Verdrietig over bruiloft

28-08-2019 09:32 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2019 21:46
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.92% gewijzigd
lise1985 schreef:
28-08-2019 09:51
Waren je verwachtingen niet veel te hoog?
Sowieso :) Ik ben erg perfectionistisch!
Utakar schreef:
28-08-2019 09:55
Ik vind je nogal hoog in je emoties zitten. Want om het concreet te maken zijn er 4 dingen anders gelopen als je in gedachten hebt (en ook een heelhoop dingen goed).

(voor iedereen die het te lang vond)
- de jurk zat niet goed, waardoor ze er telkens over struikelde
- de dj was niet helemaal naar wens.
- de warme hap aan het einde van het feest was er niet
- niet iedereen heeft in het gastenboek geschreven waaronder ouders van de bruid.

Ik denk dat je de eerste 2 juist pro actief had kunnen oplossen, door het bespreekbaar te maken (DUS) de winkel te bellen, joh de jurk is te lang, hoe kunnen we hem beter aandoen, en gedurende het feest de dj aanwijzingen te geven. Maar ja, das allemaal achteraf...

Alsnog gelukkig huwelijk, en probeer je te focussen op alles wat wel leuk was.
Dankjewel, je hebt ook helemaal gelijk!
KersversMrs schreef:
28-08-2019 13:46

Joh.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
HoogSammie schreef:
28-08-2019 10:01
Dan ging er ook wel heel veel mis..... maar goed, vraag je gasten eens hoe het is geweest, die kijken er wellicht heel anders tegenaan
De gasten is het grotendeels niet opgevallen gelukkig :)
KersversMrs schreef:
28-08-2019 13:19
Dankjewel! Hier kan ik wat mee!
Normaal ben ik de harde zakenvrouw, dus daarom vroeg ik om een reality check.
Je kijkt te veel TLC en reality...van die meiden die denken dat pruillipjes powervrouwen zijn die met gedram perfectie kunnen afdwingen.....

De lol zit juist in de imperfecties van het leven...en je huwelijk is geen zakelijk project dat er moet uitzien als een youtube clip.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
sam1968 schreef:
28-08-2019 10:07
Precies! De gasten hebben het vast gezellig gehad en ik wens jou een huwelijk vol liefde! Veel belangrijker.
Gelukkig wel, en dankjewel!
lilalinda schreef:
28-08-2019 13:29
en daar is onderzoek naar gedaan, hoe duurder de bruiloft, hoe duurder de jurk
hoe meer opzoek naar perfectie, hoe groter (echt flink groter) de kans, dat het huwelijk binnen een paar jaar strandt
Een bruidspaar dat vergeet dat het draait om de verbintenis, en alle aandacht verlegt naar het feest, daar gaat het dus heel vaak mis
Oh, dus daarom ben ik al 25 jaar gelukkig getrouwd?!?!

Wij trouwdden in de tuin van mijn ouders, mijn jurk kostte 100 gulden (!), mijn broer was de dj...
De taart zag er geweldig uit maar mijn man kon het niet eten want er zat iets in waarvoor hij allergisch is (ondanks doorgeven geen rekening mee gehouden)...
De airco viel steeds uit in het restaurant terwijl het 30 graden was...
Toen begon iemand met ijsblokjes en water te gooien, het was geweldig...
Maar nu snap ik in ieder geval waarom wij het allemaal best vonden :flirting:
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
ShaunTheSheep schreef:
28-08-2019 10:18
Heb je al een zwangerschapstestje gedaan? Je klinkt alsof je last hebt van je hormonen....
De kans dat ik kinderen kan krijgen is heel klein, dus dat zal het niet zijn :)
Dat weet je maar nooit. Mijn vriendin met PCOS had het opgeven na vruchtbaarheidsbehandeling en was ineens natuurlijk zwanger.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wow.... je komt echt wel over als een bridezilla...

