Heb ik trust issues?
zondag 1 september 2019 om 11:22
Dames...
Misschien het zoveelste topic over moeite met vertrouwen.
Sinds pakweg 10 maanden heb ik een nieuwe vriend. Een enorme lieverd die me erg waardeert en veel leuke dingen voor me doet. Ik merk alleen dat ik er erg moeite mee heb hem te vertrouwen. Ik laat dit niet aan hem merken, maar toch is het zo.
Een voorbeeld: vlak voordat wij een relatie kregen had hij contact afgesloten met zijn fwb omdat zij gevoelens voor hem kreeg en dat voor hem niet wederzijds was. Al snel toen hij mij tegenkwam maakte hij me duidelijk dat hij echt voor mij wilde gaan en vroeg ik een relatie met hem wilde. Met de fwb sprak hij af te kijken of ze een vriendschap konden opbouwen na een periode van rust. Ondertussen appen ze soms en recent zijn ze iets gaan drinken. Ik mag alle appjes lezen en daar staat niks spannends in. Soms spreken we ook met ons drieën af, dat is dan wel gezellig. Maar toch ben ik bang dat er weer iets opleeft tussen hun. Hij vond haar namelijk wel aantrekkelijk genoeg om mee naar bed te gaan. Waarom wil je dan perse contact met iemand blijven houden? mijn vriend zegt tegen mij heel duidelijk dat hij het niet voor niets met haar heeft afgesloten: als hij haar echt zou zien zitten zou hij wel met haar zijn en niet bij mij. Ik ben degene die hij wilt.
Nu was hij vorige week bij een reünie van zijn middelbare school, en daarna ging hij met die vriendengroep naar de kroeg. Het was in een stad verweg, en hij zou er een hotelletje boeken. Rond 11u kreeg ik een superlief appje van hem, dat hij gigantisch veel van me houdt en nooit meer kwijt wil. Als ik dan een half uur later reageer, dan zie ik dat hij online is, maar hij reageerde niet meer op mijn appje (iets van 'hou ook van jou, slaap lekker').
Ook de volgende ochtend krijg ik geen reactie. Terwijl ik zou hebben gestuurd 'jij ook schat' ofzo. Of de volgende ochtend een 'goedemorgen' Maar hij is wel op insta en fb. Hij had het er ook over dat er een meid was die hem vroeger leuk had gevonden. Dan maak ik me dus zorgen: misschien is hij wel met iemand of haar naar bed geweest. Ik vind dit zo moeilijk! Hij is zo ontzettend lief en goed voor me, maar hij heeft ook een 'ruig' verleden, heeft veel scharrels gehad en veel vriendinnen. Veel meiden die hem leuk vinden en hopen dat hij hun ook leuk vind. Soms vind ik dat lastig. Ik weet ook niet goed of ik 'overdreven' bezorgd ben of dat andere vrouwen ook zo zouden reageren.
Wel ben ik realistisch en weet ik dat dit altijd voor mij een probleem is. (bang dat iemand me bedonderd) ook in de vorige relaties die ik heb gehad. En dat zijn er best wat.
Misschien het zoveelste topic over moeite met vertrouwen.
Sinds pakweg 10 maanden heb ik een nieuwe vriend. Een enorme lieverd die me erg waardeert en veel leuke dingen voor me doet. Ik merk alleen dat ik er erg moeite mee heb hem te vertrouwen. Ik laat dit niet aan hem merken, maar toch is het zo.
Een voorbeeld: vlak voordat wij een relatie kregen had hij contact afgesloten met zijn fwb omdat zij gevoelens voor hem kreeg en dat voor hem niet wederzijds was. Al snel toen hij mij tegenkwam maakte hij me duidelijk dat hij echt voor mij wilde gaan en vroeg ik een relatie met hem wilde. Met de fwb sprak hij af te kijken of ze een vriendschap konden opbouwen na een periode van rust. Ondertussen appen ze soms en recent zijn ze iets gaan drinken. Ik mag alle appjes lezen en daar staat niks spannends in. Soms spreken we ook met ons drieën af, dat is dan wel gezellig. Maar toch ben ik bang dat er weer iets opleeft tussen hun. Hij vond haar namelijk wel aantrekkelijk genoeg om mee naar bed te gaan. Waarom wil je dan perse contact met iemand blijven houden? mijn vriend zegt tegen mij heel duidelijk dat hij het niet voor niets met haar heeft afgesloten: als hij haar echt zou zien zitten zou hij wel met haar zijn en niet bij mij. Ik ben degene die hij wilt.
Nu was hij vorige week bij een reünie van zijn middelbare school, en daarna ging hij met die vriendengroep naar de kroeg. Het was in een stad verweg, en hij zou er een hotelletje boeken. Rond 11u kreeg ik een superlief appje van hem, dat hij gigantisch veel van me houdt en nooit meer kwijt wil. Als ik dan een half uur later reageer, dan zie ik dat hij online is, maar hij reageerde niet meer op mijn appje (iets van 'hou ook van jou, slaap lekker').
Ook de volgende ochtend krijg ik geen reactie. Terwijl ik zou hebben gestuurd 'jij ook schat' ofzo. Of de volgende ochtend een 'goedemorgen' Maar hij is wel op insta en fb. Hij had het er ook over dat er een meid was die hem vroeger leuk had gevonden. Dan maak ik me dus zorgen: misschien is hij wel met iemand of haar naar bed geweest. Ik vind dit zo moeilijk! Hij is zo ontzettend lief en goed voor me, maar hij heeft ook een 'ruig' verleden, heeft veel scharrels gehad en veel vriendinnen. Veel meiden die hem leuk vinden en hopen dat hij hun ook leuk vind. Soms vind ik dat lastig. Ik weet ook niet goed of ik 'overdreven' bezorgd ben of dat andere vrouwen ook zo zouden reageren.
Wel ben ik realistisch en weet ik dat dit altijd voor mij een probleem is. (bang dat iemand me bedonderd) ook in de vorige relaties die ik heb gehad. En dat zijn er best wat.
suzykjoew wijzigde dit bericht op 01-09-2019 11:26
7.14% gewijzigd
zondag 1 september 2019 om 11:36
Helemaal niets mis met op je hoede zijn. Maar je kan ook overdrijven.
Ja, hij kan iemand anders hebben geneukt. En dan? Had je er iets tegen kunnen doen? Je zo druk maken en in alles iets negatiefs zien zorgt dat dat niet gebeurt? Moet hij zich op elk gewenst moment bij je melden zodat jij wete dat hij geen ander neukt?
Maar kan ook gewoon dronken alleen in bed zijn beland in een coma en apt je zo weer wat liefs.
Chill.
Ja, hij kan iemand anders hebben geneukt. En dan? Had je er iets tegen kunnen doen? Je zo druk maken en in alles iets negatiefs zien zorgt dat dat niet gebeurt? Moet hij zich op elk gewenst moment bij je melden zodat jij wete dat hij geen ander neukt?
Maar kan ook gewoon dronken alleen in bed zijn beland in een coma en apt je zo weer wat liefs.
Chill.
zondag 1 september 2019 om 11:41
Waarom nog contact met zijn wip maatje, hij vind het wel lekker al die aandacht, waarschijnlijk ook via app met meiden, jongens appen niet nadat ze samen uit zijn geweest.
Dus dat was ook een meid, niet netjes als je een vriendin hebt.
Kijken of ie daar ook zo eerlijk over is.
Luister naar je gevoel.
Luister naar je gevoel.
zondag 1 september 2019 om 11:41
Nou dit was dus vorige week. Hij had pas savonds weer iets laten horen. Gewoon dat het leuk was en of ik ook een leuke dag had gehad.Lucifer2018 schreef: ↑01-09-2019 11:36Helemaal niets mis met op je hoede zijn. Maar je kan ook overdrijven.![]()
Chill.
zondag 1 september 2019 om 11:45
Ze waren al 5 jaar bevriend voordat ze seks met elkaar hadden. Zij wilde toen een relatie maar hij niet. En ze wilden dus terug naar die vriendschap van voor het met elkaar seks hebben.MissMaran schreef: ↑01-09-2019 11:41Waarom nog contact met zijn wip maatje, hij vind het wel lekker al die aandacht, waarschijnlijk ook via app met meiden, jongens appen niet nadat ze samen uit zijn geweest.
Luister naar je gevoel.
Sowieso vind ik vriendschap tussen mannen en vrouwen echt raar. Maar hij heeft dus wel 6 vrouwelijke vrienden ongeveer. Waarvan hij zegt dat hij ze absoluut niet aantrekkelijk vind. De meesten hebben ook zelf een relatie. Met 1 ex van 10 jaar terug is hij nog goed bevriend en daar ging hij wel eens mee op citytrip. Ik heb ze ook regelmatig samen gezien en dat is wel duidelijk dat daar geen aantrekkingskracht meer is.
Maar toch.. Ik vind het soms maar ingewikkeld. Waarom toch al die dames in je leven? Ik ken weinig mannen die dat zo hebben
zondag 1 september 2019 om 11:49
Ik vraag me ook af wat hij er uit haalt?Suzykjoew schreef: ↑01-09-2019 11:45Ze waren al 5 jaar bevriend voordat ze seks met elkaar hadden. Zij wilde toen een relatie maar hij niet. En ze wilden dus terug naar die vriendschap van voor het met elkaar seks hebben.
Sowieso vind ik vriendschap tussen mannen en vrouwen echt raar. Maar hij heeft dus wel 6 vrouwelijke vrienden ongeveer. Waarvan hij zegt dat hij ze absoluut niet aantrekkelijk vind. De meesten hebben ook zelf een relatie. Met 1 ex van 10 jaar terug is hij nog goed bevriend en daar ging hij wel eens mee op citytrip. Ik heb ze ook regelmatig samen gezien en dat is wel duidelijk dat daar geen aantrekkingskracht meer is.
Maar toch.. Ik vind het soms maar ingewikkeld. Waarom toch al die dames in je leven? Ik ken weinig mannen die dat zo hebben
Ik zou me er ook niet prettig bij voelen dus ik vind het geen trust issue.
Weinig vrouwen zouden dat toejuichen en dat weet hij vast wel als vrouwen versierder.
zondag 1 september 2019 om 11:56
Eens met alle bovenstaande.
Verder vind ik je verwachtingen niet allemaal reëel. Je verwacht een appje terug op jouw 'ik ook van jou, lekker slapen', of wat schreef je precies. Ik zie dat als een antwoord en een afsluiting, die verder geen reactie meer behoeft. Zo blijf je aan de gang, vreselijk.
Ook in de ochtend een appje met 'goedemorgen'. Echt, word ik nu zo oud? Waarom verwacht je dat? Wat is de gedachte daarachter? Soms een lief appje is leuk, verplicht klef overbodig gedoe omdat dat verwacht wordt is verschrikkelijk. Bah, ook voor jou, is dat echt zo veel leuker? Ik vind je verwachtingen niet realistisch en hij mag volledig zelf weten wanneer hij zin heeft om jou een berichtje te sturen. Ik vind dat moeilijk gedoe van jou.
Verder vind ik het raar dat hij zo veel moeite doet om vrienden te worden met zijn voormalig fwb. Waar slaat dat op? Zij is bovendien verliefd op hem, dat weet hij! Fwb kan dus niet meer volgens hem, dus hé, laten we een vriendschap opbouwen! En dan lekker met zijn drieën op stap. Echt, wtf! Ik vind dat absurd. Zij was zijn neukmaatje. Waarom moet dat zo nodig omgevormd worden tot een vriendschap? Is dat een ego ding van je vriend? Dat vind ik moeilijk gedoe van hèm.
Verder vind ik je verwachtingen niet allemaal reëel. Je verwacht een appje terug op jouw 'ik ook van jou, lekker slapen', of wat schreef je precies. Ik zie dat als een antwoord en een afsluiting, die verder geen reactie meer behoeft. Zo blijf je aan de gang, vreselijk.
Ook in de ochtend een appje met 'goedemorgen'. Echt, word ik nu zo oud? Waarom verwacht je dat? Wat is de gedachte daarachter? Soms een lief appje is leuk, verplicht klef overbodig gedoe omdat dat verwacht wordt is verschrikkelijk. Bah, ook voor jou, is dat echt zo veel leuker? Ik vind je verwachtingen niet realistisch en hij mag volledig zelf weten wanneer hij zin heeft om jou een berichtje te sturen. Ik vind dat moeilijk gedoe van jou.
Verder vind ik het raar dat hij zo veel moeite doet om vrienden te worden met zijn voormalig fwb. Waar slaat dat op? Zij is bovendien verliefd op hem, dat weet hij! Fwb kan dus niet meer volgens hem, dus hé, laten we een vriendschap opbouwen! En dan lekker met zijn drieën op stap. Echt, wtf! Ik vind dat absurd. Zij was zijn neukmaatje. Waarom moet dat zo nodig omgevormd worden tot een vriendschap? Is dat een ego ding van je vriend? Dat vind ik moeilijk gedoe van hèm.
zondag 1 september 2019 om 11:58
Hij zegt dat hij met vrouwen vaak beter kan praten over gevoel etc. Bij mannen vindt hij het vaak moeilijk om contact te maken omdat die zichzelf minder makkelijk kwetsbaar opstellen. Hij is ook wel een vrouwelijke man. Grapt van zichzelf ook wel eens dat hij eigenlijk een vrouw is. Ik moest daar in het begin ook erg aan wennen. Hij huilt snel, is heel gevoelig. Maar dus ook heel romantisch en lief. Soms voel ik me wel de man in de relatie. Hij 'levelt' dus door zijn persoonlijkheid ook beter met vrouwen. Bij een groep mannen zie ik hem ongemakkelijk en verlegen zijn. Hij heeft wel vrienden hoor, dat dan wel. Maar dat zijn ook niet hele mannelijke types.
zondag 1 september 2019 om 12:03
Ik ken er ook niet veel. Ik heb een beeld van dat type man, maar wellicht klopt dat vooroordeel niet.
Wel wil ik opmerken dat deze man juist om deze reden misschien geen goede match is als je al zoveel problemen met vertrouwen hebt. Uitgerekend deze is voor jou misschien helemaal geen goed idee.
zondag 1 september 2019 om 12:05
Ik zit dus vaak te twijfelen van waar liggen mijn grenzen. Ik ben het niet gewend dat een man zoveel platonische vriendinnen heeft. Maar het past ook wel bij hem omdat hij zelf ook een halve vrouw is qua karakter. Hij houdt ook absoluut niet van typische mannendingen. En hij laat mij vanaf het begin af aan al weten dat ik zijn droomvrouw ben. Dat hij toekomst met me ziet. Hij is zelfs plannen aan het maken voor samenwonen. Dus dat maakt dat ik die vriendschappen met vrouwen niet bedreigend vind (behalve die met voormalig fwb).
Aan de andere kant denk ik: als hij vreemd wil gaan zit hij wel in de ideale situatie. Citytrips met een ex, iets drinken met een voormalig fwb..
Het zou gewoon rustiger voor mij zijn als al die vrouwen niet in zijn leven zijn. Maar hij haalt er oprecht wel prettig contact uit. Hij vindt het bv ook heerlijk om met mijn vriendinnen en mij thee te drinken en te keuvelen.
Aan de andere kant denk ik: als hij vreemd wil gaan zit hij wel in de ideale situatie. Citytrips met een ex, iets drinken met een voormalig fwb..
Het zou gewoon rustiger voor mij zijn als al die vrouwen niet in zijn leven zijn. Maar hij haalt er oprecht wel prettig contact uit. Hij vindt het bv ook heerlijk om met mijn vriendinnen en mij thee te drinken en te keuvelen.
zondag 1 september 2019 om 12:06
Ik ben dan wel weer benieuwd naar jouw vooroordeelJufjoke schreef: ↑01-09-2019 12:03Ik ken er ook niet veel. Ik heb een beeld van dat type man, maar wellicht klopt dat vooroordeel niet.
Wel wil ik opmerken dat deze man juist om deze reden misschien geen goede match is als je al zoveel problemen met vertrouwen hebt. Uitgerekend deze is voor jou misschien helemaal geen goed idee.
zondag 1 september 2019 om 12:21
Wat zoek je nog bij deze meneer als je zo'n negatieve kijk hebt op zijn sociale leven? Je vindt, om te beginnen, een man-vrouw vriendschap al niet oke. Hier zul je tegenaan blijven lopen zolang je bij hem blijft.
zondag 1 september 2019 om 12:22
Dit. Als jij onzeker wordt van man/vrouw-vriendschappen en die "raar" vindt, moet je geen vriend nemen die heel erg van de man/vrouw-vriendschappen is. Óf je moet je mening over dit onderwerp bijstellen, ook een optie.Jufjoke schreef: ↑01-09-2019 12:03Ik ken er ook niet veel. Ik heb een beeld van dat type man, maar wellicht klopt dat vooroordeel niet.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
zondag 1 september 2019 om 12:24
zondag 1 september 2019 om 12:28
Dan heb je hier toch je antwoord? Daarnaast is hij (zoals ik het lees) iemand die graag veel contacten onderhoudt.Suzykjoew schreef: ↑01-09-2019 11:58Hij zegt dat hij met vrouwen vaak beter kan praten over gevoel etc. Bij mannen vindt hij het vaak moeilijk om contact te maken omdat die zichzelf minder makkelijk kwetsbaar opstellen. Hij is ook wel een vrouwelijke man. Grapt van zichzelf ook wel eens dat hij eigenlijk een vrouw is. Ik moest daar in het begin ook erg aan wennen. Hij huilt snel, is heel gevoelig. Maar dus ook heel romantisch en lief. Soms voel ik me wel de man in de relatie. Hij 'levelt' dus door zijn persoonlijkheid ook beter met vrouwen. Bij een groep mannen zie ik hem ongemakkelijk en verlegen zijn. Hij heeft wel vrienden hoor, dat dan wel. Maar dat zijn ook niet hele mannelijke types.
zondag 1 september 2019 om 12:28
Ik denk dat mijn mening bijstellen het beste is. We hebben erg goed samen, dus wil hem niet kwijt. Er zijn gewoon een aantal dingen waar ik denk ik aan moet wennen. Zijn meer vrouwelijke kanten. Bv:
Hij vindt het geweldig om koekjes en cake te bakken
Hij huilt meer tijdens films dan ik
Ook tijdens een gewoon tv-programma met mooie muziek huilt hij.
Of hij kijkt me heel lang in mijn ogen en begint dan te huilen. Eigenlijk huilt hij wel ongeveer elke week ergens om. Ik vind dit erg mooi dat hij dit durft, maar het is nieuw voor me
Hij fantaseert over de inrichting van ons toekomstige huis en weet al wat kleurenstellingen hij dan wil
Hij heeft 10 verschillende douchecremes, shampoos enz
Hij vindt het gezellig om uitgebreid te ontbijten en maakt dat altijd sochtends klaar
Hij stuurt elke maand wel een lief kaartje met poesjes erop ofzo.
Het zijn allemaal hele lieve maar ook vrouwelijke dingen waar ik wat aan moet wennen. En het feit dat hij dus veel vrouwelijke vrienden heeft ook omdat dat nieuw voor me is
Of hij kijkt me heel lang in mijn ogen en begint dan te huilen. Eigenlijk huilt hij wel ongeveer elke week ergens om. Ik vind dit erg mooi dat hij dit durft, maar het is nieuw voor me
Hij fantaseert over de inrichting van ons toekomstige huis en weet al wat kleurenstellingen hij dan wil
Hij vindt het gezellig om uitgebreid te ontbijten en maakt dat altijd sochtends klaar
Het zijn allemaal hele lieve maar ook vrouwelijke dingen waar ik wat aan moet wennen. En het feit dat hij dus veel vrouwelijke vrienden heeft ook omdat dat nieuw voor me is
zondag 1 september 2019 om 12:34
ik weet het niet, soms is een onderbuikgevoel gebaseerd op signalen die je oppikt. Hij heeft dus nog contact met zijn seksvriendin (waarom?)
hij laat niks van zich horen terwijl hij in een hotel overnacht en wel op de andere socials aanwezig is
ik vind het ook best vreemd dat er binnen 10 maanden al gesproken wordt over de ware en samenwonen, hardlopers zijn doodlopers
hij laat niks van zich horen terwijl hij in een hotel overnacht en wel op de andere socials aanwezig is
ik vind het ook best vreemd dat er binnen 10 maanden al gesproken wordt over de ware en samenwonen, hardlopers zijn doodlopers
zondag 1 september 2019 om 12:36
dit vind ik best raar dus als je huilt tijdens een film is dat vrouwelijk? ik ben vrouw en ik huil nooit, wat nu?Suzykjoew schreef: ↑01-09-2019 12:28Ik denk dat mijn mening bijstellen het beste is. We hebben erg goed samen, dus wil hem niet kwijt. Er zijn gewoon een aantal dingen waar ik denk ik aan moet wennen. Zijn meer vrouwelijke kanten. Bv:
hij klinkt eerder als emotioneel behoorlijk instabiel en dat hij allerlei douchecremes heeft maakt hem niet ineens betrouwbaar ook mannen die poezenkaartjes sturen kunnen onbetrouwbaar zijn.
zondag 1 september 2019 om 12:36
Dat hij op andere socials wel actief is zag ik ergens nog als een geruststelling: hij had tijd en ruimte om dat te doen, dus dan is de kans dat hij een ander aan het neuken is kleiner..S-Meds schreef: ↑01-09-2019 12:34ik weet het niet, soms is een onderbuikgevoel gebaseerd op signalen die je oppikt. Hij heeft dus nog contact met zijn seksvriendin (waarom?)