Beesten in mijn bed!

28-08-2019 23:49 70 berichten
Ok ik geef toe het zijn honden en ze liggen er op uitnodiging :-D

Normaal mogen ze niet op het meubilair komen maar ik was vanavond ineens een tikje melancholisch dus nu liggen we met zn allen op het grote bed (mijn bed dus) en ze liggen zo heerlijk te genieten en te snurken!
Het is bijna nog heerlijker omdat het natuurlijk niet is toegestaan.

De ene verhaart wel dus dat wordt morgen mijn bed verschonen maar dat is het wel een keertje waard. De ander is een aso en wil heel veel ruimte en aandacht en kruipt bijna op me en wil vooral zijn kop onder mijn hand dus typen is nu best lastig.

Wie heeft er ook beesten in zijn bed?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog in mijn studio woonde sliep mijn kat 's nachts bij me in bed. Heb het beestje al sinds 'ie 6 weken is vanwege een zieke moederpoes, dus vooral in het begin had hij de nare gewoonte om mij te wassen omdat 'ie dat nooit echt had afgeleerd. De eerste weken dat ik hem had sliep ik dus met een sjaal om, omdat hij anders uitgebreid mijn nek ging wassen 's nachts :P

Helaas mag 'ie, nu ik bij vriend in huis woon, niet meer in bed omdat hij later de fantastische gewoonte aanleerde om met vriend zijn tenen te gaan spelen. Vriend is heel lang, dus die tenen steken dan ook vaak onder het dekbed uit. Ik heb nog wel eens geprobeerd om op de bank te gaan slapen zodat ik nog lekker met kat kan knuffelen voor het slapen gaan, maar dat is helaas echt niet groot genoeg voor ons 2. :(
The eyes are useless when the mind is blind.
sanjunipero schreef:
29-08-2019 10:48
Toen ik nog in mijn studio woonde sliep mijn kat 's nachts bij me in bed. Heb het beestje al sinds 'ie 6 weken is vanwege een zieke moederpoes, dus vooral in het begin had hij de nare gewoonte om mij te wassen omdat 'ie dat nooit echt had afgeleerd.
toen ik 13 was, had een vriendin een katje dat erg jong bij mama weg was gehaald. Dat beestje sabbelde overal op (bij voorkeur op haar tepels)...
Mijn katten mochten niet in ons bed, hoefde ook niet ze lagen altijd samen in de mand.

Maar toen een van de 2 broers overleed en de andere verdriet had mocht het een tijdje als hijz elf kwam. Nu zo af en toe. Nu is ook al het een ouwe kat en wil liefst hele dag op me zitten, liggen, kneden en tegen me mekkeren/mauwen.

Met de warmte staan de deuren open dus word ik al een week of 8 bijna elke ochtend wakker van een kat die mijn voet vast heeft. Met nagels. :-?

Maar hij komt pas na een uur of 6 bij mijn voeten liggen. En grijpt ze als ze bewegen. Volgens mij is het gewoon wekken voor eten. (6)
Een kat, altijd in bed. Op mijn heup of als het kleine lepeltje onder de dekens. Zo gezellig!
Onze hond ( rescue, bij ons sinds ze 4 maanden is) slaapt altijd op bed. Het is een kleintje ( 7kg) en we hebben ruimte genoeg. Het liefst ligt ze op mijn voeten. Overigens ligt ze wel altijd op de dekens. Sowieso ligt ze erg graag op bed. Is voor haar de veiligste plek. We hebben het in het begin geprobeerd met een bench beneden maar dat was een drama... dus lekker bij ons.. en we vinden het heerlijk.
Mijn fluffige pluizige poezenbeest ligt elke avond bij me.
Zodra ik richting de slaapkamer loop hobbelt ze achter me aan en gaat ze alvast in het midden van mijn bed liggen. Wanneer ik erin probeer te komen schuift ze met tegenzin op.
Uiteindelijk beland ze even onder de dekens tegen mij aan en later eindigt ze altijd naast mijn hoofd. Met regelmaat word ik wakker omdat mijn hand word afgelebberd
Ik vind het zo gezellig.. zou echt niet anders willen.
Als kind hadden wij altijd katten, dus ermee opgegroeid. Al zolang ik mij kan herinneren slaap ik met een kat op bed. Nu dus ook nog steeds :D

Ik heb 2 poezen, vaak begin ik de avond met de ene en word ik wakker met de ander. Samen op bed liggen is er niet bij, kleine poes zou dat prima vinden (ik ook :cat: ) maar grote poes tolereert dat niet.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik heb drie katten en twee ervan slapen altijd bij mij, meestal op het voeteneind, ieder aan een kant van mijn voeten of onderbenen zodat ik geen kant meer op kan, lekker strak ingestopt zeg maar. :heart:

Nu met de warmte slapen ze al drie nachten ergens waar het minder warm is en ik mis ze enorm! Van mij mag de winter weer komen, katsgewijs dan.
gizzmo-returns schreef:
29-08-2019 10:03
Overigens worden de poezen heel irritant als het licht wordt. Gaan samen spelen, soms vechten, bovenop me staan/lopen net zolang tot er een van ons beiden eruit gaat en ze brokjes geeft.
Heel herkenbaar. Mijn 2 katers slapen ook op bed, de een aan mijn voeteinde en de ander bij mijn vriend (al kwamen we er laatst achter dat hij midden in de nacht tussen onze kussens kruipt).

Als ze wakker worden wassen ze elkaar heel lief, wat altijd uitloopt op een stoeipartij. Als dat niet helpt komt onze dikke kat over ons heenlopen en kroelen. Hij heeft door dat op de blaas zitten helpt met sneller opstaan.

Laatst begon hij opeens te miauwen. We hebben wat moeite moeten doen om dat te negeren maar dat hielp, hij probeert het niet meer. Als we toen waren opgestaan had meneer geleerd dat miauwen leidt tot opstaan en het steevast vaker geprobeerd... gelukkig niet dus.

:cat:
Meestal gaan ze hier rond 6 uur 's ochtends klieren. Dan sta ik ook op wanneer ik moet werken...alleen heb ik nu vakantie :facepalm:

Dus ook in de vakantie ga ik om 6 uur mijn bed uit om de poezels eten te geven en het luikje open te doen. Daarna duik ik weer lekker mijn bed in :yes:
"I love not Man the less, but Nature more..."
ClumsyNinja schreef:
29-08-2019 09:27
Ik heb nu wel lichte spijt dat ik mijn honden niet ook het commando 'feestje' heb geleerd want dat klinkt wel erg leuk. Ik zeg gewoon: willen jullie even op bed dan? En dat verstaan ze dus helemaal prima.

Ik heb gewerkt als hondentrainer en daar mijn cursisten altijd verteld dat ze korte, duidelijke commando's voor hun hond moeten gebruiken. Maar zelf hou ik me daar niet aan en gebruik volzinnen voor alles. Gelukkig heb ik hele slimme hondjes :rofl:
:)
De mijne luisteren ook naar alle zinnen waarin ‘ op bed’ voor komt hoor. Ik klets veel met mijn honden en ze begrijpen heel veel.

Naar mijn idee zijn korte en duidelijke commando’s de basis, maar kan veel communicatie idd in volzinnen als die basis er goed in zit.

Hier ook 4 katten, maar die heb ik liever niet op de slaapkamers. In bed zijn ze asociaal ( op mijn kussen, of op mijn hoofd willen liggen en klappen uitdelen als ik ze weg wil duwen). Het zijn oudere katten en de kans op ongelukjes als ze opgesloten raken is me te groot (overdag zijn de slaapkamers dicht). Ze moeten gewoon naar hun bak en de grote tuin kunnen. Daarnaast verliezen ze in een week zoveel haar dat ik er wekelijks een nieuwe kat van kan breien. Heb ik liever ook niet in mijn bed....

Mijn honden liggen rustiger. Eentje ergens bij mijn voeten op het dekbed, de ander in haar volle lengte tegen mijn rug aan onder het dekbed.
3 kg per stuk, dus zo erg ligt het niet in de weg :love:
Een paar ochtenden in de week kan ik nog even weer naar bed als mijn man naar zijn werk gaat. Dan zet ik de deur naar boven open zodat onze 2 katten naar boven kunnen. Ze zijn dan net naar buiten geweest en hebben soms natte vieze pootjes, maar ja..ze zijn zo gezellig en lief als ze bij me liggen. Dan het bed maar weer verschonen. Vooral mijn katertje is de koning te rijk als hij op bed mag, en slaapt soms tot de middag door. :love:
patchouli_ schreef:
31-08-2019 01:18
Naar mijn idee zijn korte en duidelijke commando’s de basis, maar kan veel communicatie idd in volzinnen als die basis er goed in zit.
Ik heb altijd in volzinnen met mijn honden gesproken, en me verbaasd over wat ze allemaal begrijpen. Zolang je dezelfde woorden en uitdrukkingen blijft gebruiken, snappen ze het na een poosje prima, is mijn ervaring.

Ik heb nu een herplaatser die al wat commando’s had geleerd, en die is dat nu aan het afleren. Mijn vorige hond ging alleen zitten als je hem liefjes vroeg of hij eens “mooi wilde gaan zitten”. Mijn vriendin met een strak opgevoedde herder probeerde het commando “zit!” bij hem uit, maar dat had wel Chinees voor hem kunnen zijn. Dus ik zei tegen haar dat ze het eerst lief aan hem moest vragen, waarop hij inderdaad alsnog netjes ging zitten :rofl:

Ik heb de vorige bewust zonder de gangbare commando’s opgevoed en deze ben ik het heel bewust aan het afleren. Ik heb bij mijn honden liever dat ze alleen luisteren naar mij en naar de mensen die dichtbij ons staan.
Overigens ben ik al 2 uurtjes wakker, terwijl de hond al de hele nacht en nu nog steeds tegen me aan ligt te snurken. Hij moest gister een paar uurtjes op het huis passen, dus nu is hij moe van al dat harde werken. :P
Hier een mandje naast het bed voor het hondje. Daar slaapt ze elke avond in, behalve als het onweert, er vuurwerk is, ze net geschoren is of als ze niet fit is, dan komt ze bij ons op bed. Ze ‘vraagt’ netjes of ze op bed mag door mij met haar pootje wakker te maken. Het liefst ligt ze dan rug aan rug. Overigens wel op de dekens.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Onze hond heeft jaren bij een van de kinderen op bed gelegen. Kind had nachtmerries en werd telkens angstig wakker. Toen kind een keer in de woonkamer sliep kroop de hond erbij. Die nacht was er geen nachtmerrie, want de enge dieren durfden niet meer te komen. Sindsdien sliep de hond dus bij kind op bed. Als kind onrustig wordt kruipt hond naar het hoofd en knuffelt, zodra kind weer slaapt gaat de hond weer naar het voeteneind.
mijn kat maakt er een sport van, regelmatig probeert hij zich tussen ons in wurmen voel dan ook dat ik opzij wordt geduwd. Vooral in de wintermaanden moet en zal meneertje erbij. :hihi:

poes begint naast mij, en in de ochtend vind ik hem naast mijn vriend terug.
en op de raarste plekken komt meneer bij ons liggen soms ligt hij aan het voeten end of tegen mijn dijen/buik aan .
Bij vriend is hij nog brutaler, een keer werd ik midden in de nacht wakker en toen lag hij boven op vriend :rofl:

vind het wel fijn, geeft toch een gevoel van geborgenheid en liefde.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Nummer*Zoveel schreef:
31-08-2019 08:20
Overigens ben ik al 2 uurtjes wakker, terwijl de hond al de hele nacht en nu nog steeds tegen me aan ligt te snurken. Hij moest gister een paar uurtjes op het huis passen, dus nu is hij moe van al dat harde werken. :P
Jouw hond in bed is een héél andere belevenis dan de mijne 🤣
Ik heb chihuahua’s. Héél veel hond in een klein lijfje ❤️
Mijn 2 mini hondjes mogen soms ook op bed. 1 van mijn hondjes wil dan onder de dekens, of helemaal tegen mij aan, met haar hoofdje op het kussen, soms snurkt ze zo hard dat ik er wakker van word. Maar ze zijn zo blij als ze op bed mogen, heerlijk vind ik het.
Nummer*Zoveel schreef:
31-08-2019 08:18
Ik heb altijd in volzinnen met mijn honden gesproken, en me verbaasd over wat ze allemaal begrijpen. Zolang je dezelfde woorden en uitdrukkingen blijft gebruiken, snappen ze het na een poosje prima, is mijn ervaring.

Ik heb nu een herplaatser die al wat commando’s had geleerd, en die is dat nu aan het afleren. Mijn vorige hond ging alleen zitten als je hem liefjes vroeg of hij eens “mooi wilde gaan zitten”. Mijn vriendin met een strak opgevoedde herder probeerde het commando “zit!” bij hem uit, maar dat had wel Chinees voor hem kunnen zijn. Dus ik zei tegen haar dat ze het eerst lief aan hem moest vragen, waarop hij inderdaad alsnog netjes ging zitten :rofl:

Ik heb de vorige bewust zonder de gangbare commando’s opgevoed en deze ben ik het heel bewust aan het afleren. Ik heb bij mijn honden liever dat ze alleen luisteren naar mij en naar de mensen die dichtbij ons staan.
De mijne kennen de belangrijke commando’s heel goed, maar luisteren daar niet bij iedereen naar. Als ik er niet ben gaat het beter, maar anders kijken ze eerst naar mij, met een blik van ‘wat vind jij ervan?’.

Het ‘hier’ , ‘blijf’ en ‘wachten’ vind ik wel belangrijke commando’s, daar moeten ze direct op reageren in geval van nood (verkeer, andere hond/mens die ik niet vertrouw, kinderen die bang zijn). In de dagelijkse gang is ‘kom eens hier lieffie’ meer gebruikt dan ‘hierrr!’, maar als ik commandeer weten ze dat het mij menes is.

Het zijn mijn eerste honden, ik ben er ook niet mee opgegroeid. Ben vaak wel trots als mensen zeggen dat ze niet wisten dat chihuahua’s ook zo kunnen zijn als de mijne. Relaxt, luisteren, geen gekef of gesnauw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven