Waarom zou je kinderen willen?

01-09-2019 15:45 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Je seksleven is klaar
2. Zeer weinig vrije tijd
3. Als je geluk hebt is je kind gezond, anders zit je met een gehandicapte opgescheept die nooit zelfstandig wordt
4. Vriendschappen verwateren

Etc etc. Niks irritanter dan krijsende kleuters in de bus ook.
Sugar and spice, and everything nice.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:40
Nogmaals, en dan ga ik niet meer op je reageren, ik geef hier mijn mening waarom ik het niet verstandig vond met het huidige klimaat kinderen te nemen. Die mening kan ik gewoon onderbouwen. Dan kun je zonder onderbouwing dom bazelen roepen maar dan kom je op mij over als iemand die iets roept omdat ze op haar e-penis is getrapt.
Kan je beter in Azie en Afrika gaan verkondigen.
2019 schreef:
01-09-2019 19:07
Wat kan je je geen auto veroorloven? Foei toch!
Ik heb wel een auto, maar als ze dan krijsen heb ik er zelf zoveel last van.
Ik lees vooral frustraties...

Kom ik vaker tegen van mensen die bijvoorbeeld:

Ongewenst kinderloos zijn,
Ongewenst single zijn,
Zonder werk zitten,
Enzovoort..

Dan zie ik alle voor en nadelen voorbij komen en het liefst nog zeer zwart wit ook.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:04
Ik snap het ook niet hoor. De huidige generatie heeft het al moeilijk genoeg met het vinden van een baan, een woning, zorg en onderwijs dat wordt afgebroken en het is nog maar de vraag of we straks überhaupt nog pensioen hebben. Daarbij komt het klimaat- en migratieprobleem. Waarom zou je je kinderen op zo’n wereld zetten behalve voor je eigen geluk.
Feit blijft dat de laatste jaren overwegend de lager opgeleiden aan kinderen beginnen. Zegt m.i. genoeg.

Wat zegt dat dan?
viva-amber schreef:
01-09-2019 19:02
Mijn zusje heeft per ongeluk het leukste kind van de wereld gemaakt waar ik van mag meegenieten. Kun je tenminste op een hete zomer dag ongegeneerd met twee waterpistolen in de weer zonder dat iemand er wat van zegt.
Dit, maar dan mijn beste vriendin die het leukste kind ter wereld heeft :love: . (Vinden veel mensen overigens niet maar tsja, liefde maakt blind zullen we maar zeggen....)

Daarnaast werk ik met kinderen dus ben dolblij dat ik als ik thuis ben geen kinderen om me heen heb die ook aandacht willen. Echter, ik ben wel blij dat er nog mensen zijn die kinderen willen, want het lijkt me nog te vroeg voor de mens om uit te sterven.

Zelf wil ik ze echter bewust niet, al jaren niet, hoewel ik ze vroeger wel wilde. Inmiddels denk ik dat er teveel kinderen op de wereld zijn, dus kan ik me beter professioneel bezig houden met het opvoeden van de volgende generatie. Wel de lusten, de lol, de gesprekken en de spelletjes. Niet de lasten, nachten wakker, jarenlang luiers verschonen en dergelijke.

Werkt prima zo, voor mij dan. :)
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Star² schreef:
01-09-2019 19:21
Wat zegt dat dan?
Vooral dat hoger opgeleiden eerst hun zaakjes goed voor elkaar willen hebben, voordat ze verantwoordelijk willen zijn voor dat van een ander. En dat duurt in het huidige klimaat nu eenmaal langer.

Let op! Er stond mijn inziens, hier is dus geen wetenschappelijk bewijs voor.
Suðri schreef:
01-09-2019 19:14
Kan je beter ook in Azie en Afrika gaan verkondigen.
Oh helemaal mee eens hoor.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 19:27
Vooral dat hoger opgeleiden eerst hun zaakjes goed voor elkaar willen hebben, voordat ze verantwoordelijk willen zijn voor dat van een ander. En dat duurt in het huidige klimaat nu eenmaal langer.

Let op! Er stond mijn inziens, hier is dus geen wetenschappelijk bewijs voor.
Net nog wel, nu niet terugkrabbelen. Net zei je dat overwegend laagopgeleiden zich voortplanten (dus hoogopgeleiden niet) en nu ineens willen die zich vooral goed voorbereiden om daarna alsnog aan kinderen te beginnen?

Je bent niet erg consequent.
Soleil8 schreef:
01-09-2019 19:33
Net nog wel, nu niet terugkrabbelen. Net zei je dat overwegend laagopgeleiden zich voortplanten (dus hoogopgeleiden niet) en nu ineens willen die zich vooral goed voorbereiden om daarna alsnog aan kinderen te beginnen?

Je bent niet erg consequent.
Dit ging over de laatste zin, die was namelijk dikgedrukt.
viva-amber schreef:
01-09-2019 19:08
To heeft het over zichzelf...nachtvlinder. Loep maar...
Ohja, dat verklaart alles.
Jammer eigenlijk dat in dit topic vanuit beide kanten weer argumenten gebruikt worden die nergens op slaan.
Waarom het niet bij feiten houden en het bij jezelf houden...
Bijvoorbeeld; ik wil geen kinderen omdat ik niet zoveel extra zorgtaken wil.
Of; ik wilde wel kinderen omdat het me zo leek om ze op te voeden tot leuke, stabiele volwassenen en veel te leren.

Nee..... in plaats daarvan; ‘ik wil geen kinderen, want daar gaat je seksleven’ (hoeft helemaal niet)
‘Ik wilde wel kinderen, want je bent pas volwassen als je kinderen hebt’ (bizarre post).

Erg jammer, onnodig, onvolwassen.

Waarom hebben we het nodig om de ANDERE keuze/mening de grond in te boren?
Vooral jammer dat bepaalde mensen zo getriggered worden zodra het over opleidingsniveau gaat en dan geen discussie meer kunnen voeren.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 19:52
Vooral jammer dat bepaalde mensen zo getriggered worden zodra het over opleidingsniveau gaat en dan geen discussie meer kunnen voeren.
Voor zover ik eruit kan halen krijgen hoger opgeleiden later kinderen, maar niet (veel) minder.
En dat verschilt dan ook nog voor mannen en vrouwen.

In je eerste post verwoordde je het m.i. alsof hoger opgeleiden nog nauwelijks kinderen kregen en lager opgeleiden juist wel.

Het is me verder ook niet helemaal duidelijk waarom je dat opleidingsniveau überhaupt vermeldt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 19:52
Ik vind ook dat er best heftig op jou gereageerd wordt. Ik ben het ook totaal niet met je eens, maar ik vind dat een ieder z'n standpunt mag verdedigen en ik was gewoon met je in discussie, toevallig over opleidingsniveau, tot je je tekst volledig uit de context ging halen.

Nogmaals, ook als je het niet met elkaar eens bent, kun je gewoon in discussie gaan en elkaar respecteren.
Soleil8 schreef:
01-09-2019 20:03
Ik vind ook dat er best heftig op jou gereageerd wordt. Ik ben het ook totaal niet met je eens, maar ik vind dat een ieder z'n standpunt mag verdedigen en ik was gewoon met je in discussie, toevallig over opleidingsniveau, tot je je tekst volledig uit de context ging halen.

Nogmaals, ook als je het niet met elkaar eens bent, kun je gewoon in discussie gaan en elkaar respecteren.
Dank je wel. Dat mijn inziens benadrukte ik eigenlijk omdat er zo fel werd gereageerd door sommige mensen en er geen discussie mogelijk lijkt.
Ik vind het onderwerp oprecht interessant maar het lijkt wel alsof je meteen wordt weggezet als kinderhater hier.
Ik heb 2 kinderen en uiteraard de leukste van de wereld :) heb altijd een sterke kinderwens gehad, geen idee waarom, gewoon een gevoel. Ze zijn 6 en bijna 3 en ik ben midden 30, ik ben eerlijk dat ik met alle wetenschap van nu best twijfel of ik er weer voor gekozen zou hebben als ik alles over mocht doen. Dan had ik wel kinderen gewild, maar later en misschien maar 1. Ik heb enorm onderschat wat het betekent om 24/7 beschikbaar te moeten zijn, die enorme verantwoordelijkheid wat in mijn geval ook angst met zich meebrengt. Nu zit ik in een fase waarin ik me niet helemaal top voel dus dat speelt momenteel ook wel mee. De drukte in huis, het altijd aan staan, altijd geluid en de combi van werken/gezin/schuldgevoel over teveel werken/tijd voor jezelf...ik vind het soms lastig. Man en ik beseffen ons nu dat we misschien wel te weinig genoten hebben van de tijd met zn 2en, maar dat doen we dan wel weer als ze het huis uit zijn haha.
Dus nee zeker geen spijt van de keus voor kinderen, maar ik heb het wel onderschat en waar ik me vroeger nooit kon voorstellen dat mensen geen kinderen wilden, kan ik dat nu wel
newspaper schreef:
01-09-2019 20:23
Ik heb 2 kinderen en uiteraard de leukste van de wereld :) heb altijd een sterke kinderwens gehad, geen idee waarom, gewoon een gevoel. Ze zijn 6 en bijna 3 en ik ben midden 30, ik ben eerlijk dat ik met alle wetenschap van nu best twijfel of ik er weer voor gekozen zou hebben als ik alles over mocht doen. Dan had ik wel kinderen gewild, maar later en misschien maar 1. Ik heb enorm onderschat wat het betekent om 24/7 beschikbaar te moeten zijn, die enorme verantwoordelijkheid wat in mijn geval ook angst met zich meebrengt. Nu zit ik in een fase waarin ik me niet helemaal top voel dus dat speelt momenteel ook wel mee. De drukte in huis, het altijd aan staan, altijd geluid en de combi van werken/gezin/schuldgevoel over teveel werken/tijd voor jezelf...ik vind het soms lastig. Man en ik beseffen ons nu dat we misschien wel te weinig genoten hebben van de tijd met zn 2en, maar dat doen we dan wel weer als ze het huis uit zijn haha.
Dus nee zeker geen spijt van de keus voor kinderen, maar ik heb het wel onderschat en waar ik me vroeger nooit kon voorstellen dat mensen geen kinderen wilden, kan ik dat nu wel
Dit vind ik een mooie en respectvolle post.

Dit is wel een beetje waar ik bang voor ben en waardoor ik geen kinderen heb. De leuke dingen lijken me erg leuk en fijn; de vrolijkheid en spontaniteit, de liefde en gekkigheid, de gesprekken en lol, leuke dingen doen met kinderen, voorlezen, de vragen die ze stellen. Hun eigen karaktertjes. Ze opvoeden tot stabiele volwassenen.
Maar de continue zorgen om ze en de hoeveelheid extra zorgtaken, gezond moeten koken, zoveel extra verantwoordelijkheid, was, huishouden, verplichtingen, weinig slaap en rust...
Ik vind dit zonder kinderen allemaal al best vermoeiend naast een baan.
Dat lijkt me dus allemaal best heel zwaar.
Waarom zou je kinderen willen? Omdat ik een hekel heb aan de afwas. Die kunnen zij mooi doen.
Miss-Pippilotta schreef:
01-09-2019 19:42
Waarom hebben we het nodig om de ANDERE keuze/mening de grond in te boren?
Zeer goede vraag.
Jammer dat jij het ook doet.
En ook nog verkeerd leest / citeert.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Gatinmijnsok schreef:
01-09-2019 20:50
Waarom zou je kinderen willen? Omdat ik een hekel heb aan de afwas. Die kunnen zij mooi doen.
:cheer:
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Prachtig dat 'kijk mij eens bewust zijn' betreffende CO2-voetafdrukken door mensen die gewoon geen kinderen willen. De eerste die heel erg graag kinderen wil maar zie niet krijgt vanwege het milieu moet ik nog tegenkomen in het echte leven.

Een beetje zoals mijn zwager die zo graag verkondigt dat hij vegetarier uit principe is maar eigenlijk gewoon geen vlees lust. :facepalm:
CatherineTheGreat schreef:
01-09-2019 20:56
Zeer goede vraag.
Jammer dat jij het ook doet.
En ook nog verkeerd leest / citeert.
Je hebt niet eens op mijn vragen gereageerd.
En waar heb ik verkeerd geciteerd? Dat was de strekking van je belachelijke post toch?? Dat je pas volwassen bent als je de puberteit van je kinderen doorstaan hebt, of zoiets achterlijks?
Hetvrijewoord schreef:
01-09-2019 21:33
Prachtig dat 'kijk mij eens bewust zijn' betreffende CO2-voetafdrukken door mensen die gewoon geen kinderen willen. De eerste die heel erg graag kinderen wil maar zie niet krijgt vanwege het milieu moet ik nog tegenkomen in het echte leven.

Een beetje zoals mijn zwager die zo graag verkondigt dat hij vegetarier uit principe is maar eigenlijk gewoon geen vlees lust. :facepalm:
Helemaal mee eens. Alsof ze hun ego aan de kant zetten voor het milieu maar ondertussen nog volop gebruikmaken van de nutsvoorzieningen, autorijden, vlees eten etc.
Hetvrijewoord schreef:
01-09-2019 21:33

Oh ik hou ontzettend van kinderen en zou ze dolgraag willen als ik ze de zekerheid op een mooie toekomst kon bieden.
Hier, nog maar een keer. Meest achterlijke, denigrerende post ever:

“Je wordt pas volwassen als je de puberteit van je kinderen hebt doorstaan. Je hebt ze dus nodig om zelf op te groeien.”

En dat dus mèt kinderen. Ik vraag me af hoe je was zonder kinderen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven