Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:07
@PimPom: Ik weet dat dat risico erin zit. Maar toch blijf ik goede hoop houden. Toen ik zojuist thuiskwam, liepen ze beide naast me. Zonder gedoe. Blijkbaar ook tot verrassing van grote poes, haha!
@Mieke: grote poes is nooit heel speels geweest. Schoolvoorbeeld van een luie kat. Slaat 3 keer naar de hengel - liefst liggend - en dan vindt ze het wel weer prima. Kleine poes vindt achter een balletje aan rennen helemaal het einde. Lekker slippen over het laminaat.
@derooiekater: Daar zat ik zelf ook aan te denken. Alleen ligt grote poes bij mij op bed. Had jij dat ook en is het zo gelopen? Ik heb vakantie, dus een verstoorde nachtrust is jammer, maar niet onoverkomelijk...
@Darkcrystal: het komt goed, ik voel het aan mijn water!
@Mieke: grote poes is nooit heel speels geweest. Schoolvoorbeeld van een luie kat. Slaat 3 keer naar de hengel - liefst liggend - en dan vindt ze het wel weer prima. Kleine poes vindt achter een balletje aan rennen helemaal het einde. Lekker slippen over het laminaat.
@derooiekater: Daar zat ik zelf ook aan te denken. Alleen ligt grote poes bij mij op bed. Had jij dat ook en is het zo gelopen? Ik heb vakantie, dus een verstoorde nachtrust is jammer, maar niet onoverkomelijk...
@Darkcrystal: het komt goed, ik voel het aan mijn water!

I'm not crazy. My reality is just different than yours.
zaterdag 31 augustus 2019 om 21:08
Met sokken als dessert. Dat was echt een vreemde vogelkat! Maar onzettend lief en speels tot op hoge leeftijd. Ze is 's avonds op de bank tegen me aan in slaap gevallen en niet meer wakker geworden. Geen dag in haar leven ziek geweest. DA dacht aan een hartstilstand. Dus heel vredig ingeslapen gelukkig.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 31 augustus 2019 om 21:59
Haar manier van overlijden is erg bijzonder en zo de mooiste manier. Toch zal je wel verrast zijn geweest. Was je niet geschrokken?Oudblond schreef: ↑31-08-2019 21:08Met sokken als dessert. Dat was echt een vreemde vogelkat! Maar onzettend lief en speels tot op hoge leeftijd. Ze is 's avonds op de bank tegen me aan in slaap gevallen en niet meer wakker geworden. Geen dag in haar leven ziek geweest. DA dacht aan een hartstilstand. Dus heel vredig ingeslapen gelukkig.
zaterdag 31 augustus 2019 om 22:16
Breaking News: Ze lagen net samen op bed. Metertje ertussen. Ik ging grote poes even kroelen en kleine poes sprong stiekem achter me aan. Tien minuten samen op bed gelegen, toen vond grote poes het wel weer mooi geweest en ging al grommend naar de andere kamer. Maar dit zijn die lichtpuntjes waardoor ik goede hoop heb!

zaterdag 31 augustus 2019 om 23:32
Beter.MockTurtle schreef: ↑31-08-2019 22:16Breaking News: Ze lagen net samen op bed. Metertje ertussen. Ik ging grote poes even kroelen en kleine poes sprong stiekem achter me aan. Tien minuten samen op bed gelegen, toen vond grote poes het wel weer mooi geweest en ging al grommend naar de andere kamer. Maar dit zijn die lichtpuntjes waardoor ik goede hoop heb!
zondag 1 september 2019 om 10:10
Ooh fijn Turtle! Hopelijk kunnen ze elkaar over een poosje gewoon waarderen 
Mia heeft het zooo goed gedaan vannacht, maar 2 keer een mauwtje gehoord. Nu is ze als een gek aan het rondrennen, moet haar telkens van de bank en vensterbank en vanonder de gordijnen plukken, maar zo krijg ik ook mijn beweging :p

Mia heeft het zooo goed gedaan vannacht, maar 2 keer een mauwtje gehoord. Nu is ze als een gek aan het rondrennen, moet haar telkens van de bank en vensterbank en vanonder de gordijnen plukken, maar zo krijg ik ook mijn beweging :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
zondag 1 september 2019 om 10:26
Wat fijn Kohaku, dat het vannacht goed is gegaan! En inderdaad, rustig gaan zitten als zo'n beestje aan het rondstuiteren is, lukt echt niet. Continu opletten waar ze in, op, tussen of onder gaan zitten.... Voel me soms net een politieagent!
Mock, dat lijkt de goede kant op te gaan, ik hoop en duim met je mee!
Grappig om die poezenfetisjen te lezen....schoefjes, plastic en rubber, vaatdoekjes.... bijzondere poezen! Tot nu toe heb ik onze poezen nog niet op zoiets geks kunnen betrappen....of zouden die incomplete sokkenparen niet door de wasmachine maar door de katten komen?
Oudblond, wat een prachtige manier voor een oude poes om dood te mogen gaan! Zal zeker schrikken zijn op het moment zelf, maar ik zou ervoor tekenen als ze allemaal zo mochten gaan!
Mock, dat lijkt de goede kant op te gaan, ik hoop en duim met je mee!
Grappig om die poezenfetisjen te lezen....schoefjes, plastic en rubber, vaatdoekjes.... bijzondere poezen! Tot nu toe heb ik onze poezen nog niet op zoiets geks kunnen betrappen....of zouden die incomplete sokkenparen niet door de wasmachine maar door de katten komen?

Oudblond, wat een prachtige manier voor een oude poes om dood te mogen gaan! Zal zeker schrikken zijn op het moment zelf, maar ik zou ervoor tekenen als ze allemaal zo mochten gaan!
Life is a party but you must self uphanging de slingers
zondag 1 september 2019 om 10:41
Haha ja inderdaad. ik ben een vlog aan het kijken op YouTube, maar ben al 4 keer overnieuw begonnen omdat ik tussendoor zoveel mis. Ze is nu aan het spelen me de riem van haar tuigje, veeeel leuker dan die hengel.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

zondag 1 september 2019 om 10:46
Gisteravond een mega onweersbui. Wildje was nog buiten en zat ik met de witjes en soms piepende hond want verontrust in de berging met de achterdeur open. Ik steeds roepen in de stortbuien en donderklappen en ineens zie ik haar als een verzopen paniekvogel naar binnen sprinten. Helaas zat daar de klierige witte en lolbroek/pestkop en hij gaf haar al lachend een tik op de neus. Daar schrok wildje zo erg van dat ze weer naar buiten rende. Ik was zo pissig dat de witte een teen onder zijn staart naar boven kreeg.
Je hebt van die filmpjes op YouTube, cats beiing jerks, daar had het wel in gepast.
Je hebt van die filmpjes op YouTube, cats beiing jerks, daar had het wel in gepast.

zondag 1 september 2019 om 13:02
Kohaku schreef: ↑01-09-2019 10:10Ooh fijn Turtle! Hopelijk kunnen ze elkaar over een poosje gewoon waarderen

zondag 1 september 2019 om 13:27
Ik weeg ook af, maar omdat ze op verschillende tijden willen eten, kan ik ze niet apart voeren helaas.Dolfine schreef: ↑31-08-2019 08:46Wij hebben 2 katten, waarvan er 1 niet om kan gaan met bakken brokjes die er altijd staan, zij zal alles opeten en heel dik worden terwijl de andere kat dan te weinig krijgt.
Wij geven 3x per dag afgewogen porties eten. De een eet in de gang, de ander op een slaapkamer met de deur dicht.
Werkt hier prima.
zondag 1 september 2019 om 14:43
Morgen maar naar de da met ons grijsje...vorige week sprong ze vlak voordat ik haar van de schutting wilde pakken weg. Daarom had ik haar ongelukkig vast, en toen heeft ze waarschijnlijk haar staart bezeerd..
Eerst leek er weinig aan de hand te zijn, maar nu draagt ze haar staart naar beneden en er zit een bult en knik aan de onderkant. Ik voel me nu zo schuldig! Straks is haar staartje nog gebroken..
Ik hoop maar dat het meevalt..waardeloos dit.

Ik hoop maar dat het meevalt..waardeloos dit.

zondag 1 september 2019 om 14:47
zondag 1 september 2019 om 15:05
Goed, moet ik dan ook maar gaan proberen, al vind ik het echt retespannend. Grote poes tolereert de kleine al steeds vaker en ook steeds dichterbij. Maar ze moet niet te snel komen en ook zeker niet onverwacht, best logisch ook. Vroeg in de middag lagen ze allebei op een eetkamerstoel te slapen. En zonet zat de oude poes voor de hordeur en de kleine in de vensterbank. Beiden naar buiten te staren.derooiekater schreef: ↑01-09-2019 14:47@mockturtle ik liet gewoon alles open en ging slapen. Heb ze wel horen lopen en alles maar geen gegrom of iets.
Was de volgende dag wel kleine rooie kwijt die had een slaap plek gevonden diep onder mijn kast.
Oudste lag op bed bij te slapen.
Wat fijn dat het zo lekker gaat met Mia Kohaku. Voel je jezelf ook beter nu zij er is?
Succes met grijsje Rockola. Ik hoop voor je dat het meevalt.

zondag 1 september 2019 om 15:19
Dank MockTurtle!
Ik hoop het ook, ik dacht echt dat het wel meeviel. Ze heeft er zo op het eerste gezicht geen pijn aan, maar het is een harde kleine kat.
Ze gaf ook geen kik vorige week, maar nu zit er toch een behoorlijke knobbel. Ik neem het vooral mezelf kwalijk nu..Het is ook een kleine wildebras, valt me nog mee dat dit haar eerste blessure is.
Ik hoop het ook, ik dacht echt dat het wel meeviel. Ze heeft er zo op het eerste gezicht geen pijn aan, maar het is een harde kleine kat.

zondag 1 september 2019 om 15:43
Zoals je het beschrijft lijkt het idd gebroken.RockOla schreef: ↑01-09-2019 14:43Morgen maar naar de da met ons grijsje...vorige week sprong ze vlak voordat ik haar van de schutting wilde pakken weg. Daarom had ik haar ongelukkig vast, en toen heeft ze waarschijnlijk haar staart bezeerd..Eerst leek er weinig aan de hand te zijn, maar nu draagt ze haar staart naar beneden en er zit een bult en knik aan de onderkant. Ik voel me nu zo schuldig! Straks is haar staartje nog gebroken..
![]()
Ik hoop maar dat het meevalt..waardeloos dit.![]()
zondag 1 september 2019 om 15:44
Ik snap dat je je schuldig voelt. Zouden we allemaal doen. Maar als je aan de andere kant staat, zeg je ook: vervelend, maar kan gebeuren. Je doet het niet met opzet. Voel je niet schuldig, een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar toch valt het hopelijk mee, voor poes en voor jou.
Ik speelde net even met de kleine. Ik rolde een balletje, maar net te dicht naar de deurpost toe. En ze gleed me toch hard met dat kleine koppie tegen het kozijn. Wij hadden denk ik een schedelbasisfractuur gehad met die vaart. Maar zij? Even schudden met de kop en weer doorrrrr....
Ik speelde net even met de kleine. Ik rolde een balletje, maar net te dicht naar de deurpost toe. En ze gleed me toch hard met dat kleine koppie tegen het kozijn. Wij hadden denk ik een schedelbasisfractuur gehad met die vaart. Maar zij? Even schudden met de kop en weer doorrrrr....
zondag 1 september 2019 om 17:28
Grijsje heeft een kroeldag. Hij is bovenop man zijn schouders gesprongen, Een achterpoot op elke schouder en de voorpootjes stevig om man zijn hoofd geklemd. 'Stil zitten baasje, je bent bij de kapper en die wast je haren'. Als man beweegt krijgt hij een tik met een voorpootje. Heel voorzichtig en zonder nageltjes, maar de client zal en moet blijven zitten en heeft intussen een kletsnat achterhoofd.

zondag 1 september 2019 om 17:48
Dan moet hij straks nog iets voor haarballenOudblond schreef: ↑01-09-2019 17:28Grijsje heeft een kroeldag. Hij is bovenop man zijn schouders gesprongen, Een achterpoot op elke schouder en de voorpootjes stevig om man zijn hoofd geklemd. 'Stil zitten baasje, je bent bij de kapper en die wast je haren'. Als man beweegt krijgt hij een tik met een voorpootje. Heel voorzichtig en zonder nageltjes, maar de client zal en moet blijven zitten en heeft intussen een kletsnat achterhoofd.![]()

zondag 1 september 2019 om 18:05
Man heeft gel in zijn haar... Grijsje vindt dat blijkbaar lekker

Oh iemand vroeg nog of ik schrok toen kat bij me op schoot overleed: Heel vreemd maar terwijl ik aan het aaien was en tv keek 'wist' ik plots dat ze dood was en dat zei ik tegen man. Die lachte me uit maar dat lachen verging hem snel. En eigenlijk schrok ik niet. Ik was blij dat ze zo rustig gegaan was, op schoot terwijl ze onze liefde voelde. Ik heb al veel katten moeten laten inslapen en ben er elke keer stuk van, maar bij deze dame had ik er meteen vrede mee. Net omdat het zo gegaan is.
zondag 1 september 2019 om 18:09
Ben er ook bang voor. Volgens mij kunnen ze er ook weinig aan doen. Pijnstillers en ontstekingsremmers. Zal het morgen wel horen. Baal dat het zondag is. Wil nu zsm naar de da. Vreemd dat het eerst wel aardig ging. Is toch al een paar dagen geleden.

zondag 1 september 2019 om 18:38
Misschien kwam het niet door de schutting en is er later nog iets gebeurd. Als de staart alleen nog maar op de grond hangt dan vrees ik voor het einde van de staart. Vervelend voor jullie zeg. Ik hoop dat het meevalt.
zondag 1 september 2019 om 19:52
Ik snap dat het spannend is maar zolang de kleine de grens van de oudste respecteert is er niet zoveel aan de hand.MockTurtle schreef: ↑01-09-2019 15:05Goed, moet ik dan ook maar gaan proberen, al vind ik het echt retespannend. Grote poes tolereert de kleine al steeds vaker en ook steeds dichterbij. Maar ze moet niet te snel komen en ook zeker niet onverwacht, best logisch ook. Vroeg in de middag lagen ze allebei op een eetkamerstoel te slapen. En zonet zat de oude poes voor de hordeur en de kleine in de vensterbank. Beiden naar buiten te staren.
Wat fijn dat het zo lekker gaat met Mia Kohaku. Voel je jezelf ook beter nu zij er is?
Succes met grijsje Rockola. Ik hoop voor je dat het meevalt.![]()
En wat is er mis met een keer een kras of dat de kleine in de houdgreep beland bij de oudste?
zondag 1 september 2019 om 20:34
Je hebt ook gelijk. Kleine accepteert de grens tot de grens zeg maar. Ze zoekt hem echt op en dan is grote poes weer boos. We gaan het beleven vannacht. Hoop wel dat grote poes gewoon lekker bij me komt liggen. Dat gun ik haar zo, gewoon lekker bij vrouwtje op bed.derooiekater schreef: ↑01-09-2019 19:52Ik snap dat het spannend is maar zolang de kleine de grens van de oudste respecteert is er niet zoveel aan de hand.
En wat is er mis met een keer een kras of dat de kleine in de houdgreep beland bij de oudste?
Het gaat nu trouwens weer even wat minder. Die kleine is echt strontvervelend en de grote heeft daar helemaal geen zin in. Als het zo blijft gaan, dan wacht ik misschien toch nog een nachtje.
maandag 2 september 2019 om 06:02
Gelukkig hangt de staart niet de hele tijd naar beneden. Hij hangt in een boogje naar beneden zeg maar, ze sleept hem niet over de grond. En soms heeft ze hem ook nog wel omhoog. Dus ik heb goede hoop dat de staart het zal redden.