Even een stukje lopen om een ijsje te halen was al bijna niet te doen. Gelukkig veel schaduwplekken waar het redelijk vertoeven was en de kleintjes daar nog redelijk kunnen laten spelen.
Klinkt goed Koekie, ondanks de warmte! Heb je deze week de geslachtsbepaling? :D
Domninoz zondag! Vind het echt heel spannend :hihi:
Koekiemonster26 schreef:
24-08-2019 07:32
Kleinaapje ik heb hem met 14 weken gepland. Ik voel me ook heel anders, mijn man denkt dat het een jongen is. We gaan het zien 1-9 :love:

Huffle Gefeliciteerd met je goede echo! Was je zusje mee, reageerde ze nu wel beter? Ohh dat plassen/niet plassen voor de echo's is ook niet te plannen toch!

Chloé wow dat is heeel snel!!! Dan verwacht je toch een tijdje in spanning te zitten. Fijn dat alles goed is!

Zonnebloemmetje :hug: ik hoop dat een mooie echo je weer vertrouwen geeft! En dan is het hopelijk snel die 12 weken :heart:
Mijn zusje was mee, mijn jongere! De probleem reactie komt van mijn oudere zus! Kom uit een gezin van 4. Snap dat het verwarrend is hoor haha! :D

Verder... de hitte! Heb er ook last van icm de vermoeidheid. Mijn vriend heeft atm niet zoveel aan mij.. Heb het idee dat de kwaaltjes afnemen!

@geslachtsbepaling, hoe laten jullie dat doen? Een extra pretecho of? Ben nu 12 weken dus denk dat het wat vroeg is en mijn VK liet ook wel merken dat daar de nadruk voor hun niet op ligt.. Wat raden jullie aan om te doen? Of geeft de VK het wel aan vanaf het moment dat ze het kan zien? Mijn 20 weken echo is 17 oktober, maar wil niet zo lang wachten haha! :P
@Zonnebloemetje HG is zeker rot haha. Maar het gaat nog steeds beter. Ik duim voor een geruststellende echo morgen!

@Chloe gefeliciteerd met jullie goede NIPT! Super fijn!

@Domninoz oooh 5 september is al zo snel! Super leuk! Ik heb ondertussen al weer een 2e keer geluisterd, maar probeer het wel te beperken hoor haha.

@Koekie ooooh zondag al! Zo spannend en leuk!

@Leahv inderdaad wel fijn om in de winter uitergekend te zijn, wel eenzaam ergens... Als je nu de straat op gaat met dit weer kom je super veel mensen tegen.

@Leeuw, ik heb ook tot halverwege je andere topic gelezen en toen werd ik zoooo boos dat ik mijn laptop uitgeknald heb. Wat een belachelijke reacties in dat topic. Ze doen allemaal net alsof ze feministisch zijn, maar dat zijn ze totaal niet.. Als een man dat topic had geopend waren de reacties heel anders geweest. Je staat echt volkomen in je recht om niet blij te zijn met de reactie van je man! Afspraken zijn afspraken en anders verbreek je ze in overleg.

@Esprietje, geen leuke uitjes met de hond :)? Wij nemen de hond altijd mee weekendje weg, heerlijk!

@Huffle ik heb echt een pretecho ingepland bij een pretechobureau, dus niet bij mijn eigen verloskundige.

- Bandenpijn
Zijn er al meer mensen met bandenpijn?
Ik merk dat de 1e trimesterklachten langzaamaan vervangen worden door lichamelijke ongemakken: veeeeeel plassen, bandenpijn, bekkenpijn, dat soort dingen. Niet erg, niet vervelend, maar gewoon aanwezig :)
Hufflepuff Dat doet de verloskundige niet, bij de 20 weken echo kunnen ze het zien als de baby er goed voor ligt. Dus inderdaad een pretecho!

Sambabal fijn dat het steeds beter gaat! Heb je er nu extra last van met dit warme weer?

Klachten - hier ook bekkenpijn, bandenpijn en een flink groeiende buik :rofl: ook veel... Lucht :facepalm:
Helaas hebben wij geen makkelijke hond
samba..... heb m uit het asiel gehaald met een heel lelijk verleden. Veel getraind, alles gedaan, maar het maximale is bereikt bij hem. Vreemde mensen en prikkels vindt hij niks. Heb hem regelmatig meegenomen op vakantie, maar ja, dan kunnen wij niks. Niet uit eten, niet naar de warmte (deze hond kan heel slecht tegen hitte)....
Kortom: hou zielsveel van m maar wel lastig. Thuis is het beste. Helaas heeft hij kanker, onbehandelbaar, een nare vorm. Ook daarom wil ik hem niet meenemen en eigenijk ook niet bij hem weg. Ondanks alles is hij mn allergrootste liefde (na mn vriend. Maar dat is anders)
Hier ook veel bekken en bandenpijn. Enorme stukken lopen lukt niet eens meer. Ben net een oud vrouwtje van 80. O_O

Wij hebben met 14 weken weer een echo bij de gyn. Ik hoop dat ze dan willen spieken naar het geslacht. Als ze niet kunnen zien of willen doen dan ga ik dezelfde dag nog echo's centrums bellen. Hahaha ik ben veel te nieuwsgierig en wachten tot 20 weken duurt mij te lang :mrgreen:
Vanmiddag de termijnecho. Weer erg spannend. Hoop echt dat het er allemaal mooi uitziet. De kwaaltjes zijn wat minder dus daar word ik toch wat zenuwachtig van merk ik. Overigens hier nog geen andere pijntjes of zo. Maar ik ben iets minder ver, nu ca 11 weken. Ik hoop dat ik vandaag meteen de nipt kan laten prikken. Overigens had ik bij de eerste ook geen last van bekken of zo. Maar goed de ene zwangerschap is de andere niet.

Gisteren zag ik dat er een avondplekje vrij was gekomen als ik 16 weken zwanger ben, dus die heb ik snel ingeboekt voor de geslachtsecho. Die staat nu voor 4 oktober. Mijn partner zit in het onderwijs dus hij kan niet zomaar tussendoor weg.

Ik hoop zo dat ik dit niet weer hoef af te ga zeggen. Dat vond ik de vorige keer zo naar.

Esprietje, wat fijn dat jullie hond zo'n mooi leven heeft gekregen bij jullie. Wij hebben een kat met handleiding. Komt niet in uit het asiel, zit gewoon in haar. Velen zeggen wat hebben jullie toch een geduld met haar. Maar ja, wij houden van haar en dan is dat toch gewoon even anders.

Koekie, poeh nou he. Ik lijk wel 20 weken zwanger inmiddels. Mijn darmen zijn zo opgezet en ik denk dat de boel al wat verplaatst of zo. Voel me zo dik. Stoelgang gaat nu prima sinds de kiwi's, dus dat kan het probleem niet zijn.

Leeuw, ik heb ook een aantal pagina's gelezen van je topic. Hele bijzondere reacties zitten ertussen. Waar het juist ontzettend goed is van jullie dat je dit van te voren hebt afgesproken is het echt bijzonder zuur dat zo snel de kaarten anders gedeeld worden. Heel jammer. Ik hoop dat jullie er inmiddels over hebben kunnen praten. Gaat het een beetje oké met de migraine? Kan me voorstellen dat dit gedoe en ook het warme weer niet echt meewerken misschien.

Hufflepuf, nog iets van of over de toestand met je zus gehoord? Hoe oud is zij eigenlijk? Ik vind de reactie erg overtrokken als ze 10 maanden bezig zijn. Of is er al een speciale diagnose waardoor het niet lukt?
anoniem_283723 wijzigde dit bericht op 27-08-2019 08:34
0.03% gewijzigd
Zijn er inmiddels al meer Nipt uitslagen binnen eigenlijk?
Esprietje wat verdrietig dat jouw hond ziek is :( en wat mooi dat jullie hem nog zo'n mooi leven geven.

Wij hebben een kat, echt een hilarisch ding. Sinds onze dochter gaat ze standaard mee als we gaan wandelen (uit zichzelf, niet aan een lijntje) en zelfs mee op visite als het op loopafstand is. (Tot 1 kilometer ongeveer) mensen staan altijd raar te kijken als ze ons zien lopen en krijg ook regelmatig opmerkingen.

MisseD ik ben ook zo ontzettend nieuwsgierig :hyper: ben benieuwd of ze het kunnen zien/willen kijken!

Zonnebloemmetje ohh echt hè, zoveel lucht.... Ik had gisteren ineens buikpijn (schrok me kapot natuurlijk), maarehh na een bezoekje aan het toilet en een heleboel lucht minder was dit weg :rofl: helaas ook een kwaaltje :facepalm:
Even heel kort: 12 weken echo/NIPT is goed en we krijgen een jongen.

Is chaos zowel werk als prive dus weinig aanwezig, lees nog wel mee :-D
Mag ik even klagen? Heb het zo gehad met dit warme weer.. ik krijg er echt enorme koppijn van en op het werk staat de airco aan omdat het anders niet te harden is. Bahhhhh
Paracetamol heeft niet geholpen en moet nog een middag met patienten werken
Leeuw wat leuk! En Gefeliciteerd met de goede nipt. Nu kunnen jullie namen gaan verzinnen. Laat je nog wel weten of je er met je man uit bent gekomen :(
Kleinaapie :hug: het is ook wel dramatisch dit weer en die airco's ik heb er normaal al last van en nu helemaal :bonk: sterkte
Och Esprietje, wat naar van je hond hej :( Heel verdrietig als je (bijna) afscheid moet nemen van je dier, het voelt toch als een soort familie of zo.

@Koekie, hahaha, misschien denkt je kat dat ze een hondje is! :D Klinkt wel heel leuk!! En je toiletverhaal :HA:

Ik ben zo benieuwd naar jullie geslachtsecho's ook, haha! :cheer2: :cheer2: Zojuist heb ik er ook maar 'een ingepland. Wachten tot die 20 weken voelt nu al als een eeuwigheid... Over zo'n 3 weken (bij 15+5) weten we het. Oh man, kan niet wachten! Ik denk zo sterk dat het een meisje is, dat ik vermoedelijk heel erg verbaasd ben wanneer dit niet zo is.. O_O

@zonnebloem, hoe was je echo? :)

Over mijn zus, ze is 25 jaar. Haar partner blijkt wel minder zaadjes aan te maken dan gemiddeld, mijn zus heeft '' gewoon '' een gezond werkende cyclus zeg maar (ze hebben haar ook volledig onderzocht). Morgen is dus die verjaardag van mijn opa en ze komt niet hoorde ik net van mijn moeder... Het schijnt met haar vriend te maken te hebben (ze hebben beide een '' bepaald verleden'''') en hij is er nog niet vanaf schijnt, valt steeds terug.. Ik wil en zal haar nooit veroordelen, maar vind het natuurlijk wel bijzonder om uitgerekend van die kant zo'n reactie te krijgen. Nja, zo is het leven denk ik maar haha! Opa en oma hebben zondag lief gereageerd en familie van vriend zijn kant begint ook behoorlijk bij te draaien (we krijgen een wandelwagen van zijn mam! O_O :cheer: ). Volgens mij komt het meeste wel op zijn pootjes terecht en mijn zus is een volwassen meid die weet wat ze doet, dus hopelijk komt ook dit wel weer goed. Maar voor nu even afstand!
@warmte Ohh ik vind het ook zo vreselijk warm! Lig al de hele dag als een zeester op de bank of m'n bed ... En alles in huis ruikt dan ook meteen sterker, dus ga al over m'n nek als ik de prullenbak open doe :-?

Wat vervelend dat sommige partners en familie niet meewerken! Ik vond m'n man soms ook wat onverschillig, hij wilde er vaak niet eens over praten. Zo frustrerend! Maar afgelopen weekend begon hij ineens uit zichzelf over kinderwagens! En we zijn voor nieuwe fietsen aan het kijken, komt ie opeens met een plaatje van een allerschattigst loopfietsje aan :heart:
Komt vast goed met onze mannen!

Hebben jullie soms ook nog van die dagen dat je meeeega onzeker bent? Is vandaag 2 weken geleden dat ik termijnecho had, ben nu 13 weken, en duurt nu nog 3(!!) weken tot volgende controle. Ik ga het nieuws deze week wat meer naar buiten brengen, maar vond het zo gek om dat te doen terwijl je niet zeker weet of alles nog goed is... Kan me op sommige momenten dan zó druk maken!

Dus vanmorgen in opwelling de verloskundige gebeld of ik naar het hartje mocht komen luisteren. Ze was heel begripvol en mocht vanmiddag meteen komen! Zo lief :)
Ze waarschuwde dat het even zoeken kon zijn, maar m'n baarmoeder lag al vrij hoog en ze kon het hartje meteen vinden! :love: Zó fijn!! Was helemaal emotioneel :-$

Gelukkig volgende week weer aan het werk, dan gaat de tijd vast sneller!! Morgen aan m'n collega's vertellen en volgende week aan de kinderen die ik in de klas krijg... En dan ook op social media gooien denk ik.. Spannend! :hyper:
Delen jullie het nieuws ook via social media? Nog leuke ideeën hoe dat te doen?
Hallo meiden,

Bedankt voor jullie reacties op de hond! Het voelde heel dubbel in het begin: op donderdag hoorde ik dat hij niet te helpen was en doodgaat, en op zondag positieve test in handen. Ik heb zo veel gehuild en gepraat tegen de hond als een idioot: je hoeft niet weg omdat er een kindje komt, je moest naast de wagen lopen met me, blijf alsjeblieft, maar dat helpt natuurlijk allemaal niks... Maar goed, ik troost me met de gedachte dat hij bij ons een tweede kans heeft gehad en een prachtig leven hier, en dat lijden ook geen optie is. Tot het moment daar is genieten we maximaal.

Leeuw Wat supersnel de uitslag! Week toch? Wat heerlijk dat alles goed is! Ik moet aanstaande maandag bloed prikken (ook via Gendia) en ben heel benieuwd waneer wij alles weten.

@hitte: het is vreselijk. Had net het idiote plan om mijn auto door de wasstraat te doen en dan uit te zuigen. Nou.... dat was een heel slecht plan. Heb nog een rood hoofd en hoofdpijn. Daarna het tuincentrum even in (buxusrups helaas, had gif nodig) en dat was de nekslag. Wát een hitte daar. :bonk:

@bandenpijn en lucht :rolling: : dat begin ik nu ook echt te krijgen. Af en toe, maar goed te voelen. En die lucht is schaamteloos.... vreselijk!

Huffle Je klinkt weer wat opgewekter. Fijn! Gelukkig heb je een man die achter je staat en je moeder en andere zus en broer. Wat lief dat je de wagen krijgt!

Ik las iets over paracetamol: nemen jullie medicijnen tijdens de zwangerschap (de migraine medicatie daar gelaten)? Ik heb al dagen een ontploffend hoofd van de hitte maar durf niks te nemen. Paracetamol heeft bij mij 0 effect ,heb altijd saridon, maar dat durf ik niet te nemen. Ook voor maagzuur neem ik niks. Ben ik te streng voor mezelf?

Succes zonnebloem!

Wat grappig van jullie kat koekie. Heel lang geleden had ik ook zo'n kat. Die bleef wel een paar meter achter ons lopen, maar die wandelde ook mee naar m'n zus even verderop. Stond ik daar met een kat voor de deur (zij hadden een hond :-D ). moest ik eerst weer terug om de kat thuis te brengen hihi. Leuk zeg dat jullie dat ook hebben.
Juffertje ohh ik vind er ook veel tijd tussen zitten hoor tussen de controles! Wat ontzettend fijn dat de verloskundige het hartje snel kon vinden :love:

Wij hebben het op social media gedeeld, op Pinterest staat hele leuke ideeën! In de andere topic waar ik meeschrijf kwam iemand met de website: www.kimmiess.nl daar zijn leuke kleinigheidjes te koop waar je het mee bekend kunt maken. Misschien ook leuk voor een foto op Social media? Wij hebben een foto van onze dochter die de echofoto vast heeft gepost :flirting:
Esprietje schreef:
27-08-2019 15:10
Ik las iets over paracetamol: nemen jullie medicijnen tijdens de zwangerschap (de migraine medicatie daar gelaten)? Ik heb al dagen een ontploffend hoofd van de hitte maar durf niks te nemen. Paracetamol heeft bij mij 0 effect ,heb altijd saridon, maar dat durf ik niet te nemen. Ook voor maagzuur neem ik niks. Ben ik te streng voor mezelf?
Vervelend dat PCM bij jou niet werkt, dat neem ik af en toe tegen de hoofdpijn. Liefst zo min mogelijk. Had bijna 2 weken lang hoofdpijn, maar bleek dat mijn magnesium gehalte te laag was en nu slik ik dat bij en is de hoofdpijn weg. Alleen nu soms nog een beetje door de hitte/airco. Voor maagzuur kun je Rennies nemen. Nog niet nodig gehad gelukkig, maar mag wel tijdens zwangerschap.
Esprietje over saridol durf ik niets te zeggen, maar bel eens met de apotheek of de verloskundige die kan je precies vertellen wat verantwoord is. Je mag gewoon Rennie's nemen tegen maagzuur. Die lagen op een gegeven moment naast mijn bed.
Je mag in ieder geval geen nsaids : zoals ibuprofen.
Ahh Veyi was me voor met de Rennie's! Toch fijn zo'n actief topic!
Nou inderdaad superfijn! Bedantk!!
Donderdagavond intake bij de verloskundige (ben ik nog niet geweest) en daar zet i het voor op m'n bespreeklijstje!
Saridon wordt afgeraden volgens bijsluiter bij zwangerschap. (Alleen op sterkte indicatie dus niet doen zonder overleg verloskundige/huisarts/gyn)

Als paracetamol echt niet helpt zou je volgens bijsluiter nog paracetamol met coffeïne kunnen proberen ( twee van de drie ingrediënten van saridon). Mag in kleine hoeveelheden tijdens zwangerschap.

Bij mij haalt PCM wel net scherpe kantjes eraf waardoor ik goed kan slapen en kan bijkomen dus zou het nog een keer proberen

Eens met rennies
Esprietje schreef:
27-08-2019 15:45
Nou inderdaad superfijn! Bedantk!!
Donderdagavond intake bij de verloskundige (ben ik nog niet geweest) en daar zet i het voor op m'n bespreeklijstje!
Sumatriptan mag he voor migraine? Niet structuree maar wel incidenteel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven