Verlangens
dinsdag 27 augustus 2019 om 21:39
Ik zit met een probleem, ik heb al meer dan 2 jaar een vriend waar ik erg gelukkig mee ben en ook een toekomst mee zie later.
Sinds een paar weken heb ik een een man (R) leren kennen via een vriendengroep waar ik in zit en sinds het begin kan ik het al erg goed met hem vinden en hebben we gesprekken samen die wel uren duren waar ik me ook ontzettend op mijn gemak voel.
De laatste tijd begin ik een verlangen naar hem te krijgen en heb ik zelfs vlinders in mijn buik. Ik ben hier heel erg van geschrokken, want ik wil mijn huidige vriend met alles wat we hebben opgebouwd echt niet kwijt, maar toch spelen er gevoelens (van R wederzijds).
Ik voel me ontzettend schuldig naar mijn vriend toe en weet echt niet wat ik moet doen, als ik me een situatie probeer voor te stellen waarbij ik samen zou zijn met R maakt het me gelukkig, maar tegelijkertijd verdrietig omdat ik het dan uit zou moeten maken met mijn vriend.
Sinds de situatie met R begin ik ze ook constant te vergelijken en heb ik sneller irritaties van mijn vriend wat mijn schuldgevoel nog groter laat worden.
Daadwerkelijk met R het bed in duiken of überhaupt zoenen zou ik nooit durven, maar ik merk wel dat ik erg flirterig ben rond hem, iets wat ik bij andere mannen nooit ben.
Ik heb geen idee wat ik in deze situatie moet doen en voel me zo schuldig, zijn er dames die hetzelfde hebben meegemaakt? En hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
Sinds een paar weken heb ik een een man (R) leren kennen via een vriendengroep waar ik in zit en sinds het begin kan ik het al erg goed met hem vinden en hebben we gesprekken samen die wel uren duren waar ik me ook ontzettend op mijn gemak voel.
De laatste tijd begin ik een verlangen naar hem te krijgen en heb ik zelfs vlinders in mijn buik. Ik ben hier heel erg van geschrokken, want ik wil mijn huidige vriend met alles wat we hebben opgebouwd echt niet kwijt, maar toch spelen er gevoelens (van R wederzijds).
Ik voel me ontzettend schuldig naar mijn vriend toe en weet echt niet wat ik moet doen, als ik me een situatie probeer voor te stellen waarbij ik samen zou zijn met R maakt het me gelukkig, maar tegelijkertijd verdrietig omdat ik het dan uit zou moeten maken met mijn vriend.
Sinds de situatie met R begin ik ze ook constant te vergelijken en heb ik sneller irritaties van mijn vriend wat mijn schuldgevoel nog groter laat worden.
Daadwerkelijk met R het bed in duiken of überhaupt zoenen zou ik nooit durven, maar ik merk wel dat ik erg flirterig ben rond hem, iets wat ik bij andere mannen nooit ben.
Ik heb geen idee wat ik in deze situatie moet doen en voel me zo schuldig, zijn er dames die hetzelfde hebben meegemaakt? En hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
dinsdag 27 augustus 2019 om 21:58
Nou, zo schuldig voel je je niet, als je telkens met hem flirt en jullie gesprekken kennelijk al zo ver zijn gegaan dat jij weet dat hij gevoelens voor je heeft.
Bah, wat een nare manier van je vriend behandelen.
En dat gemauw over niet weten wat je moet doen is onzin. Je kiest er zelf voor om je zo te gedragen, dat is niet iets wat je overkomt.
En dat gemauw over niet weten wat je moet doen is onzin. Je kiest er zelf voor om je zo te gedragen, dat is niet iets wat je overkomt.
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:24
Eerlijk zijn tegen je vriend. En als je je zo schuldig voelt, stoppen met flirten en het voeden van elkaars gevoelens. Contact verbreken. Je kunt niet beiden hebben.
En anders jezelf afvragen of je huidige relatie wel echt is wat je wilt of dat het gras aan de overkant groener lijkt.
Hoe dan ook, begin met eerlijk zijn. Wel zo fair als je een relatie hebt met iemand. In mijn relaties is zoiets gewoon bespreekbaar, simpelweg omdat verliefdheid op een ander kan gebeuren. Ik zou het vreselijk vinden als dat soort belangrijke dingen voor mij verzwegen worden, ook zeker als mijn partner het idee heeft dat zoiets niet besproken kan worden.
En anders jezelf afvragen of je huidige relatie wel echt is wat je wilt of dat het gras aan de overkant groener lijkt.
Hoe dan ook, begin met eerlijk zijn. Wel zo fair als je een relatie hebt met iemand. In mijn relaties is zoiets gewoon bespreekbaar, simpelweg omdat verliefdheid op een ander kan gebeuren. Ik zou het vreselijk vinden als dat soort belangrijke dingen voor mij verzwegen worden, ook zeker als mijn partner het idee heeft dat zoiets niet besproken kan worden.
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:27
Helemaal mee eens. Zolang je het niet voedt, dan gaat het vanzelf over. Maar jij voedt het wel en zwelgt er zelfs in, niet bepaald eerlijk naar je vriend. Vertel het hem, dan weet hij waaraan hij toe is.Maud*de*Braose schreef: ↑27-08-2019 21:58Nou, zo schuldig voel je je niet, als je telkens met hem flirt en jullie gesprekken kennelijk al zo ver zijn gegaan dat jij weet dat hij gevoelens voor je heeft.
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:28
Maud*de*Braose schreef: ↑27-08-2019 21:58Nou, zo schuldig voel je je niet, als je telkens met hem flirt en jullie gesprekken kennelijk al zo ver zijn gegaan dat jij weet dat hij gevoelens voor je heeft.
Dat is wel zo, hoe weet jij dat hij wat voor je voelt? Daar hebben jullie het over gehad? Hij weet het ook van jou? Dan wordt het wel gevaarlijk, als jullie beiden weten dat het wederzijds is.
Verder zal ik je niet veroordelen. Ik weet dat het kan gebeuren, ook wanneer je relatie gewoon goed is. Heb er ervaring mee. Maar heb het wel voor mezelf gehouden. Ik zag hem af en toe en genoot dan vd aandacht die ik kreeg, maar heb hem nooit iets verteld over wat ik voelde. Het voelde soms wederzijds maar ook dat is nooit besproken. Beetje genieten vd spanning als je elkaar ziet moet kunnen vind ik, als je er verder maar niks mee doet. Als je beiden weet dat het wederzijds is is een misstap zo gemaakt ben ik bang.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 27-08-2019 22:31
0.00% gewijzigd
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:37
Dit. Als je een lange relatie hebt kan het nu eenmaal voorkomen dat er een keer iemand langs komt waar je ook een enorme klik mee hebt. Dat is verwarrend. Vraag je af hoe het komt; zoek je spanning? Mis je iets? In veel gevallen is het het onbekende; het gras aan de overkant. Daadwerkelijk iets met de ander beginnen is meestal niet het beste idee. Vergeten is alleen heel lastig. Sterkte en laat je geen rotgevoel aanpraten hier op het forum, de meesten keuren aan een andere man dénken al af.
woensdag 28 augustus 2019 om 00:04
Ik ben overtuigd dat je verliefd kan raken op anderen terwijl je een relatie hebt. Je gevlijd voelen is fijn doet goed voor je zelfvertrouwen maar helaas lijkt de gras vaak groener.
Het mooiste is, het gevoel gaat weg en je waardeert je partner nog meer. Maar tijdens idd ga je je irriteren. Alles lijkt negatief maar dat komt echt doordat je gaat vergelijken. Alleen het is geen realistisch beeld.
De vraag is wat doe je er mee. Mijn mening: als je bij elk aangetrokken persoon gaat twijfelen over je relatie dan is hij idd niet de man van je dromen.
Daarbij geniet van het gevoel maar zoek het niet op. Dát is lastig
Het mooiste is, het gevoel gaat weg en je waardeert je partner nog meer. Maar tijdens idd ga je je irriteren. Alles lijkt negatief maar dat komt echt doordat je gaat vergelijken. Alleen het is geen realistisch beeld.
De vraag is wat doe je er mee. Mijn mening: als je bij elk aangetrokken persoon gaat twijfelen over je relatie dan is hij idd niet de man van je dromen.
Daarbij geniet van het gevoel maar zoek het niet op. Dát is lastig
woensdag 28 augustus 2019 om 08:04
Oh jasses, dat vind ik zo'n jeuk-opmerking....
Leuk om je hart te volgen maar vergeet niet om je verstand mee te nemen. Je hebt het niet voor niks gekregen.
Waarom ben je verliefd geworden op een ander? Mis je iets in je relatie of mis je zelf mss iets in je leven?
Tijd om open kaart te spelen met je vriend.
woensdag 28 augustus 2019 om 08:07
Maak een duidelijke keus, zoals je nu bent, word jij niet gelukkig.
- Kies voor je huidige vriend, en neem echt afstand van R. En dan slijt de verliefdheid.
echt, kan even duren, maar het gaat over
Of
- Maak het uit met je vriend, en wellicht ga je dan verder met R.
Maar zo er tussen in hangen, is echt niet prettig.
- Kies voor je huidige vriend, en neem echt afstand van R. En dan slijt de verliefdheid.
echt, kan even duren, maar het gaat over
Of
- Maak het uit met je vriend, en wellicht ga je dan verder met R.
Maar zo er tussen in hangen, is echt niet prettig.
woensdag 28 augustus 2019 om 08:20
Wat zegt je vriend hiervan?
woensdag 28 augustus 2019 om 08:26
Je zegt dat je gelukkig bent met je vriend en een toekomst met hem ziet, dan kunnen je gevoelens voor R een simpele bevlieging zijn. Daar zou ik een gelukkige relatie niet voor op het spel zetten. Ik denk ook niet dat je vriend van vluchtige gevoelens op de hoogte moet zijn: als er niets aan de hand is en dit alles inderdaad gewoon van voorbijgaande aard is, heb je hem voor niks onzeker gemaakt.
Als je met je vriend verder wil, moet je die verliefdheid afblokken door niet meer met R om te gaan - anders hou je het inderdaad in stand, dat verdient je vriend niet.
Als je met je vriend verder wil, moet je die verliefdheid afblokken door niet meer met R om te gaan - anders hou je het inderdaad in stand, dat verdient je vriend niet.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
woensdag 28 augustus 2019 om 09:12
Verliefd worden op iemand binnen een relatie is niet ongewoon en wil niet zeggen dat je relatie slecht is.
Als je er niets mee wil en je relatie wil houden is het wel belangrijk om afstand te nemen van de ander en dat doe jij helemaal niet. Je flirt, hebt urenlange gesprekken met hem, zelfs over gevoelens. Ga je niet over de grenzen die in jullie relatie afgesproken zijn? Zou je dit van je vriend aanvaarden?
Je speelt met vuur. Ik vind zelfs dat je al zo ver gaat dat je vriend dit moet weten zodat hij kan beslissen of hij verder wil met jou.
Als je er niets mee wil en je relatie wil houden is het wel belangrijk om afstand te nemen van de ander en dat doe jij helemaal niet. Je flirt, hebt urenlange gesprekken met hem, zelfs over gevoelens. Ga je niet over de grenzen die in jullie relatie afgesproken zijn? Zou je dit van je vriend aanvaarden?
Je speelt met vuur. Ik vind zelfs dat je al zo ver gaat dat je vriend dit moet weten zodat hij kan beslissen of hij verder wil met jou.
woensdag 28 augustus 2019 om 14:58
woensdag 28 augustus 2019 om 15:11
Ik denk dat dit meer de fascinatie van de verboden vrucht is.
Het kan iedereen gebeuren.
Je wilt vast horen dat je voor R moet kiezen, want hij is spannend en nieuw.
Vertel het je vriend of neem afstand.
Feit is wel, dat R na 2 jaar ook 'maar gewoon' blijkt te zijn.
En dan zal er misschien wel een zekere S (alfabetisch
) zijn die misschien nóg wel interessanter lijkt.
Het kan iedereen gebeuren.
Je wilt vast horen dat je voor R moet kiezen, want hij is spannend en nieuw.
Vertel het je vriend of neem afstand.
Feit is wel, dat R na 2 jaar ook 'maar gewoon' blijkt te zijn.
En dan zal er misschien wel een zekere S (alfabetisch