Mode & Beauty alle pijlers

Messy bun, te messy

30-08-2019 16:02 30 berichten
Hey!

Je ziet het aan de titel. Ik heb sinds een paar dagen een scrungie gekocht, en ik vind het een fijn haar elastiek. Met dat elastiek schijn je dus makkelijk messy buns te kunnen maken en heb dat dan dus ook geprobeerd. Alleen blijven er als ik de bun maak heel veel losse plukken uit de knot steken, iemand tips voor de perfecte messy bun?

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is een messy bun toch echt niet te 'maken'. Daar komt het hele idee vandaan.

Is je haar er niet te kort voor, als er zoveel losse plukken uit steken?

Ik hang meestal met mijn hoofd ondersteboven en maak dan een knot. Lekker hoog op mijn hoofd en rommeliger wordt het niet.
Voor de “perfecte” messy bun heb ik twee elastiekjes nodig. Dus ik zou er een gewoon elastiek indoen. En ik heb echt perfect veel haar voor zo’n knot. De enige keer dat je hem perfect krijgt met 1 stiek is voor je gaat slapen is mijn ervaring. :$
Vinden jullie dat dan echt leuk staan of is het puur voor het gemak?
MinkeDeWit schreef:
30-08-2019 16:07
Gemak, en ik vind het leuker dan een simpele paardenstaart. Mijn haar is een beetje warm.

Moest even zoeken maar like:
Afbeelding
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 16:14
23.95% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
Voor een knot vind ik het leuk, maar ik draag dat alleen thuis of als mijn haar nog een dag door moet voordat ik het was ;)
MinkeDeWit schreef:
Ik vind het leuk staan en voor het gemak
YellowLemon schreef:
30-08-2019 16:06
Voor de “perfecte” messy bun heb ik twee elastiekjes nodig. Dus ik zou er een gewoon elastiek indoen. En ik heb echt perfect veel haar voor zo’n knot. De enige keer dat je hem perfect krijgt met 1 stiek is voor je gaat slapen is mijn ervaring. :$
Ohw! Ik zal het is proberen
blondie-90 schreef:
30-08-2019 16:04
Volgens mij is een messy bun toch echt niet te 'maken'. Daar komt het hele idee vandaan.

Is je haar er niet te kort voor, als er zoveel losse plukken uit steken?

Ik hang meestal met mijn hoofd ondersteboven en maak dan een knot. Lekker hoog op mijn hoofd en rommeliger wordt het niet.
Hmmm denk het niet, maar het zou kunnen
Het staat vaak leuk en frisser dan die ubergestijlde kapsels.
Ik vind het leuk staan. Leuker dat een heel strakke perfecte knot.

TO, ik steek er 2 of 3 schuifspeldjes in om losse plukken vast te zetten en de bun iets steviger vast te zetten.
MinkeDeWit schreef:
Ik draag ze alleen in de zomer, want dik pak lang haar is dan gewoon zo warm.
Dus, vooral gemak, want als ik het echt leuk vond... deed ik het ook in de winter.

Ik doe al mijn haar naar boven, of naar achteren. En flodder dan zo snel mogelijk het elastiek erin.
Beetje schudden, vingers in je haar.
Vaak zit hij na een paar uur het mooist
Ik vind messy buns echt ontzettend leuk, maar ben veel te perfectionistisch om het mooi messy te krijgen, haha.

Ik lees desondanks even mee.
Heb je al eens op YouTube gekeken?
Ik vorm een staart en haal die 1x door de scrungie. De tweede keer haal ik de staart er half door, wel zo ver mogelijk. En dan pak ik de hele bun vast en draai ik de scrungie er nog een keer omheen. Dan ziet het er ongeveer zo uit (maar zie je nog wel wat scrungie):

Afbeelding

Hierna pak ik die plukken die onder de bun recht naar beneden steken bij elkaar, draai ik ze een beetje om de bun heen en steek ik ze vast met een schuifspeldje. Vaak doe ik ook nog een schuifspeldje door een plukje van de bun bovenaan, om het daar wat dichter naar het hoofd te trekken, zodat het er niet zo ver vanaf steekt.
Marana schreef:
30-08-2019 16:26
Ik vorm een staart en haal die 1x door de scrungie. De tweede keer haal ik de staart er half door, wel zo ver mogelijk. En dan pak ik de hele bun vast en draai ik de scrungie er nog een keer omheen. Dan ziet het er ongeveer zo uit (maar zie je nog wel wat scrungie):

