Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
...
RockOla schreef:
02-09-2019 06:02
Gelukkig hangt de staart niet de hele tijd naar beneden. Hij hangt in een boogje naar beneden zeg maar, ze sleept hem niet over de grond. En soms heeft ze hem ook nog wel omhoog. Dus ik heb goede hoop dat de staart het zal redden.
Dan komt het vast goed. Beterschap voor deze pechvogel en succes bij de dierenarts.
Alle reacties Link kopieren
Jezus ik begin nu wel een patroon te zien in drukheid :')
Nu racet ze weer door de kamer, denk om even alles van de nacht er uit te werken.
Gistermiddag was ze lekker aan het slapen, lekker rustig kroelen en gisteravond nog ff spoken.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Oja haar staart is toch wel het leukste speeltje :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
@mockturtle hoe is het gegaan?

Een kitten heeft bergen energie daar zal je zelf ook veel mee moeten spelen.
Hier is kleine rooie nu 2 maar heeft nog energie voor 10... Die moet ik echt moe maken anders werkt het hier ook niet.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
02-09-2019 15:28
@mockturtle hoe is het gegaan?

Een kitten heeft bergen energie daar zal je zelf ook veel mee moeten spelen.
Hier is kleine rooie nu 2 maar heeft nog energie voor 10... Die moet ik echt moe maken anders werkt het hier ook niet.
Mijne zijn 2,5 jaar en ook tonnen energie. Een paar keer per dag spelen we heel actief met ze en ze krijgen regelmatig een 'snoepbal'. Daar zijn ze dan een half uurtje intensief mee bezig. En dan razen ze ook met elkaar natuurlijk. Toen ze echt nog kittens waren speelden we zeker een uur met ze voor wij naar bed gingen. En dan kwamen ze redelijk rustig bij ons liggen tot een uur of 5: Dan was het weer bal.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
02-09-2019 15:28
@mockturtle hoe is het gegaan?

Een kitten heeft bergen energie daar zal je zelf ook veel mee moeten spelen.
Hier is kleine rooie nu 2 maar heeft nog energie voor 10... Die moet ik echt moe maken anders werkt het hier ook niet.
Ik heb haar toch weer apart gezet. Ze was echt heel erg vervelend en grote poes was er nogal mee aan. Vervolgens ging er een volle bak water over de vloer, dus toen vond ik het mooi geweest. Ondanks dat ik vakantie heb, wilde ik toch wel slapen.

Verder is kitten eigenlijk helemaal niet druk. Ze ligt vooral lekker te slapen. Naast grote poes, op de eetkamerstoel. En ik heb gelezen dat je een slapend kitten ook echt moet laten slapen, dus dat doe ik maar braaf. Betekent wel dat ze juist op de verkeerde tijd gaat ouwehoeren. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Ik heb trouwens iets ontdekt denk ik, wat me nog niet eerder is opgevallen. Ik heb het vermoeden dat grote poes of minder goed ziet, of minder goed hoort. Of misschien beide. Ze schrikt zich soms zo een slag in de rondte van het kleintje. En een andere keer loopt ze langs kitten of die er helemaal niet staat. Ze is natuurlijk de jongste ook niet meer.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Mockturtle hoe oud is je oudste? Als ik zit zo lees word het of de lange adem of gaat dit niet werken.

Kittens zetten nu eenmaal de boek op stelten.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
02-09-2019 18:47
Mockturtle hoe oud is je oudste? Als ik zit zo lees word het of de lange adem of gaat dit niet werken.

Kittens zetten nu eenmaal de boek op stelten.
Ik vrees het ook. Ik zou met oudje even naar de DA gaan. Wel zo fijn om te weten of haar zicht of gehoor echt niet meer ok is. Kan je daar als baasje rekening mee houden.

Kittens laten slapen deed ik ook. In de zin dat ik ze in hun slaap niet ging aaien of zo. Maar dan deed ik 'iets' interessants in huis waardoor ze wakker en nieuwsgierig werden (rammelen met eten, snoepjes, balletje laten kaatsen...) en vanzelf kwamen waarna we samen speelden.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik moet heel eerlijk bekennen met de kennis die ik nu heb dat kleine rooie hier nooit was gekomen. Ik zou zielsveel van hem en kan ook niet meer zonder hem. Maar het verschil in leeftijd met de oudste is te groot.
Oudste is nu 8 jaar en kleine rooie 2 jaar. Maar oudste die vind het heerlijk om rustig buiten te genieten van de vogels en alles wat er voor bij komt. Speelt ook nog wel maar minder.
Kleine rooie begint s`morgens vroeg al met stuiteren ben ik 45 min aan kwijt om hem moe te krijgen. Want anders valt die de oudste lastig.
Dit riedeltje herhaalt zich een paar keer per dag als ik thuis ben van werk voor het slapen gaan. Ik moet kleine rooie moe maken anders was hier de situatie onhoudbaar geworden.

Ze vinden elkaar zeker wel lief en als 1 van de 2 ziek is zorgen ze echt voor elkaar maar aan mij de taak de energie van kleine rooie onder de duim te houden.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond bij de da geweest met mijn grijze duiveltje. Haar staartje is waarschijnlijk wel gebroken, maar de werveltjes staan blijkbaar goed op elkaar. Ze geeft geen kik, ook niet toen de da er aan zat te prutsen. Soms laat ze haar staart hangen, maar bij de da niet. Dus een pijnstillerspuitje en metacam mee voor de komende dagen tegen pijn/ zwelling.
Hopelijk een voorspoedig herstel RockOla.

Lastig met de kittens, zeker als het binnenkatjes zijn. Ik heb een kat gehad die als kitten bevriend raakte met de buurkitten. Samen maakten ze de hele buurt onveilig. Ze zijn jaren bevriend gebleven totdat buurkat ging verhuizen. Voor een witje heb ik ook gekozen voor een vriendje witje en dat heeft prima uitgepakt, behalve dat de jongste witje een klierkat is voor de damespoezen.
Heb je dat weer.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik Lily 12 jaar geleden kreeg en grote poes dus ook een stuk jonger was, was het ook al van de lange adem. Heeft 5-6 weken geduurd en ik stond op het punt om Lily te herplaatsen. En ineens ging het prima. Ik heb kleine nog maar een week he? In kattentijd is dat maar kort. Het gaat nu echt met vlagen. Vanmorgen hebben ze de hele ochtend naast elkaar liggen slapen. Wel ieder op een andere stoel, maar wel naast elkaar. Vervolgens lagen ze vredig naast elkaar water te drinken. Kleine mocht even ruiken. Grote rook terug. En een half uurtje later is grote poes weer niet zo blij. Misschien onderschat ik ook wat alles de laatste tijd met haar gedaan heeft. Ben in juni verhuisd, twee weken later Lily in moeten laten slapen. Wegens vakantie heb ik heel veel (extra) gewerkt, dus is ze ook veel alleen geweest. Het is allemaal wat...

En kleine poes is zoals ik zei eigenlijk helemaal niet druk. En ook niet lang. En ze doet ook niet echt stom tegen grote poes. We gaan het zien, ik geef de moed nog niet op.

Voorspoedig herstel voor poes Rockola. Gelukkig hoeven er geen rare dingen te gebeuren!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Gezien de leeftijd vrees ik er een beetje voor. Is een 2de kitten geen optie?

En wat doe je zelf aan spelen met het kitten?
Alle reacties Link kopieren
Nee, een tweede kitten is geen optie. En ik speel zelf voldoende met kitten. Maar ze zal ook moeten leren dat ik er straks niet de hele dag ben en het dan alleen zal moeten rooien. En daar kan iedereen van alles van vinden, maar dat is met de vorige vier katten ook prima gegaan, die ik ook allemaal als kitten heb gekregen. Maar misschien heb ik met die vier wel extreem geboft...
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
31-08-2019 20:56
Oeh dat is ook eng. Onze zijn binnenkatjes, dus we hebben redelijk onder controle waar ze toegang toe hebben.
Lang geleden had ik een zwartje dat de vaatdoekjes opvrat. Gekkie is 19 geworden.
voor ik ga slapen haal ik mijn make up eraf met babypoetsdoekjes en een beetje babyolie. Zachtjes inwrijven en schoon poetsen.
Lag vaak zo een doekje op mijn nachtkastje maar poes eet die doekjes op. Duurde even voor ik het door had. Er werden van die witte proppen gespuugd. Nu stop ik doekje in la van mn nachtkastje en gooi er een stel tegelijk weg. Wel zorgen dat het laatje goed dicht is want anders prutst zij het doekje er alsnog uit... raar beest
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe bewoner hier voelt zich na een paar dagen al aardig thuis. Komt kopjes geven, aaitjes halen, aandacht vragen, loopt over me heen, gaat in de weg staan, eet en drinkt weer normaal en annexeert het huis. En mij, als zitmeubel.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Babypoetsdoekjes, dat is toch niet te vreten?
Vanzai schreef:
02-09-2019 21:17
De nieuwe bewoner hier voelt zich na een paar dagen al aardig thuis. Komt kopjes geven, aaitjes halen, aandacht vragen, loopt over me heen, gaat in de weg staan, eet en drinkt weer normaal en annexeert het huis. En mij, als zitmeubel.
Dat is het leuke aan katten, hoe ze een huis annexeren.
Inmiddels is mij bekend dat buurpoes met bult onder de buik daar blijkbaar mee naar een dierenarts is geweest en dat ze vanwege haar leeftijd niks meer doen. Wat het echter exact is geen idee. Het bloedde en het is een kleine massa dus dacht ik aan kanker. Ze lijkt er nog geen last van te hebben.

Een andere probleem buurtkat drong steeds bij mijn buurvrouw naar binnen om eten te stelen. Ze zit in budgetbeheer en heeft al 10 katten. Nog een opvreter kan ze er niet bij hebben. De poes weegt niks en is vrijwel kaal. Ik hoor haar steeds hoesten. De eigenaren boeit het niet, men zegt dat deze mensen naar een camping gaan en poes achterlaten zonder eten. Als je deze poes aanraakt op bepaalde plekken wordt ze boos. Ze moet dan ook wel echt last hebben. Ik had haar wat eten gegeven maar sindsdien wil ze niet meer weg en naar huis. Vervelend want overmorgen gaat het regenen en dan ligt ze daar in haar blote velletje. Was laatst ook met een bui, ze blijft gewoon liggen.
Sinds ze mee eet is ze zwaarder geworden dus ze moet wel een tekort hebben.
Ik ben een meelezer in dit topic maar zit nu met iets waarvan ik niet weet waar ik ermee moet. Korte situatie. We hebben een kitten van 12 weken, is bij ons gekomen met 8 weken. Ontzettend lief en aanhankelijk en erg druk en speels. Ze krijgt moeilijk rust omdat ze overdag van alles wakker wordt, de wind, geluidje bij de buren.. alles.
Ze gaat nu soms op een dekentje liggen, zuigt op een puntje van t dekentje en duwt met haar voorpoten, alsof ze ligt te drinken. Ze lijkt bijna in trance. Ze doet dit af en toe en ik en ik weet niet of ik haar moet laten gaan of juist niet, want ze gaat er best lang mee door.
Ik hoor graag of jullie dit herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Kaatje71, er zijn best wel wat kittens en ook volwassen katten die dat doen. Het kan liggen aan het feit dat ze best jong was toen ze bij jullie kwam, 8 weken is namelijk wel vroeg, maar volgens mij hoeft dat niet perse het geval te zijn. Ik heb gelezen dat katten dat doen omdat het ze een heel warm/veilig/fijn gevoel geven. Mijn eigen kat heeft het nooit gedaan, dus ik zou het verder allemaal niet weten, maar het lijkt me dat het geen kwaad kan en dat je haar gewoon kan laten.

Vraagje aan de experts hier: ik heb vanmorgen mijn eerste dierenarts bezoekje met poes achter de rug! Ze deed het super goed, alles is ook helemaal in orde. Ze blijkt wel iets zwaarder te wegen dan ik had verwacht. Volgens de dierenarts zit ze nu nog op een goed gewicht, maar mag ze niet zwaarder worden. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ze heeft 24/7 brokjes tot haar beschikking, beneden en boven, en ik ben van plan haar bakje dat boven staat in ieder geval al weg te zetten zodat ze alleen nog beneden eten heeft staan. Verder is ze heel veel buiten, maar is ze daar schijnbaar niet heel erg actief, dus misschien binnen in huis wat meer met haar spelen? Ik geef haar voor mijn gevoel ook niet veel snacks, maar dat zal ik sowieso nog meer minderen. Heeft iemand nog meer ideeën? Ik ben er geen voorstander voor om haar bijvoorbeeld maar twee keer op een dag eten te geven, dus ik wil haar voerbakje beneden wel echt laten staan :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kartonnen krab plank en een tunnel voor Mia gekocht. Vanochtend had ik een afspraak, en was al bijna weg en toen gooide ze mijn grote kamerplant om. Ben even heel pissig geworden op haar..

Dus, net moest ik stofzuigen, waar ik vanochtend geen tijd meer voor had. Dacht dat ze achter de koelkast zat want dat was maandag ook. Dus ik ga stofzuigen, zit ze dus achter de verwarming en ik raakte haar met de stofzuiger, waar ze zich dus voor aan het verstoppen was. Ik voelde me zo schuldig :'(

Nu zit ze wel achter de koelkast want moest nog verder stofzuigen, hopelijk vind ze me nog een beetje lief ;)

Ze krijgt 50 gram voer per dag, waar ze gewoon de hele dag van kan eten. Het is nu dus bijna leeg, haar bakje, maar ik kijk dus op de achterkant van de zak met eten. Zou dit te veel/weinig zijn? Staat wel aangegeven voor haar leeftijd, zal het morgen eens vragen bij DA.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts ging goed! Was even een werk om haar in het reismandje te krijgen, ze had door dat er wat ging gebeuren.

Dierenarts was erg tevreden, ze reageerde overal goed op, gewicht was goed, kleur en hoe ze deed was goed. Inenting en vlooien/wormen spul gehad, over 3 weken nog vervolg, en laten helpen/chippen is na 6 maanden.

Oortjes en oogjes net nog schoongemaakt, ze sliep dus ging wel.
Eten was ook in orde, ze is slank dus mg evt wat meer maar wat ze nu krijgt is goed.

Heb haar meegenomen achter op mijn fiets, dat ging prima en ze gedroeg zich goed! Al met al erg trots op haar!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
kaatje71 schreef:
04-09-2019 10:38
Ik ben een meelezer in dit topic maar zit nu met iets waarvan ik niet weet waar ik ermee moet. Korte situatie. We hebben een kitten van 12 weken, is bij ons gekomen met 8 weken. Ontzettend lief en aanhankelijk en erg druk en speels. Ze krijgt moeilijk rust omdat ze overdag van alles wakker wordt, de wind, geluidje bij de buren.. alles.
Ze gaat nu soms op een dekentje liggen, zuigt op een puntje van t dekentje en duwt met haar voorpoten, alsof ze ligt te drinken. Ze lijkt bijna in trance. Ze doet dit af en toe en ik en ik weet niet of ik haar moet laten gaan of juist niet, want ze gaat er best lang mee door.
Ik hoor graag of jullie dit herkennen.
Dit ‘trappelen’ (of kneden) doet een van mijn katten ook vaak als hij zich heel erg op zijn gemak en fijn voelt. Dan springt hij op schoot en doet hij dit. Of hij springt op bed en gaat uitgebreid kopjes geven en spinnen en met zijn pootjes ‘kneden’. Superschattig.
Niet afleren dus... als ze bij je in de buurt ligt kun je haar lekker aaien.
Ik denk dat ze zich fijn voelt thuis bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het stil hier, gaat alles goed met iedereen en al onze harige vriendjes? :cat:

Ik heb goed nieuws (althans voor mij) en dat is dat ik eindelijk onze achtertuin af mag sluiten! Ik heb een redelijk goedkope manier gevonden en zal hier volgende week mee aan de slag gaan. We hebben een aardig grote tuin met veel gras en planten/struiken, dus poes kan hier ook lekker jagen, spelen en luieren. Ik ga ook nog op zoek naar een kattenhuisje of een konijnenhok die ik wat kan verbouwen zodat ze wat leuks heeft om in te spelen buiten. Al met al een flinke klus, maar heb er zin in. Zo kan poes zo lang ze wil buiten zijn en hoef ik me geen zorgen te maken over waar ze uithangt en of ze wel veilig is. Ik ben blij! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven