Basis garderobe jongen.
maandag 2 september 2019 om 13:51
Goedendag allemaal,
Mijn zoon groeit nogal snel. Naast de t shirts en korte broeken heb ik zo goed als niks meer in de kast liggen wat hem past.
Onze zoon heeft dus nieuwe kleding nodig voor de herfst / winter.
Ik ben geneigd om te veel te kopen omdat ik van variatie hou.
Ik probeer een lijstje te maken met hetgeen wat hij nodig heeft, waarin hij voldoende variatie heeft om te dragen. Om die reden ben ik benieuwd naar het gemiddelde wat jullie in de kast hebben liggen je kind.
Ik heb nu op het lijstje
3 spijkerbroeken (degene die ik gekocht had voor de zomer passen hem inmiddels niet meer)
3 t shirts
2 vesten
3 truien
2 longsleeves.
Mijn gevoel zegt dat dit te weinig is.
Mijn zoon groeit nogal snel. Naast de t shirts en korte broeken heb ik zo goed als niks meer in de kast liggen wat hem past.
Onze zoon heeft dus nieuwe kleding nodig voor de herfst / winter.
Ik ben geneigd om te veel te kopen omdat ik van variatie hou.
Ik probeer een lijstje te maken met hetgeen wat hij nodig heeft, waarin hij voldoende variatie heeft om te dragen. Om die reden ben ik benieuwd naar het gemiddelde wat jullie in de kast hebben liggen je kind.
Ik heb nu op het lijstje
3 spijkerbroeken (degene die ik gekocht had voor de zomer passen hem inmiddels niet meer)
3 t shirts
2 vesten
3 truien
2 longsleeves.
Mijn gevoel zegt dat dit te weinig is.
maandag 2 september 2019 om 13:56
Hoe oud is je zoon?
Hier een peuter van 2 en ik vind drie lange broeken wel het absolute minimum. Dat is namelijk al twee keer wassen per week. Mijn zoon kan meestal niet langer dan een dag met een broek doen en soms gaan er zelfs meerdere per dag doorheen vanwege ongelukjes en straks regen, modder etc.
Ik heb wel veelste veel shirts voor hem, ook omdat oma graag koopt. Die zal hij van de herfst nog wel veel dragen met een vestje er over. Ik heb 3 vesten en 1 trui. Long sleeves Heb ik nog niet in zijn maat omdat het nu te warm is en hij nog wel snel groeit. Wellicht koop ik die van de herfst/winter wel. Ik zou altijd voor 6 of 7 shirts gaan zodat ik iig doordeweeks niet hoef te wassen (dat is nogal een uitdaging vind ik met een baby en een peuter en de was op zolder).
Hier een peuter van 2 en ik vind drie lange broeken wel het absolute minimum. Dat is namelijk al twee keer wassen per week. Mijn zoon kan meestal niet langer dan een dag met een broek doen en soms gaan er zelfs meerdere per dag doorheen vanwege ongelukjes en straks regen, modder etc.
Ik heb wel veelste veel shirts voor hem, ook omdat oma graag koopt. Die zal hij van de herfst nog wel veel dragen met een vestje er over. Ik heb 3 vesten en 1 trui. Long sleeves Heb ik nog niet in zijn maat omdat het nu te warm is en hij nog wel snel groeit. Wellicht koop ik die van de herfst/winter wel. Ik zou altijd voor 6 of 7 shirts gaan zodat ik iig doordeweeks niet hoef te wassen (dat is nogal een uitdaging vind ik met een baby en een peuter en de was op zolder).
maandag 2 september 2019 om 13:59
sneeuwwitje80 schreef: ↑02-09-2019 13:53Je zou op marktplaats 2de hands pakket kunnen kopen. Dan heb je alvast een stapel basis dingen die vies mogen worden en kapot mogen gaan, want daar zijn jongens heel goed in. En dan bovenstaand lijstje zelf nog bij kopen. Ik mis nog een paar joggingbroeken.
Meisjes gelukkig niet
Ik vind zelf 3 broeken wat weinig, maar het ligt er ook aan hoe vaak je wast en hoeveel je kind buiten speelt, hoe handig het is met eten (ik moet zelf soms 2x per dag m'n t-shirt vervangen, omdat ik wéér koffie of jam gemorst heb
En als een broek lekker zit, kun je er misschien gelijk meer van kopen, tenzij ze te duur zijn daarvoor.
Later is nu
maandag 2 september 2019 om 14:02
Ik hou niet zo van broeken die te groot zijn. Tegen de tijd dat ze passen zijn ze stuk. Althans bij mijn zoon.Dreamer schreef: ↑02-09-2019 13:59Meisjes gelukkig niet![]()
Ik vind zelf 3 broeken wat weinig, maar het ligt er ook aan hoe vaak je wast en hoeveel je kind buiten speelt, hoe handig het is met eten (ik moet zelf soms 2x per dag m'n t-shirt vervangen, omdat ik wéér koffie of jam gemorst heb) enz.
En als een broek lekker zit, kun je er misschien gelijk meer van kopen, tenzij ze te duur zijn daarvoor.
Ik verwacht in het seizoen dan wel weer een aantal broeken de moeten kopen omdat ze niet meer passen.
maandag 2 september 2019 om 14:05
Vroeger had ik belachelijk veel. Zoon is nu acht en ik heb de volgende basisgarderobe voor de herfst (verwacht vlak voor de winter weer een groeischeut):
- 6 jeans
- 1 ‘nette’ chino
- drie overhemden
- 5 longsleeves
- 1 vest
- 3 sweaters
- 2 truien (gebreid)
- 1 regenjas met voering
- 1 tussenjas (zo eentje waarvan je een bodywarmer kunt afritsen)
- 1 paar gympen
- 1 paar veterschoenen
- 1 paar outdoor/regenlaarsachtige enkelboots
Mijn zoon kan nooit twee dagen hetzelfde dragen i.v.m. vlekken, vegen en andere ongein. Die regenjassen zijn echt fijn. Vroeger had hij steeds drie jassen (eentje aan, eentje in de was en eentje op het droogrek). De overhemden zijn fijn als extra laagje onder een longsleeve of trui op koude dagen. Op warme dagen rol ik de mouwen op. Voor herfst/winter koop ik geen t-shirts meer (buiten sport/gymkleding en ondergoed).
- 6 jeans
- 1 ‘nette’ chino
- drie overhemden
- 5 longsleeves
- 1 vest
- 3 sweaters
- 2 truien (gebreid)
- 1 regenjas met voering
- 1 paar gympen
- 1 paar veterschoenen
Mijn zoon kan nooit twee dagen hetzelfde dragen i.v.m. vlekken, vegen en andere ongein. Die regenjassen zijn echt fijn. Vroeger had hij steeds drie jassen (eentje aan, eentje in de was en eentje op het droogrek). De overhemden zijn fijn als extra laagje onder een longsleeve of trui op koude dagen. Op warme dagen rol ik de mouwen op. Voor herfst/winter koop ik geen t-shirts meer (buiten sport/gymkleding en ondergoed).
maandag 2 september 2019 om 14:10
aaiamfibie schreef: ↑02-09-2019 14:02Ik hou niet zo van broeken die te groot zijn. Tegen de tijd dat ze passen zijn ze stuk. Althans bij mijn zoon.
Ik verwacht in het seizoen dan wel weer een aantal broeken de moeten kopen omdat ze niet meer passen.
Die broeken hoeven toch niet te groot?
Hoe vaak was je? Mijn kinderen moesten soms op 1 dag 2x schone kleren.. Ikzelf vroeger ook. 3 broeken was dan alleen haalbaar bij elke dag wassen, wat mij niet altijd lukte (en mijn moeder ook niet) Dus dan zijn 5 broeken al praktischer. Maar als jij sowieso elke dag wast is dat niet nodig misschien.
Later is nu
maandag 2 september 2019 om 14:15
Mijn zoon had nooit wat kapot. Eén joggingbroek voor in huis is zat.sneeuwwitje80 schreef: ↑02-09-2019 13:53Je zou op marktplaats 2de hands pakket kunnen kopen. Dan heb je alvast een stapel basis dingen die vies mogen worden en kapot mogen gaan, want daar zijn jongens heel goed in. En dan bovenstaand lijstje zelf nog bij kopen. Ik mis nog een paar joggingbroeken.
Ik had meestel van alles ongeveer 4. Onder truien droeg hij een hemd, onder vesten een T-shirt wat over was van de zomer of een basic van de hema.
maandag 2 september 2019 om 14:17
Denk ook aan pyjama's, sokken, ondergoed, gymkleding voor school, sportkleding en schoenen.
Mijn zoon (12) heeft meer dan jij noemt. Ik denk; 4 joggingbroeken, 2 spijkerbroeken, stuk of 10 t-shirts korte mouw, 5 shirts lange mouw, drie vesten, 2 pyjama's, 10 paar sokken, 10 onderbroeken, 3 hemden, twee setjes sportkleding en schoenen, gympen, wandelschoenen, sloffen, zwembroek, regenjas, tussenjas, 2 truien met capuchon.
Mijn zoon (12) heeft meer dan jij noemt. Ik denk; 4 joggingbroeken, 2 spijkerbroeken, stuk of 10 t-shirts korte mouw, 5 shirts lange mouw, drie vesten, 2 pyjama's, 10 paar sokken, 10 onderbroeken, 3 hemden, twee setjes sportkleding en schoenen, gympen, wandelschoenen, sloffen, zwembroek, regenjas, tussenjas, 2 truien met capuchon.
maandag 2 september 2019 om 14:41
Ik vind het weinig.
Mijn zoon had op die leeftijd en nu nog steeds ongeveer dit:
5 spijkerbroeken
1 joggingbroek
2 onesies
gymbroek
1 trainingsbroek voor sporttraining
2 broeken van zijn sporttenue
10 boxershorts
2 zwembroeken
2 vesten
3 gebreide truien
3 sweaters
5 longsleeves
1 overhemd
10 hemden of ondershirts
gym t-shirt
trainingsjack voor sport
2 shirts voor sporttenue
2 thermo ondershirts
Verder nog 4 pyjama's en een berg sokken. Qua jassen heeft hij meestal 1 zomerjas/tussenjas en een sportieve winterjas en een parka of houtje touwtje jas. Oh ja, en een regenpak voor op de fiets natuurlijk!
Mijn zoon had op die leeftijd en nu nog steeds ongeveer dit:
5 spijkerbroeken
1 joggingbroek
2 onesies
gymbroek
1 trainingsbroek voor sporttraining
2 broeken van zijn sporttenue
10 boxershorts
2 zwembroeken
2 vesten
3 gebreide truien
3 sweaters
5 longsleeves
1 overhemd
10 hemden of ondershirts
gym t-shirt
trainingsjack voor sport
2 shirts voor sporttenue
2 thermo ondershirts
Verder nog 4 pyjama's en een berg sokken. Qua jassen heeft hij meestal 1 zomerjas/tussenjas en een sportieve winterjas en een parka of houtje touwtje jas. Oh ja, en een regenpak voor op de fiets natuurlijk!
Am Yisrael Chai!
maandag 2 september 2019 om 14:45
ik heb ook zoiets voor zoon in de kast liggen. en nog een paar basis t-shirts voor onder een vest.lemoos2 schreef: ↑02-09-2019 14:05Vroeger had ik belachelijk veel. Zoon is nu acht en ik heb de volgende basisgarderobe voor de herfst (verwacht vlak voor de winter weer een groeischeut):
- 6 jeans
- 1 ‘nette’ chino
- drie overhemden
- 5 longsleeves
- 1 vest
- 3 sweaters
- 2 truien (gebreid)
- 1 regenjas met voering
- 1 paar gympen
- 1 paar veterschoenen