Wij hadden niet eens een gastenboek. En geen DJ. En nog een heleboel dingen meer niet. Voordeel daarvan was dat dat dus ook niet mis kon gaan.
tantejans schreef:
28-08-2019 10:34
Wie ooit heeft bedacht dat je trouwdag de mooiste dag van je leven zou zijn zouden ze voor straf de rest van zijn/haar leven elke dag moeten laten trouwen (6)

Zo'n feest geeft stress en hoe meer je alles plant, hoe hoger je verwachtingen worden als je niet uitkijkt.

Als je je vanbinnen stiekem een beetje onzeker voelt zal dat op zo'n moment zeker naar boven komen.
Ik denk dat je voornamelijk veel te gespannen was en dat nu al die spanning los komt.

Probeer minder hoge verwachtingen te hebben.
Geluk is niet iets wat je af kunt dwingen, het is meer een gevoel wat je overkomt op het moment dat je je kunt ontspannen.

Dus huil al deze spanningen er even lekker uit en ga dan lekker douchen en daarna wat eten en genieten van de zon of zoiets.
Je hebt helemaal gelijk! Dankjewel voor je wijze woorden.
KersversMrs schreef:
Wellicht, maar dan nog... Wat wil je met dit topic? Geen aanval trouwens. Gedane zaken nemen geen keer. Het is niet anders en hopelijk heb je een fijn huwelijk met de man met wie je oud hoopt/kan worden. Ik denk wel eens dat mensen die alles zo strak denken te plannen op de dag, sneller teleurgesteld (kunnen) worden.

Mijn moeder had zo'n strakke bruiloft, maar de kapper had het haar van haar zus verpest op de dag zelf (en dat moest opnieuw), er was ergens een enorme file en de ambtenaar wenste mijn vader en de zus van mijn moeder een fijne toekomst samen :rofl: Hij vergiste zich overduidelijk - de zus van mijn moeder was de getuige en niet de bruid :facepalm: . Het mooiste dat zij er aan over gehouden hebben is de foto waarin mijn moeder haar lachen niet meer kan inhouden net nadat de ambtenaar dit zei - dat is nou juist de foto die mijn ouders hebben ingelijst. Echt - relax....
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
KersversMrs schreef:
Dat blijkt.

Hopelijk helpen de reacties hier je wat relativeren.
Drink vanavond een glas wijn met je kersverse man en praat over de dingen die wél leuk waren aan de dag. En vergeet ook de ceremoniemeesters niet. Zij waren misschien niet perfect, maar deden vast hun best.
belgali schreef:
28-08-2019 10:56
Je was super gespannen en hebt daardoor vergeten te genieten en in het moment te zijn. Je man lijkt het meer beleeft te hebben, dus zijn ervaring is positiever.
Geloof hem maar dat het een leuke dag was. Niet meer niet minder. Niet dé leukste, maar ook geen rotdag. Door je te blijven focussen op de dingen die anders gingen dan gepland, zie je misschien niet meer wat allemaal wel leuk was. Schrijf anders daar eens een lijstje van op.
Ja, ik vond het wel heel spannend, misschien ook juist doordat we er zoveel tijd en moeite in hadden gestoken.
Het was ook zeker een mooie dag (zou ook nergens schrijven dat mijn dag verpest was ofzo, integendeel!) Maar ik vroeg me af of anderen een vergelijkbaar gevoel hadden na de bruiloft.

Goede tip van dat lijstje. Ga ik zeker doen <3
helena2 schreef:
28-08-2019 11:11
Ik snap dat jij (nog) niet zover bent TO, maar ik moest zo lachen om je verhaal! Ik hoop dat je je humor hervindt en over een paar maanden kan lachen om vliegjes op je jurk en uit de maat dansen...
Ik hoop het ook! Dankjewel :)
Violet-Nebula schreef:
28-08-2019 11:46
Ik heb in ieder geval geleerd dat je per se in het gastenboek moet schrijven. Kan me van geen één bruiloft herinneren dat ik dit gedaan heb, ik zal wel over dat ding heen kijken.

Zoals ik het lees had je behoorlijk hoge verwachtingen van de dag, en had je alles naar jouw idee goed uitgedacht en voorbereid. Het enige wat je lijkt te zijn vergeten is incalculeren dat ondanks goede voorbereidingen er nog van alles mis kan gaan. Het krijsende bruidsjonkertje is daar een goed voorbeeld van, en de DJ die jullie wensen anders geïnterpreteerd heeft, je ouders die de waarde van het gastenboek voor jou compleet verkeerd inschatten, ceremoniemeesters die iets vergeten te checken... Dat zijn menselijke dingen, dat je je dag daardoor in je herinnering laat vergallen is echt super zonde!

Ik weet even niet meer welke episode het was en misschien haat je de serie, maar je situatie doet me denken aan de aflevering van Sex and the City waarbij Charlotte met haar Harry trouwt (haar 2e huwelijk) en alles mis gaat. Ze staat op een gegeven moment in de wc te jammeren over een vlek in haar jurk terwijl de leuke dag/avond en blije sfeer allemaal aan haar voorbij gaat. Probeer het los te laten TO: je man heeft enorm genoten van de dag, de belangrijke mensen wáren aanwezig om met jullie de dag te vieren en je hebt een mooi verhaal om te vertellen met een wijntje erbij over wat er allemaal mis ging op de dag zelf, zoals elke bruid dat heeft! Je hoort er nu helemaal bij, gefeliciteerd ;)

(Ik ben nu een jaar getrouwd en onze bruiloft was super simpel, er kon heel weinig misgaan. Toen we foto's gingen maken bij de gekozen locaties stond alles in de steigers om geverfd te worden, zo ook het gemeentehuis. Mijn reactie: ik heb me een ongeluk gelachen, wij staan lachend met de schilders die duimpjes omhoog geven op de foto's. Echt, het leven is wat dat betreft wel maakbaar met een relaxte instelling en de wetenschap dat planning slechts het halve werk is, van de rest moet je zelf wat maken.)
Dankjewel voor je goede woorden. Dit soort dingen helpt om het te relativeren en je hebt ook helemaal gelijk!
Vaucluse schreef:
28-08-2019 12:08
TO, waarom maak je voor jezelf niet een opsomming voor wat er allemaal wél 'goed' ging en mooi was aan jullie bruiloft?

Ik voorspel je: dan hou je er een mooiere herinnering aan over. Ik adviseer je echt om hier even wat tijd voor te nemen.
Ga ik zeker doen, dankjewel!
snorriemorrie schreef:
28-08-2019 12:26
Als ik het zo lees waren jouw verwachtingen van de dag erg hoog en daardoor voel je je nu teleurgesteld. Ik neem aan dat er tijdens de ceremonie ook is gefilmd? Wellicht kun je dan de reacties van je man nog terugzien. Probeer je meer te focussen op de dingen die wél goed gingen, want ik kan me niet voorstellen dat de hele dag verschrikkelijk was.

Overigens heb ik zelf ook een jank-dag gehad na de trouwerij hoor. De spanning was gewoon erg hoog opgelopen en je leeft maanden naar die dag toe. Dan is het voorbij en kan je dus even het gevoel hebben van "was dit het nou?" Dat gevoel mag er ook gewoon even zijn. Ik verwacht dat de leuke herinneringen ook vanzelf weer terug gaan komen, bijvoorbeeld straks als je de foto's krijgt.
Ik ben jou echt zo dankbaar voor deze reactie! Dit waren precies de woorden die ik even nodig had om te horen (lezen). Normaal gesproken ben ik echt niet zo emotioneel, dus ik werd er ook ontzettend door overvallen.
S-Meds schreef:
28-08-2019 10:19
ik krijg al een rolberoerte als ik termen zoals
- speech bruidegom
- openingsdans
- ceremoniemeester
- schrijven in gastenboek

vroeger waren de bruiloften nog leuk, er werd getrouwd en daarna werd gezopen. Soms was er een bandje maar meestal niet.
Ik heb nog lang niet alles gelezen maar inderdaad, bijna 9 jaar geleden ging het bij ons zo. Trouwen, drinken, lekker eten en drinken. Bandje en dansen voor wie wilde, bar voor wie meer rust wilde. En genoeg te drinken voor iedereen. Was relaxed en leuk. Allemaal lieve en vrolijke mensen die ons het beste wensten.
lemoos2 schreef:
28-08-2019 12:29
Het zal vast de ontlading zijn van een jaar stressen en overdenken (en doodanalyseren). Ik denk dat als je over een half jaar de OP nog eens leest, je hard om jezelf moet lachen.

Dat gedoe om die jurk, wie interesseert zich er nu voor of je ‘elegant schrijdend’ vooruit bent gekomen of hink stap sprong? Alleen jij zit jezelf daarmee in de put te praten.
Mensen dansen niet: een DJ kan nog zo goed zijn, als mensen liever zitten te kletsen kan hij ze moeilijk de vloer op sleuren.
Gastenboek: als ik zo dicht bij de bruid/bruidegom sta als moeder/zus, ga ik ook niet iets schrijven in een boek (alsof ik collega Mien van afdeling X ben).
Een bruidsjonker van 4,5 is een risico. Alle kleine kinderen of dieren-met-ringen zijn een risico. Heb wel eens een wegrennende hond gevangen die de ringen aan zijn halsbandje had, hond onder de arm en richting altaar ook al zat ik niet in de planning als drager van de ringendrager.
Ik denk inderdaad dat ik nog in de nashock zit van alle indrukken en emoties. Hoop inderdaad dat ik er dan ook hartelijk om kan lachen!

Wat betreft die jurk: je hebt een beeld in je hoofd opgebouwd en dan is het gewoon erg balen als dat helemaal anders gaat. Normaal niet zo'n punt, maar juist door het stressen wat jij ook benoemd.

De bruidsjonker... tja, neefje van mijn man. Van mij hoefde die er niet bij te zijn (had al zo'n vermoeden, maar werd mij door iedereen op het hart gedrukt dat het niet zou gebeuren).

Vind je wel een held dat je die wegrennende hond hebt gevangen!
lilalinda schreef:
28-08-2019 12:48
er ging van alles mis op mijn trouwdag. (zijn in buitenland getrouwd, draaiboek lag nog thuis op de eettafel)
Maar ik heb een hele leuke dag gehad

En TO, de bruiloft is bijzaak he? Het gaat om de handtekening die je zet, zolang die goed ging, en je voor de juiste Meneer tekende, zit het dus goed
Daar heb je ook helemaal gelijk in!
Je huwelijksdag "de mooiste dag van je leven" noemen vind ik bizar. Verwáchten dat het dat wordt, nog erger.
Mijn huwelijksdag was (gepland) sobertjes, maar ik heb er goede herinneringen aan. Maar sommige latere ontmoetingen, vakanties of feestjes oid waren mss wel mooier of gezelliger of indrukwekkender of wat dan ook. Ik heb geen "mooiste dag". Ik geniet gewoon van ieder goed moment.

Ik zou er een beetje relaxter in gaan staan als ik jou was. Als je van je vent houdt, en hij van jou..... nou, daar draait het toch om? Dat je samen een soort van verbintenis bent aangegaan. Als de gasten het wat gezellig hebben gehad en af en toe een hapje en een drankje..... super. Dingen die niet verliepen zoals je had gewild, moet je maar met wat humor tegemoet treden. Zoiets.

Sippen omdat dingen niet gingen zoals je had gewild is zonde. Je kunt het toch niet meer terugdraaien en joh..... het is niet het einde van de wereld, he? Op schaal van wereldellende telt het niet mee, zal ik maar zeggen.

Ik vind het ook wel wat sneu voor je partner, als je hier over zeurt, eigenlijk. Kom op, zet je erover heen en ga een mooi leven met je partner tegemoet.
dotjelotje schreef:
28-08-2019 13:15
Ik kan je deels wel begrijpen, ik ben vorig jaar getrouwd en achteraf denk ik tja... was dit nou de mooiste dag van mijn leven..? Ik denk het niet. Er gingen wat dingen mis maar die hebben we maar weggelachen. Ik denk dat men een jaar of jaren naar een bruiloft toe leeft en er een soort idyllisch beeld om heen hangt. In films zie je bijv. niet dat de bruid inderdaad een beetje sullig staat te wachten tot dat ze naar het altaar kan lopen.

Ik kan me er wel in vinden dat je teleurgesteld bent in de gang van zaken. Je geeft doorgaans veel geld uit aan zo'n dag en dan mag je ook verwachten dat het gaat zoals jij wilt dat het zou moeten gaan. Dat de DJ dan een grote flop blijkt te zijn en de lekkere hapjes niet worden geserveerd..ja dat zou ik dan ook een domper vinden en ik vind ook dat je hier best wat van mag zeggen. Op je trouwdag geef je dit soort dingen uit handen aan de ceremoniemeester(s) en de locatie dus mag je verwachten dat er oplettendheid wordt geboden.

Ook m.b.t. je jurk kan ik mij voorstellen dat het gewoon extreem onhandig is, zo'n ding is al zo groot/warm/onhandig en moet gewoon goed zitten. Niet netjes van de bruidswinkel niet te controleren of de hoepel niet kapot is..dat merk je toch gewoon? Niet handig van jullie om aan het einde van de dag pas een oplossing te verzinnen voor de te lange jurk... dit had na de ceremonie mijn inziens al opgelost kunnen zijn.

M.b.t. het gastenboek denk ik inderdaad dat je je emoties te veel laat lopen... alle mensen waar je van houd zijn allemaal op de belangrijkste dag van je leven geweest, en dat ze hiervoor de hele dag of avond vrij nemen/houden om daar bij aanwezig te kunnen zijn zegt al genoeg. Daar heb je geen schriftelijke felicitaties voor nodig. Op mijn dag lag het gastenboek ook in een hoekje en slechts 5% van de gasten hebben hier denk ik wat in geschreven, en wat staat er in? een standaard... veel geluk in de toekomst wensen. Dat boekje is nog niet weer uit de kast geweest.

Je kunt er niks meer aan veranderen...van sommige dingen mag je best wat zeggen naar de verantwoordelijken (broodjes niet geserveerd/DJ was k*t) maar niet overdrijven (gastenboek)
Dankjewel! Dit helpt ontzettend om te relativeren!
Coconuts12 schreef:
28-08-2019 13:24
Leuk dat je nog wel de moeite neemt om te reageren! Meen ik oprecht. En ik snap je best dat het niet leuk is. Maar soms moet je even relativeren en hopelijk kun je er later toch met een leuk gevoel op terugkijken.
Tuurlijk! Ik zit in een meeting dus dan ben je een paar uur afgesloten van de wereld (en het Vivia forum)
Emoties na de bruiloft herken ik wel, wij sliepen op onze trouwlocatie en na afloop op onze kamer barste ik enorm in tranen uit. Ik schrok er zelf van, maar het gebeurde gewoon en ik was verdrietig on het feit dat deze mooie dag voorbij was. Ik had er zolang naartoe geleefd, al die voorbereidingen en de dag vloog voorbij...op die kamer besefte ik me dat het klaar was en het eigenlijk te snel was te gaan.
Jij hebt gewoon alles tot in detail gepland en hebt zulke hoge verwachtingen gehad, dan gaat er iets fout en focus je je juist daar op. Ik begrijp het wel, maar het komt wel een beetje TLC achtig over. Dat je jurk niet goed zat is heel erg kut, want die had gewoon perfect moeten zijn op die ene dag. Maar de rest, ik moest een beetje lachen toen ik jullie openingsdans voor me zag...ik hoop dat je later de humor ervan zelf ook gaat zien. Ik had niet eens een gastenboek, maar men had mijn wc deur uit mn huis gehaald en daar hebben de gasten iets op geschreven. Daar staan ook een aantal mensen niet op, de deur was niet groot genoeg voor alle gasten :)
Dat je ouders niet in het gastenboek staan betekent toch niet dat ze je geen geluk wensen, je lijkt dat in je openingspost te suggereren, vind ik een rare gedachte. Tenzij er iets vervelends speelt tussen jullie.

Je hebt de foto's nog, hopelijk ook film en in het vervolg de verwachtingen iets bijstellen. He hebt vast een mooie dag gehad en de foto's zullen dat laten zien. Dat je man zich nog zo goed over die dag voelt zegt genoeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven