Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Aan Zanahoria. Als je kat geholpen is moet je zeker weten dat het om jouw kat gaat. Ik verbaas mij er telkens weer over het door elkaar halen van zelfs nog een lang haar met een kort haar, echt waar. Als blijkt dat het om jouw kat gaat zou ik in overleg gaan met een dierenarts. Het is best gek als een geholpen kat nog steeds zo bezig is met zijn territorium.

Aan Kohaku. Met kittens zie je vaak geknakte planten. Ze houden er vanzelf mee op. Ik zou anders de mooiste planten elders tijdelijk onderbrengen.
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 31-08-2019 11:04
0.10% gewijzigd
Dankje! Goed om te weten! Ik ben niet echt bang voor de plantjes zelf, ik zou het alleen heel erg vinden als ze een hap zou nemen van een plant die gevaarlijk is.

Misschien voor nu nep, en als ze die met rust laat, alles weer omruilen?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
31-08-2019 11:02
Dankje! Goed om te weten! Ik ben niet echt bang voor de plantjes zelf, ik zou het alleen heel erg vinden als ze een hap zou nemen van een plant die gevaarlijk is.

Misschien voor nu nep, en als ze die met rust laat, alles weer omruilen?
Sommige zijn giftig inderdaad. Daar moet je even op letten.

Je kunt kattengras kopen en een struikje waar ze wel iets mee mag qua veiligheid
Ja, mijn kat is geholpen, als kitten al.
Andere vechtkat is ook een geholpen kat en de derde kat in het verhaal weet ik niet of het een mannetje of vrouwtje is, maar is wel geholpen. Buurvrouw zei dat er geen ongesteriliseerde katten rondlopen (gelukkig) bij de buren.
Maar daar ligt het dus helaas niet aan.

Ik weet absoluut zeker dat het mijn kat is, want hij is zeer herkenbaar. Bovendien heeft ze de katten in gevecht natgespoten en toen had ik een natte kat thuis.
Kohaku, gefeliciteerd met de komst van Mia! Goed te horen dat het zo goed gaat. Ik zou geen nepplanten doen, ervaring met Lily. Geen idee hoe vaak het voorkomt, maar zij had pica en at dus graag plastic. Waaronder nepplanten. Ik zou inderdaad net als Mieke kattengras neerzetten. Veel plezier met het kennismaken! :D

Ik word hier zo langzamerhand een beetje gek van de spanning. Ze liggen nu beide heerlijk te slapen in de woonkamer. Maar zodra ze wakker zijn... Grote poes vindt kleine poes nog altijd niets. Zesde dag nu. Fingers crossed!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Zanahoria schreef:
31-08-2019 12:46
Ja, mijn kat is geholpen, als kitten al.
Andere vechtkat is ook een geholpen kat en de derde kat in het verhaal weet ik niet of het een mannetje of vrouwtje is, maar is wel geholpen. Buurvrouw zei dat er geen ongesteriliseerde katten rondlopen (gelukkig) bij de buren.
Maar daar ligt het dus helaas niet aan.

Ik weet absoluut zeker dat het mijn kat is, want hij is zeer herkenbaar. Bovendien heeft ze de katten in gevecht natgespoten en toen had ik een natte kat thuis.
Dan zou ik met de dierenarts overleggen als volgende stap.
Thanks, Turtle! Goed om te weten. Ze heeft net voor het eerst op de bak geplast en ik en zo trots :D
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
MockTurtle kan maanden duren. Het is zeker geen optie een kitten bij andere kitten te zetten?
miekemv schreef:
31-08-2019 12:55
MockTurtle kan maanden duren. Het is zeker geen optie een kitten bij andere kitten te zetten?
Ik weet dat het maanden kan duren, maar ik merk gewoon dat ik de spanning momenteel slecht trek. Ben nogal een gevoelig typje ;-) Ik denk ook dat het van alles bij elkaar is. Ik woon hier nog niet zo lang en kan slecht wennen, ik heb heimwee naar mijn oude huis, ik heb heimwee naar Lily (die ik wel extra lijk te missen nu nieuwe poes hier is) en om dit alles zit ik zelf gewoon even niet zo lekker. En dan ook nog de spanning tussen de twee poezen.

En nee, nog een kitten is hier in deze woning absoluut geen optie, maar ook financieel vind ik het een dingetje. Anders had ik had echt wel gedaan. Oude poes “liep met haar ziel onder haar arm” sinds Lily is overleden. Althans, zo heb ik dat ingeschat. Ik herkende haar niet meer en niet in positieve zin. Ik heb in diverse asiels rondgekeken, maar een goede match met een oudere kat was er al helemaal niet.
Kohaku schreef:
31-08-2019 12:52
Thanks, Turtle! Goed om te weten. Ze heeft net voor het eerst op de bak geplast en ik en zo trots :D
Jeeeeeeeh, go Mia!
MockTurtle schreef:
31-08-2019 13:03
Ik weet dat het maanden kan duren, maar ik merk gewoon dat ik de spanning momenteel slecht trek. Ben nogal een gevoelig typje ;-) Ik denk ook dat het van alles bij elkaar is. Ik woon hier nog niet zo lang en kan slecht wennen, ik heb heimwee naar mijn oude huis, ik heb heimwee naar Lily (die ik wel extra lijk te missen nu nieuwe poes hier is) en om dit alles zit ik zelf gewoon even niet zo lekker. En dan ook nog de spanning tussen de twee poezen.

En nee, nog een kitten is hier in deze woning absoluut geen optie, maar ook financieel vind ik het een dingetje. Anders had ik had echt wel gedaan. Oude poes “liep met haar ziel onder haar arm” sinds Lily is overleden. Althans, zo heb ik dat ingeschat. Ik herkende haar niet meer en niet in positieve zin. Ik heb in diverse asiels rondgekeken, maar een goede match met een oudere kat was er al helemaal niet.
Je voelt je vast beter als het goed gaat lopen tussen die twee.
Calamitycat waar ben je? Toch niet met vakantie?
Haha jaa, ik voel me net een moeder nu. Ze ligt nu te slapen op mijn schoot, in de meest oncomfortabel-uitziende houding ooit. Ik vind het zo gaaf dat ze al zo naar me toe trekt op onze 2e dag.
miekemv schreef:
31-08-2019 13:07
Je voelt je vast beter als het goed gaat lopen tussen die twee.
Dankjewel! Nog drie weken vakantie, dan hoop ik dat ik met een gerust hart aan het werk kan.
MockTurtle schreef:
31-08-2019 12:47
Kohaku, gefeliciteerd met de komst van Mia! Goed te horen dat het zo goed gaat. Ik zou geen nepplanten doen, ervaring met Lily. Geen idee hoe vaak het voorkomt, maar zij had pica en at dus graag plastic. Waaronder nepplanten. Ik zou inderdaad net als Mieke kattengras neerzetten. Veel plezier met het kennismaken! :D

Ik word hier zo langzamerhand een beetje gek van de spanning. Ze liggen nu beide heerlijk te slapen in de woonkamer. Maar zodra ze wakker zijn... Grote poes vindt kleine poes nog altijd niets. Zesde dag nu. Fingers crossed!
Hier inmiddels dag 17.... Nog steeds veel stress bij grote poes als de kleine poezen beneden zijn. Die momenten houden we dus nog steeds kort. Met het warme weer wil grote poes ook het liefste buiten zijn, dus de contactmomenten zijn ook daardoor al erg beperkt. We moeten grote poes echt bewust binnen houden, wat ze voorheen al niet echt leuk vond.
Kittens zijn inmiddels wel steeds meer gewend beneden. Zijn daardoor iets rustiger en stuiteren niet meer de hele tijd rond. Maar hebben nog steeds niet de rust om een tijdje bij ons te komen liggen, moeten alles en vooral elkaar toch maar steeds in de gaten blijven houden.... Tijgermannetje wordt geleidelijk aan wel steeds knuffeliger, zwart dametje blijft een echte pittige tante die het liefst overal haar tandjes in zet...

Kohaku, gefeliciteerd met Mia. Wat fijn dat ze al meteen zo aanhankelijk is! Dat was onze vorige kitten (nu dus grote poes) ook, lag de hele tijd tegen ons aangeplakt. Geniet er maar lekker van! :cat:
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Darkcrystal schreef:
31-08-2019 14:57
Hier inmiddels dag 17.... Nog steeds veel stress bij grote poes als de kleine poezen beneden zijn. Die momenten houden we dus nog steeds kort. Met het warme weer wil grote poes ook het liefste buiten zijn, dus de contactmomenten zijn ook daardoor al erg beperkt. We moeten grote poes echt bewust binnen houden, wat ze voorheen al niet echt leuk vond.
Kittens zijn inmiddels wel steeds meer gewend beneden. Zijn daardoor iets rustiger en stuiteren niet meer de hele tijd rond. Maar hebben nog steeds niet de rust om een tijdje bij ons te komen liggen, moeten alles en vooral elkaar toch maar steeds in de gaten blijven houden.... Tijgermannetje wordt geleidelijk aan wel steeds knuffeliger, zwart dametje blijft een echte pittige tante die het liefst overal haar tandjes in zet...

Kohaku, gefeliciteerd met Mia. Wat fijn dat ze al meteen zo aanhankelijk is! Dat was onze vorige kitten (nu dus grote poes) ook, lag de hele tijd tegen ons aangeplakt. Geniet er maar lekker van! :cat:
Fijn dat de kittens wat rustiger worden. Ze komen vast vanzelf ook wel lekker bij jullie liggen. Als de rust is wedergekeerd. Ik moet zeggen, kitten hier is best heel rustig. Ligt graag bij me op de bank. Of op de leuning. Of lekker in de radiatormand. Misschien is mijn luiheid wel besmettelijk, grote poes en Lily zijn ook nooit druk geweest.

Arme poes... Heb jij ook zo’n medelijden met grote poes? Ik stiekem wel. Kleintje redt zich prima. Als grote poes blaast en gromt, is kleintje dat met 3 tellen blijkbaar weer vergeten. Maar ik vermoed dat grote poes niet snel vergeet. Ik heb gisteren catnipspray gekocht, voor kleintje. Maar vooral grote poes is er helemaal happy mee. Zo stoned als een garnaal ligt ze te kroelen bij de krabpaal.

Het is momenteel vredig in huis, ondanks dat er zojuist ook nog eens nieuwe meubelen zijn bezorgd en er weer van alles in huis verplaatst is.

Succes Darkcrystal! Ben blij dat ik een beetje smart met je kan delen ;-)
Kohaku schreef:
31-08-2019 10:47
Heuy! Mia is ondertussen geariveerd, vraagje:

Wat doen jullie met kamerplanten? Nep? Afleren?
Mijn vensterbank staat altijd vol, maar wil absoluut niet dat ze ze gaat eten en ze probeerde al te knagen. Nu staat er alleen nog een grote plant op de grond die sowieso veilig is voor katten, maar van de rest weet ik dat dus niet zeker. Heb ze nu op de keukenkastjes gezet, maar vraag me af of ik niet beter nepperds kan kopen voor in de vensterbank. Het is een beetje leeg nu.

Verder gaat het echt prima. Ze was gister erg verlegen maar zodra ze uit de kattenbak durfde, kwam ze op de bankleuning liggen achter me.
Ze heeft vannacht lopen spoken want ze was me kwijt, maar wil haar leren dat ze niet in de slaapkamer mag.

Vanochtend kwam ze uit zichzelf in de eetkamerstoel liggen waar ik in zit nu, en heeft dik een half uur lekker op schoot gelegen en gekroeld.
Wat schattig dat ze al komt kroelen!

Toen kleine poes hier vorig jaar kwam heb ik alle echte potplanten op andere plaatsen gezet waar ze niet bijkwam en beplanten neergezet. Het was niet dat ze aan de planten ging knagen maar wel in de aarde ging graven :facepalm:

Nu ze ruim een jaar is heb ik een paar echte planten teruggezet, maar een groot deel is nog nep, staat op zich ook wel prima en ik heb een tuin vol echte planten ;-D
"I love not Man the less, but Nature more..."
MockTurtle schreef:
31-08-2019 12:47

Sorry als ik een roet in het eten gooi...maar mijn grote poes vindt de kleine poes na een jaar nog steeds niks. De kleine doet niks, maar grote poes blaast en gromt dagelijks naar de kleine en jaagt haar soms ook op.
Vechten hebben ze nog nooit gedaan, twee keer een kras op de neus van kleine is het ergste. Al lijkt die kleine er niet echt mee te zitten... :P

Wel een sidenote: Grote poes komt uit het asiel (van straat) en heeft het huis 5+ jaar voor zichzelf gehad. Ik merk dat ze niet echt sociale kattenskills heeft en deze ook niet herkent als kleine poes haar bijv een surprise kopje geeft (dat lukt die kleine wel eens wanneer ze wachten op eten).
"I love not Man the less, but Nature more..."
In sommige gevallen lukt het om elke dag samen te spelen met zijn allen met een touwtje o.i.d.
Grappig, een uur na mijn vorige bericht lagen de beide kittens voor pampus bij ons op de bank...ze kunnen het dus wel....! :cheer2:

Miekemv, spelen met zijn allen is hier nog geen optie. Gisteren met grote poes met het laserlampje gespeeld, maar dan zitten de kittens op afstand toe te kijken maar blijven weg van het lampje. En als ik grote poes met het lampje dichterbij de kittens lok, trapt ze er tot een bepaald moment in, maar zodra ze het doorheeft volgt ze het lampje tot een bepaalde afstand en dan houdt ze het voor gezien.
De andere speeltjes worden alleen door grote poes gebruikt als ze zeker weet dat ze alleen is.

Mockturtle, inderdaad fijn om de herkenning (en frustraties) te kunnen delen. Je gevoel dat alles in 1x goed moet gaan is voor mij zó herkenbaar! :hug: Onze vorige kittens (4 in totaal) zijn nooit zo druk geweest als deze 2, dus voor ons is dat wel even wennen en je verwachtingen bijstellen.... Maar het zijn de kleine successen die ik toch bewust probeer te vieren.....
Life is a party but you must self uphanging de slingers
En s'nachts bij elkaar laten en zelf op 1 oor slapen.
Hier bleek de grote doorbraak tussen kleine rooie en de oudste s'nachts plaats te vinden.
Dat ze elkaar accepteerden en dat de oudste het accepteerde dat kleine rooie tegen hem aan kroop met slapen
Ik heb grote planten en potten. De broertjes gingen ook wel eens graven. Met van die hydrokorrels gaan ze gewoon spelen natuurlijk, dus heb ik platte stenen bovenop de losse aarde gelegd. Probleem opgelost en het vocht verdamt ook nog eens minder uit de potaarde. Ik heb alleen grote cactussen en vetplanten. Die laatste zijn gebonzaid tot een soort boompjes waar Witje af en toe eens in probeert te klimmen. Grijsje taalt niet naar de planten maar die vreet dan weer alles wat plastic of rubber is aan gort. Gevaarlijk, dus wij zijn getraind om geen dingetjes van broodzakken en zo te laten slingeren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ze hebben soms best wel een rare fetisj. Ik heb een witje gehad wat altijd thuiskwam met schroeven en naalden.
miekemv schreef:
31-08-2019 20:50
Ze hebben soms best wel een rare fetisj. Ik heb een witje gehad wat altijd thuiskwam met schroeven en naalden.
Oeh dat is ook eng. Onze zijn binnenkatjes, dus we hebben redelijk onder controle waar ze toegang toe hebben.
Lang geleden had ik een zwartje dat de vaatdoekjes opvrat. Gekkie is 19 geworden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
31-08-2019 20:56
Oeh dat is ook eng. Onze zijn binnenkatjes, dus we hebben redelijk onder controle waar ze toegang toe hebben.
Lang geleden had ik een zwartje dat de vaatdoekjes opvrat. Gekkie is 19 geworden.
Dus ze worden oud op vaatdoekjes :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven