Waarom zou je kinderen willen?

01-09-2019 15:45 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Je seksleven is klaar
2. Zeer weinig vrije tijd
3. Als je geluk hebt is je kind gezond, anders zit je met een gehandicapte opgescheept die nooit zelfstandig wordt
4. Vriendschappen verwateren

Etc etc. Niks irritanter dan krijsende kleuters in de bus ook.
Sugar and spice, and everything nice.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 21:55
Oh ik hou ontzettend van kinderen en zou ze dolgraag willen als ik ze de zekerheid op een mooie toekomst kon bieden.
Want nu heb je wel zekerheden in je leven?
Soleil8 schreef:
01-09-2019 21:59
Want nu heb je wel zekerheden in je leven?
Nu ben ik alleen verantwoordelijk voor mezelf (en man maar die kan zichzelf redden)
Miss-Pippilotta schreef:
01-09-2019 21:58
Hier, nog maar een keer. Meest achterlijke, denigrerende post ever:

“Je wordt pas volwassen als je de puberteit van je kinderen hebt doorstaan. Je hebt ze dus nodig om zelf op te groeien.”

En dat dus mèt kinderen. Ik vraag me af hoe je was zonder kinderen :)
Of je neemt gewoon niet alles zo serieus.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 22:01
Nu ben ik alleen verantwoordelijk voor mezelf (en man maar die kan zichzelf redden)
Eerlijk gezegd klinkt dit best dramatisch. Je zou dus graag kinderen willen, maar vanwege het milieu (en wellicht andere overwegingen, pensioen?) gaat dat dus niet gebeuren. Ik geloof daar niet in.
Soleil8 schreef:
01-09-2019 22:08
Eerlijk gezegd klinkt dit best dramatisch. Je zou dus graag kinderen willen, maar vanwege het milieu (en wellicht andere overwegingen, pensioen?) gaat dat dus niet gebeuren. Ik geloof daar niet in.
Dat kan. Ik geloof niet in kinderen op de wereld zetten zonder egoïsme.
Soleil8 schreef:
01-09-2019 22:08
Misschien kan het wel voor iemand die toch al twijfelt.. ik vind de wereld en de vooruitzichten op dit moment ook niet echt een leuke plek en maak me wel zorgen om de toekomst voor kinderen die nu net geboren zijn.. als je dan al twijfelt over wel of geen kinderen kan het wel net dat zetje geven.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 22:09
Dat kan. Ik geloof niet in kinderen op de wereld zetten zonder egoïsme.
Wel of geen kinderen is altijd gewoon een egoïstische keuze.
Ze zijn allemaal niet waar, alleen over dat gezond zijn, maar dat kan iedereen overkomen.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 18:04
Ik snap het ook niet hoor. De huidige generatie heeft het al moeilijk genoeg met het vinden van een baan, een woning, zorg en onderwijs dat wordt afgebroken en het is nog maar de vraag of we straks überhaupt nog pensioen hebben. Daarbij komt het klimaat- en migratieprobleem. Waarom zou je je kinderen op zo’n wereld zetten behalve voor je eigen geluk.
Feit blijft dat de laatste jaren overwegend de lager opgeleiden aan kinderen beginnen. Zegt m.i. genoeg.
Ben benieuwd waar je die info vandaan hebt. Over laag opgeleiden
En banen zijn er meer dan genoeg
Het lullige is: mensen die niks om het klimaat geven blijven zich voortplanten. En leren hun kinderen niks over het klimaat. Zo blijven er steeds minder mensen over die er wél wat om geven.

Wij hebben zelf 1 kind, we voeden hem op met respect voor mens, dier en milieu. Er zijn meer mensen nodig die er wél wat om geven om het tij te keren.
pipootje schreef:
01-09-2019 22:31
Ben benieuwd waar je die info vandaan hebt. Over laag opgeleiden
En banen zijn er meer dan genoeg
Lees het nieuws. Flexbanen zijn er genoeg. Een vast contract is een ander verhaal met alle gevolgen van dien.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 22:39
Lees het nieuws. Flexbanen zijn er genoeg. Een vast contract is een ander verhaal met alle gevolgen van dien.
En als jij nu een kind krijgt speelt dat op z'n vroegst over 20 jaar.
Kan een boel gebeuren in 20 jaar.

David Dunning
Solomio schreef:
01-09-2019 22:41
En als jij nu een kind krijgt speelt dat op z'n vroegst over 20 jaar.
Kan een boel gebeuren in 20 jaar.
Mijn man heeft in godsnaam een vaste aanstelling. Ik ben al 12 jaar werkzaam in een sector waar ze niet rondstrooien met vaste aanstellingen, net als tientallen anderen in onze omgeving. Kunnen wij een huis kopen hiermee? Nee.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 22:43
Mijn man heeft in godsnaam een vaste aanstelling. Ik ben al 12 jaar werkzaam in een sector waar ze niet rondstrooien met vaste aanstellingen, net als tientallen anderen in onze omgeving. Kunnen wij een huis kopen hiermee? Nee.
En omdat je kind t.z.t. mss geen huis kan kopen vind jij de situatie te onzeker?
Tis maar wat je belangrijk vindt.

David Dunning
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 22:43
Aangesteld door God?
Solomio schreef:
01-09-2019 22:46
En omdat je kind t.z.t. mss geen huis kan kopen vind jij de situatie te onzeker?
Tis maar wat je belangrijk vindt.
Nee ik vind de situatie te onzeker door eerder genoemde zaken maar misschien is het handig eerst het topic even door te lezen.
Karl_Marx schreef:
01-09-2019 15:46
gezellige kersttafel later

Is dit een topic om kinderen af te zeiken btw?

btw; tegenwoordig gebruiket men 'mentally challenged' ipv gehandicapte.
Dat zegt gelukkig niemand. Verstandelijk beperkt is prima.
Kinderen worden ook groot in een huurhuis.
Betty_Slocombe schreef:
01-09-2019 22:51
Kinderen worden ook groot in een huurhuis.
Worden ze ook gelukkig?
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 22:55
Worden ze ook gelukkig?
Ik denk niet dat het uitmaakt in wat voor soort huis je opgroeit.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 22:55
Worden ze ook gelukkig?

Ook een vaste aanstelling en een koophuis zijn geen garantie op geluk. Je instelling, díe heeft invloed op hoe gelukkig je bent.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 22:01

Maar dat is iets anders dan het klimaat/milieu erbij betrekken, of mis ik iets?
snorriemorrie schreef:
01-09-2019 22:58
Ook een vaste aanstelling en een koophuis zijn geen garantie op geluk. Je instelling, díe heeft invloed op hoe gelukkig je bent.
Nou wij zien de toekomst op aarde en in Nederland somber in dus dan is het toch prima dat wij geen kinderen nemen?
Het is duidelijk, je hebt geen kinderwens en bedenkt hiervoor allerlei rationele redenen.
Beatrice1982 schreef:
01-09-2019 22:59
Nou wij zien de toekomst op aarde en in Nederland somber in dus dan is het toch prima dat wij geen kinderen nemen?
Het ging er om dat jij er wat van vindt wanneer mensen wel kinderen nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven