Salix lichtelijk snoeien?
donderdag 29 augustus 2019 om 20:43
Ik heb prachtige salixen in mijn tuin die ik braaf in het voorjaar snoei, maar ze groeien nu zo hard dat ik er niet meer langs kan. Ook zitten de uiteinden bomvol luis en is geen doen om te bestrijden, omdat ze zo groot zijn geworden (de salixen, niet de luizen
)
Is het een optie om de salix nu nog een beetje bij te knippen? Of krijg ik dan problemen in de winter.
Google geeft geen eenduidig antwoord, dus vraag ik het hier even aan de kenners.
Is het een optie om de salix nu nog een beetje bij te knippen? Of krijg ik dan problemen in de winter.
Google geeft geen eenduidig antwoord, dus vraag ik het hier even aan de kenners.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
donderdag 29 augustus 2019 om 21:42
wat is dit voor logica? in de regel snoei je bij lage temperaturen (winter) omdat de sapstroom dan tot stilstand is gekomen. zomersnoei is altijd minimaal, het hoognodige. salix kan echter wel wat hebbenfriezinnetje2014 schreef: ↑29-08-2019 21:00dat kan nu nog wel. De temperatuur is nog hoog, dus dat kan prima
donderdag 29 augustus 2019 om 21:44
Snoeien is bij lage temp toch?friezinnetje2014 schreef: ↑29-08-2019 21:00dat kan nu nog wel. De temperatuur is nog hoog, dus dat kan prima
donderdag 29 augustus 2019 om 22:08
En ik maar braaf mijn agenda op maart zetten
Ze zijn zo mooi nu, maar veel te groot.
1 storm en ze knakken als twijgjes ook nog (zo vol)
donderdag 29 augustus 2019 om 22:31