Verdrietig over bruiloft

28-08-2019 09:32 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2019 21:46
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.92% gewijzigd
Leer gewoon eens relativeren. JIJ hebt je overal druk om gemaakt. Op de te harde muziek na heeft waarschijnlijk niemand iets van gemerkt tenzij jij de hele tijd met je gezicht op onweer hebt gestaan.

Mijn zusje dacht drie weken voor haar uitgerekende bevalling nog even snel te trouwen zodat alles goed geregeld was. Redelijk onverwachts. Prachtig blauw jurkje en we zouden uitgebreid ergens lunchen. Nog voor ze het gemeentehuis binnenliep braken haar vliezen :rofl:

Maar zusje is type lekker nuchter dus die kon er nog vreselijk om lachen. Hun ja -woord was dus in de ambulance, de ambtenaar mocht er gewoon bij instappen en die lunch is er nooit meer van gekomen.
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 12:39
1.36% gewijzigd
Zeepdoos25 schreef:
28-08-2019 12:34
Is dit alles? denk ik dan...

Ik was hartstikke ziek geworden.... spugen vreselijk! Ik ben naar huis gegaan en iedereen een fijn feest gewenst doei!
En weet je, ik heb er nog steeds een goed gevoel over want ik ben getrouwd met mijn maatje en na 18 jaar nog steeds bij elkaar.
Ahhhh dit vind ik wel echt zielig!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
:rofl:

Ja, je bent een “omhooggevallen trol die niet zo moet zeuren”. En een dramaqueen.
veensteker schreef:
28-08-2019 12:22
Toen ik op de dag van trouwen in mijn piepkleine keuken in mijn joggingbroek met krullers in mijn haar stond te telefoneren kwam er een man binnenrennen. Bleek de dokter te zijn die op zoek was naar mijn schoonvader die schuin achter mij woonde. Bleek dat hij een hartinfarct had gehad. Mijn man reed achter een ambulance nadat hij de bloemen had opgehaald. Toen hij ons doodlopende weggetje indraaide begreep hij wat er aan de hand was.

Wij in spanning thuis afgewacht. De rondvaartboot was al onderweg van Amsterdam naar het gemeentehuis aan de Vecht, de gasten waren al onderweg, ik had nog geen spoortje van make-up op. Toen mijn schoonmoeder belde dat het goed ging met schoonvader en dat hij wilde dat onze trouwerij door zou gaan moest er ineens veel gebeuren.

De gasten kwamen al aan, ik moest mij nog omkleden (in de keuken gebukt omdat hij op een bar na open was, wij sliepen op een kruipzolder van ons zomerhuis), moest ik zelf maar mijn make-up aanbrengen en zijn de krullers er razendsnel uitgehaald en in de korte tijd die wij nog hadden is mijn haar zo goed mogelijk in orde gebracht.

Mijn schoonvader was er dus niet bij bij de ceremonie. Mijn schoonfamilie en wij zaten toch in angst, helemaal ontspannen was het dus niet. Later een stuk bruidstaart naar schoonvader in het ziekenhuis gebracht.

Hulde voor schoonmoeder die zich ook nog snel moest omkleden en optutten en toch bij onze bruiloft is geweest (met tussendoor naar het ziekenhuis). Geen mobiele telefoontjes om tussendoor even te informeren bij het

Met andere woorden: wat maakt het uit dat je jurk iets te lang was, niet iedereen wilde dansen etc etc. Al dat plannen en een perfecte dag willen hebben slaat nergens op. De mooiste dag van je leven vind ik ook altijd overdreven. Er gaat altijd wel wat mis, later kan je er wel om lachen.

Het belangrijkste is dat je bent getrouwd met de man waar je van houdt dat dat de mensen waar je om geeft erbij waren. Dat gastenboek kijk je nooit meer in en mensen vinden het meestal ook vreselijk dat ze er iets “leuks” in moeten schrijven. Ook houdt echt niet iedereen van dansen. Bij de DJ had je veel eerder in kunnen grijpen (en ook van tevoren beter moeten instrueren).

Jammer dat je zoveel spanning en verwachtingen hebt opgebouwd dat je niet hebt kunnen genieten van je trouwdag. Echt het is niet de mooiste dag van je leven. Er komen er hopelijk nog veel meer.
Heftig zeg. En wat een rots van een schoonmoeder.
redbulletje schreef:
28-08-2019 12:31
Zonder zelf ooit getrouwd te zijn denk ik ook zo. Bakken vol geld kost 't en wat heb je er feitelijk aan? Het is te druk om mensen echt te spreken en het is alleen maar stressvol.
Hoe weet jij dat nou behalve van horen-zeggen? Ik heb een topdag gehad (geen stress) en alle bruiloften waar ik ben geweest was het leuk, ontspannen en gezellig.
redbulletje schreef:
28-08-2019 12:29
Het komt niet over alsof het TO's eigen kind was, dus waarom in hemelsnaam een onvoorspelbare factor als een kind in willen zetten?
Dan kun je nog beter die ringen aan de halsband van een hond binden als je persé zo'n poppenkast wil ipv gewoon die ringen in je zak steken als bruidegom.

Bruidskinderen kunnen leuk zijn. Ook onvoorspelbaar en "lastig" natuurlijk. Maar ook schattig en leuk als je het ideaalplaatje loslaat tenminste.

Toen mijn dochtertje net 5 was, was ze ook bruidsmeisje en moest ze de kerk in lopen en rozenblaadjes strooien, ze wilde opeens niet meer en vond het eng. Ik heb toen even met haar gepraat en uiteindelijk wilde ze het doen als ik met haar mee liep. Nou prima, ging verder heel goed.
Zou ons kersversebruidje/to nog terug komen ?
Ik begrijp dat het vervelend is dat het niet zo gegaan is zoals je het had gewild, maar volgens mij is dat wel op iedere bruiloft.
Ik hoop dat je wel kan terugkijken op een mooie dag en dat je vooral de dingen die wel goed gingen in gedachten houdt (je bent getrouwd met de liefde van je leven :heart: en de mensen die belangrijk voor jullie zijn waren er

Ik ben trouwens gratis getrouwd. Alleen met een paar getuigen en onze dochter er bij (zoon was nog een baby). Naderhand met een paar mensen uit eten geweest. Was superleuk
er ging van alles mis op mijn trouwdag. (zijn in buitenland getrouwd, draaiboek lag nog thuis op de eettafel)
Maar ik heb een hele leuke dag gehad

En TO, de bruiloft is bijzaak he? Het gaat om de handtekening die je zet, zolang die goed ging, en je voor de juiste Meneer tekende, zit het dus goed
nessemeisje schreef:
28-08-2019 12:44
Hoe weet jij dat nou behalve van horen-zeggen? Ik heb een topdag gehad (geen stress) en alle bruiloften waar ik ben geweest was het leuk, ontspannen en gezellig.
Ik ook, ik houd ook echt van bruiloften. Mits van vrienden.
Ik vind enorme bruiloften waar ik uitgenodigd ben, als aanhang van mijn man weinig aan.
redbulletje schreef:
28-08-2019 12:29
Het komt niet over alsof het TO's eigen kind was, dus waarom in hemelsnaam een onvoorspelbare factor als een kind in willen zetten?
Dan kun je nog beter die ringen aan de halsband van een hond binden als je persé zo'n poppenkast wil ipv gewoon die ringen in je zak steken als bruidegom.
Helemaal met je eens.

Zeker als het je eigen kind niet is. In ons geval kwam daar nog bij dat het bruidspaar onze kinderen maar een paar keer per jaar ziet (3x? 4x?). Waarom, denk ik dan.
Maar goed, ook weer lullig als je dat zegt op het moment dat ze het vragen... Maar ik werkte er dus niet actief aan mee in de zin van oefenen of dwingen.
nessemeisje schreef:
28-08-2019 12:44
Van zelf als daggast aanwezig zijn en dat aan moeten zien. Ik weet dus dat ik daar niet van zou kunnen genieten als ik in het middelpunt van de belangstelling zou staan, maar een extravert mensen-mens heeft wellicht de dag van z'n leven. Tenzij het zo'n pietlut is dat er drama over de jurk en schoenen worden gemaakt. Dat is toch helemaal niet belangrijk? Een vriendin van me had haar gympen aan onder d'r trouwjurk behalve bij de fotoshoot.
Mijn zoon is met 2,5 ringdrager geweest bij mijn zus. We hebben geoefend en uitgelegd.Hij vond het heel leuk dat hij iets mocht doen bij de trouwerij. Ondanks het vele oefenen en uitleggen ging het niet helemaal zoals gepland,de bedoeling was dat hij het doosje aan zou geven,maar in plaats daarvan maakte hij het zelf open en gaf de ringen los aan. Maar dat was juist wel heel erg schattig.

Hij heeft het er nu nog over. Bij elke trouwerij waar we heen gaan vraagt ie of hij dan weer de ringen moet aangeven :rofl:
We hadden vorige week ook een feestje, met die hitte. Dan ga ik echt niet dansen hoor! En niemand ook.
Heb ook een leuke trouwdag gehad, maar daar liep ook van alles schreef.... Trouwringen vergeten, en nog veel meer... Maar nu 25 jaar later zou ik het veel kleiner doen, en was mijn trouwdag een leuke dag, maar niet de mooiste dag van mijn leven!
Ik vind het wel echt onbeleefd dat mensen, die jou kennen en weten hoe je bent, opmerkingen gemaakt hebben over de geluidssterkte van de muziek. Dat vind ik echt lelijk, helemaal als iemand zo snel overstuur is. Ik vind elke bruiloft leuk, dat zal ik aan elk bruidspaar bevestigen. Wat ik er echt van vind, is helemaal niet interessant.
Ach, ik vind het altijd wel grappig als een vijfjarige een drie- en tweejarige moet aansturen. “Je moet strooien, kijk zo!” En dan die tweejarige die het mandje bloemblaadjes in één keer op de grond kwakt en met een ‘Klaar!’ weer naar haar ouders loopt. Of de driejarige die letterlijk één blaadje per twee minuten strooit. Of gaat brullen omdat ze de ringen ‘heeft gekregen en zelluf wil houden’.
De bruiloft is maar één dag. Het huwelijk is hopelijk voor vele jaren. Als dat laatste goed zit is die bruiloft bijzaak.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Maar ik heb het idee dat in het Instagram en Pinterest tijdperk de 'picture-perfect' trouwdag (en foto's) veel belangrijker is geworden.
Wij zijn getrouwd net voor het social media tijdperk en ik denk dat dat ook heel veel doet.
Tegenwoordig moet je ook al hashtags bedenken voor je trouwdag. :facepalm:
LAgirl82 schreef:
28-08-2019 13:04
Maar ik heb het idee dat in het Instagram en Pinterest tijdperk de 'picture-perfect' trouwdag (en foto's) veel belangrijker is geworden.
Wij zijn getrouwd net voor het social media tijdperk en ik denk dat dat ook heel veel doet.
Ik ben getrouwd op een plek zonder mobiel bereik. Het had louter voordelen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Met 40 graden koorts rondlopen op het eigen feest en met een buik als een ballon (niet zwanger), was ook geen feest. Maar ach. Onze mini huwelijksreis hebben we af kunnen zeggen. Ipv daarvan hebben we op de bank in pyjama alle cadeaus en kaarten bekeken :heart:
LAgirl82 schreef:

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je er zelf instaat. Lang niet iedereen is zo obsessed met social media als dat handjevol die er heel extreem mee is.
Betty_Slocombe schreef:
28-08-2019 12:58
Ik vind het wel echt onbeleefd dat mensen, die jou kennen en weten hoe je bent, opmerkingen gemaakt hebben over de geluidssterkte van de muziek. Dat vind ik echt lelijk, helemaal als iemand zo snel overstuur is. Ik vind elke bruiloft leuk, dat zal ik aan elk bruidspaar bevestigen. Wat ik er echt van vind, is helemaal niet interessant.
Ze vroeg er toch naar waarom die mensen allemaal buiten stonden en dat was dus blijkbaar omdat de muziek te hard stond.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2019 13:48
Reden: ongepast
99.34% gewijzigd
LAgirl82 schreef:
dus als jij NU getrouwd was, zou je dat ook doen?
Is je antwoord ja... zeur dan niet
is je antwoord Nee... tja, dat geldt dus voor heel veel mensen die nu trouwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven