Basis garderobe jongen.
maandag 2 september 2019 om 13:51
Goedendag allemaal,
Mijn zoon groeit nogal snel. Naast de t shirts en korte broeken heb ik zo goed als niks meer in de kast liggen wat hem past.
Onze zoon heeft dus nieuwe kleding nodig voor de herfst / winter.
Ik ben geneigd om te veel te kopen omdat ik van variatie hou.
Ik probeer een lijstje te maken met hetgeen wat hij nodig heeft, waarin hij voldoende variatie heeft om te dragen. Om die reden ben ik benieuwd naar het gemiddelde wat jullie in de kast hebben liggen je kind.
Ik heb nu op het lijstje
3 spijkerbroeken (degene die ik gekocht had voor de zomer passen hem inmiddels niet meer)
3 t shirts
2 vesten
3 truien
2 longsleeves.
Mijn gevoel zegt dat dit te weinig is.
Mijn zoon groeit nogal snel. Naast de t shirts en korte broeken heb ik zo goed als niks meer in de kast liggen wat hem past.
Onze zoon heeft dus nieuwe kleding nodig voor de herfst / winter.
Ik ben geneigd om te veel te kopen omdat ik van variatie hou.
Ik probeer een lijstje te maken met hetgeen wat hij nodig heeft, waarin hij voldoende variatie heeft om te dragen. Om die reden ben ik benieuwd naar het gemiddelde wat jullie in de kast hebben liggen je kind.
Ik heb nu op het lijstje
3 spijkerbroeken (degene die ik gekocht had voor de zomer passen hem inmiddels niet meer)
3 t shirts
2 vesten
3 truien
2 longsleeves.
Mijn gevoel zegt dat dit te weinig is.
maandag 2 september 2019 om 17:07
maandag 2 september 2019 om 17:14
Nee, toevallig zaterdag allemaal gekocht na op vrijdag te hebben geconstateerd dat meneer tijdens het korte broeken seizoen er weer wat centimeters lengte heeft bijgekregen
maandag 2 september 2019 om 17:18
Oprecht een vraag: waarom wil je dat ze tijdens hun sport een nieuwe short dragen? Sport dat beter, ofzo??
maandag 2 september 2019 om 17:21
maandag 2 september 2019 om 17:25
maandag 2 september 2019 om 17:32
Hier ook slanke kinderen maar dat gaat prima. Behalve bij maat 164. Die zijn echt in eens een stuk wijder.
maandag 2 september 2019 om 17:44
Mijn zoon is lang en smal. Broeken van de name it x slim fit zijn hem nog te wijd. Met zijn 135 lang heeft hij korte broeken in de maat 116 of een smalle 122.watdachtjehiervan schreef: ↑02-09-2019 17:32Hier ook slanke kinderen maar dat gaat prima. Behalve bij maat 164. Die zijn echt in eens een stuk wijder.
maandag 2 september 2019 om 17:48
Tip: laat slim fit links liggen. Alleen nog gaan voor skinny fit. Scheelt weer een halve meter overschot aan elastiekband in de taille.aaiamfibie schreef: ↑02-09-2019 17:44Mijn zoon is lang en smal. Broeken van de name it x slim fit zijn hem nog te wijd. Met zijn 135 lang heeft hij korte broeken in de maat 116 of een smalle 122.
maandag 2 september 2019 om 17:51
maandag 2 september 2019 om 18:02
watdachtjehiervan schreef: ↑02-09-2019 17:32Hier ook slanke kinderen maar dat gaat prima. Behalve bij maat 164. Die zijn echt in eens een stuk wijder.
Oké, dan waren de mijne graat mager. Een broek vinden die paste was sowieso een ramp.
Jongste (nu 16) heeft XXS.
maandag 2 september 2019 om 18:03
Nee, ik ken mijn lijstje van destijds uit mijn hoofd. Dat was het minimale dat ik moest hebben een het maximale dat ik me kon veroorloven in zeer krappe tijden.
maandag 2 september 2019 om 18:07
Rosanna1985 schreef: ↑02-09-2019 17:51Dan mag je na twee weken voor een gezin van 4 personen 56 stuks aan de lijn hangen.
Daar zou ik me nu echt niet mee kunnen bezighouden... dus droger it is.
Tja, als je zolang op spaart wordt het inderdaad veel. Hier hooguit tien/vijftien tegelijk met zijn vijven. Steeds nieuwe kopen vind ik zo zonde.
maandag 2 september 2019 om 18:12
Ik zou ook voor wat meer gaan. Zeker onze jongens hebben wel dagelijks schone kleding nodig. Is altijd vies eind van de dag. Voor zoon van 8 heb nu 7 spijkerbroeken en een joggingbroek. Stuk of acht longsleeves, t-shirts ook zoiets, ca 6 dikkere truien/vesten, ondergoed een hele stapel, ik denk een stuk of 20 boxers, sokken idem.
Toen zoon jonger was, kocht ik altijd 10 broeken tegelijk.. Hij had regelmatig een plasongelukje en/of in de modder terechtgekomen, Tegen de tijd dat de broeken te klein waren, was er hooguit nog een heel. Als de stapel erg klein werd kocht ik er nog weleens bij, soms idd alvast een maat groter!
Toen zoon jonger was, kocht ik altijd 10 broeken tegelijk.. Hij had regelmatig een plasongelukje en/of in de modder terechtgekomen, Tegen de tijd dat de broeken te klein waren, was er hooguit nog een heel. Als de stapel erg klein werd kocht ik er nog weleens bij, soms idd alvast een maat groter!
maandag 2 september 2019 om 18:30
Hier een gezin van 4 zonder droger. Dat gaat prima hoor.Rosanna1985 schreef: ↑02-09-2019 17:51Dan mag je na twee weken voor een gezin van 4 personen 56 stuks aan de lijn hangen.
Daar zou ik me nu echt niet mee kunnen bezighouden... dus droger it is.
En wie wast er maar eens in de twee weken?
maandag 2 september 2019 om 18:46
Ik was ook gewoon de hele week door, anders heb ik na 7 dagen bergen was en 4 / 5 trommels, kost me alleen maar meer werk..
Droger gebruik ik zo min mogelijk, dus hangt altijd wel een was te drogen bijna.
Ot, ik heb meer kleding dan 3 stuks per item. Hoeveel precies weet ik niet, maar vaak liggen er nog wat oude broeken tussen, net aan passende shirts, vast volgende maat shirt enzo.
Maar denk rond de 7 broeken/8 shirts geen dikke truien, max 1 of 2. Sokken laatje vol, onderbroeken stapeltje van 10 ofzo.
Meestal als ik denk dat er broeken op zijn einde lopen scoor ik in de sale vast bij.
Wel groeien mijn jongens niet super hard meer, dus gaan korte broeken al bijna 2 seizoenen mee. En vaak 4 als jonger broertje ze ook draagt.
maandag 2 september 2019 om 18:54
Dat ligt ook aan hoe je sorteert. Ik was spijkerbroeken bv appart net als witte, donkere, gekleurde, lichte, beddengoed en delicate was. Voor 5 broeken laat ik de machine niet draaien dus met 3 kinderbroeken zou ik niet uit komen. Ik heb wel 3 kinderen dus denk dat de spijkerbroeken was wel vaker gaat dan 1 keer per week, maar met 3 per kind red ik het niet. Soms kunnen ze een broek 2 dagen aan en soms heb je er 3 op een dag nodig omdat er een beker drinken over heen gaat en ze een keer in de modder vallen of wat dan ook.
Ik moet nog gaan kijken naar de wintergarderobe maar hier is de doelstelling voor de (over 3 weken) 4 jarige:
5 broeken
1 joggingbroek
5 shirts die over zijn van de zomer
5 longsleves
1 overhemd
2 vesten
2 truien
10 hemden
25 onderbroeken (maar die deelt hij met zijn broertje en die is net bezig met zindelijk worden, voor 1 al zindelijk kind zou 10 voldoende zijn voor mij)
Soms heb ik in een maat een stuk meer omdat van een vriendin kleren krijg die bij hun te klein is geworden, soms dit lijstje. Voor de middelste heb ik meer omdat hij soms kleren voor de oudste heeft. De jongste is een meisje dus die krijgt minder doorgeschoven van haar broer, maar soms wel wat van een vriendin. Ik vind het veel fijner om meer te hebben dan dit lijstje omdat de was hier niet altijd even soepel gaat en hier op het moment iedere maand 1,5 week stil ligt ivm ziekte. Het scheelt als ik me dan geen druk hoef te maken over of ze wel genoeg kleren hebben zeker nu de oudste naar school gaat
Met ergens gaten in vallen hou ik geen rekening, dan koop ik dan wel wat nieuws er bij. Idem voor vlekken die er niet meer uit gaan na een bloedneus oid.
maandag 2 september 2019 om 19:02
Inmiddels besloten dat ik het bij het lijstje ga houden wat ik als eerste gepost heb.
Zoon groeit zo snel dat het niet bij te houden is wat betreft kopen.
Voor mij is het een stok achter de deur om die eeuwige was een beetje bij te houden.
Mocht het echt te weinig zijn kan ik er in de uitverkoop altijd nog wat bij halen.
Zoon groeit zo snel dat het niet bij te houden is wat betreft kopen.
Voor mij is het een stok achter de deur om die eeuwige was een beetje bij te houden.
maandag 2 september 2019 om 20:20
Van 4 pers , dus. 28 stuks ?
Ik vind het zo armoedig een versleten onderbroek, ze kosten 2 euro !
maandag 2 september 2019 om 20:34
Dan kan ik alles op een vrije dag sorteren en wassen en zijn we er de rest van de week van af. Vind ik lekker.
maandag 2 september 2019 om 20:35
Mijn kinderen hebben eigenlijk vrijwel altijd een garderobe waarin (bijna) alles met elkaar te combineren is. Niet omdat ik het met die reden koop, maar omdat ik bepaalde kleuren het mooist vind staan bij ze, of omdat ik nu eenmaal bepaalde modellen en prints het leukst vind. Ik merk zelfs dat ze regelmatig ook nog met elkaar of met mij combineren.blijfgewoonbianca schreef: ↑02-09-2019 16:38
Nieuwste van het nieuwste ( kennelijk ) : een capsule wardrobe : alles valt met elkaar te combineren. Handig .
Am Yisrael Chai!
maandag 2 september 2019 om 20:36