Afbeelding

Hierna pak ik die plukken die onder de bun recht naar beneden steken bij elkaar, draai ik ze een beetje om de bun heen en steek ik ze vast met een schuifspeldje. Vaak doe ik ook nog een schuifspeldje door een plukje van de bun bovenaan, om het daar wat dichter naar het hoofd te trekken, zodat het er niet zo ver vanaf steekt.
Ik doe dat ook ja, 2e keer als een soort flap
Ik heb super dun en heel stijl haar, maar vind messy buns super leuk. Iemand daar tips voor? Ik heb altijd zo'n heel zielig klein knotje wat er dom uit ziet
Marana schreef:
30-08-2019 16:26

Afbeelding

Ik doe het precies zo. En ik vind het ook leuk staan.
Wolfmeisje schreef:
30-08-2019 16:25
Ik vind messy buns echt ontzettend leuk, maar ben veel te perfectionistisch om het mooi messy te krijgen, haha.
Ik lees desondanks even mee.
Soms zie ik iemand met een nonchalant kapsel en dan vermoed ik dat ze heel lang bezig is geweest om het er zo nonchalant uit te laten zien.
Prijs jezelf gelukkig als je zoveel (dik) haar hebt. Ik heb nog niet de helft van de persoon op die foto en dan krijg je het dus nooit zo mooi.
Oriander schreef:
30-08-2019 17:07
Soms zie ik iemand met een nonchalant kapsel en dan vermoed ik dat ze heel lang bezig is geweest om het er zo nonchalant uit te laten zien.
Haha ja en dat lukt mij dus niet. Dan wordt het te netjes. En als ik gewoon maar wat doe, ziet het er ook niet uit. Alsof ik net uit mijn bed kom, daarna door een tornado heb gelopen en nog even over de grond heb liggen rollen. Ik ben gewoon niet gemaakt voor een messy bun :rofl:
Glitterdino schreef:
30-08-2019 17:01
Ik heb super dun en heel stijl haar, maar vind messy buns super leuk. Iemand daar tips voor? Ik heb altijd zo'n heel zielig klein knotje wat er dom uit ziet
Je hebt ook scrungies met nephaar eraan. Als je de juiste kleur hebt gevonden kan dit ook heel leuk staan.
Je haar inspuiten met droogshampoo voor volume helpt daar ook bij.
Op youtube staan veel filmpjes over hoe je met clip in extensions je haar dikker kan laten lijken en hoe je een mooie bun of hoge staart ermee maakt.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
sauvignonblanc schreef:
30-08-2019 19:33
Je hebt ook scrungies met nephaar eraan. Als je de juiste kleur hebt gevonden kan dit ook heel leuk staan.
Je haar inspuiten met droogshampoo voor volume helpt daar ook bij.
Op youtube staan veel filmpjes over hoe je met clip in extensions je haar dikker kan laten lijken en hoe je een mooie bun of hoge staart ermee maakt.
Nee.
Glitterdino schreef:
30-08-2019 17:01
Geloof me, ik heb waarschijnlijk dunner en stijler haar dan jij. De uitgebreide reactie met die foto, zo doe ik het ook (eventueel eerst in een staart).
Staat prima. Nee, geen megavolle knot, maar ook niet zielig.

Tot voor kort had ik niet de goeie techniek (ik draaide en rolde op), maar nu lukt het prima.

AANVULLING: ik gebruik geen scrungie maar zo'n gekruld elastiek dat op een ouderwets telefoonsnoer lijkt. De beste zijn van de Action, heel dun maar heel sterk, per 10 in een plastic kokertje. Die houdt alle losse plukjes in bedwang.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Dat soort elastieken vind ik ook erg fijn werken, blijft het steviger mee vast zitten dan met scrungies. Maar scrungie staat iets leuker.

Nuca, ik heb ook dun haar. Maar wel lang, tot halverwege mijn rug. En sinds ik de Curly girl methode volg lijkt het minder dik. Met wat mousse erin lijkt die messy bun heel wat (maar nog niet zo dik als die op de foto hoor).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven