Waarom zou je kinderen willen?
zondag 1 september 2019 om 15:45
zondag 1 september 2019 om 23:00
Dat is ook niet de enige reden, die vraag werd me gesteld.Hetvrijewoord schreef: ↑01-09-2019 22:58Maar dat is iets anders dan het klimaat/milieu erbij betrekken, of mis ik iets?
zondag 1 september 2019 om 23:01
Prima meid, slaap lekker.wittereiger schreef: ↑01-09-2019 23:00Het is duidelijk, je hebt geen kinderwens en bedenkt hiervoor allerlei rationele redenen.

zondag 1 september 2019 om 23:02
Beatrice1982 schreef: ↑01-09-2019 22:59Nou wij zien de toekomst op aarde en in Nederland somber in dus dan is het toch prima dat wij geen kinderen nemen?
Jammer voor je. Ik zou nooit zo'n wens laten schieten omdat mijn kind eventueel ongelukkig zou kunnen worden. Dan heb je toch geen leven, als je elke keuze op die manier moet maken? Misschien zou je kind wel heel gelukkig zijn, dat weet je niet van tevoren. Maargoed, zelf weten. Ik hoop gewoon dat je niet over 20 jaar denkt: al die toekomstangsten zijn niet uitgekomen, en daar heb ik nou mijn wensen voor laten schieten.

zondag 1 september 2019 om 23:03
Twijfel je daar oprecht aan?
Kinderen hebben voeding, kleding en onderdak nodig. Liefde, aandacht en bemoediging. Ik geloof niet dat je daar noodzakelijkerwijs voor in een koopwoning moet huizen.

zondag 1 september 2019 om 23:05
Het lijkt mij waarschijnlijk dat het gewoon zo is dat je (en anderen) geen behoefte aan kinderen hebt. En dat is prima vooral niet doen!
Maar daar vervolgens allerlei 'verantwoorde' redenen omheen opnoemt. Ik geloof dat niet zo.
Gewoon zeggen dat je er geen k*t aan lijkt en de nadelen voor jezelf niet opwegen tegen de voordelen lijkt mij persoonlijk meer dan voldoende.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 23:06
0.68% gewijzigd
zondag 1 september 2019 om 23:06
zondag 1 september 2019 om 23:06
Dat zou kunnen. Ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken of mijn kinderen dezelfde ellende op moeten ruimen als de millennials van nu.snorriemorrie schreef: ↑01-09-2019 23:02Jammer voor je. Ik zou nooit zo'n wens laten schieten omdat mijn kind eventueel ongelukkig zou kunnen worden. Dan heb je toch geen leven, als je elke keuze op die manier moet maken? Misschien zou je kind wel heel gelukkig zijn, dat weet je niet van tevoren. Maargoed, zelf weten. Ik hoop gewoon dat je niet over 20 jaar denkt: al die toekomstangsten zijn niet uitgekomen, en daar heb ik nou mijn wensen voor laten schieten.
zondag 1 september 2019 om 23:07
Ga je lekker met invullen voor een ander?Hetvrijewoord schreef: ↑01-09-2019 23:05Het lijkt mij waarschijnlijk dat het gewoon zo is dat je (en anderen) geen behoefte aan kinderen hebt. En dat is prima vooral niet doen!
Maar daar vervolgens allerlei 'verantwoorde' redenen omheen opnoemt. Ik geloof dat niet zo.
Gewoon zeggen dat je er geen k*t aan lijkt en de nadelen voor jezelf niet opwegen tegen de voordelen lijkt mij persoonlijk meer dan voldoende.

zondag 1 september 2019 om 23:09
Ja, gaat best goed en ik denk dat ik er niet ver naast zit.

zondag 1 september 2019 om 23:10
Ben toch bang dat dat het is..
zondag 1 september 2019 om 23:11
Ik kan me dan weer niet voorstellen dat je ‘s ochtends een krant leest en met droge ogen durft te beweren dat het allemaal wel goed gaat komen met je kinderen. Dat vind ik naief en egoistisch. Een kind neem je dan uitsluitend voor je eigen belang want je hebt geen enkele toekomst te bieden (tenzij je grootkapitaal achter de hand hebt en een wereld zonder klimaatverandering en migratieproblemen).
Al die mensen hier die zelf maar invullen dat ik geen kinderwens heb, alsjeblieft zeg.
Al die mensen hier die zelf maar invullen dat ik geen kinderwens heb, alsjeblieft zeg.

zondag 1 september 2019 om 23:12
Een kind neem je altijd voor jezelf.Beatrice1982 schreef: ↑01-09-2019 23:11Ik kan me dan weer niet voorstellen dat je ‘s ochtends een krant leest en met droge ogen durft te beweren dat het allemaal wel goed gaat komen met je kinderen. Dat vind ik naief en egoistisch. Een kind neem je dan uitsluitend voor je eigen belang want je hebt geen enkele toekomst te bieden (tenzij je grootkapitaal achter de hand hebt en een wereld zonder klimaatverandering en migratieproblemen).

zondag 1 september 2019 om 23:15
De generatie babyboomers die het land afbreken bedoel jewittereiger schreef: ↑01-09-2019 23:13Ik denk dat er heel veel mensen zijn die zich niet bezighouden met de krant en alle enge dingen in de wereld, die toch gelukkige kinderen grootbrengen. En dat al generaties lang.

zondag 1 september 2019 om 23:16
Waar héb je het over?!
zondag 1 september 2019 om 23:17
Ja precies. Lees een krant, muts.

zondag 1 september 2019 om 23:18
Nee, juist zonder mensen komt het met de aarde, het klimaat, de zee en de dieren allemaal wel weer goed...snorriemorrie schreef: ↑01-09-2019 22:35Het lullige is: mensen die niks om het klimaat geven blijven zich voortplanten. En leren hun kinderen niks over het klimaat. Zo blijven er steeds minder mensen over die er wél wat om geven.
Wij hebben zelf 1 kind, we voeden hem op met respect voor mens, dier en milieu. Er zijn meer mensen nodig die er wél wat om geven om het tij te keren.

zondag 1 september 2019 om 23:20
Misschien moet jij maar naar bed gaan en morgen opstaan met een frisse blik.
zondag 1 september 2019 om 23:23
Misschien word jij wakker en sta je ineens wel open voor de mening van een ander.wittereiger schreef: ↑01-09-2019 23:20Misschien moet jij maar naar bed gaan en morgen opstaan met een frisse blik.

zondag 1 september 2019 om 23:25
De tunnelvisie bedoel je?Beatrice1982 schreef: ↑01-09-2019 23:23Misschien word jij wakker en sta je ineens wel open voor de mening van een ander.
zondag 1 september 2019 om 23:27
Het wordt steeds hysterischer. Dus je hebt een kinderwens begrijp ik, maar omdat je alle zwartgalligheid uit je ochtendkrantje op jezelf betrekt, zie je er maar vanaf. Daar heb ik echt serieus nog nooit van gehoord. Die van dat kapitaal snap ik ook niet helemaal geloof ik, dat is dan om een huis te kunnen kopen? Omdat je in een huurhuis geen kinderen kunt opvoeden?Beatrice1982 schreef: ↑01-09-2019 23:11Ik kan me dan weer niet voorstellen dat je ‘s ochtends een krant leest en met droge ogen durft te beweren dat het allemaal wel goed gaat komen met je kinderen. Dat vind ik naief en egoistisch. Een kind neem je dan uitsluitend voor je eigen belang want je hebt geen enkele toekomst te bieden (tenzij je grootkapitaal achter de hand hebt en een wereld zonder klimaatverandering en migratieproblemen).

Enlighten me, waar precies zie je een tunnelvisie?

Anyway....
Als je een beetje geluk hebt neemt je kind je op je 90ste nog mee voor een zeilreis over de wereld van bijna drie jaar.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... wereldreis
(wat een hartverwarmend verhaal...)
Als je een beetje geluk hebt neemt je kind je op je 90ste nog mee voor een zeilreis over de wereld van bijna drie jaar.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... wereldreis
(wat een hartverwarmend verhaal...)