Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloemmetje wat een stomme fout! Heb je zo’n mooie echo, kun je er niet van genieten omdat ze je onnodig ongerust maakt. Hopelijk heb je de uitslag van de nipt snel.

Koffie Hier ook een buik vol .. lucht? Darmen? Maandag op werk vertellen dus tot die tijd nog even buik inhouden, daarna mag iedereen het zien. Alleen.. buik inhouden gaat niet echt meer. Droomde vannacht ook al dat een collega vroeg of ik zwanger was.

Esprietje Af en toe moet je even op je strepen staan om iets voor elkaar te krijgen. Tot 12 weken geheim houden lijkt me echt niet te doen! Hoe reageerde hij op jouw ultimatum?

Hier gisteravond de termijnecho gehad. Hartje regelmatig met 179 slagen. Uitgerekende datum is 5 dagen naar voren verschoven op 17 maart, dus ik ben opeens al 11+2 weken. Verder zag alles er goed uit, schedeltje was dicht, baby bewoog ook al heel veel. Hupste heen en weer, verloskundige had het er moeilijk mee haha.

Ik mag zelf weten wanneer ik langs het ziekenhuis ga voor de nipt, dus ik denk dat ik zaterdagochtend ga. Dan kan vriend mee en ben ik er maar vanaf. Hoef ik ook niet nog langer in de stress te zitten.
@esprietje, begrijpelijk dat je het nieuws nu ook wil delen! Hoop dat jullie er samen goed uitkomen.

@buikjes, mijn buik is ook wat opgezet maar niet heel erg. Ik kan het slecht onderscheiden van mijn eigen buikje hahaha!

Nou dan even over gisteren...

Gisteren moest ik namelijk naar de pop poli. Ik heb last van terugkerende gedachten die te koppelen zijn aan de miskraam en het hele drama daaromheen die ik eerder (en in een andere relatie) heb meegemaakt.

Nu ging ik van te voren nog even plassen en zag ik bloed op mijn wc papier. Niet veel, wel helder rood. Ik zat direct in de rats :cry: en was erg geschrokken. Heb dit ook direct bij het gesprek aangegeven en de gyn wou gelukkig wel direct kijken. Guppie zwaaide vrolijk met zijn armpjes en beentjes in het rond :redrose: :heart:. Daarna ook geen bloed meer gezien. Ik had geen krampen op dat moment trouwens, maar die nacht ervoor wel. De schrik zat er goed in, maar gelukkig was/is alles goed :yes: En de gyn zei; elke miskraam gaat gepaard met bloedverlies, niet elk bloedverlies wijst op een miskraam.
Alles getikt op mobiel, weg :bonk: . Nu geen tijd meer, probeer later weer te posten
Ohh grrr Esprietje, jij ook al!
Nou Domninoz, wat is dat irritant zeg!

Goed, waar was ik...

Zonnebloem hoop zo erg voor je dat je voor het weekend uitslag krijgt! Denk aan je!

Veyi, wat fijn dat je een goede echo had. lekker genieten! Heb je mooie foto's of door het bewegen niet gelukt?

Huffle wat een toestand! Gelukkig wilde de gynaecoloog meteen kijken zeg en was alles goed.

Leeuw: ik heb het idee dat ik iets gemist heb (ik ken je andere topic niet), maar goed in ieder geval om te horen dat jullie er dit weekend samen op uit gaan. Zal vast goed voor jullie zijn!

Koekie: het is bijna al zondag :-D ! Dan gaan jullie naar het geslacht kijken toch? Super leuk!

Mijn dreigementen hebben effect gehad. :mrgreen:!
Overigens: mijn vriend had/heeft echt goede reden hoor, er moet eerst iets anders afgewikkeld worden. Maar dat duuuuuurt zoooo laaaaang en daar heeft hij zelf wel invloed op. Dus vanochtend weer gesproken (lees: heeeel duidelijk geweest) met als resultaat dat hij meteen een mail heeft gestuurd om het nog deze week af te ronden :cheer: ! Dat zou betekenen, als dat lukt, dat hij het dit weekend gaat vertellen.
Maak ik me wel zorgen om, want zn dochter (22 als de kleine geboren wordt) had al aangegeven dat ze niet amused zou zijn als er nog een kleine kwam. Maar ja, ik ben wel amused dat er een kleine komt. En ze heeft er geen last van: ze heeft een vriend, woont niet meer bij haar vader en komt af en toe op bezoek. Maar ze is nogal een drama queen dus zie er tegenop. Maar goed, het kan maar voorbij zijn de mededeling! Ik kan verder goed met zijn kinderen hoor, en snap ook wel dat ze er niet om staan te springen, maar ik wel.

Vanavond intake bij de Verloskundige. Daarna meteen maar kraamzorg regelen dan. Hoop zó dat we een hartje horen straks!
Update: het gaat dus niet lukken om het voor het weekend af te handelen en dus te vertellen dit weekend. Ben zo boos en verdrietig.... vooral ook omdat het allemaal met z'n ex te maken heeft waar hij potver al 7 jaar vanaf is..... Nu duurt het weer 2 weken langer. Heb gezegd dat ik nergens mee naar toe ga, ook niet naar de verjaardag van zijn ouders zondag. En dat ie zelf maar moet verzinnen waarom ik er niet bij ben. Zijn het de hormonen dat ik zo reageer? Ik vind het gewoon echt zo naar!
sorry voor de ego post, maar tranen staan in mn ogen.
Ach wat vervelend allemaal esprientje. Hopelijk lukt het toch snel.

Kan niet zeggen of je je laat leiden door je hormonen of niet. Dat ligt aan de precieze situatie (En die weten we niet). Wanneer het nog niet is geregeld omdat hij het heeft laten versloffen en geen actie ondernam dan snap ik je heel goed. Wanneer het te maken heeft met wat ingewikkelder situatie dan zal er een nuance in zitten.

Snap het trouwens wel dat je baalt. Je wil het nu ook van de daken schreeuwen natuurlijk en het er uitgebreid over kunnen hebben met mensen die je dierbaar zijn.

Kunnen jullie het niet alleen tegen de ouders zeggen? Dat die het verder voor zich houden. Of vertrouw je dat niet?
Oh lieve Espriet, :hug: Helemaal niet gek dat je je zo voelt, bij de meeste vrouwen komt alles in de zwangerschap sowieso al wat harder binnen (dat kan ik tenminste wel beamen). Ik vind het heel vervelend voor je, is de situatie echt zo onoverkomelijk dat je dit weekend nog stil moet zijn? Betreft de 22 jarige dochter van partner; die vind het vast helemaal leuk als het kleintje er is. En mocht dat niet zo zijn, dan moet ze zich bedenken dat pap ook gewoon een nieuw leven heeft met iemand waarbij een kleintje wel welkom is en zij dat moet accepteren en respecteren. Bovendien is ze 22 en dus volwassen, dus ik ga ervan uit dat ze het met de tijd wel kan relativeren.
Bedankt meiden.... Ik huil nog steeds en moet inmiddels bijna lachen om mezelf :cry: :-) .

Nou het punt is dus dat zijn ex voor iets moet tekenen, en hij twijfelt of ze dat doet als ze hoort dat hij nog een kind krijgt.... En dat tekenen is belangrijk....

En m'n vriend heeft er wel van alles aan gedaan, maar soms is ie zo traag en wil ie iedereen genoeg tijd geven om na te denken (wat ik ook wel weer respecteer, maar toch) , terwijl ik er al veel langer bovenop zit om er gas op te geven.
Esprietje allereerst een dikke knuffel :hug: wat een vervelende en moeilijke situatie om in te zitten. Dat je al hoort dat zijn dochter het niet leuk zou vinden, dat zijn ex niet meewerkt en dat je het daarom moet verstoppen terwijl jij trots en blij bent en het zo gewenst is. Ik hoop echt dat deze rompslomp snel afgewikkeld is en dat jouw vriend begrijpt dat dit gewoon verdrietig is voor jou. Natuurlijk helpen de hormonen niet en zijn je emoties daardoor versterkt, maar het blijven jouw emoties. Dat deze er nu vergroot/versterkt zijn maakt ze niet anders, dus ik denk dat het goed is dat je bij je punt blijft. Hopelijk is dit de stok achter de deur voor jouw vriend om te zorgen dat er vaart achter blijft zitten, je wilt daar toch ook niet verdrietig of ongemakkelijk op een feestje zitten?
Zonnebloemetje ah sorry verkeerd gelezen wbt Maastricht. Pfff wat zal het wachten nu tergend lang duren zeg. Kan me voorstellen dat het blijft malen bij je. Sterkte!

Kraamzorg nog niet geregeld. Heb wat tips van vrienden gekregen, die waren allemaal tevreden. Ik heb ook niet heel specifieke wensen... zoek wel bepaald type maar krijg het nog niet echt omschreven haha. Denk dat het vooral om de klik gaat.

Vlaflippie, ja ik ben morgen pas 12 weken. En merk dat nu al iedereen (mensen die weten dat ik zwanger ben)wat vindt van de grote van mn buik, dus probeer hem zo goed als kan te verbergen.
Wat dus niet echt lukt... zie klanten en collega’s echt kijken, vandaag vroeg een collega ook of ik zwanger ben. Wilde haar eerst voor de grap nog even zeggen van niet. En quasi verbaasd vragen of ze bedoeld dat ze me dikker geworden vind. Maar toch maar gewoon verteld, ik wilde het toch komende week al aan iedereen vertellen. Deel van collega’s wist het al.

Haha veyi bij jou ook die buik al. Nee, inhouden lukt niet he... bij mij moet nu naast mn knoop met elastiek ook mn hele rits open. En dus voorzichtig bewegen en lange shirts dragen.
Veel plezier vast met vertellen, een speciale reden dat je het maandag gaat vertellen?
Fijn dat je echo goed was!

Oeee en Vlaflippie Marokko is zo leuk! Waar ga je heen?

Leeuw, veel plezier dit weekend! Wordt een beter weekend voor je dan vorige week, lekker van genieten!

Huffle, pfoe wat schrikken. Gelukkig was je al naar de gyn en kon die het gelijk checken. Naast dat, ook een goed gevoel bij de hulp vanuit pop-poli?

Esprietje, wat frustrerend zeg. Snap dat je het graag wil delen. Kun je het niet vast delen met goede vrienden? Die zullen het begrijpen en zorgen dat het niet bij ex en kinderen terecht komt, toch? En dan kun jij je blijdschap gaan delen.
Ik hoop echt dat je vriend haast maakt en dat je het straks met de hele wereld mag delen.

Veel plezier met de intake!
Koffiewijck, we lopen precies gelijk! Maar zie je bij jou iets? Zelfs met heel veel moeite zie ik nog niks :(.

Esprietje kun je het dan niet aan jouw ouders/vrienden etc vertellen? Na 12 weken zou ik echt mijn mond niet meer kunnen houden. Maar goed mijn ouders wisten het een dag na de positieve test al.

Nu heerlijk op vlieland. Echt zin in, ga telefoon van man wel afpakken anders werkt ie nog het hele weekend :whip: .
Leeuw klinkt niet alsof de vrede al wedergekeerd is! Sterkte dit weekend, hopelijk kunnen jullie nog een beetje genieten ook. Zijn jullie naar into the great wide open?
Ik geloof dat een neef van mijn man daar ging optreden, of vergis ik me in de datum :hihi:
Leeuw, moet eigenlijk tabel aanpassen. Vorige week met termijnecho is mn u.d. Aangepast naar 13-03, maar inderdaad we lopen vrijwel gelijk :-)
Ennn... ik zou wel willen ruilen hoor haha. Misschien is het zoiets als met krullen en stijl haar.
Maar maak je geen zorgen; de dikke buik zegt niets over de baby, die is het niet... dus denk echt darmen en lucht.

Voel me er niet echt aantrekkelijk bij, normaal ook wel eens zo’n dag dat je je niet op je mooist voelt maar dan trek je wat moois aan en voel ik me weer beter. Nu pas ik dus vrijwel niets en loop ik echt in beetje rare combi’s.
En ben wel beetje klaar met iedereen die een mening heeft over m’n buik. Alsof ik er iets aan kan doen... nouja ik maak wellicht nu wat drama :hihi:

Ennn... telefoons weg en genieten van elkaar! :-D
Trouwens nog een vraag: wat doen jullie met vitamine pillen?

Ik slik multi vitaminen met foliumzuur. Nu is foliumzuur niet meer nodig. Maar ik mis best wat dingen uit voeding omdat door misselijkheid/smaak verandering ik geen vlees, vis en zuivel verdraag.
Kortom: ijzer, calcium en omega 3 mis ik. Daarnaast wordt aangeraden om vitamine D te blijven slikken de hele zwangerschap.

Ik twijfel om de multivitamine te blijven slikken of de nodige zaken apart te kopen.
Er is 1 onderzoek wat aangeeft dat obesitas mogelijk een link heeft met langdurig foliumzuur slikken, maarja dat is uit 1 onderzoek gekomen dus moet verder onderzocht worden.
koffie ik heb hier naar gevraagd bij mijn verloskundige die zei dat langer foliumzuur slikken echt geen invloed had. Ik slik ook een multivitamine voor zwangeren met omega 3, vis is echt niet mijn ding. Ook helpt foliumzuur tegen een lage bloeddruk en voel ik me nog regelmatig flauw, dus ik wil niet proberen hoe dat is zonder.

Tabel misschien is het sowieso fijn om het tabel op uitgerekende datum te rangschikken? Willen we ook een kolom: J/M/O erbij?
Hier ook multivitamine. Tegen een lage bloeddruk werkt het hier niet. Had afgelopen dinsdag een onderdruk van 50. Vorige keer ook de hele zwangerschap geslikt en dat doe ik nu ook.

Buik: Hier ook nog niks te zien. Vond vorige keer de vervelendste fase dat je een beetje een buikje krijgt en dat het dan net is dat je gewoon dikker word. Wat had ik een hekel aan die tussen fase.

@leeuw, veel plezier met jullie weekend weg! Geniet ervan.
Oh goed om te weten Koekie. Mijn bloeddruk was ook aan de lage kant.

Jantientje, jij ook al laag. Heeft jou verloskundige nog tips gegeven wat kan helpen?
Bij mij was het nu niet te laag, maar ze ‘waarschuwde’ wel dat dit wel kan gaan komen. Kreeg de tip om bij flauwte wat dropjes te eten...

Ik zit nu in die tussenfase ja. Pas niks, maar zwangerschapsbroeken vind ik ook wat vroeg. Broeken die ik nog wel pas lubberen om m’n benen en billen en alles moet open. Dus lange, wijde shirtjes erop.. erg charmant.

Koekie, is een goed idee. Mooi, gestructureerd :proud: maarrrr ik ben niet handig in de tabel (vandaar dat ik mijn datum nog niet heb aangepast).
Dropjes, bouillon en af en toe een handje chips gaf ze aan. Van bouillon en chips word ik o p het moment beroerd, dus heb id dropjes in huis. Maar omdat ik sowieso nog steeds erg duizelig ben door de hormonen heeft het niet heel veel effect haha.
Nog geen uitslag helaas. Hoop echt voor het weekend. Maar lees zoveel verschillende dingen. Op donderdag, woensdag en vrijdag geprikt en week later op woensdag, deze week, de uitslag. Kan er niet wijs uit worden.

Hier ook die vreselijk dikke buik. Voel me ook dik. Ook ineens meer acné, meer lucht, maagzuur begint te komen als ik ga liggen. Nee voel me niet aantrekkelijk.

Niet misselijk meer trouwens.

Huffle, poeh wat een schrik. Gelukkig alles goed. Verklaring voor het bloed? Hoe was de poppoli?

Leeuw, bijzonder verhaal. Petje af voor jullie. Wat zal je schoonzus blij zijn met jullie en wat een treurige ex. Kan je gewoon niet bij. Fijn weekend samen! En een jongen! Wilde je zo graag, wat prachtig dat het uitkomt. Weet je man dat jij het weet?

Esprietje, lastig hoor. Snap dat je naar buiten wilt treden. Hier ook nog niemand verteld. Dacht eerst na de termijnecho ... Maar dat doen we nu ook maar niet. Alles voelt anders.

De dochter van je partner trekt vast bij. Zal het niet.
Qua vitamines slik ik een mama multi van vitals, calcium, omega 3, en C. Blij ik ook slikken. Weet nog dat bij de zwangerschap van de eerste minder verkouden was en geen koortsblaren had, haha.

Hier had ik de vorige keer ook een hele lage bloeddruk maar vooralsnog nog keurig. Maar geloof dat het de vorige keer ook later kwam. Geen last van gehad verder. Onderdruk van 50.
Ben ik weer 🤓, met een hoop nieuws. Vriendlief was kennelijk zo geschrokken dat hij alles op alles heeft gezet en tadaaa: het is vanavond rond gekomen!

Daarna naar de verloskundige geweest en het hartje gehoord ❤️❤️❤️❤️❤️❤️. Ze had ‘m gelijk te pakken en klonk zoooo mooi 😍.
Bloeddruk ook hier laag maar wel ok nog. Hoort bij deze fase.

Ze vertelde idd over dat kleine onderzoek foliumzuur en obesitas. Maar was echt een kleine studie
Wat fijn Esprietje! Dubbel goed nieuws voor jullie vanavond.
Wauw wat een goed nieuws allemaal! Gefeliciteerd! Wanneee gaan jullie het zijn dochter vertellen?
huffle wat schrikken zeg! Echt niet fijn als je bloed ziet... wel fijn dat alles er goed uitzag. Verder geen bloed meer gezien?

zonnebloem wat balen zeg, zo n ongeruste situatie. Sterkte met de onzekerheid, ik hoop dat je snel een uitslag hebt! :hug:

esprietje wat fijn dat alles nu zo opgelost is! Soms helpen die uitbarstingen wel :P

buik ik zag steeds echt bijna niks, maar ineens sinds 2 dagen lijkt er een heuveltje te groeien :) Tegenwoordig veel jurkjes aan, dat zit heerlijk vind ik. Knelt nergens enzo.

vitamine slik ik eigenlijk niet meer. Ik moet steeds kokhalzen van pillen. Dus toen de foliumzuur niet meer hoefde, vond ik t wel best. Vorige keren ook nooit geslikt eigenlijk.

Geslachtsecho staat gepland, nog 13 dagen! Kan echt niet wachten. En hopen dat hummel er goed voor ligt natuurlijk.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven